ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam ponownie

Ponieważ cały czas zbieram informacje potrzebne przy zakupie i późniejszej eksploatacji XJ'ta naszła mnie pewna myśl (po przeczytaniu wątków o przeróbkach drążków, kłopotach z wałem, liftem itp).

Otóż, możnaby zbudować bazę zamienników części.
Napewno można dopasować jakieś elementy z innych samochodów (np pióra od poloneza) lub przerobić coś na tyle aby później stosować na wymianę tanie i dostępne elementy (np jak dowiedziałem się w wątku o regeneracji drążka kierowniczego).
//Ciekawe czy możnaby przerobić piasty tak aby można było wymieniać same łożyska i płacić po kilkadziesiąt złotych a nie od razu całą piastę za 500//

Może udałoby się zebrać i pogrupować np rozmiary łożysk tak aby można je kupować w nomalnych sklepach z łożyskami a nie w sklepach motoryzacyjnych gdzie ceny często zależą od marki pojazdu do jakiego część jest przeznaczona.
Podobnie z uszczelniaczami, amortyzatorami, częsciami silnika itp.


Gumy przedniego drążka stabilizacyjnego od kredensa (FSO1500). Ale to jedynie do XJ poniżej '91 - w nowszych drążek jest grubszy.

[ Dodano: 2007-03-06, 23:56 ]
I tyle ?
a gdzie uszczelki drzwi do XJ od malucha? Koszt ok 20zł
Reflektory podobno też pasują od w/w i koszt to ok 20zł
pasują też krzyżaki wału od jakiegoś Iveco i kosztują tylko ok48zł
Może moderator mógłby przykleić temat ?

pasują też krzyżaki wału od jakiegoś Iveco i kosztują tylko ok48zł
A na półosie z ABSem od jakiegoś Volvo osobowego




Z drugiej strony przy tych cenach części dedykowanych do Jeepów raczej niewarto szukać, bo ciężko znaleść coś tańszego
Jeśli "nie warto szukać" to nie polecam bo jest nie dla Ciebie

Jeśli "nie warto szukać" to nie polecam bo jest nie dla Ciebie
Chodziło mi o wyjaśnienie małego zainteresowania tym tematem wśród jeepniętych. A kolega tak odrazu do wyganiania mnie z tematu zaczyna
Pomijam już " " na końcu mojego zdania
Czy kolega zadał sobie trudu i popatrzył na ceny oryginałów części o których tu mowa?
Bo jakby przyszło mu dać 200zł za reflektor itd, to szuka się jednak zamienników chociaż może się mylę i jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.

200zł za reflektor Zdarzyło mi sie potłuc takowy i zakup nowego kostował mnie 38 PLN. Zapewnim Cię, że nie musiałem kombinować jakiejś totalnej zmoty z malucha. Hella to, to moze nie jest, ale chociaż dedykowany do XJ'ta. Po roku takich zabiegów jakie proponujesz to jedyną jeepową częścią w Twoim Jeepie będzie dowód rejestracyjny. Jeśli róznica wychodzi w k PLN to rozumiem ale w innym przypadku nie ma to sensu ze względu na znakomitą dostępność części nieoryginalnych.
Tak się składa że ja też w tym roku rozbiłem reflektor i na innym forum jeden z kolegów napisał tak w temacie "zamienniki do toyot":
hilux i J7 po '90 -reflektory przednie - mazda 323F, cherokee xj, patrol k, honda prelude '87.
Dzięki temu skończyło się na 54zł za komplet 2 szt.
I w dupie mam czy

I w dupie mam czy coś taki nerwowy

...Reflektory od malucha nie pasują , anowe na llegro ksztują 50zyli za kpl.Jeśli juz to warto zrobić listę łożysk i krzyżaków bo te można kupić i lepszei tańsze niż (nie wiem jak to nazwać oryginały czy dedykowane), różnica na przednich łożyskach sięga prawie 200 zł za kpl na koło do starych piast , więc inne też można by pewnie poszukać tym bardziej że najczęsciej robią je te same firmy kwestia ilości pośredników i opakowania .
pozdr

najczęsciej robią je te same firmy kwestia ilości pośredników i opakowania

...Reflektory od malucha nie pasują
tam mówią co innegohttp://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14223


Czy kolega zadał sobie trudu i popatrzył na ceny oryginałów części o których tu mowa?
A czy kolega zadał sobie trudu i dokładnie przeczytał wcześniejsze posty w tym temacie
Np:
Nie wiem czemu, ale ostatnio zauważyłem zwiększony poziom agresji wśród użytkowników tego znamienitego forum.
A tak na marginesie - Nikitol, każdemu według potrzeb, ale jeśli mam zapłacić 10 pln więcej to rzeźby w gównie uprawiać nie będę, co by "zamienniki" dopasować.
Apropo's kupy to robicie ją w temat naszego forum.Przeczytajcie jeszcze raz jak zatytuowany jest temat i dajcie coś pożytecznego.Podzielcie się z kolegami tym ,o co prosił założyciel tematu.Jeśli nic nie przychodzi do głowy jak tylko ...nie warto szukać , nie ma sensu, to znaczy że to nie dla was polemika jest i gońcie na "oftopa" i tyle.
O co tyle szumu ?
No pewnie o to ze zdecydowanie jesteś agresywnym gosciem na tym forum.

Napewno można dopasować jakieś elementy z innych samochodów (np pióra od poloneza)

Podobno jednak nie pasują. Długość niby taka sama, szerokość o 1mm mniejsza, ale do mocowania podwozia jest w Tracku centralnie (w połowie długości) a w XJ-cie przesunięta. Podobno też przełożone pióra doskonale ścinają w trakcie pracy tuleje mocujące resor.
A moim skromnym zdaniem przed zakupem autka trzeba postawić sobie jedno podstawowe pytanie, CZY STAĆ MNIE NA UTRZYMANIE TEGO POJAZDU , a dopiero potem podejmować decyzję. Czasy kiedy trzeba było kombinować z częściami od innych samochodów już minęły. A jak cię nie stać na części do JEEPa to kup UAZA albo ŁADE i po kłopocie.
Podpisuję się pod powyzszym stwierdzeniem.

Podobno też przełożone pióra doskonale ścinają w trakcie pracy tuleje mocujące resor.

?? co masz na myśli .Jeżdżę już trzeci rok na takim lifcie i nic złego się nie stało .Jaki wpływ ma to dodatkowe pióro na tuleje resoru ?
równie dobrze można dopasować pióra od żuka (są około 1 mm węższe ale pasują otwory)
Prawdziwi twardziele jeżdzą bez wycieraczek.

P.S. Przy przeróbce z wiskozy na elektryczne wiatraki ładnie pasuje podwójny wiatrak z Forda Sierra 2.0.

co masz na myśli .Jeżdżę już trzeci rok na takim lifcie i nic złego się nie stało .Jaki wpływ ma to dodatkowe pióro na tuleje resoru

Słyszałem od osoby, która "robi" w resorach - podobno pióro od Tracka jest nieco krótsze lub nieco dłuższe - nie pamiętam. Poodbno ludzie robili przekładki tego typu, że zostawiali główne pióro i wymieniali całą resztę. To pierwsze (przy głównym piórze) podobno właśnie pracowało tak, że ścinało tyleje.
łożysko do kółka prowadzącego pasek wielorowkowy kosztuje 12 zł max i nie trzeba wymieniąc calego kółka jak to niektóre serwisy oferują
(a nr chiba 6203)

łożysko do kółka prowadzącego pasek wielorowkowy kosztuje 12 zł max i nie trzeba wymieniąc calego kółka jak to niektóre serwisy oferują
(a nr chiba 6203)

Mam jedno w zapasie, to sprawdzę ten numer - u mnie kosztują poniżej 10PLN. A, jest identyczne z przednim łożyskiem alternatora (tego starszego, z regulatorem napięcia)
To napewno jest 6203 - ja już ich wymienilem 3 szt. Zaletą jest to że jest dostępne w każdej wiosce u wlaściciela traktora.
to ja tez dorzuce do dyskusji.
POMPA WSPOMAGANIA

gdzies, kiedys slyszalem, ze sama pompa, bez zbiorniczka, bez kola na pasek i bez czegos tam pasuje idealnie od jakiegos opla czy audi. montuje sie ja w miejsce jeepowej.

zna ktos temat?
@dakota666
Wymieniłem lampy przednie w XJocie. Nowe Autopala z postojówką pasują idealnie, bez najmniejszych niespodzianek. Tradycyjne kosztują 60 zł za komplet 2 szt. Cleary bodaj 120zł za komplet 2szt.
Nie wiem, czy to zamiennik, czy podróba, czy jak to tam chcecie nazwać. Są dedykowane do jeepa i są dobre i są tanie. Polecam sprzedawcę DPolak2 z allegro: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1844681

Acha, na pudełku jest wymienionych chyba z 6 różnych marek do których pasują
wrong 2,5l.Benz. [ ''obudowa rozrusznika''] sa tam magnesy przym. na stale ktore lubia pekac,pasuje ta ''obudowa'' od Lanosa 1,6
No to dorzucam kolejne zamienniki:

Rozrusznik pasuje od Mitsubishi Carisma

Pompa paliwa (wkładana od przodu baku) pasuje od BMW 525 (różnica w cenie to 50% - ok. 250zł)

Podobno przy liftowanym zawieszeniu na podkładkach pod resory pasują ubolty (zwane cybantami) z żuka czy lublina ale to do sweryfikowania.
To ja też dorzucę ale jako pogłoskę. Na razie nie przetestowałem ale słyszałem że zamiennikiem tylnych amorów do liftu 2" mogą być przednie amory z Lublina . Czy ktoś ma już sprawdzoną tą teorię?

A z tego co sam robiłem to : w XJ 2,5 benz. - pompę hamulcową wraz z serwem , po nie wielkich modyfikacjach można zastąpić kompletem z Nissana Primery P10. Hamulce są dużo mocniejsze niż w oryginale.

Wymieniłem lampy przednie w XJocie. Nowe Autopala z postojówką pasują idealnie, bez najmniejszych niespodzianek. Tradycyjne kosztują 60 zł za komplet 2 szt. Cleary bodaj 120zł za komplet 2szt.

Na te "Cleary" to radzę uważać. Nie dość że nie mają homologacji, to nie daja nic więcej niż "standardowe". Ja takie właśnie dostałem jak kupowałem XJa. Po 1.5 roku na dają nico rozmytą plamę światła na dość przyzwoitych żarówkach (Narva). Tak że wymienim na "standardowe".

Polecam sprzedawcę DPolak2 z allegro

Co za zbieg okoliczności Właśnie wczoraj zamówiłem od tego gościa komplet do swojego XJ

@dakota666
Wymieniłem lampy przednie w XJocie. Nowe Autopala z postojówką pasują idealnie, bez najmniejszych niespodzianek. Tradycyjne kosztują 60 zł za komplet 2 szt. Cleary bodaj 120zł za komplet 2szt.
Nie wiem, czy to zamiennik, czy podróba, czy jak to tam chcecie nazwać. Są dedykowane do jeepa i są dobre i są tanie. Polecam sprzedawcę DPolak2 z allegro


Sprawdziłem dostawcę, jako kontakt jest ok Natomiast u mnie lampy Autopala niby do YJ-ta (bodajże 57 złociszy), ale mają z tyłu wypusty, które różnią się od oryginału. Musiałem dokonać pewnych drobnych dopasowań przy użyciu gumówki:) ale przy tej cenie za nowe lampy to myślę niewielki kłopot.



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting