ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

W sumie jako ze jestem swiezym uzytkownikiem tak wranglera jak i samochodu terenowego prosilbym o kilka porad dotyczacych jego uzytkowania.

Nie jezdze duzo w terenie, czasami rekreacyjnie po starym poligonie w mojej okolicy, jednak jakies porady by sie przydaly.
Tak jak w innym temacie bylo napisane, te silniki 2,5 cierpia na niedostatek mocy w terenie co rekompensuje obrotami silnika co owocuje dodatkowym zrodlem ogrzewania w samochodzie Smile Co zrobic zeby nie przegiac? Na jakie czesci uwazac, co jest awaryjne w tym samochodzie.

Kolejna rzecz - stracilem wskaznik paliwa, wskazowka stoi na srodku.
Sprzeglo teraz w zime nie odbija poprawnie, pedal ciezko chodzi i powoli wraca.
Samochod w wysokich temperaturach, w lecie, ma skonnosc do gasniecia (komputer wylacza)
jakies 15 sekund po odpaleniu. Za drugim odpaleniem jest ok.

Ktos mial z tym jakies doswiadczenie?



owocuje dodatkowym zrodlem ogrzewania w samochodzie Smile Co zrobic zeby nie przegiac?
Patrzec na wskaznik temeperatury.


2. Sprzeglo teraz w zime nie odbija poprawnie, pedal ciezko chodzi i powoli wraca.

1. Tu nie ma wspomagania sprzęgła, tu jest po prostu sprzęgło sterowane hydraulicznie.
2. Od pompy sprzęgła do mostu to jeszcze kawałek jest. Może sie lać :
- do wewnątrz - do budy
- na zewnątrz na połączeniu z budą
- na wyjściu przewodu z pompy
- z przewodów, ale osobiście nie sadze
- z samego siłownika - i to już gorzej (jak zewnętrzny) lub tragicznie (jak zabudowany)

3. Ale koło mostu możesz poszukać innych wycieków, jak w sprzęgle nie znajdziesz i nie bedziesz miał co robić



1. Tu nie ma wspomagania sprzęgła, tu jest po prostu sprzęgło sterowane hydraulicznie.
2. Od pompy sprzęgła do mostu to jeszcze kawałek jest. Może sie lać :
- do wewnątrz - do budy
- na zewnątrz na połączeniu z budą
- na wyjściu przewodu z pompy
- z przewodów, ale osobiście nie sadze
- z samego siłownika - i to już gorzej (jak zewnętrzny) lub tragicznie (jak zabudowany)

3. Ale koło mostu możesz poszukać innych wycieków, jak w sprzęgle nie znajdziesz i nie bedziesz miał co robić

no widzę że kolega wiedzę posiada
chwali się
tylko tejemnic praktycznych proszę nie zdradzać
EEEE, no wiesz, o pompie sprzęgła w YJ to ja coś wiem, bo mam padniętą.... zresztą wiesz, bo już was kilka razy jakiś czas temu przesłuchiwałem w tej sprawie...

A swoją drogą to @Halik to może przyjedziesz do Raffików z tą pompą - bym sobie obejrzał bez wyciągania swojej z auta
panowie ja mam yj 2.5 zagazowanego nie wiem czy komuś moje doświadczenia z yj się przydadzą ale i tak się podziele. Co do pompy sprzęgła to z tego co pamię tam to w yj jest tylko łozysko centralne przy sprzęgle tak więc nie ma siłownika , więc przyczyn źle działajacego sprzęgła dopatrywałbym się wewnątrz dzwona przy samym sprzęgle i obstawiałbym coś ze słoneczkim i wyciskiem. W moim aucie była skrzynia ax5 , była bo jest ax15 . taka zmina to trochę kłopotu jest, przynajmniej w polskich warunkach tzn musiałem u tokarza flansze toczyć miedzy dzwon a skrzynie o dpowiedniej grubości oczywiście o powidnich otwrach w jedną i drugą stronę (tak żeby łebki srub na siebie nie zachodziły i trzeba tak to zrobić zeby reduktora względem skrzyni nie przekręcić. Po takiej przeróbce trzeba nową pompę sprzęgła dobrać bo najczęściej ax 15 jest na łape a nie na centralne lożysko. Ja założyłem zamiast pompy sprzęgła pompę hamulcowa od forda focusa. ze względu na to ze jest krótka a tam jest miejsca mało. a ciężko znaleść pompę srzęgłową o śrenicy tłoczka większej niż 3/4 cala (19.05 mm) i o tej długości. trzba płytę pod reduktorm troszkę przearanzować ale to małe piwo. Ax15 jest troszeczkę dłuższa i u mnie trzeba bylo skrócić tylni most o 3 cm. , trzeba też lekko pod lewrek podciąć budę ale to też pikuś.
Polecam wszystkim panom sprawdzić (ewentualnie dorobić jak nie ma) porządne odpowietrzenia mostów ,skrzyni i reduktora (ja chyba przez ich brak przemieliłem ax5)
Co do kół i fler to ja bez body liftu miałem 31/10,5 i przy max wykrzyżu opony ostro gieły flery ale wszystko było ok teraz mam szerokie best topy i też dotykają na wykrzyżach ale juz mało. ostatni zrobiłem susp lift przez przyklepanie starych piór i dołozeniu po ladze o długosci najdłużeszgo i przedłużeniu wieszaków( przy tam wszystkim radzę sobie sprawdzić długość amorków) . przy tym nalezy pamiętać o przedłuzeniu panhardów i drążka kierowniczego. wydaje mi się że body lift jest potrzebny przy kołach większych niz 31 ale wcześniej nie , tzn wystarczy ogranicznik skrętu troszeczkę podkręcic. to wszystko zalezy oczywiście od et felg.przy lifcie zawiaszni przydają się kliny pod mosty z tyłu żeby lekko zminiejszyć kąt krzyżków i lekko tym samym unieść wypust mostu(oczywiście mniej więcej tak zeby kąty mostu i reduktora się przynajmniej mniej więcej równały) z przodu żeby przy dłuzszych wieszakach nie zminiać kątów zwrotnic
Co do legendarnej wystrzymałości d35 ja nie narzekam tzn nie zdążyłe jeszcze urwac żadnego i mysle że ma na to bardzo istotny wpływ fakt że dbam o nie tzn sprawdzam jaka jest kondycja i stan oleju (tzn czy jest z woda czy nie pomimo zrobionych odpowietrzeń) tak przy okazji to ja leje syntetic 75/90 do reduktora oczywisci atf .Co prawda widziałem w swoim moście super prześwietny patent c-clip dzięki któremu awaria półosi najczęściej kończy się odpadnięciem koła ale trudno.
Co do silnika to mi wystarczy ,tzn jak się pokręci to nawet jedzie. jeżel ichodzi o jego słaośic w jeździe terenowej to jedyne co moge zastrzec to jest nieodporna kopółka na zalanie ale po odpowiednim uszczenieniu jest ok ( no i oczywiście snorkel). to na razie tyle, nie jestem super jakoś zorientowany ale parę tematów związanych z tym autem przerobilem i może bedę mógł coś poradzić jeepowcom w potrzebie dltego to mooj nr gg 6666846

Ax15 jest troszeczkę dłuższa i u mnie trzeba bylo skrócić tylni most o 3 cm. Mam nadzieję że piszesz o wale...

A z tą pompą to trochę zmota, ale pomysł ciekawy i być może będę kiedyś zmuszony skorzystać.

Mnie też 2,5 wystarcza, chociaż ostatnio usłyszałem że to żuk... do dziś się zastanawiam czy się nie obrazić...

Ile wydłużyłeś te wieszaki, że musiałeś podkładać kliny?

W ogóle to się zaloguj, a nie tak jako gość... tu fajnie jest...




© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting