ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Czy polega to na tym, że jedna osoba odkręca odpowietrznik, druga naciska pedał, a ta przy kole dokręca odpowietrznik jak zaczyna lecieć płyn? Potem ew. uzupełnienie płynu i powtórka?

Pogrzebałem dzisiaj przy hamulcach i teraz pedał wpada



Czy polega to na tym, że jedna osoba odkręca odpowietrznik, druga naciska pedał, a ta przy kole dokręca odpowietrznik jak zaczyna lecieć płyn? Potem ew. uzupełnienie płynu i powtórka?

Pogrzebałem dzisiaj przy hamulcach i teraz pedał wpada

Jeśli nie masz takich podstawowych wiadomości to nie grzeb przy hamulcach bo się jeszcze zabijesz.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269137.html
2 osoby:
1. kierownik
2. mechanik

a) sprawdzic plyn dolac jak malo, na odpowietrzenie(przy kole) zalozyc wezyk(wcisnac) i do butelki z plynem
b)kierownik za kolko i pompowac pedal hamulca az bedzie baaaaaaaardzo twardy
c)mechanik - delikatnie odkreca odpowietrzenie (slychac jak powietrze uchodzi do butelki), kierownikowi wpada but w podloge - nie puszczac az odpowietrznik bedzie zakrecony
d) powtarzac operacje a), b), c) az bedzie przez odpowietrzenie uchodzic plyn a nie powietrze
e) i tak wszystkie kola


winiu, niestety już to zrobiłem

KubaLa, sciemofon, dzięki, pomagasy poszły

2 osoby:
1. kierownik
2. mechanik

a) sprawdzic plyn dolac jak malo, na odpowietrzenie(przy kole) zalozyc wezyk(wcisnac) i do butelki z plynem
b)kierownik za kolko i pompowac pedal hamulca az bedzie baaaaaaaardzo twardy
c)mechanik - delikatnie odkreca odpowietrzenie (slychac jak powietrze uchodzi do butelki), kierownikowi wpada but w podloge - nie puszczac az odpowietrznik bedzie zakrecony
d) powtarzac operacje a), b), c) az bedzie przez odpowietrzenie uchodzic plyn a nie powietrze
e) i tak wszystkie kola


I dodam tylko, że zaczynamy od koła położonego najdalej od pompy (hamulcowej) przeważnie jest to prawe tylne (koło).

I dodam tylko, że zaczynamy od koła położonego najdalej od pompy (hamulcowej) przeważnie jest to prawe tylne (koło).

A czy nawet jak "grzebię" przy jednym zacisku to zapowietrza się cały układ? Czy wystarczy odpowietrzyć to jedno koło?
ja sam odpowietrzałem, patent jak nie ma drugiej osoby, podstawiasz pod każde koło jakiś pojemnik, żeby płyn nie leciał w glebę i luzujesz wszystkie odpowietrzniki tak, żeby kapało i dolewasz płynu do zbiorniczka po jakiejś pół godzinie masz odpowietrzony układ, u mnie działa malinowo tak zmieniłem sobie cały płyn

Czy wystarczy odpowietrzyć to jedno koło?
Zazwyczaj wystarczy to jedno, pod warunkiem, że się nie dopusci do zapowietrzenia całego układu - to znaczy trzeba przy rozbieraniu najlepiej zacisnąć weżyk hamulcowy, żeby z niego nie wykapał cały płyn, na miejsce którego wlezie to "niegrzeczne" powietrze
no to nie jest tak do końca, że kolejność jest zawsze taka sama...
wszystko zależy od marki samochodu i czy ma ABS/ESP


chyba, że nie masz pompy ABS/ESP

W YJu 95 nie mam takich bajerów:)

Dzięki wszystkim za pomoc,odpowietrzyłem tylko jedno koło i hula (pojeździłem trochę i hamuje jak trzeba). Dla tych, którzy wcześniej nie otrzymali pomagasy lecą teraz.

No i kolejna lekcja,która pozwoli mi samodzielnie przywracać auto do sprawności po wypadach w teren

Dzięki wszystkim za pomoc,odpowietrzyłem tylko jedno koło i hula (pojeździłem trochę i hamuje jak trzeba)

no to trochę kiepsko zrobiłeś moim zdaniem.
hamulce masz 2 obwodowe... więc odpowietrzenie jednego koła niewiele daje. z czasem to zapowietrzenie (jeżeli istnieje) wyrówna się na całym obwodzie

W terenie możesz tego nie czuć... ale w plaskaczach jest to zdecydowanie wyczuwalne.

najlepiej zacisnąć weżyk hamulcowy

Ale tym urządzonkiem z linku to takich wzmocnionych przewodów RE to chyba nie zacisnę?

Ale tym urządzonkiem z linku to takich wzmocnionych przewodów RE to chyba nie zacisnę?
jeżeli są w stalowym oplocie (a pewnie są) to tego nie zrobisz... bo zniszczysz przewód

no to trochę kiepsko zrobiłeś moim zdaniem.

No to jak to poprawić? Jeden obwód to 2 przednie koła czy jakoś na krzyż? Wolę poprawić zanim wyląduję komuś w bagażniku:)
skoro nie masz pompy ABS to układ powinien wyglądać tak:



ale może być i krzyżowo:



Jak kros ma dokładną wiedzę to niech dopisze jaki jest dokładnie w YJ.

Jak kros ma dokładną wiedzę to niech dopisze jaki jest dokładnie w YJ.

Jak ktoś ma to to poproszę o podpowiedź, a jak nie to obskoczę wszystkie kółka i będzie spokój.
możesz zadzwonić do jakiegoś ASO i na pewno dostaniesz informację jaki układ masz



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting