Witam! W zwiazku z tym iż nadeszła zima i jest mróz, kadett zaprzestal odpalania Mysle o wymianie silnika, bo nieuzywanie go do kwietnia nie usmiecha mnie sie za bardzo Czy bez przerobek bedzie mi pasowal silnik 1,7, czy pozostac przy 1,6. 1,7 jest bardziej dostepny, stad pytanie. Aha, no i jaki to ma byc ten 1.7 i czy bedzie pasowal osprzet typu rozrusznik czy pompa. Skrzynie mam f16 Prosilbym o wypowiedz znajacych sie na rzeczy, bo nie chcialbym by okazalo sie ze oprocz silnika bede musial kupic rowniez pelno innych rzeczy
No i na koniec, czy nikt nie ma takiego silnika
Pozdrawiam Łukasz
Czemu Kadett zaprzestał odpalania? Świece żarowe sprawne? Moment i ciśnienie wtrysku dobrze ustawione? Końcówki wtryskiwaczy sprawne? Jeśli 3 razy tak to musi odpalić. Czasem może nawalić też przekaźnik świec żarowych i nie zagrzewa świec. Niektórzy (np ja) montowali bezpiecznik na obwodzie akumulator - przekaźnik - świece i on też potrafi się przepalić. Czy wspomaganie rozruchu na zimno (inaczej "ssanie" - choć to nie tak się powinno w dieslu nazywać) działa? Może kompresja już nie ta ale powinien odpalić nawet jeśli silnik w kiepskim już stanie. Albo najprostsza i błaha sprawa jaką jest odpalanie zimnego diesla (nie każdy wie jak to się robi - zdarza się). 2 razy pełne grzanie świec i musi ryknąć nawet przy -20 stopni mrozu.
I wszystko jasne.
Tak jak Przemo napisał, musi zagadać. Nie wiem jak to jest w oplowskim silniku,ale statnio mam aż za dużo do czynienia z dizlem forda ( 1,8 TD ) i tam ostatnio np. gdy temperatura spadła szlak trafił membrane w pompce co spowodowało zapowietrzenie układu i za cholera nie szło odpalić. POsprawdzaj wszystko jak Przemo napisał.
Z 1.7 to jest troszkę dziwnie, bo montowali to i z F16 i z F13 z tego co dobrze pamiętam, kwestia rocznika
Z 1.7 to jest troszkę dziwnie, bo montowali to i z F16 i z F13 z tego co dobrze pamiętam, kwestia rocznika No z tego co ja wiem to do 1.6D bylo F16 a do 1.7TD była F13. Bo 1.7TD był produkcji nie GM a Isuzu i był ciu inny. Ponoć przekładka jest bardzo klopotliwa - choćby wymiana skrzyni, półosi i macphersonów. No chyba że mozna zakombinować jak ja mam i zmienić tylko wewnętrzne przeguby na takie pasujące do F13 (da sie spasować).
Co do silnika 17TD isuzu, to tam była inna prawa łapa silnika. Teoretycznie łapę można przełożyć, ale to nie takie proste, bo w kadecie nie ma miejsca na te poduszkę. W autach z 1.7TD isuzu, jest w podłuznicy otwór w który sie chowa ta poducha. Jak bylo 1.6D to nie ma tego otworu. Samodzielna przeróbka typu wycinanie otowru montażowego w podluznicy to jest troche niebezpieczne, bo przecież podlużnica to sztywność auta.
Cytuję za Cursorem z KTK 1.7TD isuzu jest rozwierconym 1.5TD stosowanym w corsach i w kadettach(kadetty sprzedawane na zachód od niemiec). 1.5TD jest na F13, więc 1.7 pewnie też, więc będziesz musiał doliczyć jeszcze przeguby. Łapa od silnika jest inna, i to nie jest tak sobie przełożyć. Oplowskie diesle mają pompe z przodu i łapa jest zrobiona pod bigblockową poduszkę. Isuzu ma mocowanie poduszki miedzy paskiem(żeby pasek wymienić trzeba sporo kombinować, albo wyciągnąć silnik). Poduszka w silnikach isuzu chowa się w podłużnicy.
Tak więc silnk na pewno jest ciekawy, fajnie auto na tym jeździ szczególnie jak sie turbina załączy, ale przekładka jest trudna i nie do zrobienie "pod domem" - trrzeba podłużnice wycinać, wzmacniac, obspawywać itp.
1,6 i 1,7 to silniki oplowskie. !,7 to nic innego jak lekko modyfikowany 1,6. Większość podzespołów powinno pasować. Pompa paliwa, alternator na bank a co do rozrusznika nie mam pewności. Oba silniki były na skrzyniach F16 i nie powinno być większego problemu z przekładką. Jedynym problemem może być umiejscowienie filtra powietrza. W 1,6 obudową filtra jest kolektor a 1,7 ma filtr w plastikowej puszcze z boku silnika. Co do 1,7 TD to były 2. Jeden oplowski 1,7 z dodatkową turbiną i drugi 1,7 konstrukcji Isuzu. Te Isuzu sprawiają wrażenie bardziej wysilonych, auto żwawsze ale silnik mniej trwały. Osobiście wolę oryginalny oplowski silnik.
1,5TD w Corsie miał wydech wyprowadzony na przód silnika i 1,7 Isuzu będzie miał chyba podobnie.
Dokładnie jak mówi Przemo. Proktor w temacie nie ma słowa o TD, więc nie wiem skąd to wyciągnąłeś i troszkę namieszałeś opierając się na zdaniu jakiegoś Cursora z KTK (nie wiem czy można go brać za autorytet, jesli nawet nie wie jakie silniki produkował opel).
Badger, zapewniam cie że Cursor to nie jest pierwszy lepszy, gośc naprawdę już niejeden silnik przełożył i wiele wiedzy ma. Ale fakt, troche z tym TD namieszałem.
Problem jest jedynie przy montaży silnika Isuzu. Inaczej wyprowadzony wydech, przewody do chłodnicy, nagrzewnicy, nieco inne elementy osprzętu inne jest mocowanie samego silnika i chyba nawet jest inna skrzynia ale tego ostatniego nie jestem pewien. Oplowski 1,7 pasuje bez problemów. Różnice są raczej kosmetyczne. Nie przymierzałem 1,7TD ale też powinien podpasować bez większych problemów.
Witam! Zatem zaczne od p;ojechania do mechanikow od diesli, niech mu zmierza kompresje i okresla czy on juz jest taki slaby bo jest, czy to wina regulacji (bo swiece grzeją, przekaznik pstryka). Jak nie , to pomysle o 'nowym' motorze, ale jednak faktycznie chodzilo mi o wolnossący, nie ma co szalec Bede relacjonowal Pozdrawiam