ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam własnie zabrałem się za instalacje licznika z obrotkiem i jak się okazuje rozpiska kabli podana na stronie ma się nijak do tego co mam u siebie... tzn. kolory kabli odbiegają od tego co na stronie pisze. Sytuacja jest zła z tego względu że robiłem to na pewniaka i rozbroiłem oryginalne gniazdo nie zapisując sobie nigdzie jak wyglądało to pierwotnie- i tu moja prośba- ja podam kolory a wy mi powiedzcie pod jakie piny to ma iść.. kabelki są następujące: niebieski pojedyńczy, czarny pojedyńczy, biało brązowy podwójny, biały podwójny, niebiesko zielony pojedyńczy, niebiesko czarny pojedyńczy, niebiesko biały pojedyńczy, czarno biały pojedyńczy, szaro zielony pojedyńczy, brązowy- pod obrotka kabelka jeszcze nie rozkminiałem.


Jak masz fabryczną instalacje bez przeróbek to powinno być tak:
czarny - plus
biało brązowy - kontrolka hamulca ręcznego
biały - kontrolka świateł drogowych
niebiesko zielony - kontrolka ciśnienia oleju
niebiesko biały - kontrolka ładowania
brązowy - masa
czarno biało zielony - kontrolka kierunkowskazów
szaro zielony - podświetlenie zegarów
zielony - impulsowy do obrotomierza
niebiesko żółty - wskaźnik ciśnienia oleju
niebieski - wskaźnik temperatury
niebiesko czarny - wskaźnik paliwa

były różne rodzaje ułożenia przewodów w kostkach
jak popatrzysz po ścieżkach to na pewno dojdziesz co od czego
pamiętaj że wskaźniki dostają impulsy masowe tak samo jak kontrolki od oleju i ręcznego

powodzenia
O właśnie andreee dobrze że poruszyłeś ten temat bo mam u siebie ten sam problem co ty i mam to samo okablowanie i ni groma nie ma tego podłączyć tak żeby to git działało
Mecze sie z tym już kupe czasu. Wiem jak zrobić żeby był obrotek, kontrolka kierunków itd. ale jeśli zrobię tak ze wszystko działa to np jest jakieś spiecie na wskazówce od ciśnienia oleju lub aku i kontrolka długis świateł jest jako podświeytlenie licznika itp historie kupa straszna. Jeśli to ogarniesz to daj znać w tym temacie lub na pw
Pozdro powodzonka
andreee, Piotrasss, macie tylko 10 przewodów, miernik do ręki i sprawdzać jeden po drugim i podłączać. nie ma innej rady na przerabianą wiązkę.


Piotrasss, może masz gdzieś przerwaną ścieżkę na liczniku i dlatego dzieją ci się takie rzeczy.
po wielu godzinach kombinowania udało mi się podłączyć i wpasować licznik:) aczkolwiek są pewne zgrzyty... a dokładnie wskazówka ciśnienia oleju jak już przekręce kluczyk i pójdzie w górę to tak jej zostaje i trzeba puknąć obudowę żeby wróciła. No i to co najbardziej mnie zdenerwowało a mianowicie obrotomierz dochodzi góra do 3,5tys obrotów i zaczyna wariować tzn wskazówka opada na samo dno, po czym na chwilę wraca do góry i tak cały czas dopóki nie zejdę poniżej 3tys... proszę o jakieś porady jak to zniwelować. Poza tym jak macie jakieś ciekawe wzory tarcz do druku to zapodajcie bo u mnie z kontrolek złazi farba i niezbyt ładnie to wygląda... Do tego przymierzam się do zakupu ledów tylko nie zdecydowałem się jeszcze jaki kolor- myślałem nad białymi( chyba dadzą dobry efekt)- i tutaj też proszę o wasze sugestie.
Zamieszczam kilka zdjęć tego co stworzyłem- dodam że będzie to jeszcze dopieszczane, na razie chciałem sprawdzić jak się ma sam licznik

Ciśnienie to dlatego tak sie robi bo nie masz czujnika od ciśnienia oleju tylko zwykły czujnik do kontrolki
Ale gratulacje że ci się udało do tego dojść
Ciekaw jestem co u ciebie z tym obrotkiem się dzieje??
Jak się dzisiaj jeszcze przejechałem to zauważyłem że kontrolki od paliwa i temperatury tak jakby przkłamują tzn. na starym liczniku paliwa pokazywało mniej( teraz dochodzi do 1szej kreski a na starym było równo z czerwoną), tak samo temperatura wstaje nie lekko pod druga kreske a juz nieco wyżej ponad nią. Co do obrotka to mam tylko taką nadzieje że nie jest walnięty- bo nawet na alledrogo już gościowi wystawiłem za niego komentarz
Z czujnikiem cisnienia, to tak jak Piotrass pisze - trzeba poszukać czujnika z wychodzącymi 2 końcówkami.

Co do LEDów, to jest trochę problem, bo zwykłe LEDy trzeba wpasowywać w obudowę, żeby świeciły z wierzchu na tarcze. Ja miałem białe i fajnie wyglądało, ale ja miałem białe tarcze. Sęk w tym że szybko się przepalały i za łatwo się nóżki odłamywały. No i trzeba obudowę niszczyć. Jak kupiłem GTE, to licznik był oświetlony kilkunastoma niebieskimi diodami i wyglądało to trochę obciachowo - jestem zmuszony zmienić tę posiekaną obudowę, choć to jedyna obudowa licznika z obrotkiem, która miała całe i niepęknięte górne mocowanie

Jako że oryginalne światło jest faktycznie trochę za żółte, mam w planach założyć podświetlenie oparte na mocnych białych LEDach wsadzanych w oryginalne miejsca (czyli podświetlić brzegi tarcz. Najchętniej bym wybrał jak najjaśniejsze (i tak to ma być zabawka, więc ewentualne rażenie po oczach w czasie jazdy nocą nie będzie aż taką przeszkodą)
Znalazłem własnie na szybko parę aukcji które pokazują o co mi chodzi:
1) diody z własną oprawką :
http://allegro.pl/item578..._w_oprawce.html
2) diody do obsadzenia w oprawce oryginalnej:
http://allegro.pl/item578..._led_t5_r5.html
3) diody walcowate (o większym rozproszeniu światła) w oprawce:
http://allegro.pl/item572..._w_oprawce.html

Sam nie wiem które lepsze - propozycja nr 2 jest najtańsza, ale czy to dobry wyznacznik?
No i w zegarach sa 2 rodzaje żarówek wciskanych te większe to chyba W5W, nie pamiętam jak sie te mniejsze nazywają, ale chyba W5/1,2W
i jeszcze mam jedno pytanie: jakie są prawidłowe obroty dla mojego 1,3 na tzw biegu jałowym? bo jak stoję w miejscu obrotek pokazuje prawie 2tys.? czy to jest normalne bo w astrze jakos spada do 900 i coś mi się wydaje to dziwne...
W astrze to spada chyba raczej wręcz do 750obr. U ciebie powinno być 900obr, do około 1tyś. Albo coś ci leje paliwo i masz za wysokie obroty (regulacja gaźnika się kłania) albo obrotek ci źle wskazuje. Różnicę między 1tyś a 2 tyś wyraźnie na ucho słychać - przy jednym spokojnie pyrka przy drugim to juz jest ciągły wizgot.
ciężko ocenić które lepsze szczególnie z tego względu że brak jakichkolwiek danych technicznych leda... poza tym ceny wręcz kosmiczne- jak kumpel kupował w sklepie w Krakowie to za jedna niebieską ledke taką ja te z alledrogo płacił 80gr....muszę sie tylko dowiedzieć gdzie jest ten sklep

[ Dodano: 2009-03-16, 12:01 ]

za jedna niebieską ledke taką ja te z alledrogo płacił 80gr hm, ale jesteś pewny że to były diody na pracę w zakresie 12V-14,V (z wbudowanym rezystorem) i że były o konstrukcji umożliwiającej obsadzenie w oprawce żarówki licznika na zasadzie "plug&play" ? bo to głównie o to chodzi...

co do obrotów to nie pamiętam. Zreszta dużo zalezy od skrzyni, czy krótka czy długa itd.
jestem pewny bo gościu do dzisiaj ma to zamontowane i pokazywał mi je po zakupie
Ja wwarszawie na Wolumenie tez płaciłem podobnie jak na allegro 3,50zł za sztuke. andreee twój kolega ma pewnie jakieś inne.
Proktor kupuj te ostatnie ja je kupiłem w ta sobotę i mam je zamontowane w liczniku juz.Dwie mi oświetlają licznik i jest naprawdę spoko. Będą oczywiście jeszcze dwie żeby wszystko było jaśniutkie bo ja tak lubię Diody naprawdę godne polecenia chodź cena nie jest fajna
diody walcowate (o większym rozproszeniu światła) w oprawce:
http://allegro.pl/item572..._w_oprawce.html
POLECAM
Piotrasss, Aukcji już nie ma
RIS, to nie aukcji nie ma, tylko Piotrass nie przekopiował linku kompletnego, tylko to co pokazało nasze forum (link skrócony) to jest ta sama aukcja którą ja podałem
Dokładnie Proktor
no fucktycznie
no fucktycznie
dobra panowie wszytsko pięknie ładnie ale nikt nie odpowiedział mi na moje pytania odnośnie obrotka który gubi się powyżej 3,5tys obrotów- czy to wina złego podłączenia czy może obrotek walnięty?? i że tak spytam jak się reguluje obroty w kancie?? bo generalnie zauważyłem że dość dziwnie one się zachowują, czasem spadną do tysiąca ale częściej jest tak że oscylują w granicach 1,5-2 tys. i tak mi się wydaje że może mieć to ujemny wpływ na spalanie. No chyba że to specjalnie ktoś zrobił bo gdzieś słyszałem że jak się podkręci obroty to autko lepiej się zbiera
możę być walnięty obrotomierz,ale to ciężko stwierdzić,musiałbyć podłączyć jakiś inny,chociazby od kredensa,żeby porównać odczyty.

Regulacja obrotów ....hmmm kolego duużo było tego na forum,wystarczy poszukać.Nawet w FAQ ktoś robił artykuł nt. regulacji obrotów biegu jałowego.
Nie wiem jaki masz gaźnik i jaki rodzaj ssania to nie jestem Ci w stanie powiedzieć jak się reguluje u Ciebie...
no i panowie białe tarcze gdzie znajdę? długgo szukałem na forum i w googlach ale nic sensownego nie znalazlem. Ma ktoś?
wyślę ci, ale przypomnij się przed weekendem, bo teraz nie mam czasu szukac po CD-kach.
http://www.fotosik.pl/pok...c7d32f0b83.html

Ja mam takie Jak byś chciał. Sam robiłem

[ Dodano: 2009-03-18, 17:38 ]
he widzę że jedyne co się ostało z mojego projektu to napisy na zegarku
całkiem niezłe aczkolwiek poczekam na to co podeślę mi Proktor i wtedy zdecyduję które założę poza tym potrzebuje jeszcze tarcze do wskaźnika naładowania i ciśnienia oleju...



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting