Potrzebuje fotki Waszych Kantów jak siedzą na glebie i wszystkich danych tzn: jaka sprężyna jaka opona jakie koło jak się jeździ(obciera, stuka itp itd)
mam w profilu fotkę - trzeba kliknac dalej na prywatna galerie Sim - ostatnia fotka, wiec mozesz wejsc - kadett na oponie 195/50 R15 sprezyny nowe eibaich -50mm i przod i tyl + ciezki silnik
Czy do -60 seryjne amory podejdą
Na jakiś czas, potem się wyplują.
ale jak wsadzisz sprawne amorki od E GSI to wytrzymaja bez plucia - pierwsze serie z kadetta D wypluły się po miesiącu, więc założyłem z kadetta E gsi, bo takie miałem akurat - no i przejeździłem 2 lata i trzymaja tak samo jak na początku.
Ale jeśli jest problem, to można kupić nowe amorki, zakres ich pracy będzie od nowości inny, a zatem ryzyko wyplucia znacznie mniejsze jak przy używkach.
No i właśnie o takie info mnie chodziło
Teraz uwaga będzie zdradzany po części mój plan : 7x15 ET25 uszczelka zamiast normalnej opony -60mm i amory GSI - będzie działać czy będzie obcierać może mniejsza glebusia
ale to powiedz jaka opona będzie, bo ja mam też na tej fotce 7x15 ET28, tylko ze opone o profilu 50 przy 195 szerokosci - nic nie obciera, nie pali opony o nadkole nawet podczas pełnego załadunku i hopek.
Czy ja wiem czy to taki niecny plan, parę osób ma podobnie i problemu nie ma - to nie Łezka żeby byl aż taki problem z obcieraniem... Jeśli opona ma być poniżej wymiaru, to jestem przeciw, a jeśli chodzi o to żeby była "uszczelka" to proponuję kółka 16" albo nawet 17"...
To mój, sorry ale strasznie brudny, ważne że widać jak leży. Kółka 7x15, ET35, opony 195/50/15 Amory mam sportowe, przyznaję.
To mój, sorry ale strasznie brudny, ważne że widać jak leży. Jak mogles wstawic zdjecia tak brudnego auta !
Proktor, a kto powiedział że to niecny plan plan jak plan - kupuje nowe sprężyny więc chciałem wiedzieć jak to praży
dzięki
Data produkcji 1982r więc jakie ja mam te sprężyny z przodu
Krisu, te starsze wersje miały macphersony z płaskim dolnym mocowaniem spręzyny, późniejsze wersje miały taką miseczkę troche jak w łezce. Kupując spręzyny, musisz po prostu podać rocznik (że przed '83). Jak dokładnie wygląda różnica zakończeń samych sprezyn, to nie pamiętam, ale na pewno Sim ci napisze.
Zastanawiam sie tylko jak to jest ze sportowymi spręzynami - czy do small blocków i bigblocków były różne? A propos, ty Krisu zostajesz przy 1.2?
Proktor, tak zostaje przy 1,2 - pali 7 litró gazu cholera bo chiałem zamówić te springi a gość się pyta jakie
W starszych zwój był prosty (miał tą samą średnicę), w późniejszych dolny się zwężał. Myślę, że kumasz, o co kaman?:)
Jak masz ten nowsze mcPersony to obojętnie które wsadzisz wiem bo w moim teraz tak jest. Ja mam mcPersony nowszego typu a springi mam starszego typu i gra muzyka Mam takie i takie w warsztacie to porobię zdjęcia bo nie ma takich na forum które by to pokazywały różnice pomiedzy mcPersonami
Czyli rozumiem że mam te zawężane tak bo gość coś tam się pyta czy może cylindry
Zdejmij koło, głowę wsadź pod błotnik i sprawdź jak to wygląda
Zdejmij koło, głowę wsadź pod błotnik i sprawdź jak to wygląda
Pamiętaj o kobyłce po auto. Ja już miałem przygodę. Skończyło się na pogiętch rurkach hamulcowych. Nie polecam
Nie Krisu - Ty masz zwój prosty na całej wysokości sprężyny.
Z tym pasowanie Piotrasss to nie jest aż tak różowo jak piszesz, bo sprężyna spoczywa na nieco wyprofilowanym elemencie podstawy i skutkuje to troszkę mniejszą glebą auta. daje to jakiś 1cm z przodu - pasuje, jezdzi, nic nie halasuje, ale zawsze cos.
Sim chcesz powiedzieć ze skutkuje 1cm w dół ?? hehe Pewnie masz racje. Dzisiaj postrarm sie zrobić fotki mcpersonów...
1 w dół czyli 1 w góre jak sprezyny maja obnizyc o 60mm to obnizaja o 50mm, bo nei wpadaja w wyzlobienia na zewnetrznym okregu gniazda, tylko siedza na wyprofilowaniu.
Sprężynki już zamówione teraz zastanawiam się nad springami - mam Koni za 450zł i mam od GSI za 100 kurcze auto do jazdy na co dzień na koninie
Krisu, chyba miałeś na myśli amorki a nie springi Zależy jakie bedą niskie spręzyny - ponizej 40mm to proponuje sportowe amorki, ale bedzie twardo. Inna sprawa, że 1.2 zazwyczaj w serii sa dośc wysokie (leki motor to raz, a dwa że na skutek tego mało wyklepane) wiec moze i od GSI spelnią zadanie jeśli ogólna wysokość bedzie nie jakaś hardkorowo niska.
Ja bym dał koni.
leki motor 1,2 nie jest wcale takie lekkie - głowica z żeliwa robi z tego kotwicę..
ZPT, mam OHC więc chyba juz alu a co do springów amorków to się walnąłem jednak zakładam od GSI - dzis miałem nadszarpnięcie budżetu i nie wydołam
Zmiana rodzaju sprężyn przednich nastąpiła w sierpniu 82' : 01.08.1982roku. Po tym okresie montowane były podstawy spreżyn bardziej kielichowate, miseczkowate co pociągnęło za sobą inny rodzaj sprężyn.
Czyli jak dobrze myślę na podstawie tego mogę jednoznacznie stwierdzić że mam sprężyny "cylindryczne" i ostatni zwój NIE jest zwijany do środka prawda?
tak, ale jak juz pisalem w innym temacie, lepiej sobie tam zajrzyj, w ciagu 27 lat wiele moglo sie zmienic. jakbys do mojego kombi chcial kupic szczeki albo klocki hamulcowe po nr VIN to moglbys sie zdziwic przy montazu...
rozszyfrowany VIN Adam Opel AG Opel Kadett D sedan 2 drzwi rok modelowy: 1982 zakład montażowy: Antwerpen II numer kolejny : 149775
o ja... Kris ma auto zarejestrowane na 4 osoby tylko... czyżby to przez ten silnik 1.0 ?
jeszcze tylko rozwiejcie moje wątpliwości : czy przy sytuacji 60/60 i moim silniku dupka nie będzie wyżej?? Może lepiej wziąć 60/40 i będzie równo lub przód delikatnie w dole? mam racje czy jak?
Ja obcielem swoje spręzyny o 1.5 zwoju dodałem gumy i mam niezła glebe (od dwururki do asfaltu 8 cm) ?
Ja obcielem swoje spręzyny o 1.5 zwoju dodałem gumy i mam niezła glebe (od dwururki do asfaltu 8 cm) ?
No to z przodu a tył..??
jak zglebisz za bardzo tyl to bedzie wygladac jak rumunowoz
czy przy sytuacji 60/60 i moim silniku dupka nie będzie wyżej? niby jakim cudem? szczególnie jak podajesz że ewentualnie 60/40 - toż przecież -60 dajesz na przód a -40 na tył, więc to na pewno da tył wyżej. Z całą pewnością jednak lepiej wyglada tył lekko w górę niż odwrotnie.
zależy czy kupisz nowe czy używane te sprężyny. W używkach b. czasto tył jest "dobity", sam mam tak teraz w łezce, wyglada na to że tył jest minimalnie niżej niż przód, choć trzeba sie dobrze przyjrzeć. Wynika to z tego że spręzyny wyklepane siedzą tak że 2 dolne zwoje sie praktycznie schodzą (miękki fragment bo to progresywne) a w dodatku mam narzędzia i klamoty w bagażniku i butlę LPG w miejscu koła. Wszystko ma znaczenie. BTW. twarde sprężyny lepiej znoszą upływ czasu niż seria albo miękkie obniżane...
w grę wchodzą nowe i myślę że -60 jest dla mnie odpowiednim rozwiązaniem