No, tak, ale kolega ma YJ, czyli wypada po lewej. Ale jesli ktoś kula autko też po mieście to strasznie musi przeszkadac taki snorkel po stronie kierowcy, wiec mozna sprobowac to przemotac na prawą, tylko trza to z głową zrobić. Ja znam takich, co by pewnie coś poradzili w tej materii, w Krakowie, taka firma na "R"
Snorkel ARB po lewej stronie nie ogranicza widoczności. Przemotanie oryginalnego snorkla do YJ na drugą stronę jest niemożliwe. Trzeba kupić do TJ i motać w YJ ale kształt błotnika jest troszkę inny i powstają problemy.
[ Dodano: 2006-03-28, 18:40 ]
Mam pytanie gdzie kupic takiego snoorkela w okolicach warszawy???
chyba najlepszy stosunek cena/odleglosc to nadal USA pozostaje
no chyba jednak tak bo znalazlem takiego za 1900zl na rajdy4x4.pl w sklepie. a ile w USA?????(tak okolo)
albo zagadaj do wagoneera bo za niedlugo powinien miec podrobki. oczywiscie jak oryginal dostanie do skopiowania
no dobra dzieki sprubuje
albo zagadaj do wagoneera bo za niedlugo powinien miec podrobki. oczywiscie jak oryginal dostanie do skopiowania
Czy może ma już ktoś patent na Snoorkel do YJ inny niz sprowadzanie z USA lub kupowanie za prawie 2kzł ? PS Patent z kształtkami hydraulicznymi PCV tez odpada. Może ktoś sprzedaje jakies podróbki ???
Kiedyś kontaktowałem się z człowiekiem o ksywie chyba jasien, który robi z żywicy takie podróby (ten jest do 2,5, nie wiem czy robi do 4,0). Mail do niego (nie wiem czy aktualny) iga00@op.pl .
Napisałem do Niego - zobaczymy czy odpowie ... Dzięki
a ja dalej polecam rozwiązanie z rurą z układu ogrzewania z ciężarówek i kolankiem na końcu. sprawdza się idealnie i jak walniesz nim w drzewo to powróci do swojego kształtu. wszystkie te z żywicy i safari od razu się rozlatują. aha. kosztował mnie w całości jakieś 150 zł i wcale nie wygląda jakoś strasznie brzydko
Zapodaj fotkę oraz z jakiej cieżarówki ten komin.
Co Ty, raf fotek nie wklei, już tyle razy Go przy różnych okazjach prosiliśmy
Aparatu nie ma czy wiedze skrywa ?
Chyba to drugie
Obiecywał, że wklei foty auta po wypadku i nic
oto fotki snorkla a z fotkami z "dachu" jest o tyle problem, że mi auto na lawetę wsadzili i do serwisu zawieźli zanim zdążyłem fotki porobić...
No Raf, wyglada nieźle (oczywiście komin bo autko wyglada zajebiście ) I od razu pytanko jaką średnicę ma rura ? no i od czego ona jest - gdzie ją dostanę ?
Gdzieś wyczytałem na 4x4 że dobry patent to rury PCV od rynien bo: 1. odporne sa na słońce, 2. łatwe w obróbce, 3. pełen wybór kolanek i sztucerków, 4. dodatkowo kielichy mają bez tych wypustów na gumki. 5. szczelnośc zapewni silikon
Ogladałem dziś cos takiego w Custoramie - mają dwa rozmiary: śred. 50 i 80mm. Myśle że 50mm na silnik 4.0 to bedzie mało o trzeba by zapakować 80mm. No ale może ktoś ma inne zdanie (doświadczenie)
Nie mogłem znaleść jednak gietkiej rury o zbliżonej średnicy aby połaczyc komin z filtrem wewnątrz komory silnika. Stąd pytanie do Rafiego czy ta jego rura nie ma przypadkiem średnicy 80mm i jak tak to gdzie to kupić - byłoby idealne, dwie opaski zaciskowe i wio!!!.
A na czapę kominu właduje chyba też zgodnie z sugestią kolegów jakiś cyklon od traktoru
Co Wy na to ???
rura ma średnicę 80 mm. kupiłem ją w sklepie z częściami do ciężarówek. to chyba rura z układu ogrzewania ze stara. choć pewnie inne ciężarówki mają podobne. zakończyłem ją kolankiem z pcv o śr. 75 mm. kolanko wchodzi w rurę i złapane jest cybantem. na końcu kolanka jest siatka również cybantem złapana. pod maską zastosowałem tą samą rurę. jest odpowiednio giętka. i tak jak napisałem: cały snoorkel kosztował mnie 150 zł. po wydachowaniu auta co prawda rura się urwała i odpadła, ale dokręciłem ją z powrotem w 3 minuty i dalej działa. polecam zatem ten zestaw, bo jest skuteczny i tani rur pcv nie polecam bo po pierwszym kontakcie z drzewem się łamią. i nie wyglądają zbyt estetycznie.
Byłem juz w sklepie z częściami do STARA - jest taka rura gumowa zbrojona drutem o średnicy 80mm, czyli jest OK, musze jeszcze dopadowac jakiś cyklon i do dzieła.
A jeszcze jedno pytanie - jak wpuściliscie snoorkla do pojemnija z filtrem - czy trzeba założyć zaślepke na ztarym wlocie i wyciąć nowy otwór po drugiej stronie czy może wystarczy obróciś spód o 180 stopni ?
Raczej nie uda Ci sie obrocic spodu, bo zatrzaski sa chyba niesymetrycznie (w 2,5 na pewno).
Ja mam bok wycięty a oryginalny wlot zaślepiony ale przecież można robiąc taką zmotę z rury starowskiej wsadzić obudowę filtra z innego wozu z wejściem z dobrej strony.
A czy jak zaloze taki snoorkel typu safari (tzn replike w YJ 2,5 to nie bedzie problemu z lusterkiem... Wiem ze jest kilka typow, ale ja mam takie mocowane pod ramka szyby....
.
Wg mnie bedzie kolizja - ja tez mam takie lusterka i widziałem te replikę - nie ma tam wcięć na mocowanie lusterka - zresztą jak juz przymierzyłem komin własnej konstrukcji tez musiałem na kolankach zrobić przekoszenia aby wyminać mocowanie lusterka. Za 2 dni puszcze fotki to zobaczysz jak to wyszło .
JA mam YJ i snoorkela od TJ SAFARI po prawej stronie i da się dobrze robi i nie przeszkadza i wszystko OK . Jak sie chce to mozna
Tyle że u ciebie nie widze abyś miał prawe lustro mocowane do zawiasu ramki przedniej szyby .... a tu problem tkwi włąśnie w tym że na trasie snoorkla jest przykręcona rurka od lusterka. Oczywiście że sie wszystko da zmotać - pytanei tylko ile trzeba się napierniczyć i czasu zmarnować.
z tego co kojaze to ta rura jest tak cofnięta że z lusterkiem nie byloby problemu. Myslalem o zalozeniu takich lusterek na lato jak drzwi wyciągam. Przyglądałem sie temu uwaznie wtedy ( w tej chwili nie mam auta przed soba) i na pewno by nie przeszkadzalo
JA mam YJ i snoorkela od TJ SAFARI po prawej stronie i da się dobrze robi i nie przeszkadza i wszystko OK . Jak sie chce to mozna A filtr powietrza po prawej czy po lewej?
po lewej , idzie taka gietka rura nad silnikiem do filtra
to uważaj żeby od ciepłego bloku nie podziurawiła się bo zrobi kuku twojemu silnikowi
jest XXI wiek i nauka pozwoliła stworzyć rury odporne na wysokie temperatury. jak ja "kocham" ludzi, którzy wszędzie widzą problem...
jest XXI wiek i nauka pozwoliła stworzyć rury odporne na wysokie temperatury. jak ja "kocham" ludzi, którzy wszędzie widzą problem...
jest XXI wiek i nauka pozwoliła stworzyć rury odporne na wysokie temperatury Widocznie coś przegapiłem
No dobra - jak obiecałem tak zrobiłem i wrzucam opis mojego kominu który zrobiłem 2 dni temu: 1. W filtrze wyciołem z boku otwór, wstawiłem kielich od rynnowej rury spustowej fi 80mm aby można było ładnie podpiąć gietka rurę od samochodu STAR (rura nawiewu powietrza) 2. Gietka rura dochodzi do kolanka 87 stopni, które to wyprowadza komin na zewnątrz. 3. potem rura, dwa kolanka 45 stopni, znowu rura i wlot wykonany z obudowy do urzadzeń elektronicznych (model W11) osadzony na kolanku 45 stopni. Siateczkę wyciołem z walcowego filtra powietrza - nie pamiętam od czego on jest ale kosztował mnie 10 zł w sklepie z filtrami samochodowymi - we wrocławiu obok ul. Teczowej jest firma FILTRON która robi filtry do wszystkich aut ... 4. Calość poskładałem do kupy, wkrętami do blachy pobloowałem kielichy aby się nie obracały, zmatowałem papierem wodnym 500 i prysnąłem czarnym matem MOTIPA. 5. W sumie kupiłem: - 3 kolanka 45 i jedno 87 stopni o średnicy 80 mm (rura spustowa rynien) - 1 metr rury rynnowej - 2 kielichy rynnowe - filtr powietrza (z niego siateczka) - lakier MOTIP - gietka rura nawiewu od Stara (wystarczy 70 cm) - 2 opaski zaciskowe (skrecane) 6. Całośc kosztowała ok. 150 zł + 8 godzin zabawy wgarażu
Dołaczył bym zdjęcia ale niestety mam już 100% wykorzystania limitu na tym formum - może moderator weźmie przerzuci moje posty o rendelingu i zwolni mi miejsce na nowe foty - a może dostanę wiekszy limit ???
Wyciołem troche plików ale i tak by przydałoby sie więcej placu na dysku .... Moderatorze
no i bardzo ładnie kolejny przykład na to, że jak się ma trochę chęci to można pewne rzeczy zrobić duuużo taniej a wcale nie muszą być one brzydkie.
Ładny, różowy Wrangler
Nie różowy tylko piskowy, wrrrr.....
[ Dodano: 2006-12-24, 09:35 ]
No, no gratulacje pomysłu. Chyba też spróbuję coś podobnego zmotać.