posiadam TJ z 98r. i borykam sie z kilkoma problemami byłbym wdzięczny za pomoc
1. spory luz na przekładni kierowniczej /wałki, krzyżaki, w±s, końcówki OK/ koła 35'
czy da się jako¶ skasować luz dokręcaj±c jak±¶ ¶rube ? czy skazany jestem na wymianę przekładni
2. przy ostrym ruszaniu regularne pukniecia - wychodzi mi że mam walnięt± poduszkę pod reduktorem i jestem w stanie ręk± skreć j± od osi wału o kilka% - wychodzi na to że bij± o siebie zabieraki na krzyżaku
wystarczy wymienić poduszke płycie czy co¶ jeszcze ?
3. z tego co czytam win± za szybkie zużycie synchronizatorów w skrzyni do 2,5l jest używanie złego oleju klasy GL5 mylnie wpisanego w instrukcje ma byc 3 lub 4
jezeli mam już niezłe zgrzyty a niechce mi sie pilnować obrotów przy zmianie biegów
można jako¶ podratować skrzynie broni±c sie przed wymian± /remotn nieopłacalny/
jaki¶ gestszy olej ? dodatek typu Xeramic do przekładni ? inne patenty ?
4. blokada ARB na tyle /poprzedni własciciel ciemny/
a/ po długimmmmmm pompowaniu załacza blokade - walniete uszczelniacze ? b/ pompa cały czas pracuje /kole smówil o braku jakiego¶ wyłacznika cisnieniowego/ ?
proszę o pomoc
1. czy przekladani ci cieknie czt tylko luz? Jak duzy ten luz?
2. Zmien olej powinno sie poprawic...ale gwarancji nie ma.
3. jesli kompresor sie nie wylacza i wlaczenie blokady trwa dlugo to padly ci najprawdopodobniej oringi w moscie. Sa po dwa po kazdej stronie blokady. Sprawdz tez czy przewod z powietrzem nie cieknie gdzies miedzy kompresorem a blokada. Niestety jest to czeta wada ARB ktora bedzie na 100% sie powtarzac...dlatego wlasnie nielubie ARB
4. najpewniej masz jak±¶ dziurę w przewodzie, ja to przerabiałem . SprawdĽ wej¶cie przewodu do mostu.