Leje Ci uszczelka w dupce reduktora. Koszt chyba 30zl plus robocizna. Mysle ze kazdy mechanik Ci to zrobi i zmiescisz sie w 100zl.
[ Dodano: 2010-07-12, 15:45 ]
Jeszcze jedno, mógłby ktoś podać stronkę, aukcję itd gdzie mógłbym zakupić części. Rozumiem, że jakaś cześć oleju już uciekła więc jego stan trzeba uzupełnić ? jakim olejem ? z góry dziękuje za pomoc http://www.sklep.raffi.pl/ tu pewnie dostaniesz
Do reduktora wlewasz czerwony olej do automatycznych skrzyń biegów - tzw ATF. Aby wymienić te uszczelkę należy zdemontować wał (odkręcić cztery śrubki mocujące krzyzak). Po wysunięciu wału z reduktora, wywalasz starego simera i wbijasz gumowym młotkiem nowy kupiony u raffików.
Jednak zanim wymienisz sam simering to sprawdz luz poprzeczny w miejscu gdzie wychodzi wał - czesto ten simer pada bo tulejka która trzyma wał jest już wyrobiona. łatwo to sprawdzić, złap za wał w miejscu gdzie wychodzi z reduktora i poruszaj nim na boki - powinien być wyczuwalny minimalny luz, ale jeżeli gołym okiem widać jak wał sie na boki przesuwa (mluz koło 0,5 mm) no to jest kaszanka. Trzeba wymienić tulejkę. To tez prosta robota, trzeba odkręcić dupkę i wprasować nową tulejkę.
Pozdr SL
Wielkie Dzięki Panowie ! Jutro wezmę się z kolegą (mechanikiem) za wymianę! jeszcze raz pozdrawiam !
Jeszcze jedno Panowie, ile tego oleju normalnie wchodzi ? (oczywiscie, wszystko zalezy od tego ile wycieklo).
który byłby lepszy ?
Masz korek wlewowy na tylnej sciance (ten wyzszy, bo sa dwa) i lejesz do momentu ,az nie zacznie sie wylewac. Wtedy zakrecasz i po problemie