Witam , to dopiero moj- 2 post na tym forum dlatego prosze o wyrozumialosc Decyzja zapadla i postanowilem kupic Wranglera ,samochod moich marzen i do tego typowa klasyka.. Tym bardziej po ostatnim obejrzeniu Mlodych Wilkow Tylko jest jeden problem, po tym jak przejrzalem forum stwierdzilem ze nic nie wiem na temat tego samochodu, jakies przełozenia mostów , zle przelozenie i samochod nie pojedzie wiecej niz 50km/h - czarna magia . Jak mogl by mi ktos to spokojnie wytlumaczyc o co w tym wszystkich chodzi, byl bym bardzo wdzieczny. Dodam jeszcze ze nie wiem co wybrac 2.5 -4.0 , samochod bedzie mi sluzyl bardziej do jazdy po asfalcie a nie z w terenie. Jesli to bedzie mialo jakis wplyw na wybor silnika chcialem zalozyc opony 295/50 i zrobic z niego samochod typowo uliczny......
Reduktor NV231. Posiada on biegi: 2H - napęd na tylną oś 4H - napęd na obie osie (nie używać na czarnym) N - luz 4L - naped na obie osie z właczonym reduktorem
Przełożenia w mostach to 3,54 (D30 i D35)
To ja Twój prześladowca. Witamy sie w powitalni.
florek0700, warto poczytać - http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=556 - powinno rozwiać troszkę wątpliwości.
Kolejna porcja glupich pytan: jaka jest roznica 4H a 4L ?? do czego uzywac poszczegolnych ustawien ??
[ Dodano: 2009-12-03, 00:05 ]
Witam prześladowco
W powitalni był ?
4H - obie osie, ale nie na asfalt, szybsza jazda (ale bez przesady) 4L - j.w. wolna jazda, bo z reduktorem (dużo siłki)
Nie byl bo nawet nie wie gdzie to jest
Nie byl bo nawet nie wie gdzie to jest
Pójdzie w prawo i za zakrętem w lewo,dwa kroki i znów w prawo. Tam neon POWITALNIA czynne 24h
A da sie jakos ten reduktor odlaczyc , przeciez ja nie zapamietam na co i od czego sa poszczegolne ustawienia ?? nie ma jakiegos uniwersalnego ??
4H - zapinasz na piasku, błocie, sniegu itd. ogólnie na śliskiej lub sypkiej nawierzchni, ale nie na asfalcie (chyba, że jadąc tylko na wprost i nie skręcając kołami).Dlaczego? Bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. 4L - zapinasz jak wyżej, ale gdy autko ma ciężko, np. podjazd pod górkę itd...
i błotem. Jeep to taki typ co na asfalcie słabo mu się robi i jak widzi błoto to zaciąga.
A ja będę umolny i powiem ci inaczej. Osobiście mam 2 wrangi jeden 2,5 drugi 4.0 oraz kilka innych autek, i uważam że silnik 2,5 jest OK do wranga i wystarcza i w terenie i na asfalt. A jak chcesz dziczeć na asfalcie to kup Pontiac TransAm-a (ciężko go opanować bo mieli dopóki mu gazu nie odpuścisz) Jeep to jeep Trzeba go kochać i do błota zaganiać a lansować pod barami
opony 295/50 w moim jak go kupiłem byly takie laczki, nawet fajnie to wyglądało. Zawiecha klapnięta, autko nisko nad ziemią, ale wyliftowany i z wiekszymi kolami fajniej wygląda http://jeep.org.pl/forum/...432657f9efa0780
Wynika z tego ze z napedem 4x4 nie mozna jezdzic na codzien tylko z napedem na tylna os ??
Wszystko zalezy jaki masz reduktor ale ogolem na codzien jezdzisz na tylna os. Jezeli jest naprawde slisko lub powierzchnia pod kolami jest luzna jak piasek lub zwir mozesz wlaczyc ParTime i lecisz na 4x4
na 4 LO, mowiac ogólnie i niedokładnie, masz 2,5 x wiecej mocy ale 2,5 x mniejsza predkosc maksymalną. Tego tylko w ciężkim terenie się używa.
Jeśli chodzi o przełożenia mostów to dopóki nie będziesz nic w jeepie motał, to możesz się tym w ogóle nie przejmować.
Przy kupnie zwróć uwagę na rdzę. Niestety Wrang ma wiele elementów na nią podatnych. A najlepiej to kupuj z jakims jeepnietym ktory od paru lat ma Wranga. Sam nie jestes w stanie sie zorientowac w jakim stanie jest auto. A zdarzają się okrutne złomy..