ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Pytanie filozoficzne. Dziś stanąłem lusterko w lusterko swoim WG koło WJ przypadkowo. Patrzę a gość ma na szybie naklejkę Ironmann+2'' więc zacząłem lukać i kurcze nic nie widzę auta mają jednakową wysokość. Więc czekam na właściciela. Przyszedł to więc znów pytam czy ma lif +2 a on entuzjastycznie odpowiada że zrobił 2 tygodnie temu 4 amory i 4 springi wzmocnione.
Lukam dalej bo może mniejsze koła ale nie.... ale nie... ma 16 235/75, ja ma 17 235/65 więc jego opona ma 758,9mm a moja ma 737,3mm.
Az mnie korciło aby wyjąć miarkę i zmierzyć ale nie chciałem dołować kolegi.
Jakbym nie patrzył jednakowa wysokość.

Więc pytam kolegów czy WG jest wyższy fabrycznie od WJ ???


nasze maja twardsze sprezyny ze wzgledu na ciezszy silnik gdzies bylo to juz opisane moj tez wyglada jak po 2" liftu w porownaniu do "rasowego" jeepa
Moj WG CRD tez
Notabene dlatego wlasnie przy lifcie 2' mcdziubkowi wal z przodu trzy razy sie urwal... Normalnie sie nie powinno nic dziac, ale przez to ze CRD sa wyzsze fabrycznie to po dolozeniu 2' - podkladki i amory - seryjny wal byl za krotki
potwierdzam

grandy crd a w szczegolnosci z 2004r sa o ok 5cm wyzsze niz benzyny


no to jasne. dzięki
Jeśli możecie, to zmierzcie proszę odległości od środeczka felgi do błotnika, zobaczymy jak to się ma do reszty

Mój obecny HTF wynosi 48.5cm z przodu i 51 cm z tyłu,

Seryjnie (jedynie amorki gazowe, więc powiedzmy +0.5cm) miałem odpowiednio 46 i 48.5 przy przebiegu 90.000 km. Rocznik 2004.
We wtorek zmierzę i napiszę bo jestem daleko od jeepa i tęsknię
Skoro temat liftu na tapecie to mam pilne pytanie.
Jak odkręcić oboje przednie?
Mam wyjęte sprężyny, rozłączony łącznik stabilizatora i amortyzator. Wszystko ładnie wyszło tylko tego dziadostwa nie mogę odkręcić.
Z góry dzięki za pomoc.

No jak to jak? Klucz nasadowy i do boju.
Ja mialem tak skorodowane sroby ze nie wiadomo bylo co to za rozmiar ,-pomogla gumowka
Hmmm, tzn wszystko ładnie pięknie eeeeeeeeee ale jakie śruby?
W tym problem, że tam nie ma śruby. Jest jakiś bolec od spodu odboju (chyba z tworzywa), ale nie wygląda on na śrubę. Złapałem tzw. żabą za to metalowe gniazdo i się owszem obróciło ale się nie chce wykręcić.
Czyli jak rozumiem, śruba powinna być od dołu "w środku" a w tej rurze jest wspawana nakrętka?
Wiesz, może ja coś źle pamiętam, ale wydawało mi się, że jak wyjmiesz tą gumę to tam masz normalną śrubę wkręconą, nie ma?
to ja tak szybko zmierzyłem i się ździwiłem że mój WG na seryjnych sprężynach (jeszcze nie miał UC bo model 2002 ale rocznik 2001) i ma 44cm przód i tył więc siadł strasznie tyle że 99,99% mojej jazdy jest po czarnym więc lata na pewno o niebo lepiej niż z liftem i teraz pytanie jak założę lift 2" który mam w planach to tak na szybko licząc jeepek urośnie o jakieś 10cm pomimo liftu 5cm
123 właśnie po wyjęciu gumy powinieneś mieć śrubę.

ma 44cm przód i tył więc siadł strasznie
Bez przesady, 2cm z przodu i 4 z tyłu to nie tak znowu dużo w 8 lat.

mendelmax, a to sprężyny UC to nie jest czasem 1"od seryjnego bo mi się tak przynajmniej zdawało a skoro pisałeś że masz 51 z tyłu a masz UC więc wyszło mi 10cm
UC normalnie są ok. 1" wyżej, ale ja mam 4.0 a sprężyny z 4.7, stąd mam nieco więcej.

Poza tym jak to mierzyłem to chyba nie miałem pełnego baku. Więc pewnie 1cm można odjąć.

[ Dodano: 2009-12-06, 20:52 ]
mendelmax, już załapałem tylko że ja liczyłem tak: Ty masz na UC 51cm ja teraz mam 44cm jeżeli ja założę lift 2" czyli o 2,5cm więcej niż UC to miało mi wyjść 51+2,5 - 44=9,5cm i te prawie 10cm miało mi wyjść od obecnego poziomu
Ok, już kumam

Tyle, że u mnie dochodzą własnie jeszcze te gazowe amory itd. Mój nie jest do końca dobrym punktem odniesienia do obliczeń.

Faktem jest, że na bank urośnie ci sporo, zwłaszcza w pierwszych dniach nim sprężyny się ubiją. Jak jeszcze razem z tym dasz większe opony, to już w ogóle wsiadanie może być szokujące Ja już, mimo że mój lift jest znikomy, to ciągle od mojej matki słyszę, że przeginam, bo ona jednak w spodniach nie zawsze może chodzić
A jak odbierałem babcię ze szpitala, to musiałem wziąć taki malutki stołeczek żeby jej zrobić schodki
Niemniej taka wysokość jaką mam jest dla mnie w 100% satysfakcjonująca i dla normalnego, sprawnego człowieka całkiem wygodna. Chyba jeszcze o jakiś 1cm przód podniosę żeby troszkę się wypoziomował i na tym styknie.

W tym problem, że tam nie ma śruby. Jest jakiś bolec od spodu odboju (chyba z tworzywa), ale nie wygląda on na śrubę. Złapałem tzw. żabą za to metalowe gniazdo i się owszem obróciło ale się nie chce wykręcić
Też za to złapałem na początku i nie wiedziałem jak się za to zabrać Gumę musisz ręką wyciągnąć z kielicha i pod spodem masz śrubę.
Ok. już wszystko się wyjaśniło. Faktycznie pod gumą była nakrętka. Guma była w takim stanie, że strach się bać. Trzeba będzie teraz zamówić jakiego polibusza.
Dzięki chłopaki.
Zander, mógłbyś w moim imieniu sypnąć pomagasami dla mendelmax'a, Misiek_87 i Kuzyn'a
i jak tam jeepnięci z CRD zmierzyliście lift bo jestem ciekaw jak to w końcu jest z tymi sprężynami
u mnie 48,5 przod i 49,5 tyl +- 0,5
No czyli generalnie mniej więcej tyle co Up-country Całkiem fajowo

To by mogło tłumaczyć zastosowanie przegubów homokinetycznych na wałach.

[ Dodano: 2009-12-11, 14:28 ]
Zaraz sprobuje zmierzyc

[ Dodano: 2009-12-12, 10:47 ]
U mnie tak samo jak u
Gryzli
to teraz wystarczy poczekać na opinie doktora mendelmaxa, bo sam jestem ciekaw

odboje/most 4cm
No to moja teoria się potwierdziła

Lift w 2.7CRD jest spowodowany w takim układzie prawdopodobnie bardzo prozaiczną przyczyną- wysokością silnika. Nie dało się go upchać wyżej, więc musieli podnieść auto i opuścić odboje niżej, żeby most nie walił w miskę olejową.
Seryjnie w WJ na wysokości 46cm HTF odległość do odboju do mostu wynosi właśnie ok. 4-5cm.

Wychodzi wiec na to, że fabrycznie jest lift ok. 1-1.5" + przedłużone o ok. 1" odboje.

Wychodzi wiec na to, że fabrycznie jest lift ok. 1-1.5" + przedłużone o ok. 1" odboje. to może jest założone UP jeszcze miał bym prośbe żeby ktoś kto ma CRD sprawdził naklejke na spręzynach w tyle jakie ma oznaczenia

żeby ktoś kto ma CRD sprawdził naklejke na spręzynach w tyle jakie ma oznaczenia
Bardzo dobra myśl, acz z tego co kojarzę CRD ma własne sprężyny, więc takie "zwykłe" UC to nie jest.
Ciekawe czy caly zestaw sprezyn od CRD dalo by sie wlozyc do V8

Ciekawe czy caly zestaw sprezyn od CRD dalo by sie wlozyc do V8
a czym one się różnią oprócz długości (chyba) szukałem na gogle ale nic nie znalazłem

Ciekawe czy caly zestaw sprezyn od CRD dalo by sie wlozyc do V8
Zapewne tak, bo sam układ mocowań itd. jest ten sam.

zadałem temat i teraz zmierzyłem swojego i mam dokładnie od środeczka felgi do krawędzi błotnika 49cm.
też z ciekawości zszedłem do garażu z centymetrem krawieckim
przód i tył 49 +/- 0,5 cm

a jakie pomierzone odległości maja WJ z liftami 2"?

czy to znaczy że do CRD można pchać 245/75/16? czy dalej loteria?
przymierzam się do oponek w teren - dlatego jestem żywo zainteresowany

czy to znaczy że do CRD można pchać 245/75/16? czy dalej loteria?
W tej konfiguracji wysokości i odbojów wychodzi na to, że bez problemu. Chyba że były jeszcze jakieś zmiany, bo np. sway-bar jest inny, więc pytanie, czy nie będzie zawadzał.
245/75/16 lekko ocierają jak napisał jeden z kolegów w temacie opon: czy toś jeżdzi na 235/70/16.
Zander, zważ, że pisał to kolega z V8, a o tym właśnie jest cały ten topic
ok ale takie gumy mają 773,9mm i są o 5mm szersze. Nawet u mnie jest 18mm luzu przy skręcie do nadkola na oponach 235/65/17, jak rozrysowałem z trygonometrii to zostanią mm luzu na twardym płaskim podłożu, a jak wjadę z nierówność to co???
Szerokość sama w sobie nie powinna stanowić problemu, bo 245 było rozmiarem standardowym w benzynach. Jeśli więc elementy nie uległy zmianie w CRD to powinno być ok.

Skoro taka opona 245 na seryjnym zawieszeniu nie trze, to jeśli masz je podniesione o te ok. 3cm, to wzrost wysokości opony o 12mm nie powinien stanowić problemu.

Przyjmuje się w każdym razie, że 245/75 w WJ przy lifcie 2" nie trze w żadnych okolicznościach
witam
ja kupilem opony 245 70 17 cooper discoverer jutro zamierzam je zalozyc tylko nie mam pewnosci czy nie beda trzec o nadkola z przodu czy moze ktos jezdzi na takich oponach ? auto jest na standartowym zawieszeniu

auto jest na standartowym zawieszeniu

Czyli +- 1 do 1,5 liftu

Widziales mcdziubka bulwarowe kola
On ma 285/45x22 i obcieralo mu troche z przodu przy cofaniu - ale podcial nadkola i
Kolego Smacks
kiedyś założyłem temat takich opon i inni koledzy napisali że bez liftu będą tarły. Oto link
http://www.jeep.org.pl/fo...highlight=opony

PS. Gdzie kupiłeś takie kapcie bo też usilnie cały czas szukam ale ceny strasznie poszły w górę. Będę wdzięczny za info.

[ Dodano: 2009-12-15, 19:35 ]
witam
ja te opony kupilem w anglii co do watkow na temat tego rozmiaru opon nigdzie nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi kazdy pisze co innego jutro rano postaram sie wszystko pomierzyc i pojade do oponiarza wymienie jedna i wtedy zobacze co sie bedzie dzialo przy maksymalnym skrecie wnioski jutro opisze

czy polecałbyś opony 245/65/17 czy jednak 235/65/17 czy 235/70/17?
Naprawdę to wszystko bardzo indywidualne i trudno coś tu radzić. Ja w ogóle uważam, że najlepiej mieć feli 16" i na to 245/75, rozmiar sprawdzony, tani, łatwo dostępny- same zalety

a jakie pomierzone odległości maja WJ z liftami 2"? przód 52 cm tyl 50 cm ale mam pełny zbiornik gazu ( 80 l ) i pelny zbiornik paliwa ale moge podniesc o około 2 cm bo mam pneumatyczne miechy z tyłu oponki 265/70/17
48 przod i 49 tył
witam
opony zalozone nic nie trze wszystko ok wiec 245 70 17 wchodza do crd bez problemu
Wiem że o lifcie WJ-ta było już setki postów, ale jak wynika z powyższych wypowiedzi, WG (a zwłaszcza CRD) jest trochę inny . Przymierzam się do liftu swojego CRD-ka i mam kilka wątpliwości - pomóżcie

Obecna wysokość to c.a. 49 cm przód i tył - czyli podręcznikowo.
Zamierzam kupić podkładki 3,5 - 4 cm, czyli nowa wysokość wyniesie ok. 53 cm.
Amortyzatory prawdopodobnie Rancho RS9000 lub RS5000, chyba że ktoś ma inne sugestie to chętnie wysłucham (a tak na marginesie - warto wchodzić w regulowane, czy to tylko mało przydatny bajer, którego się zazwyczaj nie używa?)
Planowane nowe oponki to AT 245/75/16 (teraz są zwykłe 245/70/16)

Pytanie brzmi, jaki rozmiar nowych amorów zastosować: 0 - 30mm (raczej odpada), 0-2" czy 3-4" ?

I jeszcze jedno, najważniejsze - czy podniesienie o te 4 cm będzie skutkowało koniecznością przerabiania przedniego wału (przypadłość poliftowa CRD-ków) lub innego elementu układu zawieszenia lub kierowniczego?

Jeśli ktoś ma doświadczenia w tym zakresie, proszę o pomoc.

Obecna wysokość to c.a. 49 cm przód i tył - czyli podręcznikowo.
Zamierzam kupić podkładki 3,5 - 4 cm, czyli nowa wysokość wyniesie ok. 53 cm.

Pytanie brzmi, jaki rozmiar nowych amorów zastosować: 0 - 30mm (raczej odpada), 0-2" czy 3-4" ?

I jeszcze jedno, najważniejsze - czy podniesienie o te 4 cm będzie skutkowało koniecznością przerabiania przedniego wału (przypadłość poliftowa CRD-ków) lub innego elementu układu zawieszenia lub kierowniczego?

Minimalna wysokość podkładek z przodu to 5 cm, wynika to z konstrukcji. Jeśli nie masz zamiaru dalej liftować, to amory oczywiście 0-2". Jeśli chodzi o wał nic nie musisz przerabiać przy tym lifcie. Można dać podkładki pod sierżanta z tyłu. Amorów Rancho nie mam, się nie wypowiem.


Minimalna wysokość podkładek z przodu to 5 cm, wynika to z konstrukcji. ... Można dać podkładki pod sierżanta z tyłu. ...


Producent stwierdził że min. grubość podkładki to 4cm. i taką chcę władować.
A co to "sierżant"? bo tak poważnie to ... nie wiem

Sierżant to część nr 35 na poniższym obrazku:
http://www.katalog.jeepch...ieszenie_WJ.htm
sierżant to cały ten A wahacz w którym jest zamocowana cześć nr 35
a z tym minimum to nie wiem jak jest bo są jeszcze podkładki regulacyjne pod sprężyny bodajże 1cm ale pewny nie jestem wiec nie pałować

warto wchodzić w regulowane, czy to tylko mało przydatny bajer, którego się zazwyczaj nie używa?
Warto, mimo że się nigdy nie używa. Chodzi o to, że masz możliwość ustawić sobie raz zawiechę tak, jak ci pasuje. Ew. okazjonalnie jak się jedzie z dużym ładunkiem to fajnie jest sobie trochę utwardzić.



Co to za producent, zapytam z ciekawości?

Za pośrednictwem Winia kupuję, więc po ewentualne namiary na producenta dystansów odsyłam do Winia.

Mendelmax - dzięki za rzeczowe rady.
Może już w przyszłym tygodniu jeepek będzie 4 cm bliżej nieba , wtedy zdam relację z poliftowych wrażeń
ZJ dla porównania:

przód 48,5cm - lift 2" podkłady rubicon express
tył 49,5 cm - wydłużone sprężyny.

Opony 225/75 R16

. O ile oczywiście w tym wynalazku nie zmienili mocowań amorów- tego niestety nie wiem.

Układ kierowniczy zostaje raczej bez zmian, ale warto byłoby panharda dać regulowanego. Tylko te od benzyn chyba nie pasują, musiałbyś sprawdzić.

Mocowanie amorów jest takie same jak w benzynie. Panhard raczej też.

Mocowanie amorów jest takie same jak w benzynie
W sensie sposobu mocowania na pewno, tylko zastanawiam się, czy nie ma jakiegoś dystansu fabrycznego zrobionego. Nie ma?
No to wygląda na to, że nic nie uległo zmianie
Obiecałem kilka postów wyżej, że opiszę swoje doświadczenia z dokonania liftu i słowa dotrzymuję . Zapraszam też do przekazania cennych uwag i przemyśleń:
http://www.jeep.org.pl/fo...ghlight=#571594



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting