ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Panowie, pada mi silnik krokowy w silniku 4.0 MPI (rocznik na oko to poczatek lat 90 - nie wiem dokładnie bo był wymieniany a poprzedni właściciel wiedział to od poprzedniego itd.)

W serwisie powiedzieli, że nowy kosztuje 600zł !!! - może ktos z Was ma taki silniczek (taka mała duperela mocowana na dwie śrubki do obudowy przepustnicy powietrza) Chetnie odkupie.

Ten silnik jest od XJ (oryginalny od YJ - 4,2 L na gaźniku padł juz dawno)

Pozdrawiam


Ja do swojego XJota kupiłem od lanosa albo od jakiegoś francuza (doskonale pasował) za 1/4 ceny orginalnego. Poszukaj bo gdzieś pisałem na tym forum.
Nówkę sztukę w sklepie kupiłem za bodaj 180 PLNów. Oczywiście podróba, i konstrukcji trzpienia bardziej lichej, ale działa.
od peugeota pasuje ponoc.wez stary do sklepu i niech ci sprzedawca dopasuje.
ja niedawno sprzedalem koledze z 4um.


Sprawdz rurke odmy i wszystkie rurki podcisnien ja silniczek wymnienilem lecz dalej dzialy sie akcie za duzo obrotow tak czasami pod 3 tys i po jakims czasie wracalo do normy myslalem ze to sonda lambda ale nie lambda dziala ok przyokazi sprawdz sonde jesli masz renix to napiecie powinno oscylowac miedzy 0v a 5v sprawdzaj miernikiem wychylowym albo oscyloskopem.sprawdz rureczki uszczelnij mi pomoglo.A co do wymniany to zobacz dokladnie bo nie koniecznie to silniczek jest uszkodzony dorwij kogos z okolicy kto xj smiga i podmniencie sie silniczkami na chwile i bedzie wiadomo ... A ja jeszcze raz dziekuje "kulkagsx1200"za silniczek do mojego kredensa...
a co ze zlaczka? pasuja te lanosowe, czy reno?

[ Dodano: 2006-11-13, 22:57 ]
Co do tego czy to silnik to raczej tak - normalnie jest wszystko OK, jedynie przy rozruchu jak auto dłużej postoi nie ruszane to wchodzi po odpaleniu na 2,5 tyś obr. i trzyma się tak przez 2-3 minuty potem szybko (w ciagu 5 sek) spada poniżej 1 tyś. Miałem ten kłopot jakieś 0,5 roku temu - wtedy co odpalenie było wariactwo - wykreciłem silniczek psiknąłem WD40 i pomogo na jakieś 2 miesiące, potem znowu się pojawiło - znowu psiknąłem i przy okazji nakapałem tam oleju, działało do wczoraj i znowu się pojawił ten efekt - w sumie można jeździć ale mam świadomość że to sie znowu zacznie zaniedługo, więc rozpoczołem szukanie patentu.
Przy przewodach podciśnienia nic nie robiłem, ale kiedys je dokładnie ogladałem i nic nie znalazłem niepokojącego ... raczej nie wierze w takie zbiegi okoliczności.

No nic poszukam po sklepach od Reno - może coś znajdę.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-11-14, 08:24 ]

jedynie przy rozruchu [...] wchodzi po odpaleniu na 2,5 tyś obr. i trzyma się tak przez 2-3 minuty potem szybko (w ciagu 5 sek) spada poniżej 1 tyś.

To zainteresuj się TPS'em. Serio. Silnik krokowy to taki topór, że jak mu nie pomożesz, to raczej się nie zepsuje. A podane objawy wskazują na wydurnianie się TPS'a
a wlasnie..czy moze TPSa tez da sie dopasowac do czegos innego?
Do Mopara TPS nie jest taki drogi, to po co kombinować ? Do Renixa ponad pięć stów Ale w dopasowane zamienniki wątpię.
Wstyd mi się przyznać ale co to jest ten TPS ?
A co do silnika krokowego to załączam jego fotki - na obudowie jest wymalowany numer 530075o2 - może to pomoże w identyfikacji

[ Dodano: 2006-11-14, 13:07 ]
Chwytaj miernik i zobacz czy silniczek nie jest przebity nie pamietam jakie ma miec opornosci pomiedzy stykami jutro moge sprawdzic to ci napisze ja mialem przebita cewke wogole nie przewodzila i musialem wymienic ale nie wiem od czego mozna dopasowac od jakiego auta pasuje, napewno reno bo caly patent "renix" to renowka..
Ten silniczek krokowy wygląda z zewnątrz jak w polonezie we wtrysku abimex - wymontuj, zanieś do sklepu z częściami - jeśli się okaże że taki sam to za 70-80 zł masz nówke

od tego czasu nie czyściłem tego czujnika jednak zwróćcie uwage że latem znowu zaczeło cos się kasztanić a wtedy pomogło psikniecie sprajem do silniczka krokowego (tam gdzie włazi ten grzybek stalowy) - od razu jak ręka odjął a TPSa nie tykałem ....

Zwracam uwagę, i miałem identyczną sytuację. TPS pół roku wodził mnie za nos, szukałem wszędzie indziej (krokowy, czyszczenie przepustnicy, itp), nie dopuszczałem do siebie tej myśli - a jak już skrzynia zaczęła głupieć, to wreszcie do mnie dotarło, że szelesty na TPS'a trzeba wyskrobać. Od tamtej pory spokój.
misman, miales takie szarpanie przy ok 80 km/h? na najwyzszym biegu?jakby za wysoki bieg do predkosci byl zapiety?

misman, miales takie szarpanie przy ok 80 km/h? na najwyzszym biegu?jakby za wysoki bieg do predkosci byl zapiety?

Raczej nie. To raczej była zmiana biegu w tych zakresach obrotów i obciążeń, w których normalnie ona wystąpić nie powinna. Po prostu skrzynia przerzucała biegi jak jej wygodnie było.
Parę razy było lekkie szarpnięcie, przypuszczam że przez puszczenie i ponowne zapięcie tego samego biegu. Ale mnie sie wtedy wydawało, że coś z zapłonem
u mnie sie takie cos dzieje.ale na benie, nie!

misman, miales takie szarpanie przy ok 80 km/h? na najwyzszym biegu?jakby za wysoki bieg do predkosci byl zapiety?

Ja miałem i wygladało to tak jakby skrzynia na chwilę chciała wpiąć jakiś inny bieg lub wyłaczyc blokadę konwertera. Przyczyną był brak dobrego styku na we wtyczce TPS. Naprawiłem i już kilka tysięcy km za mną i mam spokój.

Niestety precyzja działania TPS jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy automatu - jeżeli scieżki są wytarte to ze skrzynią dzieją się różne rzeczy.
no dobra.. na allegro jest tylko tps do renixa, za koszmarne piniondze.. to ile powinien kosztowac do mopara? Moj tez juz umiera i chce sie przygotowac psychicznie
Ja już to przeżyłem (Renix), mam nadzieję że przez jakiś czas będę miał spokój
Panowie - sprawy maja sie tak:
1. U mnie nie ma takich sytuacji jak szarpanie silnika - po dodaniu gazu sa płynne utrzymywane obroty, płynnie też się zmieniaja - skrzynia nie wariuje bo nie mam automatu tylko manuala.
2. Silnik krokowy do tego modelu w autoryzowanym serwisie maja od ręki za 320 zł - a ja szukałem po jakiś warsztatach.
3. W sumie ten silniczek dziala ale czasami otwiera przepustnicę i się długo nie cofa (obroty wzrastaja i utrzymują się wysokie przez kilka minut na poziomie 2 tyś obr. - taki efekt pojawia się głównie na simnym silniku o dłuższym postoju choć raz miałem taki efekt że za bardzo przydusiłem obroty i po wrzuceniu na luz obroty podskoczyły na 2tyś obr - po minucie zeszły na dół do 700.

No nic poeksperymentuję po pierwszym, i napiszę na forum jakie to dało efekty.
Pozdrawiam
SL

Panowie - sprawy maja sie tak:
1. U mnie nie ma takich sytuacji jak szarpanie silnika - po dodaniu gazu sa płynne utrzymywane obroty, płynnie też się zmieniaja - skrzynia nie wariuje bo nie mam automatu tylko manuala.
2. Silnik krokowy do tego modelu w autoryzowanym serwisie maja od ręki za 320 zł - a ja szukałem po jakiś warsztatach.
3. W sumie ten silniczek dziala ale czasami otwiera przepustnicę i się długo nie cofa (obroty wzrastaja i utrzymują się wysokie przez kilka minut na poziomie 2 tyś obr. - taki efekt pojawia się głównie na simnym silniku o dłuższym postoju choć raz miałem taki efekt że za bardzo przydusiłem obroty i po wrzuceniu na luz obroty podskoczyły na 2tyś obr - po minucie zeszły na dół do 700.

No nic poeksperymentuję po pierwszym, i napiszę na forum jakie to dało efekty.
Pozdrawiam
SL


No nic. Ja się wyłączam z tego wątku, obstając przy TPS'ie. Jeśli masz możliwość jego regulacji - to zrób to, jeśli nie - wymień. Oczywiście zrobisz jak uważasz, silnik krokowy + TPS kosztuje zapewne więcej, niż sam TPS
roadking odpowiedziałem ci już na priv że krokowy pasuje od peugota
gdy miałem uszkodzony silniczek krokowy to po odpaleniu wchodził na 1,5 do 2 tys i spadał dopiero gdy mu nastukałem chociaż czasami i to nie pomagało
roadking wiesz mialem to samo lecz jednoczesnie uszkodzony silniczek krokowy pomoglo uszczelnienie i sprawdzenie wszystkich przewodzikow podcisnieniowych niewiem moze zrobilem cos oczym nie zdawale sobie sprawy ze zrobilem i jest ok co do silniczka przed wlozeniem go poraz pierwszy ustaw go na 31-32 milimetrow wysuniety(pomiar od pocztku trzpienia do jakbu motylka ktory mosujemy do samochodu) zauwazylem ze umnie byla sytuacia np rano do wozu odpalam a silniczek ustawia sie do pozyci w jakiej go wsadzilem i czyli np 32 milimetry i to odpowiada umnie ok 1700 obrotow .Co do pomiaru opornosci co pisalem jutro zerkne bo nie mialem czasu dzis.Zerknij jeszcze czy nie ciagnie tobie falsszywego powietrza
No więc poszedłem za radą Mismana i Entera (Piotrka) i poszukałem w serwisie aut Francuskich - koleś od razu mi wyją kilka silniczków - dwa z nich były w identycznej obudowie - różniły się tylko cokołem dyszy oraz katem wyprowadzenia wtyczki. Cokól ze sprawnego silniczka można wyjęć bez problemu więc go wymieniłem. Co do wtyczki zmiana kąta nie ma znaczenia bo i tak jest tam pełno miejsca. Przy okazji okazało się ze na wyjściu silnikczka sa cztery standardowe piny - zewnętrzne dwa to jedna cewka (przejście o oporze ok. 50 Ohm) a na dwóch wewnetrzych pinach druga cewka. W sprawnym silniczku daje się bez problemu wcisnąć i wyjać tłoczyek - mój śilniczek był chyba przytarty bo ni w zab nie mogłem wyjać tłoczka - musiałem pykając napięciem na pinach go po prostu krok po kroku wysunąć.
Wnioski: Silnik krokowy w XJ to zwykły silnik stosowany również w autach Francuskich (różni się jedynie cokołem ale go można podmienić). Koszt tego silniczka to ok. 90 zł podczas gdy nowy w swrwisie ASO to 325 (a w jakiś warsztatach nawet 590 zł !!!!)
Aby w ogóle Was rozweselic to na tym nowym silniczku od autka francuskiego pusze "Made In USA" (oraz jakieś nazwy typu Marelli, Airpax)

Generalnie dzięki za pomoc - awaria usunięta.
no to skoro tak ,to moze i tpsa da sie dopasowac od jakiegos francuza
wszak renix ponoc z francuzow sie wywodzi
i zamiast kupy kasi ,moznaby znalezc to troche taniej...hmmm
silnik krokowy do silnika 4.0 (XJ) pasuje od Renault Megane - ja mam i chodzi ok
Nie wiem jak to wygląda w renxie ale u siebie zamontowałem coś takiego:
http://www.krzysztoffly.p...products_id/170
co prawda kupowałem w hurtowni i wyprodukowany był w europie (ten z linku pewnie w chinach ) zapłaciłem ok 70 zł, symbol jest taki sam B13/00 i pasuje idealnie, nawet kształt grzybka jest taki sam.
Od Lanosa nie pasuje ma inną średnicę kołnierza z oringiem
alesta starucha odgrzali
no tak ,nie spojrzałem na datę utworzenia postu
ale doobrze ze czytaja koledzy archiwum

ale doobrze ze czytaja koledzy archiwum

przyda sie - pomagas idzie
roadking,
witam mam klopot z silnikiem krokowym rozumiem ze pasuje od renault megan czy od jakiego konkretnego modelu? moze jakis symbol albo numer mozna prosic

dzieki
od peugeota jakiegos tez dopasujesz.
dzieki jutro jade szukac po sklepach
po szrotach pojezdzij
czyli najlepiej go zabrac do sklepu i dopasowac?
http://www.jeep.org.pl/fo...der=asc&start=0

Powinno pomóc.

Mam taki silniczek ale musisz mi zrobić fotkę wtyczki bo było kilka rodzajów.

[ Dodano: 2009-12-15, 20:02 ]
a ktorys z nich nie pasuje dziwnie niska cena
http://www.krzysztoffly.pl/index.php/cPath/48
za 30zl kuoilem na szrocie
byle wtyczka pasowala
zrobie fotke i przesle jak nic nie znajde jutro bardzo dziekuje. (jestem nowy w jeepach i musz sie jeszcze duuuzo dowiadywac
gdzieś już opisywałem zamiennik , to jest B3/01. Nie pasuje do silników po 1996r. Też widziałem ofertę tego sklepu.

W podpisie umieść informację o swoim autku, będzie łatwiej pomagać



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting