Jeśli było przepraszam ale mam net ktory ledwo dziala w gluszy ktorej jestem
Padlo mi cisnienie oleju wskazowka jest na zero swieci sie kontrolka choc olej jest do domu mam 50 km im wyzsze obroty to wskazowka dobija do 1 wczoraj utknalem w korku na godzine i silnik był przez chwile na czerwonym polu na wskazniku temperatury. Rano jak odpalilem przez 2 minuty cisnienie pokazywalo na 1 ale potem już znowu spadlo na 0 nie mam pojecia co robic holowac do domu automat ? jechac ? filtr oleju jest uwalony olejem ale olej nie cieknie zreszta stan oleju bez zmian podejrzewam czujnik oleju lub pompe oleju no ale te 50 km do domu i nie mam pojecia co robic a w poniedzialek i tak wstawiam do Dareckiego. Kluczykowanie nie pokazuje zadnego bledu. Help bo jestem w rozpaczy i nie wiem co robic
witam
Jeśli było przepraszam ale mam net ktory ledwo dziala w gluszy ktorej jestem
Padlo mi cisnienie oleju wskazowka jest na zero swieci sie kontrolka choc olej jest do domu mam 50 km im wyzsze obroty to wskazowka dobija do 1 wczoraj utknalem w korku na godzine i silnik był przez chwile na czerwonym polu na wskazniku temperatury. Rano jak odpalilem przez 2 minuty cisnienie pokazywalo na 1 ale potem już znowu spadlo na 0 nie mam pojecia co robic holowac do domu automat ? jechac ? filtr oleju jest uwalony olejem ale olej nie cieknie zreszta stan oleju bez zmian podejrzewam czujnik oleju lub pompe oleju no ale te 50 km do domu i nie mam pojecia co robic a w poniedzialek i tak wstawiam do Dareckiego. Kluczykowanie nie pokazuje zadnego bledu. Help bo jestem w rozpaczy i nie wiem co robic
Po pierwsze dokładnie obadaj olej na bagnecie, czy nie pachnie beną i czy nie jest jakiś podejżanie rzadki jeśli tak będzie to wymień i zobacz co się dzieje po wymianie. Jeśli objawy nie ustąpią nie radzę jechać.
Po drugie sprawdź ciśnienie oleju mechanicznym manometrem jeśli masz taką możliwość jeśli nie to też nie radzę jechać.
Jedyne co pozostaje to laweta.
czujnik ciśnienia jest przyłączony do komputera silnika , więc tak na loigikę gdyby było zero ciśnienia to by pokazał błąd . Ecu komunikuje się z procesorem tablicy rozdzielczej i dopiero ten steruje wskazaniem wskaźnika. Sprawdź kabelek od czujnika ciśnienia czy nie spadł. Przy pracującym silniku osłuchaj czy nie klekocze klawiatura, odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy klawiatura jest smarowana i tryska w otworze wlewu olejem. Jeśli nic niepokojacego nie słychać i klawiatura jest smarowana - jedź spokojnie do domu.
Z tego co pamietam nasze jeepiki mozna holowac tylko skrzynia i reduktor na pozycje N
No wiec, tak, nie ryzykowalem i auto odjechalo laweta do warsztatu, 250 zl nie majatek a ewentualne uszkodzenia spowodowane holowaniem czy jazda z padnieta pompa oleju kosztowalo by wiecej. Samo holowanie bez wspomagania hamulcow i kierownicy moglo by sie zle skonczyc a automaty nie lubia byc holowane. Popsuty weekend bezcenne. Wstepne ogledziny w warsztacie pocieszajace ze padl czujnik oleju, okazuje sie silnik R6 wcale nie tryska olejem nawet po dodaniu gazu kiedy nie ma korka olejowego lub jak kto woli czesci numer 710. Ponoc czujniki cisnienia oleju padaja jak muchy tyle ze przewaznie pokazuja wysokie cisnienie a nie brak cisnienia. Silnik nie klekotal, olej byl ale wszystko wskazywalo na awarie i to pompy oleju. No zobaczymy co wykaze badanie czujnikiem zewnetrznym. Obadalem tez wszystkie kabelki i sa na swoim miejscu. Chyba zbyt duzo elektroniki w tym aucie.
Z tego co pamietam nasze jeepiki mozna holowac tylko skrzynia i reduktor na pozycje N
A błąd skrzynia na P reduktor na N no
Czyli co mozna jednak holowac ? pomijajac brak wspomagania, obawiam sie ze skrzynia ktora nie jest smarowana moze sie zatrzec skoro silnik nie pracuje to nie ma smarowania na skrzyni.
Dlatego skrzynia na P a reduktor na N i można holować
Ups, zapomnialo mi sie