Silniczek zostal rozebrany. Wszystkie elementy potraktowalem szczotka druciana na gumowce. W srodku odrdzewiaczem. Nastepnie malowanie spray'em (niestety nic lepszego nie mam) 2 warstwy szarego podkladu + 1 chromu (powiedzmy ze tez szarej farby ) Wymienilem szczotki (na podobne ze sklepu AGD). Przeczyscilem wszystkie sztyki. Nasmarowalem tuleje smarem do przekladni. Gumu zostaly namoczone w preparacie do uszczelek. Zamiast dekturowej uszczelki uzylem slikonu silnikowego. Efekt rewelacja silniczek wyglada o niebo lepiej i chodzi plynnie i cichutko.
Przy skladaniu bylo troche klopotow z wcelowaniem wirnikiem w dolna tuleje (bardzo mocny magnes) oraz umieszczeniu szczotek (pomoglem sobie nitka)
Do odkrecenia pokrywy potrzeba klucza 5,5. Do wyjecia wirnika torx'a T-20. Pozatym 10'tka.
Uwaga na sprerzynki od szczotek! wyskakuja
Przy wolniejszcej predkosci pobiera ok 2,2A a przy szybszej ok 2,4A.
Styki:
53 (na dole, z czerwonym kabelkiem) - szybsza predkosc 53b (u gory, z niebieskim kabelkiem) - wolniejsza predkosc 53a i 53c - rozwieracz do pracy czasowej. Normalnie sa zwarte, gdy silnik wykona pelen obrot rozwieraja sie na moment. Masa przez obudowe.
Ciekawostka: podlaczajac do stykow 53 i 53b napiecie (w zaleznosci od polaryzacji) silnik chodzi szybciej lub wolniej cos jak wyzej z tym ze pobiera ok 4,5A (a przy zalanczaniu ponad 10A)
Pozdrawiam
Efekt zajeibsty!!! Super to wygląda!!
jestem pełen podziwu dla pracy jaką wykonałeś i efektu końcowego =D>
Ladnie, nic tylko pogratulowac zapalu
Super Myślę że tekst można by umieścić w dziale WARSZTAT/Naprawy (na stronie głownej). Na pewno może innym pomóc (a i troche zmobilizować do pracy ).
Jeśli autor nie ma nic przeciw, umieściłbym tam ten tekst (po drobnych poprawkach ortograficzno-stylistycznych ). OK?
ja pierdziu to napewno nier jest nowy silniczek szczerze gratuluje , jestem pełen podziwu
Gratsy za przegląd techniczny i stylizację. Najlepsza jest cewka
Ciesze sie, ze sie podoba