ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

witam Was,

czy ktoś z zagazowanych miał taki problem?
Zaczęło się parę dni temu od szarpania przy przyspieszaniu, a teraz gaśnie na wolnych obrotach. Nie przełącza na benzynę tylko gaśnie od razu. Głupia sprawa bo pierwszy raz zgasł mi przy redukowaniu biegu z 4 na 3 przed zakrętem - zostałam bez wspomagania i było to nieco traumatyczne

Na mocno rozgrzanym silniku wszystko jest ok. Dzisiaj byłam w serwisie i powiedziali, że to wina zaśniedziałych klem od aku, wyczyścili i wyprosili ale syf wystygł i gaśnie nadal.
Instalacja jest na gwarancji i mam im go odstawić na wtorek.
Może ktoś z Was wie co się dzieje?
Gaz sekwencyjny z przebiegiem ok 4000km.

pozdrawiam


Wywal ten cholerny gaz i nie będziesz miała więcej problemów
podejrzewam że zawó od gazu może nie ma napięcia lub może padł

Wywal ten cholerny gaz i nie będziesz miała więcej problemów

wielkie dzięki, kamieniarz, może wywal swój przedni most, będziesz miał spokój z półosiami? gaz zostaje, bynajmniej nie z miłości do aromatu LPG tylko z ponurej konieczności.



ja mialem podobnie auto gaslo podjechalem do gazownikow sprawdzili i okazalo ze parownik byl badniety wymienili na nowy koszt ok 400zl i wszystko ok podjedz do gazownikow

wielkie dzięki, kamieniarz, może wywal swój przedni most, będziesz miał spokój z półosiami?

koszt ok 400zl

mam instalację na gwarancji i złe przeczucia

dzięki za podpowiedzi

Wywal ten cholerny gaz i nie będziesz miała więcej problemów

Po 1 nie przedni a tylni Wystarczy się wczytać w post Po 2 Bez instalacji gazowej da śmigać a bez półosiek niestety nie A po 3 jak masz śmigać z koniecznosci na gazie to lepiej wogule nie śmigać szkoda silnika

Po 1 nie przedni a tylni

sorry


na gazie to lepiej wogule nie śmigać szkoda silnika

jakiś dowodzik na postawiona teze kolega zapoda ?

Tankuję 99 oktanową benzynę
to nie tankuj, jeepowskie silniki najlepiej sie czuja przy 92 oktanach
Troche za malo szczegolow napisalas. Jaka instalacja, reduktor, wtryski.
A zapoda wystarczy poszukac na forum, sporo na ten temat się wypowiadałem i to burzliwie

sporo na ten temat się wypowiadałem i to burzliwie
i nic z tego nie wynikło bo mało to merytoryczne było...na tym poprzestańmy

a po za tym polecam koledze powrócić do tematu koleżanki Azja - jak chcesz pomóc to to zrób - nie zaśmiecaj pseudo naukowymi teoriami

Dzisiaj byłam w serwisie i powiedziali, że to wina zaśniedziałych klem od aku,
brak zwiazku
azja, musisz zeznac nieco wiecej.

* Zacznijmy od tego jaka instalacja? Wtrysk, czy mikser.
* Czy jest zwiazek z temperatura silnika i objawami
* Czy po zgasnieciu jest klopot z ponownym odpaleniem?
* Czy gasnie na wolnych tylko w czsie jazdy, czy np. po ponownym odpaleniu, na postoju i musisz go trzymac na gazie zeby nie zgasl?

Pomogłem "wywalić gaz a nie będzie problemu" to jest proste i logiczne.I powiem to setny raz "Nie stać cie tankować? To kup disla aby tylko nie gazowac" A co do moich wypowiedzi podałem dużo argumentów. Z instalacją gazową zawsze są jakieś problemy, a to przerywa, a to palić nie chce, a to muli sie dławi się itp......I co z tego że mniej kosztuje??warto się denerwować przez ten gaz?Moim zdaniem nie
to idz sie napawac swoja logika w gronie przyjaciol, i nie odpowiadaj na pytania, ktorych nikt nie zadal
Azja, masz gwarancję - jedź tam, zrób awanturę używając fachowych określeń, nie pozwól mu na żadne wymądrzanie się i stanowczo i agresywnie zażądaj naprawy. Jeśli gazownik czegoś nie wie, to po takim ataku kobiety się szybciutko nauczy i z podkulonym ogonem Ci to naprawi (z facetem by pewnie się wykłócał i wymądrzał) ... cholera, i ja, facet to powiedziałem
Trzeba cholera stawiać sprawę jasno - albo się zna albo niech flagi szyje.

Zacznijmy od tego jaka instalacja? Wtrysk, czy mikser.
* Czy jest zwiazek z temperatura silnika i objawami
* Czy po zgasnieciu jest klopot z ponownym odpaleniem?
* Czy gasnie na wolnych tylko w czsie jazdy, czy np. po ponownym odpaleniu, na postoju i musisz go trzymac na gazie zeby nie zgasl?


*wtrysk
*na zimnym silniku przy dodawaniu gazu szarpie a przy wysprzęgleniu i na luzie gaśnie.
*odpala bez problemu - na benzynie - po przełączeniu na gaz gaśnie
*gaśnie zawsze na wolnych, czy stoi czy jedzie dopóki się nie zagrzeje

wydaje mi się, że na gazie jak już jest gorący, to ma trochę niższe obroty.

[ Dodano: 2010-03-06, 14:10 ]
azja, no to ja mam 2 typy. Filtry gazu, zwlaszcza fazy plynnej. Moglas zatankowac raz jakis syf i masz teraz babo placek

Drugi typ to zdechla membrana w parowniku. Ostatnie warunki z mrozami po -20 na pewno daly membranom w kosc. W kazdym razie, jesli na gwarancji, to sluchaj Marka. Nie musisz sie znac na gazie, po prostu pojedz i powiedz:

jest: gasnie
ma byc: nie gasnie
wykonac!

A jak beda buczec, to zadzwon po Leo i mykelo i KorreSa. Jeden zrobi mine, drugi wypusci diabely, trzeci da pasek i bana no i poskladane

no to ja mam 2 typy

dlaczego nie przełącza na bene? wcześniej przełączał...
Azja jak chcesz to się odezwij do mnie, a dam Ci namiary na dobrego gazownika z Krakowa bo ten Twój to pierdoła jakaś.
azja, no tak. Moze 'nie zdanrza' Najlepiej byloby podpiac sie do kompa i zaobserwowac jak to wyglada z puntku widzenia wskaznikow, sondy, TPSa i cykli wtrysku

Najlepiej byloby podpiac sie do kompa i zaobserwowac jak to wyglada z puntku widzenia wskaznikow, sondy, TPSa i cykli wtrysku

wczoraj podpięli i stwierdzili, że klemy są zarośnięte więc są spadki napięcia więc się resetuje komp więc bla bla bla...

żeby go zdiagnozować muszą go wystudzić czy można od razu po trasie?
co to jest TPS?

[ Dodano: 2010-03-06, 17:04 ]

z działu 'polecane warsztaty'

Nie, w polecanych z Krakowa to tak naprawdę nikt się dobrze nie zna.

żeby go zdiagnozować muszą go wystudzić czy można od razu po trasie?


obojetnie. A najlepiej wtedy, kiedy wystepuja objawy

Jak by kole zanka była blIżej mnie to bym pomógł . Ale pierwsza rzecz dokładnie jaka to jest instalacja marka i komponenty z jakich jest złożona reduktor , wtryskiwacze , ecu , itd Pozdrawiam

sp...dol sobie sam - przynajmniej będzie taniej
moge cytowac?

PS. kiedyś by nie było trzykropka

pozwol, ze sie odwdziecze. Tak zwane enerdżajzery werbalne czsami sa bardzo pomocne i bez nich bylo by nudno. Wiec, nie krepuj sie, ale z umiarem
ech..to ten Niemiec, co mi wspomnienia kradnie..

ech..to ten Niemiec, co mi wspomnienia kradnie..

Na A mu chyba jakoś było... i po przepiciu zawsze odwiedza...

Misiek_87 napisał/a:
azja napisał/a:
z działu 'polecane warsztaty'

Nie, w polecanych z Krakowa to tak naprawdę nikt się dobrze nie zna.

No i niestety, ale to chyba jest złota myśl tego wątku... a jak już kumają, to się nie starają...
sp...dol sobie sam - przynajmniej będzie taniej...


Przez takich baranów od LPG z działu polecane musiałem się doktoryzować z gazownictwa i teraz mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że wiele z tych warsztatów jest w polecanych bo sami klienci nie mają pojęcia o gazie i wielu wystarcza, że auto w ogóle jeździ na gazie, a to dopiero początek poprawnie zamontowanej instalacji.
gaz działa.

diagnoza: zapchany syfem filterek i zaklejone wtryskiwacze

szef warsztatu nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, dlaczego filtr (mimo, że nie był wadliwy wg niego) puścił gnój na wtryskiwacze, oraz dlaczego komputer nie przełączał na benzynę i auto gasło

wtryski zostały wyczyszczone w ramach gwarancji a za nowy filter zapłaciłam cenę umowną

zobaczymy co będzie dalej, bo mam niemiłe przeczucie, że ciąg dalszy nastąpi....

diagnoza: zapchany syfem filterek i zaklejone wtryskiwacze

I hate knowing everything


szef warsztatu nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, dlaczego filtr (mimo, że nie był wadliwy wg niego) puścił gnój na wtryskiwacze, oraz dlaczego komputer nie przełączał na benzynę i auto gasło
Dlatego ze praktycznie kazdy filtr fazy lotnej przepuszcza oleiny z gazu. Wywal filterek i zainstaluj filtr czaja fl02
http://sklep.zwm-czaja.st...More&iProduct=5
Dobre sa jeszcze BRC i Matrix ale drozsze ten jest gut.
Jakbys sie zdecydowala to zadzwon do sklepu i pros o podstawke filtra wyfrezowana, te na stronce sa przestarzale. Za maly przeplyw gazu.
Sorki juz poprawilem

gaz działa.


gaz działa

gaz nie działa

wystosowałam groźbę karalną przez telefon do warszatu, w piątek mają zrobić
przeczucia mam nadal kiepskie
Napisz dokładnie co masz pod maską bo może się okazać, że na tych gratach Jeepek nigdy prawidłowo jeździł nie będzie.

Może jednak chcesz namiary na gazownika?

Ja po 6 reklamacjach i zdoktoryzowaniu się na LPG zarządałem demontażu i zwrotu kasy. Udało się, a teraz będę sam montował gazik.

Raffiki mnie rozpieścili
nawet nie zaczeliśmy
ale miło że już odczuwasz
kiedyś w plaskaczu mi się podobnie działo i jeden przewód świecy miał przebicie oraz kopułka i palec zabrudzone były, też problem objawiał się na gazie a na benzynie jakoś działało. Sprawdź dla pewności również świece.

Może jednak chcesz namiary na gazownika?

jeszcze nie, jak trafi mnie szlag definytywnie to się ukłonię na priv, dzięki

w obronie słusznosci sprawy Kolezanko Azja

moge im ****

gdyz czuje do Cie sympatie jakowas

no


dzisiaj (sobota) - rano wyjechałam do Krakowa i gaz włączył się - owszem - ale dopiero jak silnik nagrzał się do 70st.C i nie zgasł na wolnych obrotach - powalający sukces. Zanim zaczęły się problemy przełączał się przy 30.

tym sposobem w cwany sposób zamaskowano faktyczną usterkę.
liczyli na to, że nie zauważę?
jako że już wiem u jakich Fachowców masz problem to może coś wtrącę jedyny polecany zakład to własny garaż mają szczęście że mieszkam tak daleko bo nie mieli by czasu zarabiać kasy siedział bym tam prawie na okrągło a oni by walczyli z regulacją chyba za 5 razem się im to "udało" bo jest jeszcze małe ale, niestety wolę podjechać gdzie indziej zapłacić wytłumaczyć innemu jak ma to zrobić (nie mam możliwości podłączyć się sam bo jak pisałem jedyny polecany zakład to własny garaż) niech się czegoś inny Fachowiec nauczy
Przechodząc do sedna może choć było by to dziwne ale może zapomnieli ustawić temp przełączania na mniejszą a dwa to widać że może być problem z reduktorem za słabo "ogrzewa" LPG odpal jeepa i sprawdź czy temp reduktora rośnie tak samo jak temp chłodnicy może obieg cieczy jest do bani i załapuje dopiero przy wysokiej temp. Cholera coś za dużo tego może wyszło
Azja , napisz jaką masz instalację ( sterownik , reduktor , listwa - wszystko masz wymienione w Świadectwie Homologacji- to tylko tak dla przypomnienia , a nie dlatego że jesteś "blondynką" - bez urazy ) to spróbujemy pomóc .

napisz jaką masz instalację ( sterownik , reduktor , listwa - wszystko masz wymienione w Świadectwie Homologacji- to tylko tak dla przypomnienia , a nie dlatego że jesteś "blondynką" - bez urazy )

sterownik STAG 300
reduktor ALASKA
listwa VALTEK

[ Dodano: 2010-03-14, 15:07 ]

jak to sprawdzić? dotknij węże co idą do reduktora i sprawdź kiedy łapie obieg kiedy się rozgrzewają czy tak samo szybko jak wąż na chłodnicy czy dużo wolniej

dotknij węże co idą

aaaaha myślałam, że jest jakaś bardziej wyrafinowana metoda to może jutro bo teraz tak wieje, że nawet żądza mordu na gazownikach nie wygna mnie z domu

reduktor ALASKA
Ten reduktor to sie montuje w Matizach
http://www.europegas.pl/?...tent=regulators
poczytaj o Alasce jaki shit Ci wcisneli
Najlepiej niech zmienia na Magic 3
2.miejsce europegas EG 200kW
3.Scorpion ST

Ten reduktor to sie montuje w Matizach

oki, ale w takim razie dlaczego działało i przestało? instalacja była założona na początku grudnia a jaja się zaczęły w marcu
Alaska nie wyrabia z odparowaniem gazu, gaz leci na wtryski bliski 0 stopni albo ponizej, te biedne waltki nie dosc ze najgorsze na rynku to pracuja w ciezkich warunkach, zimny gaz z kropelkami fazy cieklej, 2 miesiace i zaczyna instalka padac
wymiana reduktora załatwi sprawę?

wymiana reduktora załatwi sprawę?
od tego bym zaczal, pozniej regeneracja wtryskow i ustawienie ich na 0.45mm
a najlepiej to wtryski tez wymienic na Magic jety albo hanna

dowiedziałam się, że mają w warsztacie siekierę

oj tam oj tam
przy jakiej temperaturze powinien przełączyć się na gaz?
zalezy jak ustawione. Generalnie im wyzej temp ustawiona tym mniesze szkody dla wtryskow, ale wiecej beny Ci spali. Tak na zime to 35-40 stopni. Przy dobrze dobranym reduktorze, bo takie gowienko jak Alaska to pewnie temp musi byc wyzsza zeby zdolal ogrzac gaz i odparowac go. Dlatego zamiast wymienic reduktor podwyzszyl temp przelaczania do 70st. good druciarz

druciarz

druciarz - stodolarz, mam nadzieję, że czyta forum.
A dlaczego nie założyłaś drugiej generacji, z którą nie ma żadnego problemu? Lepsze wrogiem dobrego. Mam trzecie auto z taką instalką i zero problemów. Czyżby HO potrzebował sekwencji? Sorry za lekki offtop.

nie założyłaś drugiej generacji

bo to moje pierwsze gazowane auto, więc zaufałam Fachowcom z działu polecane. Jakoś nie przyszło mi do głowy, że ktoś może mi skonfigurować zestaw nie pasujący do samochodu. Za droższy reduktor też bym zapłaciła, więc kompletnie nie rozumiem co było celem zakładu przy Zbożowej. Wiedzieli jaką silnik ma moc, z resztą podobno specjalizują się w jeepach. A już kompletnie uśpił moją czujność kmiecioo, który zakładał instalację u nich dzień po mnie.
No mnie tam zakładali właśnie druga generację i po niewielkich problemach przez pierwsze dni, jest ok. Ale ja sie uparłem, zeby np. silnik krokowy zastąpić śruba do kręcenia. Cenie proste konstrukcje Ale koniec końców Twoja sekwencja też musi działać poprawnie, więc nie martw się, ostatecznie ktoś w końcu to doprowadzi do porządku. Trzymam kciuki (bo wiesz co )

pewnie im na polce zalegal ten zestaw, albo nie mial innego pod reka...

podobno sprowadzony
zdaje się, że zamawiają dosyć haotycznie, kolega August ładnie to ujął w Niepolecanych w wątku o Zbożowej
Ludki autokalibracje robi sie po zebraniu mapy benzyny. Czyli trzeba rozgrzanym silnikiem pare kilometrow zrobic aby zlapac czasy wtryskow benzynowych przy roznych obciazeniach. Potem zatrzymujesz sie i na postoju przy wylaczonej klimie i zatankowanym gazie robisz kalibracje. Tak sie zastanawiam, bez jezdzenia nie da sie autokalibracji zrobic bo musisz miec gaz w zbiorniku
u mnie kalibracja czy ustawienia w tym polecanym warsztacie wyglądały tak jedź pan zatankuj gaz tak za 20zł (żeby można ustawić wskaźnik a i tak się nie udało ) pojechałem zatankowałem przyjechałem i podpięli pod kompa jeepek sobie chodził program uruchomili przeszedł jakiś tam test następnie koleś miał chyba 3 razy dać buta i po ustawieniu co jest w dupę nie tak bo jak tam wpadnę to....... choć muszę przyznać że błędów po zmianie świec nie wywala i jeździ ok na LPG więc tu maja +
Agmar to niedopuszczalne żeby tak robić kalibrację...
jako że już jestem dość wk...wiony to mam takie pytanko niech ktoś oceni czy się instalka nadaje do jeepa moc około 258KM czyli 190kW i mamy tak:
1-reduktor GENIUS MAX który jak doczytałem obsługuje do 140kW
2-wtryski pomarańczowe też brc które to obsługują (jak podają na lpgforum) od 26-32 kW na cylinder
3-rurki 8mm
Teraz tak w sumie wszystko jest ok jeep to nie wyścigówka wiec na max go nie ciągam ale skoro reduktor wyrabia do 140 to po jaką cholerę ktoś wciska wtryski które w sumie robią na minimum już 208kW?? Tak jak pisałem jeździ się ok na gazie ale czy trudno było "fachowcowi" powiedzieć że na jednym reduktorze to nie wyrobi za cholerę tej mocy i trzeba dwa reduktory, a potem ktoś się dziwi że daje buta i jeepek przełącza się na Pb, reduktor padnie szybciej bo chodzi na max (tak mi się wydaje że ciśnienie ustawione ile się da)
Ręce w tym ****... kraju opadają każdy tylko chce ci coś wcisnąć a potem się odp.... A najlepszym hasłem na mechaników jest, zacytuje kogoś z forum już nie pamietam kto to napisał ale za to dobitnie, "spierdol sam będzie taniej"

jako że już jestem dość wk...wiony to mam takie pytanko niech ktoś oceni czy się instalka nadaje do jeepa moc około 258KM czyli 190kW i mamy tak:
W sumie sam sobie odpowiedziales, na jazde niedzielna styka, ale za te same pieniadze mialbys troche inna instalke i moglbys wykorzystac te kuce pod maska
Zobacz ile kosztuje reduktor BRC cegla a ile EG 200kW, czy magic 3...
teraz to chyba by trzeba dokupic 2 reduktor BRC i na dwoch jezdzic
http://www.motoallegro.pl...250_350_km.html
http://www.drypa.pl/produ...enius_MAX_.html
wczoraj zadzwoniłam do "jednego" warszatu w sprawie temperatury - przełącza się na gaz przy ok. 70st.
szef rozbroił mnie stwierdzeniem, że "zapomnieli" obniżyć i najbardziej interesowało go czy auto nadal gaśnie. Zgodnie z prawdą powiedziała, że nie gaśnie Był przeszczęśliwy. Jeszcze nie wie, że mam zamiar zażądać wymiany reduktora
Jeśli odmówią, to oddam sprawę do sądu.
lukas1976, to teraz to żeś mnie załamał mogłem zaoszczędzić 4 stówy mieć dwa reduktory które obsłużą mój silnik a tak to się wpierdzieliłem w "polecany" warsztat ech szkoda słów. a tak się zastanawiam gdyby zrobić dym i kazać sobie wymienić bo przecież ten reduktor jest nieodpowiedni do tej instalacji kazać sobie założyć dwa które podał lukas1976, i zwrócić nadpłatę??

[ Dodano: 2010-03-17, 09:52 ]
Niestety nie jest to takie proste. Masz cala instalke BRC i nie wiem czy BRC lyka reduktory innej firmy, tym bardziej ze Magic 3 ma swoj czujnik temperatury. W ustawieniach w soficie BRC pewnie mozna tylko BRC ustawiac. A reduktory i tak bym dal 2 magiki. Tez jest moc obslugiwana na wyrost podawana. Ja mam 183 KM i mam na 2 wylotach z reduktora. Chodzi o ten moment wcisniecia pedalu gazu, chwilowo zapotrzebowanie na gaz wzrasta bardzo i na jednym reduktorze moglby byc mulowaty, zamin sie ustawi do nowej dawki.
Czujnik w Magicu 3 ustawia sie na 4k5 w sofcie Stag
a przy bucie w podłoge i małej ilości gazu (skoro reduktor nie wyrabia) to nie powinien wyskoczyc błąd ubogiej mieszanki??

azja napisał/a:
wymiana reduktora załatwi sprawę?

od tego bym zaczal


zamontowany reduktor to alaska "tuningowana" do 200 KM

temperatura została zmniejszona, ma być ok

zamontowany reduktor to alaska "tuningowana" do 200 KM

temperatura została zmniejszona, ma być ok


cos mi to ciagle druciarstwem zalatuje.. system musi dzialac bez patentow, rozwiercania i jakichs innych mantr. Jelsi nie dziala, to wez ich za mordy i niech naprawiaja/wymieniaja na odpowiednie komponenty, bo skonczysz z jakis franken-gazo-steinem, ktorego nikt nie bedzei umial pozniej obsluzyc, czy naprawic.

cos mi to ciagle druciarstwem zalatuje..

http://www.drypa.pl/index...tto-Alaska-AT09

wychodzi na to, że ja mam rasowany
cytat z megapolu:
- jednostopniowy reduktor LPG z kompensacją zintegrowany z filtrem fazy ciekłej
- moc ze strony producenta 150 KM (podrasowany do 180KM)
Azja zapytaj na forum:
http://lpg-forum.pl

Azja zapytaj na forum:
http://lpg-forum.pl
________________


taaaaa liczyłam na to, że wybierając warsztat z polecanych nie będę zmuszona do robienia doktoratu z lpg

najnowsze doniesienia z frontu: rano przełączył się na gaz przy temp. ok 35-40, przymulił, szarpnął i poooszedł jak burza. Klękajcie narody. Ciekawe jak długo będzie działać, szacuję, że tydzień
Azja reduktor masz do wymiany!!!

Nie baw się w sondy tylko zrób tak jak ja, czyli zażądaj gwarancyjnego demontażu instalki jeśli jeszcze masz gwarancję. Najlepiej niech ktoś z Twoich znajomych zadzwoni i przedstawi się jako prawnik. Efekt gwarantowany.

Nie ma co się sugerować warsztatami od lpg polecanymi na forum bo ludzie nie znają się na gazie i polecają warsztat nie mają pojęcia co im siedzi pod maską.

zażądaj gwarancyjnego demontażu instalki

nie wystarczy wymienić reduktor?
To zależy jakie masz inne komponenty tej instalacji, bo jeśli są równie dobre jak reduktor to nie ma co się bawić. Jak do teraz sobie nie poradzili to raczej nic w tym temacie się nie zmieni.
Ja bym poszedł po linii mniej ekstremalnej (wymiana calej instalki) i poprosił o wymianę tego reduktora, jesli faktycznie, obiektywnie (czyli powołać się na zdanie innego fachowca) to w nim problem. Jesli sie odezwie bez ciśnienia do człowieka, oraz przedstawi sensowne argumenty - powinien zrobić grzecznie to, co powinien.
No chyba, że ten tydzien, ktory mu dajesz Azja, się przeciągnie Prosby o wymianę czesci instalki, ktora działa mogą byc nieskuteczne.
Atomek to nie ma sensu żeby drugi raz robił ten sam warsztat. Nie nauczysz partaczy dobrze montować. Szkoda auta.

Ja za kilka dni sam będę montował gazik u siebie i będę mógł pomóc.

http://www.jeep.org.pl/fo...er=asc&start=30

Przeczytajcie sobie i wnioski wyciągcie sami czy warto być dobrym i się patyczkować.

[ Dodano: 2010-03-18, 19:53 ]



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting