Witam. Od jakiegoś czasu szumi mi coś . Początkowo myślałęm ,że to łożysko hydrauliczne wycisku , ale ono jest nowe . Dzisiaj zlokalizowałem dokładnie miejsce szumu . Szum ten pochodzi z okolicy wału i koła pasowego . Po lekkim naciśnięciu pedału sprzęgła , szum ten ustaje . Czy jest tam na wale jakieś łożysko oporowe ? Może ono szumi ? Proszę o poradę jak za to się zabrać. Może ktoś przerabiał już podobny temat ? Z góry dziękuję i pozdrawiam
tak jest łożysko oporowe na wale korbowym ale to gruba robota
tak jest łożysko oporowe na wale korbowym ale to gruba robota
Jak się do tego dostać ? Chyba trzeba wyjąć miskę olejową , A czy przez dekiel od rozrzadu nie ma dojścia ? dziękuię za pomoc i pozdrawiam
na pewno od rozrządu nie dojdziesz bardziej przez miske olejową ,na którejś głównej stopie jest panewka oporowa
Na wale nie ma łożysk tylko panewki - jedna z nich jest oporowa aby wał nie miał luzu poosiowego (tj miał ale taki minimalny - trzeba zajrzeć do katalogu) Tylko czy panewka może szumieć ? Wnioskuję że szumi ci od przodu silnika przy kole pasowym, pod tym kołem jest dekiel oraz zębatka rozrzadu, potem to juz wał z panewkami.
Czy jak wciskasz sprzegło to widać aby wał się przesuwał (tj wysówał sie z silnika do przodu ?)
Jeśli tak to może szumieć rozrząd na skutek złego położenia wału a to jest spowodowane zapewne wywalona panewka oporową.
Tak czy inaczej to wszytko sprawdzisz jak zdejmiesz miche olejową, wtedy wszytko masz na wierzchu łącznie z możliwością sprawdzenia czy łańcuszek rozrządu nie jest już wyciagnięty (powinien mieć luz max 12 mm czyli 1/2")
Na wale nie ma łożysk tylko panewki - jedna z nich jest oporowa aby wał nie miał luzu poosiowego (tj miał ale taki minimalny - trzeba zajrzeć do katalogu) Tylko czy panewka może szumieć ? Wnioskuję że szumi ci od przodu silnika przy kole pasowym, pod tym kołem jest dekiel oraz zębatka rozrzadu, potem to juz wał z panewkami.
Czy jak wciskasz sprzegło to widać aby wał się przesuwał (tj wysówał sie z silnika do przodu ?)
Jeśli tak to może szumieć rozrząd na skutek złego położenia wału a to jest spowodowane zapewne wywalona panewka oporową.
Tak czy inaczej to wszytko sprawdzisz jak zdejmiesz miche olejową, wtedy wszytko masz na wierzchu łącznie z możliwością sprawdzenia czy łańcuszek rozrządu nie jest już wyciagnięty (powinien mieć luz max 12 mm czyli 1/2")
Nie sprawdzałem tego czy wał się przesuwa. Ale są szumy które cichną przy lekkim naciśnięciu pedału sprzęgła , także wał się pzresuwa chyba. Jutro postaram się to sprawdzić. Dziękuję i pozdrawiam
tylko czy aby na pewno szumi od przodu silnika (koło pasowe) a może to szumi z flanszy łaczącej skrzynię z silnikiem (czyli koło zamachowe i sprzegło) - tam jest łożysko rolkowe wyciskowe sprzęgła, może ociera o zęby słoneczka docisku sprzegła i dlatego szumi.
.... Tylko czy panewka może szumieć ? .......
Dzisiaj sprawdziłem , wał się nie przesuwa. Panewka nie będzie na pewno nie będzie szumieć. Chodziło mi oto ,że jeżeli panewka się przytrze , i wał się przesunie , to moze obcierać i szumieć np. koło zamachowe , przeciwwaga itp. K każdym bądź razie wał stoi w miejscu . Jak myśłicie , co to może być. Nie bardzo mi to wygląda na łożysko wycisku , bo ten szum dobiega z przodu . Pozdrawiam
sprubój bez paska peka może coś się wyjaśni
Wał jednak sie przesuwa i to około 5 milimetrów . Koło pasowe obciera o dekiel rozrządu . Ale jakoś mnie to bardzo nie martwi , bo silnik już zamówiony Pozdrawiam
P.S. Pomagasy rozdane , serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc.