Jak to jest z tymi olejami w skrzyni i w reduktorze inni mowia ze oleje sie wymienia a inni zaprzeczaja i mowia ze NIE!! ze to jest dozywotne i malo tego ASO mi to powiedzialo wiec jak to jest bo nie wiem juz kogo sluchac poniewaz chce wymienic oleje w skrzyni i w reduktorze ale juz glupieje
Wymienia sie. Rzadziej niz w silniku,a dokladniej powiedza Ci w Raffi.pl .
[ Dodano: 2009-10-13, 16:13 ]
to zdecydowanie wymieniam!:)tylko nie wiem jaki, mam kupywac w ASO ?? czy jakis castrol lub inny.......Moje auto to Yj laredo 4.0l skrzynia 5 rok 91
to zdecydowanie wymieniam!:)tylko nie wiem jaki, mam kupywac w ASO ?? czy jakis castrol lub inny.......Moje auto to Yj laredo 4.0l skrzynia 5 rok 91 Zapytaj u raffikow.
Albo poszukaj na forum. Mi wlali Valvoline,ale nie pamietam teraz oznaczenia. Moze byc inna marka.
Dana 30 -1.25 kwarty 80W-90 lub 75W-140 Dana 35 - 1.75 kwarty 80W-90 lub 75W-140 Dana 44 - 2 kwarty 80W-90 lub 75W-140 Ja w D30 i D44 uzywam 75W-140 i taki polecam Rubicon Dana 44 przod- 1.375 kwarty 75W-140 Rubi Dana 44 tyl - 2 kwarty 75W-140 Reduktor NP 231 - 1.1 kwarty ATF +3 albo +4
Skrzynie manualne: AX-5 pieciobiegowa - 3.3 kwarty 75W-90 GL3 lub GL4 (W fabrycznej ksiazce obslugi jest blad podajacy ze uzywa sie GL5 ) AX-15 Pieciobiegowa - 3.32 kwarty 75W-90 GL3 lub GL4 (W fabrycznej ksiazce obslugi jest blad podajacy ze uzywa sie GL5 ) NV3550 pieciobiegowa - 2.1 kwarty Olej Mopar # 04874464AA lub Synchromax NV1500 pieciobiegowa - 2.4 kwarty Olej Mopar # 04874464AA lub Synchromax NSG370 sesciobiegowa - 1.58 kwartyOlej Mopar # 04874464AA lub Synchromax
Automaty: 30RH 3 biegowy - patrz instrukcja na dole postu 32RH 3 biegowy- okolo 4 kwarty ATF+3 dgy olej byl spuszczony przez korek / okolo 8 kwart gdy skrzynia byla rozbieran ai zypelnie osuszona z oleju - wymiana oleju patrz instrukcja na dole postu 42RLE 4 biegowa - okolo 4 kwarty ATF+4 gdy olej bylspuszczony przrz korek / kolo 8.8 kwarty gdy skrzynia byla rozbierana i zupelnie osuszona
Kwarta = 0.94 litra
Instrukcja Uzypelniania Oleju w skrzyniach 32RH i 30RH (97-02 3 biegowe)
Zeby uniknac przepelnienia skrzyni olejem nalezy trzymac sie tych zalecen:
(1) Wyjac bagnet i wtsaic lejek (2) Nalac nastepujace ilosci ATF Plus 3 do skrzyni: (a) 1,5 kwarty jelsi tylko zmieniany byl olej i filtr (b) 6 kwart jesli skrzynia byla zupelnei osuszona z oleju - przeprowadznay byl remont skrzyni (3)Zaciagnac reczny. (4)wlaczyc silnik (5)wcisnac hamulec i zmienic kolejno biegi w skrzyni P-N-D itp . wrocic do N i zostawic tak na chwile (6) usunac lejek i bagnetem zmierzyc poziom oleju...Jesli poziom jest niski dodac az dojdzie do poziomu MIN na bagnecie. (7) Przejechac sie Jeepem przez chwile zeby olej w skrzyni nabral normalnej temperatury jaka ma podczas pracy (8) Z pracujacym silnikiem i skrzynia na N sprawdzic ponownie poziom oleju (9)Dodac oleju zeby na bagnecie poziom wskazywal MAX - mie przepelniac bo spowoduje to pienienie sie oleju i zla prace skrzyni Koniec _________________
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=556
ok dzieki ale skad mam wiedziec jaka mam skrzynie i reduktor ??
Masz automat czy manual?
AX15 i reduktor 231
Juz widze-manual. Czyli: skrzynia AX 15, reduktor NP 231.
[ Dodano: 2009-10-13, 16:36 ]
Aha juz wszystko wiem:) Dziekuje za Pomoc Pozdrawiam