Witam dzis dostałem propozycje kupna opelka asconki za 500zł z 2litrowym silnikiem:)Auto jest 82rok i blachy ma w raczej kiepskim stanie,ale uknułem niecny plan czy by nie można było wstawić tych 2 litrów do mojego kanta:D dodam ze ta ascona jest w automacie i ze to jakas policyjna wersja czy jakos tak i tu mam do was pytanie, czy silnik z asconki 2,0 na wtrysku nada sie do kadzilaka?? czy jezeli był ona na atomacie to będą jakies komplikacje przy włozeniu skrzyni manualnej i czy ta od mojego c16nz bedzie pasowała?No i co z elektryką bede musiał przekładać czy ta co mam do c16nz sie nada?? Pozdrawiam:)
ja miałem z ascony 2.0, więc jest to elegancki temat:) Daj wiązkę silnika z ascony, podepnij pod kadettowską. jeśli w 16nz jest skrzynia f16 to ją wsadzisz, oczywiście ze sprzęgłem. Zobacz też, czy da się przełóżyć bak. Bo w oryginaknych kanciakowych elktryczna pompka lubiła robić niezłe ssanie i się zatykał.
A jesli mówisz, że to policyjna wersja, to może jeszcze SEHa dorwałeś ?
Coś mi nie pasuje rok 1982 i silnik 2,0 - chyba że CIH A co do automatu, to musisz skołować skąś sprzęgło kompletne wraz z kołem zamachowym i łapę tylną..
skrzynia nie będzie pasowała, bo w najprawdopodobniej masz F13, półosie i mcphersony tez nie beda pasowac, elektryka tez jest konieczna od tego konkretnego silnika, no i trzeba bedzie zrobic obejscie elektryki skrzyni na wejsciu do ECM.
Inna sprawa jest to, ze w asconach z 82nie wiem, czy wogole byly silniki 2.0, a jesli tak, to co najwyzej 2.0 na łańcuchu z rekorda 100KM lub 1.9 90KM z ascony B.
20NE w asconie pojawiały się od 1987 roku
Buda jest z 82 roku ale silnik jest nowszy przekładany to wiem na 100% w dowodzie jest wbity 1600.
NIE, bo masz przełożone zawieszenie przednie od łezki na małym bloku, a tam skrzynia jest na mały wpust i cienkie półosie z przegubami na mały wpust i mcphersonami z piastami na mały wpust.
Jesli silnik jest nowszy i jest to 20NE to tak jak wyzej - musisz jeszcze oszukać elektrykę skrzyni no i przełożyć calą wiązkę silnika.
A dlaczego by nie wpakować w całości z automatem
Gdzieś czytałem ze można zamontować f13 do 2.0 po niewielkim przerobieniu koła zamachowego od 1.6
Gdzieś czytałem ze można zamontować f13 do 2.0 po niewielkim przerobieniu koła zamachowego od 1.6 ... ale to musi być F13 od 1.6, bo ta od 1.4 miała mniejszy kosz na sprzęgło.
Z drugiej strony, w Corsie, ze względu na kłopoty z zawiechą, oraz z półosiami, to ma sens. Ale w kancie?
Gdzieś czytałem ze można zamontować f13 do 2.0 po niewielkim przerobieniu koła zamachowego od 1.6
Qfa ja to się może nie znam, ale takie kombinacje to się zazwyczaj mszczą później.. Stare indiańskie przysłowie brzmi "Szkłem doopy nie podetrzesz" i tego się trzymam. Skrzynia F16 to teraz jakieś 200 zł - to po co kombinować?
no to jest najgorsze, ze F13 i jej sprzeglo to za dlugo nie wytryma w 2.0 jesli czesto i F16 okazuje sie za slaba
Nie twierdzę że to jest najlepsze wyjście, ale skrzynia ma inne przełożenia i zabawa z pod świateł może być niezła. Przy rozsądnym użytkowaniu skrzynia powinna jakiś czas wytrzymać a to rozwiązanie zlikwidowało by problem z zawieszeniem (przynajmniej na początku)
Coś mi sie wydaje że na klopoty z zawiasem to lepszy jest patent Lisa z kombinowanymi półosiami, bo (mam wraeżnie że) przeguby są troche bardziej odporne na ukręcenie, niż mala tarcza sprzęgła na spalenie...
Wiadomo, wszystko jest względne - jak ktoś "zna" się na rzeczy to i oryginalne przeguby ukręci w miesiąc