ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam. Mam w swoim kanciaku silnik 1,6 diesel. Natomiast zegary są od benzyny poniewaz w orginale kadecik posiadal silnik benzynowy. Ogolnie licznik chodzi dobrze ale wskazowka temperatury cieczy wychyla sie podczas jazdy na max.
Czy to normalne?
Slyszalem cos ze to moze byc normalne poniewaz silniki diesla maja znacznie wyzsza temperature niz benzyna i dlatego sa takie wskazania.
Czy da sie to jakos wyskalowac aby pokazywalo normalnie, czy poprostu szukac zegarow od diesla? I czy jak kupie zegary od diesla to nie bedzie problemow z podlaczeniem ?
Ponadto chcialem zapytac, skoro moj licznik od benzyny posiada obrotomierz. Czy da sie go podlaczyc pod diesla? Czy wogule istnieje taka mozliwosc aby w dieslu miec obrotomierz?
Na koniec, odbiegajac lekko od tematu to chcialem zapytac ile moze kosztowac czujnik paliwa do kadecika i czy jest jakas roznica miedzy czujnikiem od benzyny a od diesla. I czy duzo jest roboty przy wymianie czujnika?
Z gory wszystkim dziekuje za odpowiedzi...


Wskaznik w dieslu i benzynie jest taki sam
wiec wychylenie na maks to kwestia zwarcia z masą albo w samym czujniku albo na przewodzie po drodze.

Czujnik paliwa - plywak - praktycznie nie do dostania nowy, ale mozna sobie dostosowac taki czujnik od kadetta E lub corsy A wyginajac nieco drut pływaka.
diesel i benzyna maja takie same czujniki.
W takim razie czy wymiana czujnika na nowy pomogla by?? Wogule gdzie jest umieszczony czujnik temperatury w dieslu? Jedyne miejsce jakie zlokalizowalem to jest jakis czujniki zaraz kolo skrzyni biegow. Czy to jest wlasnie to? Czy wymiana czujnika jest skomplikowana? Czy wystarczy tylko wykrecic stary i wkrecic nowy ??
Czujnik jest najprawdopodobniej na kolektorze dolotowym z lewej strony jak otworzysz maskę. Zdejmujesz końcówkę elektr. wykręcasz czujnik , wkręcasz nowy zakładasz styk i wio.
Za czujnik temp. cieczy chłodzącej zapłaciłem około 15zł a było to pół roku wstecz.


istnieje mozliwośc, aby w dieslu był obrotomierz, ale to jest skomplikowana przeróbka elektorniczna... W zasadzie, jest to tak skomplikowane że nie polecam.
Problem polega na tym, że obrotomierz zliczas implusy z cewki - której diesel nie posiada, sygnały trzeba brać skądinąd (juz nie pamiętam skąd ) i potem je przeliczać.
Wracajac do problemu wskaznika temperatury. Wiec nie ma roznicy miedzy czujnikiem od benzyny a od diesla ?? Przecierz diesel ma znacznie wyzsza temperature silnika niz benzyna. Wydaje mi sie ze czujnik od diesla daje wieksza rezystancje przez co wskaznik od benzyny wychyla sie na max. Bo nie zauwazylem aby silnik sie gotowal. Po przejechaniu na raz jakis 130 km woda w zbiorniczku wyruwnawczym miala jakies na oko 70 stopni. Cos mi sie wierzyc nie chce w to co mowil kolega ze nie ma roznicy miedzy dieslem a benzyna...
zaraz zaraz nie mylmy czujników. co innego wskaźnik temp a co innego poziomu paliwa. owszem oba są na wspólnym stabilizatorze napięcia. czujnik temp cieczy chłodzącej jak pisze pkc znajduje sie na kolektorze ssacym z lewej strony. sprawdz czy masz dobrze opowietrzoy układ chłodzenia i czy masz odpowiednią ilość płynu.
wskazanie temperatury masz od razu po załączeniu silnika max czy z czasem nachodzi na max?
Sim co napisal ze czujniki paliwa (a zatem to co jest mocowane w zbiorniku) są takie same. Bardzo ciężko je dostać.
co do obrotomierza to trzeba miec do tego celu specjalne urządzonko przy alternatorze do wysyłania właściwej ilości impusów do obrotomierza.

napisz jeszcze czy juak wstawiałes licznik to czy zmieniałeś cos w kostce podłączeniowej? często kable w kostkach liczników mają inne połozenie i potem mogą się różne szopki robic
Czujnik temperatury w dieslu znajduje się na obudowie termostatu. To to gdzie wychodzi taki gruby wąż do chłodnicy. Lewa strona silnika. Obok znajduje się tzw przelew gdy termostat jest zamkniety a obok tego wystaje końcówka czujnika. Jest na niej osadzony kabelek. Obrotomierz w dieslu również możliwy na trzy sposoby. Ponieważ obrotomierz działa jako licznik impulsów musi być coś co te impulsy generuje (w benzynie jest to aparat zapłonowy). W dieslu jest to tak:
1. Elektromagnycznie - przyczepione do koła zamachowego cztery magnesy i umieszczony niedaleko czujnik. Magnes który zbliży się do czujnika wzbudzi prąd w cewce i powstanie krótki impuls. (zasada działania podobna jak prądnica - cewka i wirujący magnes). Działa jeśli zastosujemy części bodajże z Lublina lub Forda Transita nie wiem dokładnie jednak trudno to wszystko zamontować.
2. Optycznie - Koło napędzające alternator podzielić na osiem równych części i zamalować co drugą część srebrzanką lub inna farbą odbijającą światło, pozostałe części czarną farbą matową. Koło oświetlić żarówką a jako impulsator odpowiednio podłączyć fototranzystor. Odbite od koła światło wychwyci fototranzysto i spowoduje przepływ prądu. Metoda najmniej polecana.
3. Na deser metoda najprostsza i najbardziej skuteczna - w samochodzie jest alternator (alternator - prądnica prądu przemiennego ). Na wyjście uzwojeń alternatora podłączone są diody prostownicze. Podpinamy się pod końcówkę pierwszej diody i kabelek prowadzimy do obrotka. Można jeszcze łatwiej. W Astrach dieslach są obrotomierze fabrycznie wyposażone w takie wyjście (na schemacie oznaczone "W"). Podłączamy się pod nie i gotowe. Pozostaje jeszcze kalibracja bo różna może różnica w przełożeniu napędu z silnika na alternator (średnica kół pasowych), a dostraja się wszystko odpowiednio dobranym kondensatorem. Każdy dobry elektryk samochodowy powinien to umieć wykonać. Zauważ że mając możliwość podłączenia obrotomierza można pokusić się o montaż LCD z Kadetta GSI! to tyle ode mnie
Co do zegarow to nie ja je wstawialem. One juz byly jak kupilem kanta. W orginale kancik mial silnik benzynki 1.3 bodajrze i zostal mu zamontowany silniczek diesla 1,6. Chodzi oto ze wskaznik temperatury wychyla sie na max. Nie odrazu. Dopiero jak sie silnik nagrzeje. Dosc powoli wskazowka idzie w gore ale jak juz sie silnik nagrzeje to wskazowka zatrzymuje sie na czerwonym polu. Jak wlacze dmuchawe i nagrzewam sobie kabine strzalka spada. Ale nadal utrzymuje sie dosc wysoko. Spada tak prawie do przedostatniej kreski na wskazniku. I wlasnie chodzi mi oto czy to normalne skoro zegary sa od benzyny. Przecierz benzyna ma mniejsza temperature od diesla. Ilosc wody w ukladzie chlodzenia jest odpowiednia. Co do zapowietrzenia ukladu chlodzenie to przyznam ze kompletnie nie wiem oco chodzi. Wczesniej mialem Malucha wiec nie musialem sie na tym znac. Ale chetnie poslucham jak sprawdzic czy uklad jest zapowietrzony. Jak go odpowietrzyc itd. Oczywiscie prosze o opisy jak dla totalnego laika. Z gory dzieki.
W zasadzie układ chłodzenia powinien się sam odpowietrzyć... a termostat masz sprawny??? Może się nie otwiera i silnik się przegrzewa? A wentylator chłodnicy działa. Miałeś benzyne masz diesla a diesel potrzebuje większej chłodnicy i stara może nie wyrabiać. Można układ odpowietrzyć chyba w ten sposób: na obudowie termostatu jest śruba na klucz imbusowy na samym środeczku. Spróbuj ją odkręcić tylko ostrożnie bo może być zapieczona. Jeśli będzie wypływał płyn to wporządku a jeśli nie to niech ktoś odpali silnik żeby był obieg płynu i patrz co się będzie działo.
Wentylator dziala napewno. Sprawdzalem go poprzez zwarcie przewodow na termostacie. Termostat w mojej chlodnicy znajduje sie po lewej stronie chlodnicy na samym dole i jest wkrecany w obudowe chlodnicy. Nie wiem czy chlodnica byla zmieniana ale ogolnie jest dosc duza. Wiec kto wie. Kolega od ktorego kupywalem kanta mowil ze termostat dziala. Bo kiedys jak mu sie hamulce lekko zapiekly i pilowal kadeta na 3 to mu sie wentylator zalaczyl. Kolega studiuje ze mna i jest wporzadku wiec raczej mnie nie wkreca. Ale nadal nie wiem dlaczego ta wskazowka sie tak wychyla. Nie czuje po silniku aby sie przegrzewal. Mysle ze to wina tych zegarow bo sa od benzyny. Co wy na to ?? A jak sprawdzic czy chlodnica jest od benzyny czy od diesla ??
Kolego termostat nie jest w chłodnicy!!!! To co piszesz to włącznik wentylatora chłodnicy. Termostat jest w silniku!!! Po lewej stronie przy osłonie paska rozrządu! A po silniku nie odczujesz żeby się przegrzewał. Wiem tylko że chłodnica w dieslu jest większa ale nie miałem okazji jej porównywać z inna.

[ Dodano: 2007-04-03, 19:23 ]
To ja juz sam nie wiem. Skoro nie ma roznicy w wskazaniach wskaznika od benzyny czy diesla to nie wiem co jest grane. Co powinienem zrobic aby to naprawic?? Jak najprosciej sprawdzic czy silnik sie przegrzewa ?? Pomocy...
słuchaj masz może dostęp do miernika uniwersalnego? Chodzi o to żeby zmierzyć rezystancje: czujnika, wskaźnika i czy jest przejście prawidłowe między czujnikiem a wskaźnikiem. a czy wskazania ilości paliwa są ok? Może stabilizator napięcia siadł.

[ Dodano: 2007-04-03, 20:12 ]
sprawdź czy termostat sie otwiera - sto razy było o tym pisane na tym forum, jak to sie robi, ale widac ciężko poszukać ehh
Termostat nie jest do niczego podłączony, on po prostu otwiera wejście na duży układ wodny (mały do silnik + nagrzewnica). Jeśli najpierw węże do chłodnicy są chlodne, a po nagrzaniu silnika są gorące - to termostat sie otwiera i płyn krąży dużym układem.
Sprawdź czy działa wiatrak - ale nie na zasadzie "zwarłem i działa" bo rzadko sie psuje sam silnik wiatraka - ale poprzez sprawdzenie czy on sie załączy po nagrzaniu na maxa. W tym celu po nagrzaniu silnika pozwól mu popracować na wolnych obrotach (można troche przegazowywać), na postoju, aby chlodnica nie oddawała ciepła poprzez przewiewanie - tak długo, aż sie załączy wiatrakk . Jak sie nie załączy a woda sie prawie gotuje, to uszkodzony czujnik temperatury na chłodnicy, załączajacy wiatrak - o tym też było wiele razy na tym forum...

To nie tak, że nie chcę pomóc, ale wymagam minimum myślenia od człowieka, oraz minimum chęci wkladu pracy własnej, a nie tylko pytanie i czekanie na gotowe...

Ano mam taki miernik. Napisz mi dokladnie co i jak mierzyc. Prosze oczywiscie opis dla totalnego laika. Co do wskazan paliwa rowniez sa totalnie zawyzone. Wskaznik cisnienia oleju podczas jazdy jest prawie na max, przy dobrze rozgrzanym silniku wskazuje polowe. Wskaznik ladowania przy wylaczonych swiatlach i dmuchawie wskazuje ze laduje pradem 14 V, jak wlacze swiatla i dmuchawe spada tak lekko ponizej 13V. A jak sprawdzic ten stabilizator? Gdzie on sie znajduje? I czy jest szansa ze to rozwiaze moje problemy? Byloby super...

Proktor, z twojego opisu wynika ze termostat dziala bo po nagrzaniu grube werze sa cieple. Zaraz pojde zmierzyc chlodnice. Jutro postaram sie zgrzac kadeta i sprawdzic czy zalacza sie wentylator. Co do czujnika temperatury to jak to wreszcie z nim jest? Wczesniej pisano ze jest razem z termostatem. Gdzie jest wreszcie ten czujnik w dieslu ?
Wydaje mi sie ze mozesz miec zwarcie w podlaczeniach na kostce (piny) Ja wymienialem deske od nowego kanta i mam ten sam problem tylko ze z benzyna... Kiedy silnik nie jest odpalony a kluczyk tylko przkrecony to benzyna nie wskazuje. Natomiast kiedy wlacze silnik wskazowka idzie na 3/4 do gory... Chociaz mam okolo 5 litrow w baku....
Jeśli chcesz cokolwiek mierzyć najpierw musisz się upewnić czy to co Proktor napisał jest sprawne. Czyli najpierw termostat i włącznik wentylatora (ten w chłodnicy). Jeśli będzie ok będziemy myśleć dalej. Tak szczerze to sam najpierw muszę pomyśleć co z czym i jak pomierzyć a potem pomierzyć.

Czujnik który odpowiada za wskazania temperatury na zegarach jest przy termostacie, a "czujnik" włącznik wentylatora jest w chłodnicy. Prawie na dole po lewej stronie. A termostat pewnie już wiesz gdzie się znajduje.
Wymiary mojej chlodnicy to dlugosc okolo 62 cm, szerokosc jakies 29-30cm. Wiec jaka to chlodnica? Od diesla czy od benzyny ?
na moje to sprawdź termostat. Objawy są prawie identyczne jakbyś miał go uszkodzonego. Zapewnienia kumpla nic nie znaczą - nic nie jest wieczne, wczoraj działało a dzisiaj nie.

na moje to sprawdź termostat. Objawy są prawie identyczne jakbyś miał go uszkodzonego. Zapewnienia kumpla nic nie znaczą - nic nie jest wieczne, wczoraj działało a dzisiaj nie.
Ale skoro Proktor pisal ze jezeli wszystkie werze po nagrzaniu sa cieple to znaczy ze termostat wporzadku. U mnie tak jest. Po rozgrzaniu cala chlodnica jest ciepla wraz z tymi grubymi werzami.
jeśli chcesz to możesz zmierzyć oporność samego czujnika oraz jakie jest napięcie między kabelkiem który jest na czujniku a masą. Oporność zmierzysz dotykając jedną sondą do silnika a drugą do czubka czujnika, tylko najpierw ściągnij kabelek z czujnika i zapisz to co uzyskałeś. Później przełącz miernik na pomiar napięcia stałego (DC) i jedną końcówkę do kabelka co był na czujniku a druga do silnika, niech ktoś przekręci kluczyk, miernik powinien pokazać napięcie - zapamiętaj jakie. U mnie odpowiednio 1220 om (choć na drugim silniku było prawie 1,5 kilooma). Napięcie ok 9,6 volt. Zmierz i porównaj.
A wiec wlasnie przed chwilka zrobilem wszelkie zalecane przez Was testy. Zmierzylem rezystancje czujnika, wyniosla 2,4 kilo ohma. Napiecie na kabelku od czujnika to 12 V. Odpalilem silnik, najpierw zaczely grzac sie te cienkie rurki, po jakims czasie zaczely grzac grube rury od chlodnicy wiec termostat dziala. Zaczalem grzac kadecika aby sprawdzic czy wentylator sie zalacza. Wiec zgrzalem go do czerwonej kreski na wskazniku, potem przygazowka, jak wskazowka wskoczyla na ostatnia kreske na wskazniku wentylator sie zalaczyl. To tyle jesli chodzi o testy.
Niestety wskazowka wskaznika temp nadal szybko idzie w gore. Co wy na to ??
Acha wymiary mojej chlodnicy to 62 x 28 cm. Jak myslicie to dieslowska czy od benzyny ??
Wg mnie to masz czujnik nie dopasowany do zegarów. Ja mam u siebie podobnie tzn. jak się silnik nagrzeje to wskazówka podchodzi pod czerwone pole, przez pewien czas miałem u siebie zegary z łezki i wtedy pokazywało dobrze. Na twoim miejscu poszukałbym czujnika z silnika jaki był u Ciebie oryginalnie i wtedy powinno pokazywać dobrze.
Pozdrawiam
albo tez masz czujnik w chlodnicy niewłaściwy. ja mialem podobnie u siebie. zalozylem inny czujnik i teraz temp mi sie trzyma po srodku.
Wiecie co wszystko wyglada na to ze jednak mam chlodnice od benzyny 1.3. Wiec czujnik chyba jest wporzadku. Poszukalem w sklepach internetowych chlodnic do kadetta i znalazlem swoja. Moja wyglada identycznie jak na zdjeciu zalaczonym do postu. Wiec jak myslicie jest sens zmieniac czujnik ??
ale skoro oszukuje Ci czujnik temperatury plynu dla wskaznika to po co chcesz wymieniac czujnik wentylatora?

Rozbierz zegary i podegnij wskazówke temperatury cieczy tak zeby wprzy nagrzanym silniku wskazywala mniej wiecej polowe i juz.

Bo silnik w rzeczywistosci Ci sie nie grzeje powyzej normy, a wskaznik zawyża.

Innym sposobem jest wymiana czujnika temperatury plynu na pompie wody na inny.

Chlodnice faktycznie masz od 1.3 benzyny, ale jesli wentylator nie wlacza sie ciagle podczas jazdy to oznacza ze chlodnica spelnia swoje zadanie dla tego silnika.

to wszystko w tym temacie.
ja myślę że nie ma sensu - to że sie auto szybko nagrzewa to raczej dobrze - znacznie gorzej jeździcć na niedogrzanym silniku, z temperaturą wysoką sobie silnik poradzi. Jeśli często latem będziesz stał w korkach (nie wiem jak to tam w Koszalinie jest), albo jak często będziesz jeździł w dlugie trasy - to może warto pomyśleć nad zmiana chłodnicy.
Jeśli auto ma przecietne użytkowanie, to powinno wystarczyć to co jest. Myślę że siedząc w kabinie słyszysz kiedy sie włącza wiatrak na chlodnicy - sam ocenisz, czy nie włącza sie za często, czy nie chodzi non-stop jak sie już zagrzeje itp.

W czasie jazdy chłodnica jest owiewana wiatrem pędu i wytraca ciepło.
Czujnik temperatury nie kosztuje dużo, nie pamietam, ale chyba coś 15-20zł (sprawdź) wiec jak chcesz sie pobawic, to zmień - może pomoże na wskazania.

Ja mialem taka sytuację że zjarałem scieżkę na zegarach, cuda mi sie potem dzialy ze wskaźnikami a teraz jak naprawilem robiąc kabelkiem obejście tej ścieżki, to z kolei mój wskaźnik temperatury sięga najdalej 2/3 pola, nie dochodzi do czerwonej kreski - jest ewidentnie dogrzane auto, czasem prawie sie gotuje(też mam chlodnice z 1.3) a wskaźnik nic - trudno, juz to olewam.
Juz sam nie wiemc zy to te zegary czy sie też czujnik zepsuł przypadkiem w tym samym czasie ale nie chce mi sie z tym babrac.
Praktycznie wogule mi sie nie wlacza wentylator podczas jazdy. Kadeciorem ruszam raz na jakis czas w trase 140 km bo tyle mam do Wolina do mojej rodzinnej miejscowosci i wentylator sie nie wlacza. Wskazowka co prawda jest przy czerwonym polu ale wentylator zalacza sie dopiero na ostatniej kresce wskaznika. Dzis to wlasnie sprawdzilem. Wsumie cierzko w diselu uslyszec czy zalaczyl sie wentylator, ale da sie to bez problemow ocenic po wskazniku ladowania, ktory w tym czasie spada troszke w dol. Mysle ze wyluzuje sie narazie z tym czujnikiem. Jak bede mial zbedne 15zl to kupie inny i wkrece. Tym bardziej ze wystarczy wlaczyc dmuchawe, ciepelko wieje sobie do gory, otwieram szyber i w kabinie jest idealnie. Ani goraco ani zimno. A podczas wlaczonej dmuchawy wskaznik temeratury wskakuje lekko ponad 3 kreske i tam sie utrzymuje. Wiec silnik sie nie grzeje. Mysle ze bardziej musze sie skupic nad jakas naprawa czujnika paliwa bo to mnie znacznie bardziej drazni. A mam jeszcze takie pytanko. W zbiorniczku wyruwnawczym poziom wody mam dokladnie na polowie. Podczas pracy silnika i wraz ze wzorstem temperatury w zbiorniczku jest coraz wiecej wody. Jak grzalem dzis kadeciora to woda doszla tak do 3/4 zbiorniczka. Czy to normalne ??
tak to normalne
jeśli jeździsz na samej wodzie to uważaj bo diesel potrafi dosłownie zagotować wodę.... mi tak się stało przy starym silniku i od tego czasu jeżdżę na płynie.
Hmmm obawiam sie ze w moim ukladzie jest chyba sama woda. A to raczej nie dobrze z tego co czytalem na forum. A mam prosbe do Was, dajcie jakis opis taki jak dla laika jak spuscic cala wode z chlodnicy? Czy trzeba usuwac jakos specjalnie wode z bloku? Czy wiarze sie z tym jakas wymiana uszczelki? I czy przy wymianie wody warto pomyslec o nowym termostacie ? Jak wlac nowy plyn zeby nie zapowietrzyc uklad ? Slyszalem ze wystarczy spuscic wszystko, odpalic silnik i powoli lac nowy plyn do ukladu i powinno sie uzupelnic bez zadnego zapowietrzenia. Co wy na to?? Teraz ostatnie pytanie, co lac na lato ? Na zime wiem, Petrygo. A na lato tez jest jakis specjalny plyn?? Czy wogule jest cos takiego co ma znacznie wyzsza temperature wrzenia niz woda?

PS. Szukalem na forum jakiegos opisu tego, jest troche tematow o odpowietrzaniu, ale nic nie znalazlem o zmianie plynu. Potrzebuje opisow jak dla totalnego laika. Sami zrozumcie, pierwsze moje auto ktore ma chlodnice itp. W maluchu bylo prosciej .
Spuszczanie

• Otworzyć pokrywę zamykającą na zbiorniku wyrównaw­czym.
Uwaga: W przypadku gorącego silnika istnieje ry­zyko poparzenia się. Zdjąć ostrożnie pokrywę, ewentual­nie podłożyć szmatę.

• Zdjąć dolny przewód płynu chłodzącego z chłodnicy i gór­ny przewód giętki na obudowie termostatu. Nadto poluzo­wać całkowicie obejmy i odsunąć.

Uwaga: Ponieważ płyn chłodzący zawiera środki zapobie­gające zamarzaniu i korozji, powinien być zebrany w celu ponownego użycia.

Napełnianie

• Przewody giętkie płynu chłodzącego nasadzić w dolnej części chłodnicy oraz na obudowie termostatu i zabezpie­czyć je obejmami.

• Wykręcić śrubę do odpowietrzania na obudowie termo­statu przy pomocy obracaka z gniazdem sześciokątnym SW7.

• Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem chłodzącym, aż pojawi się on w otworze odpowietrzającym.

Uwaga: Urządzenie chłodnicze napełniać wyłącznie mie­szanką złożoną z wody i środka przeciw zamarzaniu. Należy zwrócić uwagę na właściwy współczynnik składu mieszanki.

• Zamknąć otwór odpowietrzający.

• Napełniać płyn chłodzący dalej, do momentu gdy poziom płynu ustali się 1 cm ponad znakiem „Kalt" (zimno) na zbiorniku wyrównawczym.

• Mocno przykręcić zamknięcie gwintowe zbiornika wyrów­nawczego aż do oporu.

Wskazówka: Poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wy­równawczym w przypadku zimnego układu chłodzenia wi­nien znajdować się nieznacznie ponad znakiem „Kalt". Przy nagrzanym silniku podnosi się lustro płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym i opada ponownie po schłodzeniu silnika.

• Zapuścić silnik i sprawdzić wszystkie miejsca podłączenia przewodów giętkich płynu chłodzącego pod kątem szczel­ności.

______________________________________________________________________
H.R.Etzold "OPEL KADETT SAM NAPRAWIAM"
Ja jednak wypuścił bym płyn odkrecajac czujnik wentylatora z prawej strony chlodnicy - znacznie mniej roboty, a plyn tez ladnie schodzi.

Nie musisz wypuszczac calej wody z ukladu, ona sie zmiesza z plynem.
Bardzo dziekuje za naprawde dobry opis. Jakbym mial ksiazke do kadetta D pewnie nie zawracalbym wam glowy takimi balchymi sprawami. Ale wielkie dziekuje. Wlasnie takiego opisu potrzebowalem...
spoko dzieki za punkta, mialem akurat pod reka ksiazke i skaner wiec nie bylo problemu,
napisz jak sie naprawa zakonczyla



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting