2.5 1988r Dzisiaj pomykałem tylko po czarnym, po chwili zerkam a tutaj ładowanie słabe, ledwo przekracza 8 (pierwsza cyfra zaraz po czerwonym), dotychczas miałem ok 0,5mm za 14V.
Co ciekawe jak wyłączę wszystkie możliwe pobory prądu to mam ok 12,5V i jak dodaję gazu to spada w dół...? czemu? Gdy odpalam samochód i kluczyk mam tzw: czuwaniu; wszystkie czujniki startują od najniższych wartości lub od zera, a ładowanie zaczyna w okolicy 10V, dopiero po zapaleniu samochodu ustawiają się jak powinny, a ładowanie spada do 8-9V. Wykluczam usterkę alternatora, bo jeździłem godzinę z radiem i nadmuchem a aku działa jak dawniej. Ciśnienie oleju także spadło w dół. Jeszcze rano miałem na rozgrzanym silniku powyżej 4 a podczas jazdy ok 6,5. Teraz jak jadę mam ok 3.5 a na wolnych poniżej 2. Zanim zapalę samochód ładowanie powinno być na 0; a skoro jest na 10V coś dolega!; i w tym samym czasie wystąpiła usterka-małe ciśnienie oleju, to myślę, że mam gdzieś zwarcie. Ale gdzie? Nie było żadnej wody czy błota!!! Co zrobiłem i sprawdziłem: Wyczyściłem od nowa klemy, sprawdziłem kable przy alternatorze, kilka razy przywaliłem pięścią w zegary - nic nie pomogło. Ładowanie sprawdzę dopiero w poniedziałek. Czy ktoś z szanownych kolegów ma jakiś pomysł.? Zauważyłem, że coś wolniej się teraz zbiera.
Pytanie z innej beczki. Jak można tutaj zmniejszyć obroty, bo mam za wysokie. Spadają w dół, ale bardzo powoli, a pipek mi pali ok18l/100km
zegar w rzepie nie pokazuje ładowania tylko stan akumulatora tak było napisane na forum
stan aku....?? chyba ladowanie
Z pewnością pokazuje ładowanie!!! W poniedziałek sprawdzę ostatnią rzecz, a potem...zobaczymy jak mróz spadnie bo teraz jest u mnie -19.
[ Dodano: 2010-01-23, 21:25 ]
ja tam u siebie zadnego stanu aku nie widzie
Gdzie kupię sonde lambda do mojego 2.5 1988r
u Raffika zobacz powinien miec
Chodziło mi bardziej o coś zastępczego, oryginał kosztuje sporo... Myślę o kupnie sondy "uniwersalnej" może ktoś miał taki przypadek? Te mrozy dają mi w kość. Jak nie urok to..... Ładowanie mam raz 8v raz 16v, kierunki działają jak chcą (przerywacz jest z tyłu po lewo w rogu?, ile to kosztuje i gdzie to kupić? <oprucz rafich> Samochód mi sporo pali. Myślałem że może wisko, ale da się kręcić ręką, pipek grzeje się na max tak na połowę między 160 a 210F; to za mało. Termostat nowy. Dziś w ciągu dnia miałem -13 odpaliłem gada zrobiłem ok 4km po czarnym i wąż do chłodnicy już ciepły...? tak ma być? Wydaje mi się, że nie dogrzewa auta. Jak to jest u Was koledzy. Ostatnie dni jakoś tak topornie chodzi.
rapez, niedogrzewa ci auta i dlatego pali 18 litrow
rapez, niedogrzewa ci auta i dlatego pali 18 litrow
Pali nawet więcej. 15l i zrobiłem 30mil po czarnym. Czy padnięta sonda powinna generować jeszcze jakiś błąd? np: nierówna praca silnika, trudności z odpaleniem, nie równe obroty? Czy samo wysokie spalanie możemy zaklasyfikować do źle działającej sondy?! Po za wysokim spalaniem samochód "chodzi" normalnie. Choć tak delikatnie jakby był słabszy... W mojej miejscowości nie mam jak sprawdzić '"spalin".
Czy padnięta sonda powinna generować jeszcze jakiś błąd? , jeżeli po 91 roku to tak 21
kolego ja mam zalozona uniwersalna sonde lambda z boscha i wszystko dziala normalnie a tez ma podobny rocznik bo 89 wiec spokojnie zaluz uniwersalna a co do ladowania to wez miernik uniwersalny i na zapalonym aucie przyloz przewody od miernika na slupki akumlatora i powinno ci pokazywac ok 14,4 v
wez miernik uniwersalny i na zapalonym aucie przyloz przewody od miernika na slupki akumlatora i powinno ci pokazywac ok 14,4 v Właśnie!!! sprawdziłem i i pokazuje 12V. Czyli padł regulator napięcia lub alternator. Coś łąduje, ale znikome "V" Może to jest przyczyną wszystkich moich kłopotów:) Adam Lee - żadne z powyższych objawów, które opisałem wyżej, nie występują u mnie. Check engine się nie świeci, ale może nie mam takiej kontrolki lub żarówka spalona.
Teraz zasadnicze pytanie... Co kupić? sam regulator, czy cały alternator? W czerwcu planuję założyć wyciągarkę...to może powinienem kupić mocniejszy alternator...? Proszę doradzić, "od czego pasuje" alternator (chodzi mi o mocowania).
wyj roczniki 87 -91 nie maja kontrolki engine check a co ci padlo to proponuje podjechac do jakiegos elektryka samochodowego bo sprawdzenie czy pasek masz naciagniety od alternatora przyjmuje za pewnik
czy pasek masz naciagniety od alternatora przyjmuje za pewnik
Naciągnięty jest!!!
to jednak polecam umowic sie z doktorem elektrykiem on ci sprawdzi czy alternator czy regler
to jednak polecam umowic sie z doktorem elektrykiem on ci sprawdzi czy alternator czy regler
-regulator jest w altern. , więc i tak muszę to wyjąć i rozebrać. Ale szukam gdzie kupić? (jak by się okazało, że mój jest na śmietnik.) http://www.rideon.pl/inde...ord]=alternator
tutaj sa tylke cena przeraza ale podejrzewam ze skoro troche laduje to elektryk sobie z tym poradzi i nie trzeba bedzie kupowac nowego oby !!!
Już to widziałem. Na aledrogo można kupić za ok 300zl. W wtorek pojadę na szroty, jak nic nie kupie to pozostaje alledrogo. Ale dziękuje mrowa_1981.
ludzie a jaki jest sens kupować używany alternator to jak by kupić używana koszulę najlepiej przeznaczyc tą kase na regeneracje /naprawe swojego wszystko mozna kupić - szczotki - łożyska - mostek z diodami i juz masz nowy alternator ewentualne uzwojenie i wirnik
najlepiej przeznaczyc tą kase na regeneracje /naprawe swojego wszystko mozna kupić - szczotki - łożyska - mostek z diodami i juz masz nowy alternator ewentualne uzwojenie i wirnik
Tak zrobiłem. regeneracja- koszt 100zł
Ale kolega z forum znalazł dla mnie to: http://www.quadratec.com/products/55100_504.htm I chyba go kupię skoro mam założyć wyciągarkę... co Panowie na to?
to jest dobre, ja jak odpalam wyciagarke na odpalonym samochodzie to ladowanie spada do zera moze i ja bym to kupil