Siema! Czy ktos podpowie czy halogeny dalekosiężne (okrągłe) sprzedawane np. na allegro po ok 200 za komplet to sie do czegoś nadają (chodzi o jazde po drogach nie off-road)??? Czy lepiej w Helle zainwestowac?? Dzieki i pozdraw. T
Kup Wesemy, mniej będzie szkoda jak się potłuką Albo te (od razu mówię, że nie znam człowieka i nie będę nic z tego miał , tak tylko zauważyłem).
Kup Wesemy, mniej będzie szkoda jak się potłuką Dokładnie kup Wasemy i jakieś dobre żarówki do nich. Miałem kiedyś okrągłe Helli (w niejeepie ), w XJ-cie mam zbliżone rozmiarami Wasemy - różnicy w świeceniu i trwałości (wasemy mają trzy lata i nieraz już zalane były wodą do pełna) narazie nie zauważyłem jakiekolwiek, estetyka też na porównywalnym poziomie, a cena - prawie dziesięć lat temu za Helli płaciłem po 100 za sztukę - Wasemy teraz to cały komplet z przekażnikami, przewodami i żarówkami taniej wychodzi
Wesem Cena super, świecą super, dostępność super, wybór super. Jednym słowem: super
Też jestem za Wesemami. Miałem okazję pchać między innymi tymi reflektorami błoto przed sobą i przeżyły bez najmniejszego uszczerbku. A jak świecą...mmm...
Tylko Wesem ! Kupiłem 5 sztuk ze wszystkim i wysyłka za 189 zł i robią zajebiście.
Superr. Dzieki - to juz sprawa jasna jak.. Wasemy
heh, podłączę się, jako że niedługo również mnie czeka zakup takowych: 1. przód - 2 dalekosiężne (a między nimi rejestracja ) 2. tył - 2 ... no właśnie - przeciwmgłowe chyba (jako że ma to robić raczej za robocze, extremu żadnego uprawiać nie będę, dalekosiężne myślę będą przerostem formy nad treścią )
1. - jaką moc wziąć 2. - czy przeciwmgłowe czy inne (jakie, moc)
i ostatnie - macie namiary na sprawdzony sklep online gdzie bezpiecznie bym to zakupił?
Jeśli chodzi o wesemy to na ogół do 12V nominalnie są żarówki 55W. Tył przeciwmgielne albo robocze, zobacz sobie na wesem.pl pdfy - są tam obrazki powierzchni oświetlanej - jakiś związek z prawdą to ma pewnie, to pomoże podjąć decyzję
i ostatnie - macie namiary na sprawdzony sklep online gdzie bezpiecznie bym to zakupił? kup ze strony Wesemu
Na tył kup robocze. Ja się pieprznąłem i zamówiłem dalekosiężną i jest zajebiście jasno tylko że... daleko za autem 55W w zupełności wystarczają chociaż niektóre modele Wesem dopuszcza do 100W. Na ich stronie masz wszystko opisane.
na tyl moga byc przeciwmgielne, tez dobrze robia. widno jest jak w dzien przy cofaniu
zgadzam się z michals
ok, dzięki wielkie; biorę dalekosiężne i robocze/przeciwmgielne (to się jeszcze zobaczy które); do jutra wzięli sobie wolne, więc w środę zamówienie
ok, dzięki wielkie; biorę dalekosiężne i robocze/przeciwmgielne (to się jeszcze zobaczy które); do jutra wzięli sobie wolne, więc w środę zamówienie
Bacz tylko coby się między rurki ( 100 mm jest między nimi ) zmieściły .
Wesem Cena super, świecą super, dostępność super, wybór super. Jednym słowem: super Dokładnie, nic dodać, nic ująć
źle przeczytałem poprzednio - sklep netowy nieczynny do 31.08 Dzwoniłem, osobiście od poniedziałku do piątku między 08.00 a 16.00 można zakupić co dusza zapragnie...
i tu prośba - jeśli ma ktoś blisko - niech się wpisze / PW pośle - miałbym prośbę o zakup i przesłanie lub sam bym odebrał - bo w godzinach i dniach ich pracy nie mam żadnych szans dotrzeć (a na alledrogo i innych ciężko znaleźć (pomijając już ceny))
[ Dodano: 2007-08-01, 13:56 ]
Wczoraj kontaktowalem sie z ta firma i wkleje cytat moze:
"Jeżeli byłby pan zdecydowany złożyć zamówienie to proszę je kierować na e-maila: biuro@wesem.pl lub wojtek.skora@wesem.pl ewentualnie faxem: 0048 12 2786966 Proszę również uwzględnić przerwę urlopową jaką ma nasz zakład od 01.08.07 do 31.08.07 w tym czasie przesyłki nie będą realizowanę poprzez Pocztę Polską ale wyłącznie firmą spedycyjną."
Sie mi wydaje ze nie bedzie problemu a ja i tak zawsze wole jak mi kurier do domu przynosi np.wieczorowa pora...
Pozdro
2 x 4 HP 2 x LPR2 (to by mnie interesowało; z kratkami, kabelkami i żarówami ) Szukaj w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym, także na giełdach motoryzacyjnych - jest tego pełno, a jak nie mają od ręki w sklepie, to z hurtowni przywiozą Ci w dwa dni
zamow na rajdach, maja nawet taniej i nie trzeba robic przedplaty
[ Dodano: 2007-08-01, 14:25 ]
Heh, dzięki (na rajdach nie sprawdzałem) Co do wesem - rozmawiałem dziś z jakąś panią i stwierdziła że detalu do końca miecha w ogóle nie obsługują... zeznania rozbieżne
sprawdzę rajdy, sklepy raczej odpadają (czas), giełda na 100% - czas
A to bardzo rozbiezne informacje... Ja tez zerkne na rajdach skoro tak ma byc latwiej.
oka, zamówione na rajdach (co prawda jedną z opcji musiałem zmodyfikować, ale nie jest to wielki problem), dzięki wielkie wszystkim pomocnym pojeepanym
[ Dodano: 2007-08-03, 08:09 ]
sklep wysyłkowy Wesem juz nie dziala (urlop) ale zdążyłem przed ich urlopem i.. poszło wszystko świetnie - przyszly całe i na czas. teraz tylko walka z kabelkami mi pozostała. a halogeny wyglądają groźnie mimo że jeszcze w pudełkach nicują. dzieki za rade i pozdro.
teraz tylko walka z kabelkami mi pozostała. Nie zapomnij o przekaźnikach
heh, ja też już mam komplecik - w sumie 6 szt. 2 dalekosiężne, 2 przeciwmgłowe, 2 robocze (na tył).
[ Dodano: 2008-07-05, 16:23 ]
Przecież ten lightbar: http://www.direct4x4.co.u...gallery_id=3620 robi także za owiewkę szybera, nie?
Jakby ktoś coś z WESEMA potrzebował, to dajcie znać, bo się tam wybieram osobiście. Przy paru sztukach więcej ceny są lepsze (mogę kupić w hurcie)
Ja może bym ze 2 szt. 5LKR.27466 wziął
Ja bym sie zastanowil nad zastosowaniem xenonow z alledrogo ,biora tylko 35w a swieca lepiej od 10 wesemow
a swieca lepiej od 10 wesemow No może nie 10 razy lepiej, ale wiadomo że ksenon świeci jaśniej. Zakładam że masz na myśli halogeny dodatkowe, a nie zmianę żarówek w reflektorach głównych. Jednak nie każdy z decyduje się na montaż ksenonowych halogenów, ponieważ są one duuuuuuużo droższe (mówimy o markowych nie o chińczykach) pomijając już fakt, że w terenie im prościej tym lepiej.
Jakby ktoś coś z WESEMA potrzebował, to dajcie znać, bo się tam wybieram osobiście. Przy paru sztukach więcej ceny są lepsze (mogę kupić w hurcie)
I co? Byłeś?
Przekaźnik musi być.
Generalnie schemat instalacji powinien wyglądać mniej więcej tak:
Schemat jest O.K., tylko co to jest przekaźnik . Jak się do niego zabrać Rozmowy jak na KF : wziąłem scalak xxx, wyrwałem mu cztery nogi, a on jeszcze gada
tylko co to jest przekaźnik . Jak się do niego zabrać Rozmowy jak na KF : wziąłem scalak xxx, wyrwałem mu cztery nogi, a on jeszcze gada http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik
Zasada działania przekaźnika [edytuj] Przekaźnik ma trzy układy: układ odbiorczy - przeznaczony do odbioru zasilania prądu stałego lub przemiennego malej częstotliwości i składający się ze zwrotnicy nawiniętej na stalowym rdzeniu. układ pośredniczący – zmienia energie elektryczna układu odbiorczego na energię strumienia magnetycznego, który pojawia się w obwodzie magnetycznym złożonym z: rdzenia, kotwicy i jarzma. układ wykonawczy, który uruchamia pod działaniem kotwicy zestawy sprężyn stykowych. Przepływający prąd w cewce wytwarza strumień magnetyczny w cewce, który przyciąga jarzmo do rdzenia w wyniku tego następuje ruch kotwicy, który uruchamia zestaw sprężyn stykowych. Rodzaje styków: styki zwierne: „T” (zamykają się przy działaniu kotwicy), zestyk rozwierny: „R” (otwierający się pod działaniem kotwicy, zestyk przełączający: „RT”, „PR”, zestyk przełączny bezprzerwowy (przełącza się przy przeciągnięciu kotwicy, przy czym zestyk zwierny zamyka się przed rozwarciem styku rozwiernego.
Zawsze mówiłem, że kotwica w Jeepie jest bardzo ważna
Jakiej srednicy przewody musiałbym załozyc i jak je połączyć (szeregowo?? )pod halogeny. Sa to 4 szt wesemow H3 55W ?? Przekazniki : dać 1 przekaznik na 2 halogeny czy osobno 4 halogeny to 4 przekazniki ??
Ja mam połączone po 2szt. jako sekcja. Do każdej sekcji 1 przekaźnik (i 1 wyłącznik) Przewód (linka) prądowy 1,5mm kw., masa 2mm kw.
Ja mam 2 szt. Wesem-ów połączonych tak:
Ja bym sie zastanowil nad zastosowaniem xenonow z alledrogo ,biora tylko 35w a swieca lepiej od 10 wesemow
Nie dają możliwości "flesza". Tu lepiej sprawują się tradycyjne żarówki. A technika diodowa zdaje się nie zeszła jeszcze cenowo z poziomu abstrakcji
: dać 1 przekaznik na 2 halogeny czy osobno 4 halogeny to 4 przekazniki ?? 4 przekaźniki na 4 halogeny to przesada , poza tym zależy co za halogeny masz i co chcesz osiągnąć. Ja mam na dachu 4 dalekosiężne na jednym przekaźniku, bo odpalam wszystkie na raz a nie po dwa (bo po co?) i 2 przeciwmgielne na zderzaku na drugim przekaźniku.
Przewód (linka) prądowy 1,5mm kw., masa 2mm kw. Zacznijmy od tego, że przewodów nie rozpoznaje się po średnicy jak pisał carlsberg20, lecz po polu przekroju miedzi z której są zrobione. Nie ma przewodów 2mm kw. (są za to 2,5mm2). To trochę takiej teorii na początku. A poza tym, + i - (czyli masę) podpina się takim samym przekrojem przewodu, no chyba że jesteś w trakcie montażu, jest 22 godzina a w garażu zabrakło Linka LgY 1,5mm2 pozwala na podłączenie odbiorników do 16A czyli przy założeniu że masz 13V w instalacji to możesz 192W mocy podłączyć. Czyli 2 sztuki halogenów po 55W. Masz wtedy zapas. Jak chcesz 4 sztuki 55W na jednym kabelku to dajesz LgY 2,5 i masz spokój (25A)
Nie ma przewodów 2mm kw. (są za to 2,5mm2). Racja Mój błąd.
[ Dodano: 2008-12-01, 12:19 ]
Prądowy zasilający przekaźniki powinien być tak samo gruby jak ten idący od masy do kolejnych halogenów. No chyba że prądowe każdy przekaźnik ma osobne. Równie dobrze można i masowe dać do każdego halogenu osobno.
Przekaźniki stosuje się po to aby możliwie skrócić i zmniejszyć ilość grubych przewodów energetycznych, zamieniając je na cienkie sygnałowe. Najlepiej zatem dać przekaźniki najbliżej halogenów. Ja mam tak że przewody energetyczne idą sobie od akumulatora do puszki przekaźników podczepionych pod dach, gdzie jest otwór na zewnątrz do zasilenia halogenów. Do tej puszki idą także 4 pary przewodów sygnałowych cieniutkich, zakończonych włącznikami w desce rozdzielczej. Od skrzynki już idą same energetyczne przewody wychodzą z dachu i zasilają każdą parę halogenów (4x 2x 55W)
Przekaźniki stosuje się po to aby możliwie skrócić i zmniejszyć ilość grubych przewodów energetycznych Nie żebym chciał podważyć Twoje zdanie, ale uważam i tak jest w istocie, że przekaźniki stosowane są głównie po to, żeby bezpiecznie załączać odbiorniki o dużym poborze prądu. Nie jest problemem podciągnąć przewód 2,5mm2 pod wyłącznik na desce, ale jest problemem znaleźć taki wyłącznik który załączając się w miarę miękko (tak jak samochodowe wyłączniki) dał radę tak dużemu obciążeniu. Wszystkie wyłączniki niewielkich rozmiarów nie są dostosowane do ciągłej pracy przy takim prądzie i ich styki uległyby bardzo szybko wypaleniu. Przykładem jest choćby wyłącznik świateł w starym Cherokee bodajże, gdzie z biegiem czasu styki się wypalają. Przekaźnik ma inną trochę konstrukcję, styki mocniej są ściśnięte, oraz załącza/rozłącza szybciej niż ręczny, krótsza jest iskra, szybciej gaśnie łuk. Weź do ręki przełącznik samochodowy, a także np. ŁK 16A - porównaj ich wielkość, oraz zobacz ile siły trzeba użyć do załączenia jednego, a ile do tego drugiego który bezpośrednio służy do załączania odbiorników. Ale to tylko takie moje teoretyczne przynudzanie , które jednak jest nie mija się z prawdą. Gdyby było tak jak mówisz, to producenci samochodów - głównie zainteresowani oszczędnością, dawali by przekaźniki przy reflektorach, a nie w głównych puszkach, część pod maską, część w kabinie. Oczywiście są sytuacje, gdzie ma zastosowanie zasada o której mówisz - np. sterowanie urządzeniami z dużej odległości, ale to nie są odległości takie jak w samochodzie.
Dokładnie jak pisze ktomek, nie ma potrzeby aby mocować przekaźniki tuż przy elementach, które mają obsługiwać. W aucie-samochodzie odległości odbiorników prądu od jego źródła (aku-alternator) są tak niewielkie, że przekaźniki można zakładać w "dowolnym" miejscu.
Zasilenie lamp 55W a zasilenie lamp 500W to spora różnica szczególnie w instalacjach niskonapięciowych. Spadek napięcia jest jaknajbardziej zauważalny, nawet na odległości 2-4 metrów. Zgadzam się że użycie przekaźników pozwala na zastosowanie dowolnych włączników, ponieważ prąd płynący przez cewkę przekaźnika jest pomijalny. Komora silnika to jeden wielki bajzel i mnóstwo miejsca na kable. Spróbuj jednak zmieścić 5 lub 9 kabli 2.5mm2 lub grubszych z deski rozdzielczej przez słupek do dachu.
[ Dodano: 2008-12-03, 13:42 ]
Zasilenie lamp 55W a zasilenie lamp 500W to spora różnica szczególnie w instalacjach niskonapięciowych. Spadek napięcia jest jaknajbardziej zauważalny, nawet na odległości 2-4 metrów. Zgadzam się że użycie przekaźników pozwala na zastosowanie dowolnych włączników, ponieważ prąd płynący przez cewkę przekaźnika jest pomijalny. Komora silnika to jeden wielki bajzel i mnóstwo miejsca na kable. Spróbuj jednak zmieścić 5 lub 9 kabli 2.5mm2 lub grubszych z deski rozdzielczej przez słupek do dachu.
[ Dodano: 2008-12-03, 13:42 ]
Mam do sprzedania takie fajne projektory Philipsowskie z żarówkami metalohalogenowymi po 1000W każdy. Dają tyle światła, że całą wieś można by jednym oświetlić. No tyle że konstrukcję dachu trza by wzmocnić i przeznaczyć bagażnik na układy zapłonowe. Ale jaki efekt i mniej kabelków niż do 10 sztuk Wesemów Z tym że jest jedno ale. One są na 230V więc wypasiona przetwornica jest potrzebna.
Slyszalem o gosciu co mial zamontowany w swoim autku [UAZ] leflektor londowniczy z MIG -21 o zasiegu cos ok 10KM. i ponoc podczas odpalania auto zwalnialo z 80km/h do 60 a samochody jadace z przeciwka zatrzymywaly sie na poboczu Ps;kierowca i pasazer UAZa mieli zalozone okulary przeciwsloneczne w nocy
Mam 8 x 55W na dachu, plus 2 x 55W na bullbarze Razem 550W (z czego 440W na dachu).
A u mnie na dachu 4x55W z przodu 2x55W z tyłu fajnie się cofa 2x55W z lewej strony 2x55W z prawej strony no i jeszcze żeby było ciekawiej 2x55W na zderzaku