ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

czas na zmianę opon.
co stare wyjadacze polecają:
Typowe zimówki:
-Cooper discovery
-yokohama geolander i/t
czy może alltraki?

auto: jeep libert/cherokee kj z napedem full time.
styl jazdy: głównie asfalt,ale częste wypady w rejony górskie + dojazd do działki położonej bardzo wysoko w górach - gdzie mało kiedy kto odśnieża.


"Typowe zimówki" są przystosowane raczej do ubitego śniegu. W "kopnym" mogą nierobić. Ja cały rok na AT jeżdżę i w kopnym śniegu całkiem ładnie robiły. A na drodze również było OK.

Zerknij na TOYO OPEN COUNTRY A/T lub WT, fajne gumki w przystępnej cenie
A co powiecie o tych cooperach-bieżnik al'a alltrack,ale w dalszym ciągu zimówka.
Na lato będę kupował drugi komplet-alltraki,ale przez zimę chce go podnieść i załozyc 245/75/16. Z tym ze nie wszystko na raz-tylko systematycznie elemencik po elemenciku.


Z moich doświadczeń wynika że zimą więcej daje napęd 4x4 niż dobra zimówka przy 2x4. Myślę zatem że lepiej zainwestować w dobre AT i jeździć na nich przez cały rok. Na lodzie albo na mocno ubitym śniegu każda opona będzie się ślizgać.
k1-kano, mam jedne i drugie. Cooper Disco. M+S jest cicha, dobrze się prowadzi po ubitym śniegu, w miękkim też, w głębokim nie miałem okazji. Ładnie hamuje na czarnym.
Cooper Disco. ATR - również cicha, miękka, daje radę w umiarkowanym terenie, na śniegu poprawnie, na ośnieżonym czarnym zalecany większy dystans.
Fulda Tramp 4x4 mix też fajna guma
Ja polecam ze swojej strony BFG WinterSlalom, nie jest to AT, ale bieżnik jest taki trochę klockowaty, w błocie i kopnym śniegu robią po prostu niesamowicie jak na opony szosowe, a przy tym na lodzie nie jest tak źle jak na oponach terenowych. Moim zdaniem do takiego użytku głównie szosowego są perfect
Panowie,ja jezdze caly rok na zimowkach Cooper Weathermaster M+S.
Wiem,wiem - zuzycie gumy,przyczepnosc i takie tam

Kupilem te opony 2 lata temu z bieznikiem glebokosci 8 mm,uzywane,teraz po przejechaniu jakichs 20.000 km maja ze 6 mm bieznika jeszcze.
I przyczepnosc i w lecie i w zimie dobra.

Co obala twierdzenie o koniecznosci wymiany na letnie,a przynajmniej w jeepie
Zreszta uwazam,ze podzial na letnie i zimowe sluzy glownie producentom opon,ktorzy w ten sprytny sposob maja podwojona produkcje.
Moze jeszcze wymysla lato-jesien-zima-wiosna,a produkcja sie wtedy zwiekszy poczwornie
Dobra,wiem,ze inna mieszanka gumowa,inny bieznik,ale w naszych 4-napedowych jeepach i przy niezbyt wysokich predkosciach nie jest to moim zdaniem AZ TAK istotne.
Co innego w takim np. subaru WRX - to ma znaczenie zasadnicze.
Rok temu nie majac zimowek mialem problem z wyjechaniem z nieduzej zaspy parkingowej,mimo napedu na 4 kola.

Ale mam w planie rasowe opony terenowe
Bo w blocie zimowki zbytnio nie robia .
tu jest trochę o zimówkach;
http://www.jeep.org.pl/fo...der=asc&start=0

i tu też trochę;
http://www.jeep.org.pl/fo...der=asc&start=0
k1-kano, Wszystkie w/w opony coś mają, ale podstawowe pytanie to jakiego rozmiaru szukasz, bo tutaj podejrzewam mocno zawęzi się krąg poszukiwań.
standard w KJ - 235/70/R16

dojazd do działki położonej bardzo wysoko w górach - gdzie mało kiedy kto odśnieża.
To moja codziennośc
W takich warunkach,zapomnij o AT.....
Już to pisałem w innym temacie-rewelacyjna opona polecana przez znajomych i oponiarza Dunlop Grandtrek
Lub tak jak sugerują przedmówcy BFG Winter Slalom-też polecana opona.
Co do BFG winter slalom-gdzie nie zadzwonię - opony są oczywiscie nówki ale rok produkcji to 2007.
Zrobiłem max. selekcję i pozostały dwa typy:
-własnie BFG winter slalom (ale nie te najnowsze z oznaczenie Ksi-bo to już nie to co mnie intersuje)
-i cooper discover m+s

Na temat pierwszych w necie znalazłem same (dosłownie) pozytywne opinie.
Co do cooperow co niektorzy nażekają na przyczepnosc na śliskim.

Obydwie gumy 'podobno' fajnie robią w glebokim sniegu,na drodze ośniezonej ubitej,na lodzie to wiadomo.

Jaki ostateczny wybór?
-bfg winter slalom vs.coopre discovery m+s?

Glosowanie?
Ja wybieram Cooper'a , ale chyba dlatego, że Bfg nie robi mojego rozmiaru

Glosowanie?
Chyba każdy zagłosuje na swoje, jeśli mu pasują

Musiałbyś znaleźć kogoś kto miał i takie i takie, żeby to było obiektywne. Ja z Cooperami nie miałem niestety do czynienia, więc nie wiem co z tej dwójki lepsze.
Słuchajcie - dziś kupiłem Bfg winter slalom (te bez oznacznia KSI).
Z początku sie ich troszke przestraszyłem-bo taki agresywny bieżnik
Wkrótce testy.

[ Dodano: 2009-11-09, 14:26 ]

siakos mało tych lamelków mają w porównaniu np. z Goodyear Ultra Grip 7+...
k1-kano, gdzie kupowales ??
Kupowałem w hurtowni samochodowej Stachura na ul. Makuszyńskiego w Krakowie - koszt jednej w rozmiarze 235/70/16 to ok. 425zł. więc chyba ok. Tanio też jeszcze mają w sklepie internetowym.

[ Dodano: 2009-11-11, 01:07 ]
BFG Winter Slalom

[ Dodano: 2009-11-16, 15:38 ]
bo wydaje mi się że nie jest to już aż taka oponka do duuużej ilości śniegu. z uwagi na jej bieżnik przypominający bardzie szosowe zimówki.
jak otrzymam kredyt z banku (tutaj zachęcam do podpowiedzenia co i jak ma robić aby takowy uzyskać i gdzie) to przeprowadzam się w rejon Poręby Wielkiej koło Mszany Dolnej - a tam już zimy nie są takie jak w Krakowie.
A ja założyłem dziś Toyo Open Country A/T. 550 pln/szt z montażem. Na razie z uwagi na warunki pogodowe mogę powiedzieć że:
- ciche na czarnym
- dobrze trzymają na mokrym
- na trawie i w błocie robią całkiem przyzwoicie
Jak na razie to tyle

Jak na razie to tyle
... czekamy na śniegi już nie mogę się doczekać!

... czekamy na śniegi już nie mogę się doczekać!

Ciekawe czy sie doczekamy w tym roku ??
W zeszlym bylo ok:


Chrisuk, nie denerwuj Ty już mnie.
Pięknie! A śnieżek na pewno będzie - podobno w połowie grudnie ma być koniec jesieni
Na prawdę dobry wybór jeśli chodzi o te oponki. Przejeździłem na nich całą zeszłą zimę (rewelacyjnie trzymały się drog), Pojeździłem po Bieszczadach co prawda dość sucho było, ale strome podjazdy i też bezstresowo dawały radę. Jedyny minus ścieralność na suchym asfalcie w lecie. Duuużo gorzej od AT.

czekamy na śniegi już nie mogę się doczekać!
Niom... ja tyż
Wczoraj jak mi oponiarz założył te gumki to od razu pośmigałem po okolicy zatestować
wczoraj wracając z pracy wpadłem na 20 min w teren - przejazd w bród przez rzekę Wilgę i dalej drogą jak widać na fotce. Spokojnie - nie było tak lajtowo jak można by przypuszczać po fotce - w tym miejscu była możliwość wyjścia z auta i cyknięcia zdjęcia.
Oponki rewelacja - po prostu rojegrały mnie! tak jak było w opisach - kostka bieżnika zbliżona do at więc i w błocie będzie dobra - no i faktycznie tak jest - czekamy na śnieg



k1-kano, fajną robotę masz, że wychodzisz i jeszcze jasno
Może rano wracał
heh mam różne zmiany raz na 6,raz na 14,na 22 czasmi na 15,17 itp. Wtedy miałem akurat na 6. Dziś wróciłem w to samo miejsce - idą zajebiście to oponki w błocie-naprawdę jestem bardzo,bardzo pozytywnie zaskoczony że aż tak robią
Ja w listopadzie też Winterslalomy założyłem z tym że KSI. Na asfalcie i szutrach twardych jest ok. Nie słychać żeby za głośne były. W terenie ... cóż miały przejść chrzest na nocnym rajdzie niestety obudowa mostu nie sprostała zadaniu. Jeepka powinienem odebrać niedługo, to sobie po drodze od mechanika rozlewiska nad wartą zaliczę i dam znać jak to chodzi.

Słuchajcie - dziś kupiłem Bfg winter slalom (te bez oznacznia KSI).
Z początku sie ich troszke przestraszyłem-bo taki agresywny bieżnik
Wkrótce testy.


Kupiłem Winter Slalom w zeszłym (a właściwie 2008) roku. Teraz wróciłem z trasy Warszawa - Jura (F) - Paryż - Warszawa i powiem, że nie miałem im nic do zarzucenia pomimo paskudnych warunków na trasie Warszawa - Jura i Paryż - Warszawa. Wszyscy się jakoś głupio motali na drogach, a ja sobie spokojniusio całą trasę śmignąłem. Na autostradach w D dobre 200 km jechałem po kilkucentymetrowym śniegu, a w drodze do Francji nawet trochę lodu pod śniegiem na górskich serpentynkach trafiło, ale nawet nie miałem potrzeby wygrzebywać łańcuchów. Moim zdaniem bardzo fajny na zimę kapeć i jeszcze cena była ok (239/szt.)
Ostatnio pojeździłem po zupełnie białych drogach w okolicy Krynicy na swoich BFG AT i muszę powiedzieć, że są zaskakująco dobre. amochód zupełnie przewidywalnie się prowadził pmimo napędu tylko na tył. Oczywiście przy mocniejszym depnięciu na gaz przy wyjściu z zakrętu potrafił ładnie zarzucić tyłkiem, ale robił to w sposób 100% przewidywalny i w ciągu 2 "wachadełek wracał do jazdy na wprost. Naprawdę rzadko włączałem 4x4 bo potrzeby zupełnie nie było. Mam porównanie tylko do Winter Slalowów, które stoją w garażu na wszelki wypadek, ale widzę, że nie będzie potrzeby ich wyciagania. Różnica jest ale powiem, że niewielka. (oczywiście o ile dobrze pamiętam sprzed roku
Czy BFG Winter nadają się do całorocznego użytkowania czy zbyt szybko się zetrą w lecie?

Czy BFG Winter nadają się do całorocznego użytkowania czy zbyt szybko się zetrą w lecie?

Pytanie chyba retoryczne, ale dobra. Mają napisane Winter to pewnie najlepiej w zimie jeżdżą.

Czy AT są dobre na zimę to rzecz do dyskusji, ale jeździć na zimówkach latem? Chyba nie za bardzo. To z resztą nie tylko kwestia zużycia , ale potrafią też "zdradzić" w najmniej dogodnym momencie (zaczynają w bok uciekać na zakręcie).
A opony MATADOR MP71 AT ?

Link: http://allegro.pl/item888...r15_patrol.html

Co o nich sądzicie?

A opony MATADOR MP71 AT ?

Link: http://allegro.pl/item888...r15_patrol.html

Co o nich sądzicie?


Sam nad nim i myślałem, mam właśnie zgryz z oponami. Czy ten sajz zrobi w Xj z liftem 2' na feldze 7½Jx15 et 30?



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting