Mam pytanie czy do naszych kantów mozna założyć filtr stozkowy, bo ja nie mam na ten temat zielonego pojecia. Wiem ze do tych na wtrysku to bez problemu ale jak do gaźnika i czy mozna.
Można , tylko po co ? Może tak być , że pogorszą się osiągi samochodu. Stożek ma sens jak masz sportowy wałek , itd . To , że układ dolotowy i wydechowy stawia pewne opory ma sens , fabrycznie jest wszystko dokładnie obliczone. Zakładając sam filtr stożkowy nie robiąc innych modyfikacji możesz wręcz pogorszyć prace silnika zakłucając zadane parametry. A nawet gdy jest jakiś zysk to będzie on nieodczuwalny.
do wszystkiego można, pytanie tylko po co. Przy zachowaniu wszystkich reguł, czyli nienagrzewającego się od silnika przewodu, odizolowania filtra od ciepła z komory silnika i doprowadzenia zimnego powietrza uzyskasz 2,5- 3% mocy więcej. Nie wiem czy się opłaca. Ja miałem zamiar robić coś takiego w astrze ale po teście w motorze dałem sobie spokój. Za dolot, puszkę filtra i sam filtr musiałbym wyłożyć ponad 300 zeta+robota z przeróbką. Wydaje mi się że to ma sens tylko w połączeniu z innymi przeróbkami bo samo w sobie zapewnia głównie warkot spod maski
Móc to można, ale trzeba coś pokombinować z rurą dolotową powietrza.
Lepiej się zakręcić za sportowym wkładem
inna sprawa że ze sportową wkładką do gaźnikowej puszki filtra może być spory kłopot
inna sprawa no tak
Do GTE nie ma problemu :]
Dzieki wszystkim za odpowiedz, a tak swoją droga to chyba sobie ze stozkiem odpuszczę
e sportową wkładką do gaźnikowej puszki filtra może być spory kłopot
u nas kiedyś Sill miał kiedyś takie cudo, bardzo chwalił sobie zresztą, więc generalnie istnieją, ale w zwykłych moto-sklepach to zapomnijcie
jesli kupowac to tylko z firmy K&N a tam maja zarowno to gaznikowcow jak i tych na wtrysku, ale...
Na podstawie badan przeprowadzanych na silnikach Opla przy normalnej jezdzie tj. mniej niz 6000obr,/mn. Filtr stozkowy pogorszyl osiagi tj. glownie moment obrotowy we wszystkch silnikach Opla z wyjatkiem silnika C20ne gdzie nieznacznie polepszyl parametry w dolnych zakresach obrotow.
Tak czy inaczej gra nie warta swieczki - juz nie mowiac o kwiatkach ktore pozniej wychodza (rzekomo takie dobze filtrujace sa stozki) a czesto po dlugiej eksploatacji ludzi odnajduja piasek w przewodach za filtrem i w elementach silnika.
Stozek Odradzam !!!
Równiez odradzam. Ingerencja w układ dolotowy w ten sposób mija się z celem przy nie ""odetkanym"" wydechu i nie przeprowadzeniu modyfikacji w układzie rozrządu.
Ja dzis zalozylem do mojego 2.0.powiem ze na czuc roznice i dzwiek jest fajny
ze na czuc roznice
To znaczy że czuć, czy że nie czuć?
a co ty w ogole masz za silnik?
przyrost mocy wymierzony na dupohamowni wyniósł jakieś 2%
sorki-czuc roznice.he nawet wydechu sportowego nie trzeba zakladac bo fajny dzwiek ten filter daje
sam stozek nic nie daje jezeli chodzi o moc, poza tym mutra_ wszystko ładnie opisał
ladnie opisal no ale ty masz 1.3 a ja 2.0 wiec do mojego mozna i czuje ze lepiej idzie troszke
No niby tak, ale w klubie jest jeszcze pare innych osób, z min. 1,8 i ten temat już przerabiało. No ale skoro tak mówisz, ja nie dyskutuje
ja tam nie cuduje, stozek nie stozek,najpierw silnik musi chodzic jak należy a dopiero potem ewentualne dodatki
silnik chodzi jezdzi myslalem ze zmieni sie to dlawienie zrana no ale nic z tego.tak na komputer bede jechal jak czas pozwoli
lewy: masz dwulitrówkę (nie kojarzę jaką) na wtrysku czyli ile fabrycznie? 115KM na stożku zyskasz 2-3KM A to jest dokładnie tyle ile silnik zyskuje po wymianie brudnego "cywilnego" filtra na świeży :-) Pomijając fakt, że tak jak było wspomniane, stożki bardzo często nie czyszczą powietrza w odpowiedni sposób(w końcu zwiększona przepustowość musi się z czegoś brać). Ja "tunning" tego elementu postanowiłem sprowadzić do wymiany filtra powietrza co 15 tys km. :rotfl: Koszty mniejsze, roboty zero a oszczędzam, i paliwo, i przepływomierz, i silnik
Panowie, dajcie spokój, to nie ma sensu - my mamy pewną wiedzę nabytą poprzez doświadczenia innych i przez artykuły techniczne, a kolega Lewy ma stożek Nie ma sensu tego ciągnąć, bo i tak nic z tego nie wyniknie.
najwyzej bede go wymienial co jakis czas ale sa tez produkty do czyszczenia.ja tam nie narzekam jak go zalozylem.wydaje mi sie ze po to one sa by z nich korzystac
producenci stożków wlasnie na takich ludzi czekają, ktorych uda sie wmowic ze czuc przyrost mocy
Dobrze ze nie jestem sam:)
No pewnie że dobrze, inaczej by splajtowali
Dobrze ze nie jestem sam:) ja tam wolę być w lepszym towarzystwie
w lepszym to co masz na mysli
producenci stożków wlasnie na takich ludzi czekają, ktorych uda sie wmowic ze czuc przyrost mocy
literowka tam zrobilem zamiast "ktorych" - "ktorym" mialo byc
Witam wszystkich . Co do stozka to mam ! A dlaczego Pomijam sprawe ceny , czy dodaje czy odejmuje mocy to po prostu nie wiem . Stozek musialem zalozyc gdyz mam silnik w kancie C20NE. Jesli jest ktos kto to robil, to szybko sie mozna zorientowac ze po prostu zaczyna brakowac miejsca na jakas standartowa puche z wkladem filtra . U mnie w kancie nakombinowalem sie ostro zeby znalezc miejsce ,ni diabla mi sie udalo wiec po prostu kupilem se stozek - no dosc duzy . przejsciowke na przeplywomierz no to tylko godzinka roboty . Czy mocy przybylo - czort wie gdyz wczesniej nie mialem tegoz silniczka . Nie mniej jak ktos bedzie zakladal sobie ten silniczek to tez stanie przed dylematem filtra powietrza . teraz ot ! Do" Proktora" zadawales na innym forum pytanko dot hamulcow i pomp ATE Mam co nieco wiedzy gdyz w kancie mam zalozone zaciski ATE z tarczami wentylowanymi a pompa do tych zaciskow ( ze wspomaganiem ) sobie lezy i czeka na lepsze dni. Jak bys chcial podyskutowac to albo tu ! albo gg albo na prv . zadaj pytanie ! pozdrawiam wszystkich
Apasz, dzięki, ale zasadniczo już co chciałem to sie dowiedziałem Jak zalożysz pompę i serwo to wtedy ewentualnie napisz, czy coś sie zmieniło (czyli kwestia wplywy typu pompy na hamulce grube (24) wentylowane.
Co do filtra powietrza do c20ne to można zastosować orginalną obudowę od 1.8E (z GTE) w orginalnym miejscu, czyli na prawym nadkolu. Ewentualnie pokombinować z obudową z łezk 2.0 - też wchodzi, bo widziałem zamontowane. Stożek jest rozwiąaniem wygodnym, ale co do jakości filtrowania to można sie spierać, poza tym wiele osób z KTK które mierzyly na hamowni osiagi doszlo do wniosku, że dolna częśc obrotów ewidentnie straciła na mocy na stożku.
Stozek ma też tę wadę, że jak sie go da "na żywca" to nie jest wyizolowany od silnika i sobie zasysa powietrze ciepłe... Żeby to miało faktycznie sens, to trzeba zrobić sobie "airboxa", odizolować stożek od silnika i doprowadzic do niego rurą powietrze z przodo auta np. z wlotu na pasie przednim, lub z okolic atrapy. (lub wlot na masce, choć to troche wiocha) Wtedy ma sens. Im silnik jest "blizej serii" - tym bardzie opłaca sie do standardowej puszki wkladać sportowy wkład filtra powietrza. Stożek na silnikach dlubniętych i "odetkanych" też z drugiej strony.
Jak już gdzieś tutaj pisałem do kanta pasuje bez przeróbek pucha filtra z ascony 1.8E
Czesc PROKTOR masz racje co do stozka ale,jak bedziesz zakladal C20 ne to zobaczysz ze, bedziesz musial jakies kombinacje robic z filtrem powietrza . Jestem zdania ze, powietrze musi do silnika dotrzec jak najprostrza droga . Nie wiem jak Tobie ale, mnie ( na chlopski rozum ) za diabla nie moglem jakiejs puchy z filtrem upchac prosta droga na prawym nadkolu - podkreslam ze, staralem sie bez zbednych zalaman dostarczyc powietrze do przeplywki . Co do hamulcow . Zakupilem caly komplet tz : Tarcze 24 mm (wentylowane ) zaciski do tych tarcz pompe +wspomaganie - jak wiesz jest to komplet jakis konieczna przerobka !!! Najwazniejsze nie pasuja przewody hamulcowe ! Zestaw byl od Vectry 1993 rok
W moim kancie srubunki albo jak kto woli sruby mocujace przewody hamulcowe do pompy sa srednicy 9 mm - z mojej wiedzy wynika ze juz kadet "e " ma inne ! Chyba juz od pewnego rocznika czyli kadeta "E" zmieniono przewody hamulcowe i srubunki sa o srednicy 11 mm W ATE sa juz 11 mm. Czeka Cie zmiana jednak przewodow i to zeby bylo ciekawiej to srubunki tylko z jednej strony ---od strony pompy ATE Sam powinienes wiedziec jaka to jest robota . Przypominam ze ,mam kanta z 1983 roku . Aktualnie jezdze na zaciskach ATE + tarcze wentylowane + pompa Delco + wspomaganie Delco Zauwazalna roznica w hamowaniu - jednak lepiej sie hamuje niz na orginalnych nawet dobrych zaciskach Delco i tarczach 12 mm. Wydaje mi sie ze zeby przejsc na ATE i nowsza generacje hamulcow nalezy sie rowniez przygotowac na czesciowa zmiane przewodow hamulcowych - wrogowi tylko zyczyc Niniejszym po roznych probach p rzedstawilem co wiem Apasz Acha Czeka Cie rowniez zmiana kolek . Zaciski od Vectry jedynie pasuja do kolek 14 cali !!!! Albo odwrotnie . 13 niestety nie podejda .
Bez sensu i tak, duzo głupiej roboty i tyle.
Do c20ne puszka wchodzi tak jak pisal Proktor albo od łezki z lekkim podcięciem albo bez problemu od ascony 1.8E/2.0 lub kadetta GTE (sa takie same)
Robota z hamulcami ATE 256mm wentylowanymi tez banalna, wymiana pompy jest zbędna (daje sobie rade lepiej niz dobrze) wystarczajaco wszystko sie zgra ze standardowym osprzetem i zaciski z cala reszta podejda bez kombinacji (góra 2h roboty)
Wiec jesli mozesz Apasz to nie stwarzaj mitów o skomplikowaności przeróbek i innych problemach,
silniczków c20ne do kanta już wrzuciliśmy conajmniej kilka i nigdy z tym kłopotów nie było.
Pozdrawiam
SIM Ja nie pisalem o problemach dot silnika. Nie pamietam rowniez ze mialem jakies problemy z zalozeniem tarcz i zaciskow - tak chyba nie pisalem ! Ja tylko napisalem jakie mozna spotkac problemy z monazem pompy ATE od Vectry -i chyba nic wiecej . Co do stozka po prostu nie mialem stosu gratow aby cos podpasowac wiec zrobilem jak uwazalem . Ty zrobisz jak bedziesz uwazal . Wydaje mi sie ze to wszystko nie jest tematem do bojki . pozdrawiam
pompe +wspomaganie - jak wiesz jest to komplet jakis konieczna przerobka !!! Najwazniejsze nie pasuja przewody hamulcowe ! Zestaw byl od Vectry 1993 rok ...no masz, a ja nie przerabiałem przewodów wystarczy poszukać takiej pompy, która miała wszystkie przewody takie same - bo były takie. Za to ja zakładałem pompę z kadetta E i musiałem przerabiać (skracać) cięgło serwa - własnie potwierdziłeś to co słyszałem, że z Vectry nie trzeba. Ale skrócić cięgło to mniej roboty, niż przeróbka przewodów.
ten drugi kadett z silnikiem 16v ktory linkowałeś ma puszke z astry F, ale to tylko potwierdza regułę, że da sie tam prawie każdą puszkę wstawić, bo akurat ta astrowska jest największa z dostępnych do 2.0
mam male pytanko;przy 2 tys obrotow na 5 biegu jaka powinienem miec predkosc?
a tego to raczej nie sprawdzisz ja mam sportowa skrzynie ale skrzyn w 2.0 bylo kilkanascie typow rozniacych sie przelozeniem glownym i przelozeniami poszczegolnych biegow
A po co Ci taka informacja?
dlatego ze nie wiem czy licznik dobrze pokazuje.bo jak jade na 5 biegu przy 2 tys obrotow to mam stowke na budziku i nie wiem czy on dobrze pokazuje
to napisz jaką masz skrzynie dokładnie i jake przełożenie licznika W
Lewy, a zegary masz standardowe, od "cywila" - wyskalowane do 200km/h czy z GTE, wyskalowane do 220km/h ?
nie wiem jaka tam jest skrzynia:(licznik mam z obrotmierzem do 200km/h
dla mnie wybadanie teraz sprawy to kaplica
skrzynie byly rozne dla kombi i hatchbacka byly krotkie, dlugie, posrednie - kilkanascie wersji. Wersje licznikow takze rozne. wielkosc felg i opon rozna zuzyte mechanizmy licznikow poprzekladane slimaki napedu linki
szybciej - zmierzyc niezalezną czujką GPS albo przynajmniej pi razy drzwi wybadac przeklamanie jadac rowno z umowionym wczesniej autem z pewnymi wskazaniami.
rozumiem ze jest duzo zeczy co musi byc sprawna by pokazywal 100% prawdziwej predkosci.chodzi mi tak wiesz na oko.skrzynie mam z dlugimi biegami.Sim, jaka ty masz predkosc????
sprawdzilem dzisiaj ja na 5 biegu przy 2000 obr. mam niespełna 70km/h
aha rozumiem dzieki wielke za info:)