Witam, jestem na etapie wymiany silnika w moim CJ-7, nie wiem jakiego silnika szukać??? Czy to prawda że 4,2l jest najlepszą jednostką do takiego samochodu??? Czy ktoś ma do sprzedania silnik z osprzętem? wcześniej jeździłem na 2,5l
A czego od tego silnika oczekujesz i jaki masz budżet? Bo może lepiej byłoby pomyśleć nad jakimś silnikiem niefabrycznym dla tego modelu? 4.2 dostać teraz w jakimś w miarę rozsądnym stanie to praktycznie graniczy z cudem, a pakowanie kasy na jego remont jest mało efektywne kosztowo jednak. Może jakieś 4.0 upchać?
Pojemność dla mnienie ma znaczenia, bo chyba każdy z tych silników ma wystarczającą moc tyko pytanie który łatwiej będzie zamontować no i jak z żywotnością i serwisowaniem tych silników, który lepszy?
Jeśli z 2,5 Ci mocy wystarczało to i z 4,2 wystarczy (ale niewiele lepiej będzie), ale żywotność raczej 4,0 będzie miał większą, zwłaszcza że raczej kupisz nowszy niż 4,2, no i japońska skrzynia lepsza niż francuska. IMHO 4,0 (razem ze skrzynia) z anglika to optymalne rozwiązanie, jeśli nie zależy Ci na oryginale. Miejsca zajmuje mniej więcej tyle samo co 4,2, a do CJ7 to i V8 5,7 się mieści. Co do montowania to nie wiem, ale podejrzewam że podobna robota.
Witam, jestem na etapie wymiany silnika w moim CJ-7, nie wiem jakiego silnika szukać???
To zależy co chcesz i do czego ma byc ten Jeep. Z silników, które występowały w CJ-tach najwięcej mocy i momentu obrotowego da Ci 5.0L (304ci) około 150KM. No ale jeżeli już wstawiać V-8 to można się pokusić o 5.9L (360ci) z Wagoneera SJ. Ten silnik wpradzie nie występował w CJ-cie, ale jest praktycznie identyczny z 5.0L, więc cały osprzęt i skrzynie pasują do jednego i drugiego. Silnik 4.2L (258ci) jest bardzo dobry, bo trwały. Zawrotnej mocy nie osiaga, bo kolo 115KM, ale za to ma bardzo dobry maksymalny moment obrotowy i to na niskich obrotach, bo juz przy 1800 RPM. Pościgać się to z nim nie pościgasz, ale w teren jest bardzo fajny. 4.2L jest protoplasta 4.0L występującego w bardzo wielu Jeepach.
A jak nie zależy Ci na tym, żeby CJ był zgodny z epoką to ogranicza Cie tylko Twoja wyobraźnia i zasobność portfela. Pod względem mocy będa lepsze nowsze silniki. Jezeli sie chcesz ograniczyć do jednostek wystepujących w Jeepach to R-6 4.0L albo V-ósemki 5.2L. 5.9L, 4.7L albo Hemi 5.7L to też bardzo dobre silniki. Tyle, że wszystkie na wtrysku, więc bardziej skomplikowane od jednostek z CJ czy SJ-a. Przy takim swapie będzie dużo babrania się z elektroniką, czujnikami, sensorami i komputerami.
To zależy jaki silnik 2.5L kolega ma. Fakt - moja wyobraźnia ograniczyła się do AMC150.
wielkie dzięki za te informacje, CJ którego posiadam jest z 81 r. silnik to 4-151, 2,5l Chevrolet, manualna skrzynia. Nie wiem teraz czy pchać się w remont tego silnika czy przekładke na coś większego , z tego co piszecie to wynika że chyba wstawiając 4,2l będe miał najmniej przeróbek. Pytanie tylko czy skrzynia mi podejdzie bo jeśli mam jeszcze skrzynie kupować to dużo kasy wyjdzie. Chciałbym sie zmieścić w 3tys zł. Włącznie z tym że przed wrzuceniem innego silnika i tak będe musiał go przejrzeć i pewnie rozebrać.
Proszę o namiary na części i silnik , może coś pohandlujemy
zapraszam do naszej galeri silnik też z Jeep-a tylko że z ZJ-ta 5,9 ze skrzynią i reduktorem już niegługo pierwsze jazdy
Chciałbym sie zmieścić w 3tys zł na gotowo ze wszystkim to moim zdaniem niemożliwe, chyba, że całą robotę wykonasz sam. Jak podsumujesz same takie głupoty jak olej, świece itd, to już się zrobi kilka stówek, a gdzie tam cała reszta.
Proszę o namiary na części i silnik , może coś pohandlujemy
Jak chcesz moj silnik to sprzedam Ci go za $450 plus koszt przesylki z USA. Przesylka nie bedzie tania. Moj kumplet wysyla dzisiaj kontener do Polski, no ale to juz za pózno. Może za jakiś czas bedzie wysylal nastepny, wtedy przesylka bedzie tansza niz jakby wyslac silnik normalnie Doma lub Polamerem. Tak jak pisalem nie wiem czy Twoja skrzyni wytrzyma silnik R-6. Jezeli bedziesz do tego chcial kupic skrzynie to na pewno nie zmiescisz sie w 3000zl. Tansza opcja moze byc remont silnika ktory masz albo kupienie innego 4-cyl. silnika. Jak jestes zainteresowany to pisz na maila run4x4fun@interia.pl
Czy ktoś ma do sprzedania silnik z osprzętem? wcześniej jeździłem na 2,5l
mam oba silniki, na miejscu .......i 2,5L i 4.2L
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
4.2L A ile sobie liczysz za ten wynalazek?
1800zl za ten "wynalazek", brakuje pompy wody
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
raffik, miałem okazję oglądać tego CJ'a, szkoda go, był w bardzo dobrym( (czyt. "fabrycznym" ) stanie.
Daj jakieś info, jak tam pierwsze jazdy wypadły ??