witam, dziś wsiadam do mojego YJ, po kilku godzinach postoju i problem. auto pomimo wciśniętego sprzęgła jechało do przodu, bez możliwości wrzucenia luzu, zmiany biegu. nic. pedał sprzęgła zrobił się bardzo miekki. po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła biegi dają się wrzucić, ale coś jest nie tak. poza tym coś kapie pod autem. podpowiedzcie co to może być?
Siłownik wspomagania sprzęgła. Wycieka Ci olej hydrauliczny, miękki pedał i sprzęgło nie wysprzęgla, dlatego masz problemy z biegami
czy to trudna i kosztowna naprawa?
Trudno zdiagnozować na odległość. Zależy skąd jest wyciek. Może pękł przewód a może puściły oringi na siłowniku. Trudno mi określać koszty ale mogą być między 100-150zł albo kilka stów, ale lepiej zapytaj raffików albo winia Generalnie awaria nie jest z tych kosztownych czy tragicznych.
Niedawno przerabiałem temat. Rozszczelnił mi się siłownik . JUbywało płynu w zbiorniczku , a spod auta kapało na połączeniu skrzyni z silnikiem . Są dwa rodzaje siłowników . Zewnętrzny i wewnętrzny . W przypadku wewnętrznego ( czyli idą same rurki do obudowy sprzęgła ) należy zdemontować skrzynię biegów , koszt wymiany około 250 zł + siłownik około 600 zł . W przypadku siłownika zewnętrznego będzie taniej . Ciekawi mnie , ile wytrzyma pompa , bo zazwyczaj w podobnym czasie padają te dwa elementy. Pozdrawiam
a czy rodzaj siłownika zależy od rocznika czy może pojemności silnika? mój jest 4.0 '93r. i jakim kosztem jest ewentualnie pompa, która może paść w krótce? Może jeździć, aż wszystko sięnie rozleci i robić całość?
a do wczeraj myślełem, że mam bezawaryjnego jeepa
akim kosztem jest ewentualnie pompa, która może paść w krótce Na Twoim miejscu, jeśli to siłownik, zrobiłbym też, przy okazji przegląd pompy tzn. wymiana oringów/uszczelek - będziesz miał spokój.
Mialem to samo padl u mnie silownik sprzegla. Koszt silownika 550zl i robota 300zl trzeba wyciagac cala skrzynie sam za to sie nie bralem dalem dla mechanika.