Witam. To mój pierwszy post tutaj i zaczynam pytaniem - liczę na wyrozumiałość
Mianowicie mam mały problem - z gaźnikiem. Jak już pisalem na innym forum mam w swoim Kadecie 1.3s zamieniony gaźnik na WEBER32 DMTR -dwugardzielowy (podejrzewam że oryginalnie był VarajetII). Mam do rozpoznania dwie rurki - ta z oznaczona jako "1" łączy się z kolektorem - zgodnie z tym co doczytałem o gaźnikach powinna być raczej zaślepiona w tym przypadku - żeby nie było "lewego powietrza"?
2ga nie wiem do czego służy..
obie były połączone do filtra powietrza.. do "1szej - z kolektora " mogło wchodzić powietrze z obudowy filtra; a (2ga - z gaźnika) była zaślepiona (wciśnięta na taki metalowy bolec.) Na mój gust to nie jest dobrze podłączone - czy mam racje a może się mylę? - jak dla mnie to czeski błąd.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę Wesołych Świąt przy okazji
dj_john, wszystko moze byc dobrze. nie wiem jak to jest w weberze ale w solexie jest taki węzyk co idzie z filtra powietrza ale pod gaźnik a drugi (ten co niby masz zaślepiony) leci do aparatu zapłonowego do podcisnieniowego przyspieszacza zaplonu.ja tez mialem tern drugi kiedys zaślepiony jak mialem uszkodzony aparat.
tak jak Grzybu pisze, sprawdź czy pompka przyspieszacza zaplonu działa (taki metalowy grzybek na ap. zapłonowym- wystaje z niego króciec, dmuchaj i zasysaj z niego - ma puszczać tylko w 1 strone o ile pamietam, jak w dwie idzie bez oporów to membrana uszkodzona i pompka do wymiany. Z węzykami nie pomogę... Może ktoś jeszcze cos dopisze.
PS.
Dzięki za zainteresowanie. Sprawność podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu sprawdziłem już wcześniej - działa - do niego puszczona jest jeszcze inna rurka z gaźnika. Moje wątpliwości odnoszą się głownie do tego czy do rurki już centralnie z kolektora ssącego - powinno dostawać się powietrze prosto z filtra powietrza nad gaźnikiem. - jak dla mnie to wpuszczanie "lewego powietrza"
Odnośnie innego forum :] - zacząłem przygodę wcześniej na http://ktk.pl/forum/ ale to na którym jesteśmy teraz dotyczy wyłącznie mojego modelu :]
Generalnie zastanawiam się czy nie zamienić tego "wynalazka" na Solexa35pdsi o którym wszyscy piszą ze jest oszczędny i ok.
bo taki jest i zamiana w wiekszosci wypadkow idzie na dobre i zwawo sie jezdzi i malo sie pije.
mam juz solexa :]
troche sie przy nim nadłubałem - i musze jeszcze zrobic podstawke pod kolektor ale prace trwają!
hehe to Solex ze starej epoki przed GM m.in z kadetta B,C
kawalek historii mam taki jeden w szafeczce
To ciekawe bo wyjąłem go z kanta 1.2s - i wydawał sie być oryginalnie zamontowany. Może jakies stare zapasy. W kazdym razie mam juz materialy niezbędne do przekładki. Jak zrobie ją to podziele sie efektami - mam nadzieje że wszystkie uszczelki wykonałem poprawnie - a bylo trochę roboty!
ja tez mam u siebie taki gaznik, niewiem co to za uszczelka ale w solexie ja takiej nie widzialem, mam bez tych malutkich otworków
To uszczelka pomiedzy "blokiem" głownym gaźnika - a elementem w którym obraca sie przepustnica. - Papierowe są dwie przyklejone z obu stron grubszego bakelitowego dystansu - w którym rownież sa takie otwory. Zamierzam zrobic wiecej fot z modyfikacjami i szczegułami w moim kancie - wszystko udostępnie na mojej stronie . Mam wiele fot ale nie chce zaśmiecac forum.