Czy czujnik położenia wału moze odpowiadać za odpalenia cylindrów nie w tym momencie co trzeba ?
Jaco, jak czujnik będzie zepsuty to może nie być iskry.spróbuj podmienić.
No wlasnie juz napisałem do kolegi z forum z prośba o wysłanie czujnika wału a drugi forumowicz kombinuje dla mnie komputer silnika na podmianę. I jeśli po wymianie tych czesci bedzie to samo tu już nie wiem co jest grane. !!!
jeśli CPS byłby zepsuty tu nie byłoby iskry na wszystkich cylindrach. jest gdzieś na forum (jak nie to na avtogradzie) sposób sprawdzenia miernikiem czy czujnik działa czy nie
poza tym jak CPS pada to odcina też dopływ benzynium. przy odpalaniu wygląda to tak jakby na chwilę zapalał (2-3 sek) potem gaśnie. dzieje się tak bo pomyślane to jest ponoć jako zabezpieczenie przy np wypadkach. brak sygnału z CPS = odcięcie napięcia i wachy. przy Twoich objawach najpierw bym sprawdził czujnik. jak mi padał to najpierw polecano mi wymiane pompy paliwa, usunięcie alarmów bo niby one odcinają zapłon, wybebeszenie jeepa na okoliczność zwary i na koniec sprawdzenie "padniętego" kompa.
no objawy padania faktycznie ma ten czujnik wredne
ktoś mi ostatnio pisał jak padł mi czujnik położenia wału, że za właściwy moment iskry odpowiedzialny jest czujnik halla który w XJ-cie jest w aparacie pod palcem - może warto sprawdzić jeśli też tak u ciebie jest.
Jak pada czujnik położenia wału to brak iskry jest.
czujnik halla i czujnik położenia wału to to samo chyba. czujnik połozenia wału wykorzystuje właśnie efekt halla. tyle że napewno nie jest pod palcem
za właściwy moment iskry odpowiedzialny jest czujnik halla który w XJ-cie jest w aparacie pod palcem Czujnik położenia wałka rozrządu odpowiada za moment wtrysku paliwa, za zapłon odpowiada czujnik położenia wału. Oba te czujniki współpracują też w kwestii wykrywania na którym cylindrze wypada zapłon. Więc jeśli czujnik pada to może pojawić się kod misfire dla jednego cylindra, co wcale nie musi znaczyć, że to faktycznie ten i tylko ten cylinder ma problem.