Witam temat już chciałem kiedyś poruszyć ale jakos mi wylecialo z glowy. Otóż jak powszechnie wiadomo kanty nie były wyposażone w taki element jak katalizator i dlatego sie stosowalo benzyne o oznaczeniu u95- no jak wiadomo jej juz nie ma i zastepczo trzeba lac bezolowiowa 95 i tak zeby niby bylo dobrze dolewa sie do niej jeszcze jakis specyfik.... Jeden mechanik powiedzial mi ze na tej benzynie silnik moze mi sie przegrzewac przez co skroce jego zywotnosc- i tu jest mam watpliwosci ile jest w tym prawdy? Poza tym czy wy lejecie do benzyny ten specyfik? (uniben bodajze) i czy to wogule cos daje czy to tylko taka sciema zeby stacje mialy dodatkowy hajs??
to o przegzewaniu sie silnika to jakas bzdura kompletna
jezu chłopie ale ci ktoś w głowie namieszał Po pierwsze tematu o rodzaju paliwa były nie raz na forum omawiane i wystarczy troche poszukać i poczytać a nie od raz smarować na forum Po drugie, rodzaj benzynie (U/PB) nie ma nic wspoółnego z katalizatorem. Po trzecie, nic sie nie bedzie przegrzewać. A kadett JEST przystosowany do benzyny bezołowiowej (utwardzone gniazda zaworowe w głowicy).
PS. Dobra rada - zmień mechanika. Albo jełop albo traktuje cię jak jełopa - tak czy inaczej, nie warto z nim miec do czynienia.
dzieki! to wlasnie chcialem wiedziec teraz na pewno bede spac spokojnie
Po drugie, rodzaj benzynie (U/PB) nie ma nic wspoółnego z katalizatorem.
Jak qfa nie ma Katalizator, to jest pierwsza rzecz, która się zapcha jak nie wlejesz bezołowiowej..
Katalizator, to jest pierwsza rzecz, która się zapcha jak nie wlejesz bezołowiowej.. okay, ale w drugą stronę to nie działa Andree nie ma katalizatora, ma normalny układ wydechowy kadettowy i nic mu nie będzie na bezołowiówce, szczególnie że obecnie innej nie uświadczysz. Uniben dolewa się własnie w celu ochrony gniazd zaworowych. A kolega ma 1.3.
Tja tylko,że mechanik, to naprawia nie tylko ople kadetty D ,ale i pasaty, mondeo, fiatry startytaty inne też i nie musi mieć w głowie,które ma gniazda utwardzane a który nie.My to wiemy akurat z racji posiadania D..
Uniben dolewa się własnie w celu ochrony gniazd zaworowych. A kolega ma 1.3. ZPT napisał/a: To, że nie wie jakie dokładnie są gniazda zaworowe w kadecie
to znaczy że nie jest obeznany w temacie i mógłby przejrzeć literaturę i internet, w które to gadązety jest wyposażone wiele warsztatów w obecnych czasach
ZPT, może ja sie za ostro wypowiedziałem, ale sam wiesz, że w sumie sprawa jest znana i nie ma co straszyć czarnym ludem
No ja też jestem jełopem wg tego czym się kierujesz - sam na 100% nie wiem czy oby na pewno są we wszystkich utwardzone. Moją głowicę szlag trafił i gniazda powypalane były. Silnik 1,3 N 1982 rok produkcji... Na miejscu tego mechanika też bym polecał lać to gie za 5 zł niż zmieniać głowicę... Gość się wykazał myśleniem i chęcią pomocy/udzielając radę - jak dla mnie na +