Jaki polecacie akumulator do silnika 4.0 z prawym plusem?
Najlepiej taki z lewym minusem
Polecam taki, który daje sie naładować.
Generalnie to pewnie Optima by robiła najlepiej, ale jak mniemam 900 zł za akumulator cię nie raduje
Najlepsze doświadczenia jak dotąd miałem z marką Exide- 6 lat pracy i już myślałem że umarł (auto baaaardzo długo stało), więc od razu wymieniłem na inny. Ale tknęło mnie podładować, i pomierzyć- z 55Ah pozostało mu ponad 40 jeszcze Leży sobie ciągle w mojej piwnicy jako zapas.
pomagasa mu
No co, miałem kasztanić jak wy i człowieka w deprechę wpędzić?! :pala:
sorry a która optima po 9 stów chodzi?
Niespełna no, nie czepiajmy się szczegółów Yellow top coś po 850 w naszym złodziejskim kraju. A z USA trudno mi sobie wyobrazić ściąganie tego, chyba że przy okazji, w kontenerku z autem.
Ej, a może jakiś group-buy zrobim?
i człowieka w deprechę wpędzić
My? w deprechę? No co Ty to tylko tak z dobrego serca wszystko.
Niespełna no, nie czepiajmy się szczegółów wybacz, jakoś tak mam , ja chyba w optime zainwestuje bo ten który mam od nowości co chwilę siada... tragedia
Ej, a może serio taki group-buy? W stanach stoją po ok. 150 USD. Jakby nas się zebrało więcej to mogłoby to mieć sens
Bo mnie co prawda jeszcze nie nagli, accu żyje, ale liczę, że jak padnie to wsadzę optimę i do końca życia tego auta mu starczy
ja sie do group-buy przylaczam W dobrej ceni chetnie zanabede
Najlepsze doświadczenia jak dotąd miałem z marką Exide
Miesiąc temu intensywnie poszukiwałem aku do swojego XJ i w końcu kupiłem Exide Excell EX19 z prawym plusem. Jest też identyczna wersja z lewym EX20. Pojemność 74 Ah, prąd rozruchu 680 A, cena - coś ponad 400 zł. Kupiłem go w zasadzie w ciemno, bo nic lepszego nie było pod ręką. Jak się sprawuje, okaże się najwcześniej po zimie
No to po pomagasie dla Michała S i Kapera za konstruktywne i rzeczowe porady. brakuje mi jeszcze tylko wypowiedzi Teema .
aku kupione centra plus 20 za 375 zlociszy nigdzie w lodzi taniej nie znalazlem
dlaczego centra? bo najtansza a i tak kazdy akumulator po paru latach padnie tylko dwa razy drozszy dwa razy dluzej wytrzyma
aku kupione centra plus 20
Czyli jednak z lewym plusem...?
no Panie nie ma innej mozliwosci
A nie szukałeś na odwrót? Prawego plusa? Ja mam prawego plusa w swoim, więc jest inna możliwość
zalezy z ktorej strony patrzysz. fachmani okreslaja to jako lewy plus
a ja mam wyciagniety z jakiegos merola 74 amperogodziny zalozylem sobie nowy kabel plusowy przymocowałem i smiga koszt 50 zl plus pare śrubek i kontownikow
No ja w mojej pięknej coupetce mercedes '84 (sprzedłem 2 tyg temu) miałem 92 Ah, ale taki aku by się nie zmieścił w JEEPku... A swoją drogą to sie nie mogłem nadziwić, dlaczego w mercedes 2.8 wchodził wielgachny aku 35 cm długości, który raz wstawiony działał zawsze, i nigdy nie było tematu, a w XJ 4.0 trzeba kombinować z jakimis szitowymi mikrymi bateryjkami jak do czinkłeczento, bo fabryka nie wymyśliła więcej miejsca. :pala: Biorąc pod uwagę spore wymagania XJ na prund, to tu powinien być aku jak do jakiegoś ruskiego ziła, wielki o gigantycznej pojemności. Już sie nie moge doczekać zimy, by się przekonać jak szybko mi padnie mój Excell
fabryka nie przewidziala wincha i 8 halogenow. jesliby nie bylo nic wiecej do instalacji podpiete to pewnie aku z 8 lat mialby szanse wytrzymac.
W sumie racja z tą pojemnością aku (za mała)
Ja w ZJ miałem jakiś dziadostwo, które już ledwo działało, teraz mam varte (możliwe że ma 75Ah? - nie pamiętam dokładnie), nawet na nowym aku mogą być problemy - po dłuższym sprzątaniu jeepa - koło 2-2,5h, gdy wszystkie te pierdółki i światełka się świecą warto spróbować odpalić, bo potem może być niespodzianka i tak czuć że trochę mało prądu jest po tym sprzątaniu, ale jakoś daje rade... (na starym aku po 15 minutach była już lipa, trzeba było prostownik wyciągać )
fabryka nie przewidziala wincha i 8 halogenow. jesliby nie bylo nic wiecej do instalacji podpiete to pewnie aku z 8 lat mialby szanse wytrzymac.
Ale ja mam na myśli standardową instalację w XJ. Klima, radio, standardowe oświetlenie i dajmy na to w czasie deszczu ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczki itd i już akumulator nie wyrabia, alternator za nim nie nadąża. Nawet z nowym alternatorem i aku wskaźnik niebezpiecznie zbliża się do czerwonego pola. Zimą może nie być wesoło.
W takim dużym akumulatorze 92 byłby jednak większy zapas Ah, no ale w sumie się zobaczy, nie ma co narzekać na zapas, na razie jest dobrze
Jaki polecacie akumulator do silnika 4.0 z prawym plusem? Michał :pala:
Widze ze juz kupiles, ale na przyszlosc, pasuja: Banner Unibull, 69Ah, 540A, uniwersalny (plus z lewej i z prawej) Centra Futura, 62Ah, 640A, CF05 (plus ma z lewej strony, czyli pasuje do naszych) oba w cenie 250 zl (Warszawa)
Ej, a może serio taki group-buy? W stanach stoją po ok. 150 USD. Jakby nas się zebrało więcej to mogłoby to mieć sens
Interesowalem sie tematem, tylko ze po 180 widzialem. Moglbym zrobic takiego group-buya i dorzucic je do kontenera, ale clo/vat place, wiec kolo 700 zl by i tak wychodzilo. One sa az tak dobre ze warto kupic jeden zamiast trzech normalnych?
ceny nie takie zle ale troche malawe parametry. ten co kupilem ma 72ah i chyba 680A, wiec wieksza pojemnosc i wiekszy prunt
Mam baner już czwarty rok i robi . A co do tego , że fabryka przewidziała za małe akumulatory w pipach to chyba nie do końca prawda . Bo rozrusznik ma chyba w sobie przekładnię planetarną a więc i prąd mniejszy jest potrzebny , żeby nim zakręcić . Chyba , że się mylę - rozruszalnika jeszcze nie bebeszyłem .
rozrusznik ma niecale 2kW czyli jakies 150A
do tego dochodzą halogeny po 5A kazdy jakas wyciagarka 70-400A(u mnie)
inne jeszcze bajery i troche jednak brakuje pradu
Mi weszła 80'tka Ale nie pamiętam jakiej firmy
rozrusznik ma niecale 2kW czyli jakies 150A
do tego dochodzą halogeny po 5A kazdy jakas wyciagarka 70-400A(u mnie)
inne jeszcze bajery i troche jednak brakuje pradu
No dobra , ale to raczej wina alternatora . Jak sobie wsadzisz 150 Ah to go i tak nie naładujesz jak wszystkie gadżety odpalisz . Pytanie powinno brzmieć : jaki alternator ?
P.S.
Pomijam oczywiście moment pracy wyciągarki z samego aku .
alternator u mnie daje max 120A
wiec reszte trza skas wziac
No właśnie . I tu się zapętlamy . Alternator daje tyle , że już brakuje a więc reszta z aku. Po pewnym czasie aku , jakie by nie było się rozładuje ( choćby cześciowo ) a nie ma go co doładować . I klops . A więc najlepiej chyba aku jakieś takie w okolicach 70-80 Ah i mocniejszy alternator . I wtedy wszystko jest jak należy .
Widze ze juz kupiles, ale na przyszlosc, pasuja: Banner Unibull, 69Ah, 540A, uniwersalny (plus z lewej i z prawej) Centra Futura, 62Ah, 640A, CF05 (plus ma z lewej strony, czyli pasuje do naszych) oba w cenie 250 zl (Warszawa)
Ej, a może serio taki group-buy? W stanach stoją po ok. 150 USD. Jakby nas się zebrało więcej to mogłoby to mieć sens
Interesowalem sie tematem, tylko ze po 180 widzialem. Moglbym zrobic takiego group-buya i dorzucic je do kontenera, ale clo/vat place, wiec kolo 700 zl by i tak wychodzilo. One sa az tak dobre ze warto kupic jeden zamiast trzech normalnych?
Zapodaj gdzie takie kupić za tyle. Bo ja mam jakieś poniemieckie paskudztwo, za duże w dodatku, o niewiadomym przebiegu i w niewiadomym stanie.
No właśnie . I tu się zapętlamy . Alternator daje tyle , że już brakuje a więc reszta z aku. Po pewnym czasie aku , jakie by nie było się rozładuje ( choćby cześciowo ) a nie ma go co doładować . I klops . A więc najlepiej chyba aku jakieś takie w okolicach 70-80 Ah i mocniejszy alternator . I wtedy wszystko jest jak należy .
tylko nie bardzo wiem skad by mozna wziac taki alternator ze 200 A w rozsadnym pieniadzu i bez zbednych przerobek
Centre Future kupilem w 'centrum akumulatorow - opis dojazdu na forum - link. Byl tez Banner tam (jego mialem wczesniej, do dzis - od roku 2003 jezdzi w innym aucie).