Jak wiecie remontuje swojego kanta i mam parę pytań:
1. Na początek nieco lżejsze Kupiłem silnik ze skrzynią i kilka części i powiedzcie czy się opłacało silnik 1.6 D rocznik chyba 87 + skrzynia 5 , samochód jeżdżony przez starszą osobę 700 zł przednia szyba zwykła biała 20 zł para przednich drzwi z szybami, zamkami i tapicerką 80 zł para tylnych drzwi z szybami i tapicerką 20 zł i stare przednie w rozliczeniu jako złom reflektory przednie, kierunki, gril, kierownica, gałka od biegów, i kilka innych drobiazgów 50 zł przedni błotnik do lekkich poprawek za 10 zł.
2. Moja stara skrzynia do f16 4-biegowa, nowa to f16 5-biegowa na oko wyglądają podobnie ale nie jestem pewien czy wszystko będzie pasować na łapy żeby przykręcić
3. Może ktoś wie jaka będzie różnica z wymiany starej skrzyni na nową, chodzi mi od przełożenia biegów i osiągi
wydaje mi się że silnik dałoby się taniej, ale jeżeli jest dobry to ok. Odemnie chcieli 200 zł za 5 biegową skrzynię do 1,2 s
cos mi sie zdaje ze w 1,2 nie bylo skrzyni 5 biegowej , chyba ze to bylo OHC
no nie było ale za pasującą do mojego 1,2s zaśpiewali 200 zł
mutra_, nie zrozumiałeś Grzyba. Chodzi o to że do 1.2 OHV nie da sie dopasować skrzyni piątki, bo ich w ogóle nie było. Skrzynie F10 od 1.3 OHC i od 1.2OHC nie pasują. No chyba że masz 1.2s OHC, to ok, tylko jak o skrzyniach piszesz to zaznacz jaki masz silnik, czy OHC czy OHV.
przemo_sunny, silniki diesla są generalnie droższe, więc skoro młodszy rocznik kupiłeś i w dobrym stanie (zakładam ze jakoś go sprawdzileś przed kupem) to cena 700zł za komplet ze skrzynia jest ceną OK. Reszta częsci też w sensownych cenach, wręcz tanio - zakładając że są w bardzo dobrym stanie. Skrzynia powinna na łapy pasowac bez przeróbek. Nie wiem jak to jest w dieslu ale osiągi powinny być zbliżone, zresztą diesle to nie auta do ostrego deptania W każdym razie na piatym biegu będzie ciszej i ekonomiczniej. A nie masz na zbyciu zbędnej tylnej łapy? Potrzebowałbym do mojego 1.6...
Niestety kupiłem skrzynie bez łapy i musiałem założyć swoją... silnik z skrzynią już siedzi w aucie ale nie mogę sprawdzić jak to jeździ bo rozleciał mi się krzyżak który łączy drążek zmiany biegów ze skrzynią... silniczek chodzi że aż miło . A czy przeguby zewnętrzne we wszystkich Kantach były takie same???
czy przeguby zewnętrzne we wszystkich Kantach były takie same??? W kantach z silnikiem na malym bloku (1.0, 1.2, 1.3, ewentualnie z astry 1.6cnz) byly cienki półosie, ergo: małe przeguby. W 1.6diesel 1.6sh i 1.8E były grube półosie więc i grube przeguby zewnętrzne.
PS w silnikach 1.2OHV w kancie byl skrzynie V biegowe w silnikach 1.2OHC w kancie nie bylo skrzyn V biegowych - tylko IV
to tak co by sie poczepiac troche
w wersjach hatchback z silnikami benzynowymi przelozenia sie roznily, natomiast tutaj w przypadku diesla przelozenia sa dokladnie takie same w skrzyni 4 i 5 biegowej, przelozenie glowne takze: 3.74
pytanie jest nastepujace - czy jestes pewny ze skrzynia pochodzi z wersji hatchback czy caravan ?
popierdzieliłem
w silnikach 1.2OHV w kancie byl skrzynie V biegowe w silnikach 1.2OHC w kancie nie bylo skrzyn V biegowych - tylko IV
Skąd takie info?? W żadnym OHV, nawet w corsie,nie widziałem nigdy V, a w OHC to jak najbardziej..
Specjalnie przewertowalem 3 wersje fabrycznej ksiazki obslugi (zarowno z roku 1979 jak i 1984) i dla wersji 1.2S wystepuje skrzynia 5 biegowa a dla wersji 1.2 ST czyli OHC nie ma jej nawet w opcji.
no i bądz to mądry jak jeden sie opiera na tym co widział a drugi na tym co fabryka mówi
wiemy dobrze, ze z fabryki wyjezdzaly konkretne kanty, ktore po tylu latach skladaja sie juz z zupelnie innych czesci i stad ta rozbieznosc.
Ja tez zawsze opieram sie na badaniu organoleptycznym, ale tym razem w drodze wyjatku postanowilem poteoretyzowac przy okazji spisu powszechnego, ktory prowadze
To jest dokladnie ta sama sprawa o ktorej wie pewnie malo kto, ze w kantach caravan byly zupelnie inne skrzynie biegow jak w wersjach hatchback i sedan (inne przelozenia).
Moja skrzynia pochodzi z Kadetta łezki sedan rocznik 87.
chodzilo o skrzynię Mutry_ który założył piątkę do 1.2. W takim razie Mutra_ ty masz silnik 1.2 OHC czy 1.2 OHV ?
nie założyłem skrzyni piątki bo udało sie naprawić 4biegową. jaki mam silnik???? eeeeeeeeeeeeeeeeee 1,2 s ale czy to ohv czy ohc to nie wiem bo niestety przerasta to moje możliwości pojmowania kwestii technicznych
jak masz glowice żeliwną z czarną pokrywą, i kopułkę aparatu zapłonowego z przodu (od strony pasa przedniego) to masz OHV
jak masz aparat zaplonowy z boku, od strony akumulatora, a glowicę aluminiową z połaską pokrywę zaworów z wieeelkim napisem O-H-C to masz własnie OHC
Stawiem ze masz OHV, i wydaje mi się że jednak do tego sie nie da założyc piatki.
PS. Różnica jest też taka że w ohv trzeba ręcznie regulowac zawory a w ohc są hydrauliczne popychacze wiec sie samo reguluje.
mutra_, silnik masz OHV jak widać na twoich zdjęciach
Dobre oko i słuszny pomysł Bandi =D> =D>
jak ohv to ohv. Co do skrzyni piątki to mój mechanik się tego podjął (jak już wspomniałem) za 200 zł. Nie wiem natomiast czy chciał zastoswać orginalną skrzynię z Kadeta D czy jakąś inną
podwazasz Proktor prace fabryki w Russelsheim piszac ze sie nia da zalozyc do 1.2ohv skrzyni 5b skoro takie z fabryki wyjezdzaly
ani ja ani nikt z klubu takiego kanta nie widział więc stąd wnioski A Ris przymierzal kiedyś do swojego 1.2s ohv skrzynię F10 z ohc i sie nie dało.
A nie podważam pracy fabryki tylko moich kolegów (po fachu) drukarzy, ich kolegów składaczy oraz mojego ulubionego kolegi chochlika drukarskiego
z OHV przymierzałem do OHC. Wówczas z ZPTuningiem wykorzystaliśmy cały słownik wyrazów brzydkich i p...liśmy robotę bo znów trzeba było wyjmować silnik
ale kto mowi ze skrzynia z OHC ma pasowac do OHV? jest to jasne ze nie pasuje
a bledem to raczej nie jest, ze w ohv byly F10 b a w 12ST nie, bo potwierdzilem to sobie dzisiaj jeszcze kilkoma zrodlami.
Wychodzi na to ze kazda 5 biegowa skrzynia w 1.2 ohc to juz pozniejsza rzezba warsztatowa.
czyli reasumując byly skrzynie F10 5biegowe do silnikow OHV
moze były ........ ale w rzeszy tu nikt takiego rarytasu nie miał