ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

niby WK ale 5.7 i skrzynia 545 więc pytam w ogólnym

na zimno ruszy zmieni z 1 na 2 i po chwili następuje uslizg obrotów (a może jest to spadek na 1)
po tym działa już tylko na 1 i co ciekwae nie hamuje silnikiem
brak możliwości manualnego wyboru biegów ale do czsu aż się zatrzymam

na jedynce nie ślizga - myslę, że wogóle brak uślizgu poprostu efekt braku hamowania daje dziwne uczucie tzn jade na jedynce dokręcam np do 4000rpm i puszczam gaz a obroty silnika spadają - jak znowu dodam gazu obroty rosną a auto nie przyspiesza do momentu jak obroty dojda spowrotem do ok 4000 i wtedy wyrywa do przodu

jest to o tyle dziwne ze przy zblokowanej jedynce silnik powinien utrzymywac stałe połączenie ze skrzynia i dalej z resztą napędu więc podczas odpuszczenia gazu wyhamować silnikiem - u mnie tego brak i jak zdejme noge z gazu auto jedzie rozpedem jak na luzie

być może problem pojawił się w związku z uszkodzonym mocowaniem pancerza linki łączącej selektor ze skrzynią - był tam luz i selektor nieprecyzyjnie przekazywał położenie do skrzyni. Miałem nadzieję, że to była jedyna przyczyna ale okazało się, że po usunięciu tej usterki problem pozostał

wyskakuje oczywiście błąd P0700 który bez podpięcia do kompa w sumie nic mi nie mówi

Czy podpięcie do zwykłego kompa coś mi naświetli czy jedynie starscan ??

... do najbliższego mam 100 km - na jedynce raczej ciężko


Na naprawach ASB się nie znam, wiec zmyślam

Ale wyglądałoby mi to na słabą wydajność pompy hydraulicznej w ASB (chyba ma jakąś, nie?).
Dopiero powyżej 4000 obr/min ciśnienie w układzie rośnie na tyle że jest w stanie zapiąć bieg.
Poniżej tej prędkości obrotowej skrzynia jest "na luzie".
Nie sądzę by jakikolwiek starcscan coś ciekawego powiedział, potrzebujesz raczej manometru który należy podpiąć do odpowiednich miejsc w skrzyni i zbadać ciśnienie.

Mam nadzieję że mój spam coś pomoże, pzdr.
P0700,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka"

no to juz mechanik wie na bank co trza naprawic

P0700,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka"

no to juz mechanik wie na bank co trza naprawic


zachowanie skrzyni przypomina mi tryb awaryjny a P0700 to bardzo ogólny błąd który bez kompa nic nie mówi

pytanie czy zwykły interfejs mi coś powie czy do takiej diagnostyki potrzebny strscan


Odłącz akumulator na kilka minut i podłącz, jak się błąd pojawi to do Mechaniora
dARTi, wygląda, że P0700 pojawił się wskutek nieodpowiednich odczytów na czujnikach prędkości wejście-wyjście i co gorsza, odczyty te są prawdziwe, tzn. czujniki nie zwariowały. Z tego, co piszesz, jest 1, 2 i potem uślizg. Jeżeli odepniesz aku i skasujesz błąd, to rozumiem, że w tym właśnie momencie zapala się check engine i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, czyli jeździ tylko na 2. Nie próbuj dalej jeździć, jeżeli będziesz musiał gdzieś przetransportować auto, to tylko laweta. Sprawdź dokładnie olej na bagnecie, czy jest czysty, a najlepiej zdejmij miskę i daj znać, co w niej znalazłeś. Tak czy inaczej skrzynia jest do wyjęcia z auta. Problem może tkwić w:
sterowaniu - padł elektrozawór overdrive - i to lepiej
mechanizmach - rozsypał się kosz tarcz overdrive - i to gorzej, bo wtedy wszędzie masz opiłki
Jeżeli po zdjęciu miski olej będzie czysty, to wyjmujesz ze skrzyni samą płytę i sprawdzasz. Jest szansa, że obejdzie się bez większych kosztów i dużej roboty.
Jeżeli olej będzie zasyfiony, z opiłkami, to niestety kompletny remont skrzyni: konwerter oddajesz do regeneracji, skrzynię rozbierasz, wymieniasz komplet uszczelnień, tarcz ciernych, tłoki i dodatkowo to, co było uszkodzone (np. zabierak OD).
Tu masz manual, jak to zrobić:
http://www.scribd.com/doc...smission-Manual
A tu, ile co kosztuje:
http://midparts.com.pl/45...-3-default.html
http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=109
Skrzynia nie potwór żaden - nie ma się czego bać
A, dlaczgo podejrzewam overdrive? Bo zaczyna pracować na 3 biegu. Ewentualnie może być winien zawór lub zespół tarcz 4C, jeżeli nie chce Ci zapiąć z 2 na 2'.
Daj znać, jak wygląda olej. Jeżeli zdecydujesz się robić sam, to służę informacjami
olej czyściutki i pachnący czerwonym olejem - poziom na zimno nieco ponad znacznikiem HOT a na ciepło po przewajchowaniu jest po środku pomiędzy znacznikami

co ewentualnie prześwietlić w temacie przekaźników / elektryki - chcę wykluczyć prozaiczne problemy zanim zacznę grzebać w skrzyni która ma przejechane mniej niż 100kkm
Pozdejmuj wszystkie wtyczki (2 czujniki prędkości, sterowanie, czujnik temperatury i pozycjoner), przedmuchaj sprężonym powietrzem i podłącz dokładnie jeszcze raz. Jak nie pomoże, najlepiej by było podłączyć skaner OBDIII i odczytać kody. Bez tego będzie trudno precyzyjnie ustalić przyczynę.
wtyczki prześwietlone
błędy skasowane
check zapala w momencie zrzucenia z 2 na 1

dokłądniej:
startuję z 1 zapina 2 i jeżeli jadę delikatnie zrzuca na 1 i wali błąd
zatrzymam się i znowu startuję z 1 zapina 2 i jeżeli ciągle przyspieszam zrzuca na jedynkę dopiero jak braknie 2 czyli potrafi dociągnąć 2 do końca

rozglądam się za skanerem

p.s. pomagaski rozdane

tak - może to być moment zapinania 3 - nie może jej zapiąć i przechodzi w tryb awaryjny
Czy na 2 ciągnie płynnie, czy poszarpuje itp.? Skaner pewnie pokaże błąd 2 biegu... Czyli w tym momencie raczej sterowanie zespołem 2C
ciągnie płynnie
Można by spróbować podmienić zespół solenoidów (elektrozaworów). Możliwe, że Winiu będzie miał takowy. Trzeba zdjąć miskę, płytę sterującą i odkręcić 15 śrub mocujących solenoidy do płyty. Masz czarną czy białą wtyczkę elektrozaworów? - tzn. tę dużą wystającą ze skrzyni?

[ Dodano: 2010-05-24, 13:22 ]



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting