siedze sobie i tak se mysle jakby tu ochlodzic samochod a dokladniej silnik. jak poruszam wiskoze reka to mi sie rusza a z tego co wiem to nei powinna. termostatu na taki co sie przy nizszej temperaturze otwiera nie chce wymieniac bo tak naprawde to optymalna temperatura pracy silnika jest kolo 90-95 stopni. wiec tak sobie wymyslilem ze moznaby na lato np miec wiskoze "zaspawana" na sztywno i zawsze by sie poruszala z taka sama predkoscia. silnik by pracowal w takiej samej temp jak dotychczas ale przy otwarciu zaworu szybciej by sie schladzal. Czy jakis znawca moglby sie wypowiedziec co mysli na temat mojego pomyslu. Czy nie bedzie zadnych innych problemow?
Ja kiedyś w Mercu miałem zaspawaną wiskozę na sztywno Chłodziło nieźle ale miałem taki moment że musiałem dać w palnik i obroty poszły na 5 tyś i wiatrak się rozleciał szatkując wszystko co popadnie (chłodnica, przewody gumowe, paski itp)
Kieszeń okrutnie zabolala
u mnie nigdy nie kreci do 5 tys. na 4,5 przelacza na wyzszy bieg ale w sumie dobre spostrzezenie. nie pomyslalem o tym
Czy to prawda, że wisko od chłodzenia powinno być transportowane w pionie?
Czy to prawda, że wisko od chłodzenia powinno być transportowane w pionie?
Tak. Sprzęgła wiskotyczne należy transportować w pionie. Nie wiem dokładnie dlaczego, ale tak jest. Jest nawet informacja o tym na opakowaniu. Ostatnio takie info widzialem jak kupowałem wisko do BMW.
no i skasztanili mi temat
Co skasztanili? Przecież już dostałeś wyczerpującą odpowiedż od FIFI. Nie rób tego
To ja w temacie mam pytanie Jaki powinien byc opor na wiskozie, przy wylaczonym, cieplym silniku? Bo u mnie jak silnik odpalony to zamiata ostro, ale jak zgasze to normalnie prawie bez oporu moge reka pokrecic (mimo ze wszystko gorace jak diabli, a na termometrze 210F = ok 100C).
Budowa sprzęgła wiskotycznego jest taka, że czy zimny czy gorący silnik, opory przy ręcznym obracaniu beda podobne. (Moze troche wieksze gdy BARDZO zimny). Dopiero wyzsze obroty wału powodują że wiatrak szybciej obraca się przy wysokiej temperaturze niż w niskiej.
to chyba jedyne co mi pzostaje zeby lepiej chlodzic silnik to lewatywa chlodnicy
to chyba jedyne co mi pzostaje zeby lepiej chlodzic silnik to lewatywa chlodnicy
to moze spryskiwacz wodny na chlodnice?
no juz tak komplikowac to ja nie chcialem
no juz tak komplikowac to ja nie chcialem
komplikowac jak komplikowac, co o tym sadzicie? Nie mowie zeby od razy robic wtrysk wody, ale na razie do szybkiego schlodzienia na chlodnice 'pssiik'
lepiej nie probowalbym bo metale maja to do siebie ze jak za szybko chlodzone to lubia pekac. nie wiem jak z chlodnica ale jak goracy blok polejesz zimna woda to moze byc niefajnie
Wtrysk zimnej wody na intercooler (który ma też kolo 90 stopni i więcej) to dosyć powszechne rozwiązanie w autach tuningowanych do wyścigów na 1/4mili.
no juz tak dobrze na chemii i na mechanice to ja sie nie znam
siedze sobie i tak se mysle jakby tu ochlodzic samochod a dokladniej silnik. jak poruszam wiskoze reka to mi sie rusza a z tego co wiem to nei powinna.
Ostroznie z przerobkami to takim jedynie tescie - wlasnie mi kolega, posiadac LC95, uswiadomil, ze u niego wszystko jest w jak najlepszym porzadku, co sprawdzono po tym, jak pogonil mechanikow do roboty bo mu sie wiskoza rusza, a nie powinna... po prostu rozpina sie i juz.
Wojtek, sorki, ale albo upal albo cos nie po polsku napisales bo nie kumam
Wojtek, sorki, ale albo upal albo cos nie po polsku napisales bo nie kumam
Mowi sie, ze wiskozy reka nie ruszysz, jesli jest sprawna, a jesli ruszasz, to sprawna nie jest. Prawda?
No to wlasnie mi kolega oznajmij niedawno, ze nie jest to prawda, a conajmniej - nie jest to prawda w odniesieniu do jego LC95. Poniewaz nie sadze, zeby w LC dawali wiskoze o innej zasadzie dzialania... i tak dalej
aaa.. no chiba tak.. znaczy moje wisko na ten przyklad sie rusza pod reka.
jak sprawne wisko to wentylator slychac jak smiglowiec ... !! zalancza sie i popuszcza... !!
rekami to sie tego nie wyczuje.. roznica na zimnym i cieplym motorze jest strasznie mala... !! ale ZAWSZE idzie swobodnie obkrecic wiatrak reka... !!
niesprawne to nie slychac... !! kreci sie sila odsrodkowa.. !!
skrecone na stale (nie pospawane) to porazka i "leczenie syfa pudrem" ... slabszy i niestabilny temperaturowo motor... duuuze prawdopodobienstwo urwania wiatraka i zrobienia sieczki z auta... !!
polecam na lato termostat sportowy oryginal by MOPAR do jeepa XJ 4.0 pracujacego w ciezkich warunkach... ( na ciepły klimat, teren, przyczepa itp itd) !! POMAGA... !! zalancza sie przy nizszej temperaturce... !!
na zime zmianiam zawsze na standardowy.... !!
u mnie wszystko z temp jest ok(teren stanie w miejscu upal 35 w cieniu) dopoki nie wlacze klimatyzacji. jak wlacze to juz idzie mi tak wysoko temp ze pokazuje sie kontrolka check gages.
No widzisz i po co Ci klima? Ja tam jezdze bez dachu i drzwi i jakos daje rade Zastanawiam sie czy jeszcze szyby nie polozyc
no tak ale przy 130 to by mi leb urwalo. a ostatnio robilem trase jakies 600 km wiec musialem dach zalozyc. a poza tym nie ma jak samochodu zostawic bez dachu
Moj 130 to jedzie tylko z gorki i z wiatrem A z zostawianiem to roznie, jak na razi (tfu tfu) nic mi nie zginelo.
ja moim w tym momencie to na 2 jakies 160 polece przy przelozeniu 3,07 i 35"
:arrow: jak sprawne wisko to wentylator slychac jak smiglowiec ... !! zalancza sie i popuszcza... !!
rekami to sie tego nie wyczuje.. roznica na zimnym i cieplym motorze jest strasznie mala... !! ale ZAWSZE idzie swobodnie obkrecic wiatrak reka... !!
niesprawne to nie slychac... !! kreci sie sila odsrodkowa.. !!
skrecone na stale (nie pospawane) to porazka i "leczenie syfa pudrem" ... slabszy i niestabilny temperaturowo motor... duuuze prawdopodobienstwo urwania wiatraka i zrobienia sieczki z auta... !!
polecam na lato termostat sportowy oryginal by MOPAR do jeepa XJ 4.0 pracujacego w ciezkich warunkach... ( na ciepły klimat, teren, przyczepa itp itd) !! POMAGA... !! zalancza sie przy nizszej temperaturce... !!
na zime zmianiam zawsze na standardowy.... !! wodzu daj jakieś namiary na ten termostat bo dzwoniłem do ASO w celu nabycia takiego termostatu a oni mi mówia że maja tylko takie jak fabryka wkłada i nic nie wiedza na temat takich co by wcześniej sie otwierały
... wyjściem może jeszcze być założenie jakiegokolwiek włącznika do wiatraka elektrycznago na miejsce oryginała na gwint 22 bodajże ale od diesla wówczas wiatrak załącza się o te 4-5 stopmi wcześniej ja mam od jakiegoś cytryna i problemy o których piszecie nie istnieją latem także zimą nic przekładać ni trzeba a o wzroście temp powyżej 100 zapomniałem pozdr
wodzu daj jakieś namiary na ten termostat bo dzwoniłem do ASO w celu nabycia takiego termostatu a oni mi mówia że maja tylko takie jak fabryka wkłada Shocked i nic nie wiedza na temat takich co by wcześniej sie otwierały
bo to nygusy sa... !!
pod XJ wyskakuja 2 termostaty... !! zadzwon moze do voyager club w Poznaniu 618770271 i pros z Wojtkiem lub Arturem.. na 100% ci powiedza ... !! Moze nawet wysylaja.. nie wiem...ale numer sie dowiesz..a to wystarczy.. !!
zadzwon moze do voyager club w Poznaniu 618770271 i pros z Wojtkiem lub Arturem.. na 100% ci powiedza
potierdzam - znaja sie na rzeczy, a jak potrzeba to ryja w bazie klamotow az znajda. Kiedys jak szukalem dupereli jedenj, to mi nadukowali tone schematow i kazali pokazac palcem o co loto
potierdzam - znaja sie na rzeczy
bo to JEEPMANy z powolania sa.. a nie z przymusu... !!
Wojtas to nawet na rubikon smiga od 2 lat.. !!
wodzu daj jakieś namiary na ten termostat bo dzwoniłem do ASO w celu nabycia takiego termostatu a oni mi mówia że maja tylko takie jak fabryka wkłada i nic nie wiedza na temat takich co by wcześniej sie otwierały W Piasecznie na Okulickiego powinni mieć, Ja u nich brałem rok temu za 35 pln, parę dni czekania. Powiedz, że chodzi o termostat na 180 Fahrenheitów ( jest na nim wytłoczone 0180G ). Założyłem go znowu na lato i wskazówka nie przekracza połowy nawet na klimie.