witam! nie jestem pewien co do działania chlodnicy w moim wranglerze (YJ 94 rok) jaka powinna byc odpowiednia temperatura silnika?
Po mojemu to pewnie standardowo ok 95* chyba ze sie myle to nich ktos mnie poprawi.
W teorii 94-95st. Lekko ponad srodkową kreskę moze sie wychylac. Ale lekko.
Jak stoi niżej to auto jest niedogrzane, pali wiecej itd. Moze byc termostat walniety. Jak za wysoko no to juz jest milion tematow na ten temat.
W moim szrocie jest na pozomie 90-100 czasami dochodzi do 120 jak sie chłodnica zalepi gnojem
W moim szrocie jest na pozomie 90-100
w moim jest identycznie
Jak sie robi latem za goraco to wlaczam ogrzewanko na szybe i jest git w koncu wrongiem latem i tak jezdzi sie bez dachu
U mnie jest okolo 115-120 i wszystko ok. Po prosty czujnik troszke walniety pewnie.
no u mnie z tego co wyliczylem jest okolo 60-70 'C musze sprawdzic bezposrednio temp w chlodnicy moze wskaznik zle pokazuje
No to masz 3 opcje: - czujnik - termostat - wskaźnik
Najprawdopodobniej termostat zacięty.
wiatrak nie powinien ciagle chodzic? nawet przy uruchamianiu silnika mi sie odpala moze to jest przyczyna
No elektryk powinien się włączac tylko po sygnale z czujnika. Nie powinien chodzic caly czas. Czyli padnięty czujnik.
jakies koszta moze ktos oszacowac?
Tyle, że nawet jeśli elektryk chodziłby non-stop to przy sprawnym termostacie i tak silnik powinien trzymać odpowiednią temperaturę.
Termostat nowy jakies 60zł czujnik uzywany jakies 30zł
jak kupilem wrangla mial temp. 100' przerazilem się że koleś dał za małego wiatraka /elektryk/
wobec czego kupilem od FORDA sirocco podwójne wentyle w metalowej obudowie
wymyłem chłodnice, wyprostowalem zakrzywione "listki" i mimo 2 wiatraków NON-STOP temp. jest lekko pod 100' i zaczeły się problemy z akumulatorem 74AH /niedoładowauje się przez te wiatraki/
:pala:
dobrze że ktoś czasem coś mądrego napisze
co mam zrobić ? zalożyć czujnik co by włączył wiatraki powyżej > 100' ?
widze ze masz zupelne odwrotny problem
co mam zrobić ? zalożyć czujnik co by włączył wiatraki powyżej > 100' ? No najlepiej by było, żeby odpalały przy 100*. Ew. 95, coś w ten deseń.
Ew. możesz sobie wymienić po postu termostat na taki 90*. Nie zmieni to wiele użytkowo, da może trochę zapasu termicznego w terenie (kosztem wyższego zużycia materiałowego, ale raczej marginalne to ma znaczenie) a problem powinien się skończyć.
to ja bym zrobił tak 1. przedewszystkim porzadnie przepłukach układ chlodzenia 2. zakupił nowy termostat moze taki 90 stopni powinine być 96 chyba koszt nowego termostatu 35 zł 3. zalał dobry płyn 4. wymienił wisko na nowe 5 i zostawił oryginalny wiatrak powinno załatwić sprawe
Adam - on nie ma wisko. Ja zaraz zapakuję termostat 180F (oryginalny mam na 195F) - na razie na oryginale wskaźnik pokazuje 210F (wskazówka pionowo) i odczyt ten jest stabilny.
Fakt że czujnik mam nowy, chłodnice również. No i nie mam elektryka tylko wisko (narazie)
SL
a czy za brak dogrzania moze byc odpowiedzialny nieszczelny korek od chlodnicy?
Nie, korek moze być odpowiedzialny za przegrzewanie (zapowietrzenie) lub za wrzenie płynu (brak ciśnienia), wychłodzić nie ma prawa.