przebieg 280 tys km z tego 180 na gazie,wymieniłem świece,kable ,kopułke,palec. pomiar ciśnienia spręzania i róznice dość znaczne znaczne 8 i 10 atm,zwiększyło się spalanie,pojawił się olej w filtrze,niewiele,ale... kuleje tak dziwnie,jakby mu czasem prądu brakowało,zarówno na benzynie i na gazie troche bardziej, szukać silnika?
pomiar ciśnienia spręzania i róznice dość znaczne znaczne 8 i 10 atm
Rozumię, że chodzi o różnice między cylindrami, a czy robiłeś próbę olejową ? Zwsze można zwalić głowicę a wtedy wszystko będzie jasne.
tak,różnice między cylindrami,8-10 atm, próba olejowa? nie wiem o co comon?
tak,różnice między cylindrami,8-10 atm, próba olejowa? nie wiem o co comon?
wlewasz trochę oleju do cylindrów i mierzysz. Tym sposobem możesz wykluczyć przedmuchy na zaworach. Może to wina tylko góry.
czy roznica 8-10 to już nierówna praca objwiająca się takimi efektami ubocznymi jak wczesniej napisałem?
czy roznica 8-10 to już nierówna praca objwiająca się takimi efektami ubocznymi jak wczesniej napisałem?
Domyślam się, że chodzi o to, że np. na jednym cylindrze jest 8 Atm a na drugim 10 Atm. Z drugiej strony nie wiem jakie powinno być ciśnienie nominalne, acz te 8 czy 10 to wydaje mi się mało. Zrób próbę olejową, jak pisał Mabar wlej kolejno do każdego cylindra jednakową dawkę oleju myślę, że 20ccm wystarczy i pomierz ciśnienie po wlaniu oleju jak będzie wyższe niż przed to znaczy, że pierścionki jak śię nie zmieni to coś z zaworami; uszczelniacze lub nieszczelnosci na przylgni zaworów. Lub jedno i drugie.
mysle ze jak policzysz koszt wymiany pierscieni [robociczna +material ] to taniej bedzie kupic od ktoregos z naszych kolegow silnik z angola . tez mialem zamiar w swoim robic taka usterke ale chcialem sam wiec k0oszt robocizny odpada i same czesci to jakies 900zl dodaj do tego nieprzewidziane koszta jakie sie zawsze znajda i wyjdzie ci tyle co silnik caly [goly] u mieokazalo sie ze silnik nie nadawal sie do naprawy i zakupilem golasa z angola od kolegi z 4um i jestem zadowolony silniczek smiga az milo
kulkagsx1200, dobrze prawi, ale zweryfikować usterkę i tak trzeba, bo może okazać się duperel, choć przy tym ciśnieniu to wątpię (w ten duperel)
Mam wielka prośbę czy może ktoś z was zrobić zdjęcie waszej klimy a dokładnie gdzie w waszym 4.0 znajduje się zawór rozprezny bo kolega Sławek ma 3.1TD a wg mojego manuala to instalka klimy jest taka sama jak dla silnika 4.0. Proszę zróbcie zdjęcie swojego zaworu rozpreznego i wklejcie tu.
Dzieki wielkie.
[ Dodano: 2009-07-23, 15:18 ]
czy roznica 8-10 to już nierówna praca objwiająca się takimi efektami ubocznymi jak wczesniej napisałem?
Raczej roznica 2 at nie powinna robic az takiego objawu choc powinienes miec na moje oko w okolicach 12 do 14 na cylindrach tymbardziej ze masz ich 6... ( ja kiedys w 4 cylindrowym Fordzie mialem podobna roznice i prawie nie bylo czuc nie rownej pracy...) a oleju duzo bierze?
Ta proba olejowa raczej wskazana aby nic nie przeoczyc. Kase latwo wydac wiec lepiej byc pewnym niz pozniej