Mam pytanie. Dzisiaj wracając sobie ze szkoły, przy redukcji biegu z 3 na 2 coś mi strzeliło pod maską. Samochód stracił możliwości jezdne- tzn. silnik odpala normalnie, ale po wbiciu biegu kadecik nie rusza. Kolega mówi mi że poszedł przegub, bo jak twierdzi że skrzynią i sprzęgłem jest wszystko oki. To naprawdę może być to? Ciężko jest wymienić przegub? Proszę o pomoc
Pewnie przegub - wymienić jest łatwo, ale trochę zabawy
BTW Ty jesteś z Wrocka, to musi być łatwo - masz kąpanów w razie czego
Kolegi po pierwsze nie znamy, to jego pierwszy post, po drugie kolega ma Łezkę... Po trzecie we Wrocku też już sie zrobił problem z koleżeńskimi naprawami... Od miesiąca kombinuję gdzie by tu kawałek kanału zdobyć zeby z Grzybem sprzęgło robić
damian88. żeby sie upewnić czy to przegub, to sprawdź takie rzeczy: - czy obrotomierz pokazuje przyrost obrotów? Jeśli tak, to zapewne przegub... Chyba że ci sie półoś ze skrzyni wypięła. - jesli nie maz obrotka, to niech ktoś wsiadzie i próbuje "ruszyć", ty sie zajrzyj od przodu pod auto i zobacz czy sie kręcą półosie. Jeśli się kręci tylko jedna, to przegub zewnętrzny (drugą nie puszcza mechanizm róznicowy), jeśli zadna to może jednak skrzynia... Tylko niech cie nie przejedzie przy okazji Jeśli przegub zewnętrzny do wymiany, to kup używkę za 30-50zł, lub nowy za 150zł, za robotę mechanik skasuje około 50zł, jeśli nie wyniknie jakiś kłopot. Nie wyobrażam sobie wymiany przegubu bez kanału... Jak będzie ci to mechanik robił, to poproś przy okazji o sprawdzenie sworznia wahacza, sworzeń 30zł a może ci życie uratować....
PS. Nie słyszałeś wcześniej z tego przegubu terkotania, stukania itp niepokojących odgłosów ???
jak stoi na wrzuconym biegu to zobacz czy to jest rzeczywiscie przegób, włącz silnik wrzuc jakis bieg, jezeli auto nie bedzie jechac to zaciągnij reczny , skręc koła i wyjdz z auta, zobacz czy ci sie ktoraś półoś nie kręci w miejscu. Jezeli tak to poszedl przegub zewnetrzny ten przy piascie jezeli masz dostep do kanału to najlepiej we dwoje sprawdzic bo moze sie krecic sam przegub ten przy skrzyni a półosie beda stac przegub niewiem czy sie latwo wymienia ale mozna to zrobic poza autem tylko najopierw wyjmij polos z przegubami ze skrzyni i z mcphersona a to jest dosłownie chwilka mogło tez cos ci pójść w samej skrzyni, np wybierak zobacz czy masz jakies opory przy wrzucaniu biegów, może jakis bieg da sie wrzucic jakbys do czegos doszedl lub potrzbowal wiecej pomocy to napisz postaramy sie pomoc nie tylko merytorycznie, we wrocku jest nas sporo
troche zdublowałem Proktora , ale pisalismy równocześnie i tak wyszlo
Nie wyobrażam sobie wymiany przegubu bez kanału...
No jak to nie? Podnosisz przód na standardowym podnośniku. Wczesniej odkręcasz przegub, podnosisz autko, rozpinasz dolen mocowanie mcphersona (swożeń wahacza), mocowanie stabilizatora (o ile jest) i "wyrywasz" półoś ze skrzyni - TYLE
Ostatnio bez kanału zmieniłem całe zawieszenie przednie z półosiami.
tylko nie kladz sie przed autem bo jak przegub zalapie przy skreconych kolach to zginiesz w wypadku samochodowym
dlatego najlepiej skrecic koła w prawo na max i sprawdzic lewy przegub a potem w lewo na max i sprawdzic prawy
U mnie nowy przegub w Płocku kosztował mnie 70 zeta, a wymieniłem bez kanału za pomoca lewarka. wymiana jest prosta tylko nie zapomnij pierścienia w środku odbezpieczyć bo poniszczysz wielowypust przy zbijaniu przegubu.
Po trzecie we Wrocku też już sie zrobił problem z koleżeńskimi naprawami... Od miesiąca kombinuję gdzie by tu kawałek kanału zdobyć zeby z Grzybem sprzęgło robić
Miałem Ci pisać właśnie. Zapraszam w sobotę jak dacie radę najlepiej rano koło ósmej-dziewiątej.
Dziękuję , dam znać na sms jutro, bo nie wiem czy dostane wolne na sobotę, bo mi zasadniczo wypada praca w tę sobotę, ale moze sie wykrecę...
Wielkie dzięki za pomoc. Ja konkretnie jestem spod Wrocławia -Strzelin, więc pomoc osobista raczej nie wchodzi w grę ale myślę że przy Waszych radach "dam radę" Biegi wchodza normalnie, może trochę lżej. Nie zauważyłem żeby przegub wcześniej stukał ale samochód mam od 2 dni dopiero. Nie mam obrotomierza ale zaraz zaciągne kadecika do kolegi na kanał i zobaczę czy to napewno przegub (tzn. czy kręcą się półosie). Mam nadzieję że to tylko przegub a jak tak to lokalny mechanik obiecał mi to zrobić za 20 zł. U nas w sklepie nowy przegub 120 zł - może się na niego skuszę ale na allegro nowy 70-80 zł więc trochę taniej. Sam raczej tego nie wymienię bo to jest mój pierwszy samochód i jestem jeszcze "zielony w temacie".
[ Dodano: 2006-11-24, 20:55 ]
coś jeszcze w skrzyni tzn. przynajmniej na 300 zł wydatku
no jak coś tam kosztuje przynajmniej 300 to niech sprecyzuje co. Za 300 to u nas w klubie sobie pewnie całą skrzynię być wymienił
Upewniej się co to i daj znać
Jak twój kumpel nie jest mechanikiem, to sądze że może sie mylić. W skrzyni mechanizm różnicowy nie pozwala jechać autu, jeśli jedno koło sie kręci w miejscu (a tu jest podobnie, bo przecież napęd nie jest na koło przekazywany. Jak półoś sie wyrażnie kręci, to znaczy że nie przekazuje napedu dalej, czyli uwalony przegub zewnetrzny. Nie rozumiem czemu należałoby zmienić półosie?? przecież całe są...
Radzę cie zatoczyć sie na holu do jakiegoś warsztatu i niech to fachowiec obejrzy, bo tak gdybać sobie możemy... Jeśliby sie okazało że jednak skrzynie musisz zmienić, to zorientuj sie jaki masz typ F10 czy F13 (jest to wytłoczone na skrzyni, koło wybieraka). W razie czego skrzynię F13 pięciobiegową mam na sprzedaż w przyzwoitej cenie 230zł - nawet mogę ci dowieźć jak dorzucisz na paliwo.
Zaciągnełem Kadecika na warsztat. Okazało się że przegub wewnętrzny od strony kierowcy. Wymiana 50 zł, przegub mam dostarczyć sam. Jak uważacie, cena dobra? Ile kosztuje ten przegub?
Cena bardzo dobra, a przegub wewnętrzny sprzedam ci za 30zł (tylko powiedz jaka masz skrzynię, F10 czy F13 bo przegub wchodzi w skrzynię i musi być odpowiedni, ja mam na sprzedaż do F10).
Wewnętrzy to jakiś wyjątek hehehe. W większości przypadków to lecą zewnętrzne
Bartku , do 1,4 jest skrzynia F 13.
hm, no cóż Ale przeguby do F13 chyba też są cienkie, więc w sumie nadal moja pomoc jest mozliwa Tzn na pewne są cienkie, przecież sam miałem F13 na swoich półosiach.
Nie wiem jaką mam skrzynię bo wcześniej nie przyszło mi na myśl żeby zaglądnąć a teraz samochód stoi na weekend zamknięty na warsztacie. Mechanik obiecał że zobaczy na giełdzie za przegubem ale jak nie kupi to z chęcią wezmę od Ciebie.
Jarku kadett E 1.4i 60PS w wiekszosci przypadkow ma skrzynie F10.
Jako potwierdzenie obydwa kadetty 1.4i z 1991 roku ktore posiadalem na stanie mialy skrzynie 5b F10.
W tym konkretnie wypadku ma to marginalne znaczenie, ponieważ problemem kolegi jest ukręcony przegub, (o dziwo wewnętrzny), a te były takie same zarówno w F13 jak i w F10.
Byłem na kanale z kumplem. Jedna półośka się kręci.
Nie wiem czy dobrze rozumuje , ale chyba jest coś nie tak . Jeżeli półośka się kręci to urwany jest przegub zewnętrzny. Ośka z dobrymi przegubami nie będzie się kręcić , natomiast jeżeli by był urwany przegub wewnętrzny druga połoska też się nie będzie kręcić jeżeli zewnętrzny jest dobry. Tzn , bedzie się kręcic tylko do urwanego przegubu , jezeli ta ma być wewnętrzny to tylko ta mała część co jest w skrzyni.
Co do skrzyni , nie mialem dużo styczności z silnikami 1,4 , ale moj kumpel miał w łezce właśnie F 13 , moze to była przeróbka ? I tak jakos mi się zakodowało.
Właśnie też mnie to zdziwiło że jest walnięty przegub wewnętrzny skoro wszyscy piszą o zewnętrznym ale na warsztacie mi tak powiedzieli. Jutro zresztą zobaczę bo mam po niego pojechać to wtedy napiszę jaki to przegub poszedł napewno powiem żeby stary mi dali na pamiątkę
skoro sie polos kreci to zewnetrzny bo tak dziala mechanizm różnicowy ze kreci sie ta półoś która ma lżej,czyli jak jest przegub zewnetrzny walniety to sie bedzie krecic ta półoś przy której jest ten przegub, jeżeli by sie półosie nie kreciły to można zakładać przegub wewnetrzny i by bylo z kanału widac ze bedzie sie kręcił ten walnięty czyli Jaro dobrze rozumuje
Jaro rozumuje bardzo dobrze i prawidłowo
Witam. No i był to przegub wewnętrzny. A koleś powiedział mi że półośka chodzi ale tak naprawdę kecił się tylko ten przegub ale z góry to tak wyglądało. Jak się okazało wymiana nie była taka trudna tylko tyle że zablokował on się w skrzyni- takie małe zabezpieczenie się zablokowało i wybijaliśmy ten przegub 1,5 h i nic z tego nie wyszło to zaprowadziliśmy na warsztat i tam urządzeniami jakoś go wybili
szerokiej drogi !