Mam pytanie kadet jakiego posiadam fabrycznie powinien miec koła 13" a ja mam załozone 15" czy to ma jakiś wpływ na wskazania licznika i jego przebiegu. Poprostu chodzi mi o to czy licznik kilometrów wskazuje mi rzetelnie to co przejechałem czy może muszę dodać lub odjąć jakaś tam liczbę kilometrów. Koła to 15" a opona wysoka jest na 55.
Opis masz w warsztacie. Ja mam 195/45 i zawyża prędkość. Dodając do tego błąd licznika, przy 140km/h lecę jakieś 125km/h. Tak, więc i liczenie spalania jest inne. Większe.
Przy twoim profilu opony, będzie zaniżał prędkość.
Najlepiej skoryguj sobie prędkościomierz mierząc czas i tak np.przy stałej prędkości 90km/h i drodze przebytej 1kilometr, Twój czas powinien wynieśc nie mniej ni więcej jak40sekund Przykładowo dla 60km/h-60sekund.
A jaka jest szerokosc opony
bo to dosc istotne i bez tego nie da sie powiedziec nic o przeklamaniu licznika
Szerokośc możesz miec nawet 225, to nie ma żadnego wpływu przy metodzie pomiarowej którą podałem. Najlepiej wybrac oczywiście droge prosta o dł.1km
najlepszym sposobem sprawdzenia to wybrac sie na jakas malo uczesczana trase wrzucic stala predkosc np 120 i zmierzyc po jakim czasie przejedziemy kilometr mierzony po slupkach. powinnismy przejechac go w 30sek a przejchalismy np w 35sek 30/35 = 0,86 i mamy stala mnozna 120x0.86=103 i juz wiesz ze jadac 120 jedziemy 103 (oczywiscie jezli blad jest zalezny liniowo, a pewnie nie jest, wiec caly misterny plan w pizdu Mr. Green , ale chodz troche pozwoli to przyblizyc realna predkosc)
Szerokośc możesz miec nawet 225, to nie ma żadnego wpływu przy metodzie pomiarowej którą podałem. oj PKC, tu nie chodzi o odniesienie do twojej metody, ale o realna wysokośc opony! Bo po raz kolejny podkreślam: profil opony to nie jest wysokość podawana bezpośrednio, np w milimetrach! Profil jest podawany jedynie w PROCENTACH szerokosci, więc inna wysokośc (a co za tym idzie : obwod) będzie miala opona 205 a inną 175, choćby obie miały profil 50 ...
Przepraszam, ale ja jednak nie rozumiem tematu, zaczelo sie jednak od tego jaka opona jest dobra i w przypadku jakiej licznik nie bedzie oszukiwal. Dobrze znamy prawidlowe rozmiary opon, a i pytjaacemu zalezalo na odpowiedzi dla konkretnego rozmiaru, tylko nie podal szerokosci opony i stad cala dyskusja. Wejscie ze sposobem pomiaru odleglosci przez PKC jest nie na temat i bez sensu.
Pozdrawiam
no nie wiem czy nie na temat bo w ten sposob radek1983 moze se to sam sprawdzic przy okazji nie muszac sie martwic fabrycznymi zaklamaniami.
dobra dzis mam dobry dzien, a niech sobie sprawdza tylko przy okazji sobie krzywdy nie zrobi.
Gdy dwóch Ci mówi, że jesteś pijany to chobyś był przekonany, że jesteś trzeźwy jak abstynent to prawda jest taka, że jesteś narabany jak bela. Wobec tego respekt! Juz cicho siedzę i postaram sobie krzywdy nie zrobic.
Ehhh a co za problem jest poprosić kolege czy tate żeby wzioł swoje autko !!! Ustawiacie się gdzieś na prostej trasie umawiacie się że rozpędzacie sie do 100 km/h i sprwdzasz według kolegi autka jakie sa odchyłki czy wskazuje ci mniej km/h czy więcej !!! Chyba że wasz kolega też ma walnięty licznik
alez wygrzebales temat. Tutaj bardziej chodzilo o drake, niz konkret Ale cieszy nas, ze znasz odpowiedz na to pytanie Pozdrawiam
moze nie powinieniem jeszcze bo co ja tem wiem ale sie odezwe,na bank zanizysz predkosc obwód koła bedzie wiekszy tym samym wydłuzy sie czas jego całkowietgo otoczenia i gdy licznik jak wyzej powiedzieli chopy licznik bedzie zanizał predkosc i tak gdy bedzie do 50 Ty bedziesz jechał 70 a panowie powiedza ze na radarze było 90 i zgubisz pare groszy bedziesz miał gwarancje ze trza by wskaznik przeskalowac hehe pozdrawiam
piotrB, dobrze piszesz choc troche chaotycznie dlatego trzeba stosowac zamienniki wg tabeli w dziale warsztat na stronie glownej z reszta liczniki i tak nieco zawyzaja predkosc przy normalnych kolach
Grzybu dobrze pisze - PiotrzeB: używaj choć trochę znaków przestankowych i dużych liter, bo naprawde ciężko zrozumieć o co ci chodzi.
Generalnie piszesz słusznie, aczkolwiek wszystko to juz zostało powiedziane