mam takie pytanie, bo z racji tego za mam 6" liftu to sa dosyc duze naprezenia na wale, ktory chyba jest za dlugi. obecnie juz jest wyrzucony ten z ZJ, a zalozony krotszy od XJ. mimo to jeszcze jest chyba za dlugi.
wiem, ze mozna wrzucic jakis przegub czy krzyzak zeby poprawic sytuacje. alternatywa jest wyciagniecie podkladek i opuszczenie go na 3,5" ale wole pozostac przy tych 6"
czy to skomplikowana robota, jakie czesci sa potrzebne i ile to moze kosztowac z robocizna?
eeee a nie jest on przypadkiem za krótki? przecież auto podnosisz, reduktor zostaje, więc wał się wydłuża... jak coś, możesz trochę opuścić reduktor
reduktor jest juz obnizony
Zapodaj fotki jak to u Ciebie wygląda...
Masz 6" na krótkich wahaczach? Czy dawałeś jakieś dłuższe?
Wahacze tył dolne regulowane RE, przednie rurowe dłuższe dolne i regulowane górne
Ale to są short-army i tak? Tzn. mocują się w punktach mocowań fabrycznych? Czy też masz przespawane mocowania?
mocowania sa przespawane
No to jeśli są to długie wahacze to wał nie powinien aż tak bardzo się skrócić
O skracaniu wału przez wyjmowanie elementów jeszcze nie słyszałem (chyba że ktoś zrobił z podwójnego krzyżaka pojedynczy, ale przy takim lifcie to się rozwibruje jak cholera). Można natomiast dać wał do przeróbki, zrobią ci na wymiar idealnie jaki chcesz. Robiliśmy tak u Qubusa przy przeszczepie AW4 i teraz jest wszystko elegancko
no nic, zapytam mojego mechanixa jak on to widzi i skonsultuje z wami. poki co dzieki za pomoc. robik, zdjecia wrzuce dopiero jutr popoludniu
Najlepszym rozwiazaniem jest wal od 5,9 z kompensacja ok 15 cm
Przypadkiem nie wstawia się wału z 4.0 przy dużym lifcie???
Wstawia sie ale wal od 5.9 ma z tylu podwojny krzyzak i b. duza mozliwosc regulacji na wieloklinie
mój znajomy skracał ostatnio wal, tylko w XJ i robił mu to jakiś mechanik z Wieliczki. Jak chcesz to mogę Ci namiar dać. na pewno nic nie wyciągał, uciął i dospawał, wyważył, wszystko wygląda elegancko.
eeee a nie jest on przypadkiem za krótki? Nie. Wał robi się długi, bo most oddala się od budy, ale nie tylko w pionie, ale także po łuku, co powoduje, że się przybliża do reduktora.
Ja mam 6,5" na krótkich łamanych wahaczach i jest ok. Teder ma 7,5" na ibnizonych mocowaniach i jest jeszcze lepiej, zawieszenie dużo lepiej pracuje. W Gdańsku jest facet, który skraca wały, wyważa, wymienia wielowypusty przedniego wały i nie tylko.
W przyszłym tygodniu oddaje mu tylny wal, bo chce wstawić podwójny krzyżak. Zdam relację jak to działa.
chce wstawić podwójny krzyżak no i wlasnie o to mi chodzi jakie to sa koszty?
Dudas, podeslij ten nr na pw, moze sie przyda
...... W przyszłym tygodniu oddaje mu tylny wal, bo chce wstawić podwójny krzyżak. Zdam relację jak to działa.
Ale robisz tylko podwójnego Cardana czy jeszcze SYE do tego ?
Tylko podwójnego cardana, wiecej nie potrzebuje