ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam wszystkich na forum jestem posiadaczem kadeta 1.3 s a mam silnik 1.8nz od astry na automacie mam pytanko czy oplaca mi sie przelozyc ten silnik do mojego kanta pod skrzynie f10


nie podejdzie pod f10
Ten silnik ma oznaczenie c18nz.
Skrzynie do tego powinieneś mieć F16, bo 1.8 to bigblock.
Do tego albo wymiana macphersonów i półosi z przegubami, albo kombinowane półosie - ale o tym było wiele razy na forum.

Żeby to jeździło tak jak w Astrze, potrzebny poza silnikiem jest kompletny dolot z wtryskiem, komputer, wiązka oraz trzeba założyć zewnętrzną pompę paliwa elektryczną (choćby z poloneza nawet), taką dla SPI.
Chyba że zamiast wtrysku użyjesz gaźnika, ale wtedy trzeba by dać wałek rozrządu z obudową z 1.6sh, kolektor dolotywy z gaźnikiem 1.6sh no i aparat zaplonowy z cewką.

Jeśli chcesz jedynie zmienić sam silnik, to tylko 1.3.
Nawet 1.4 i 1.6 smallblockowe, nie wymagajace zmiany zawieszenia i umożliwiające zastosowanie gaźnika, dolotu i wałka z 1.3 - jednak wymagają zmiany skrzyni (niektóre 1.4 nie).
Dzieki za tak szybka odpowiedz co do wszystkich pozostałych części typu mcpersony, przeguby, komputer, wiązke mam bo kupilem całą astre tylko że na automacie a automatu nie bede zakładał. czyli musze kupic skrzynie f16.dzieki jeszcze raz za szybką odpowiedz mam nadzieje ze zdąże przełozyc silnik przed grzybobraniem w Nysie.


prócz skrzyni jeszcze kompletne sprzęgło, bo w automacie masz zupełnie inaczej t rozwiązane.
NIe wiem czy makersony od astry tak bezproblemowo wsadzisz do kanta
nie wiem czy jeszcze nie dojdzie nowe koło zamachowe oprócz samego sprzęgła,
a dla czego nie chcesz automatu??
jak skrzynia nie szarpie, nie puszcza oleju i nie warczy to nie ma co się tego bać i po krótkim czasie idzie sie nauczyc z tym jeździc
zawieszenie możesz też od dieselka włożyć, powinno pasować.
Dokładnie koło zamachowe także jest potrzebne
tylko niestety C18NZ jest najorszym z benzyniaków z tego okresów - cecha charakterystyczna - ospałość i wieeeelki apetyt na paliwo bijący na głowę C20NE i C20XE.

W automacie w mieście nie zejdziesz poniżej 12-13 litrów na 100 km
w manualny przy lekkim bucie może do 10-10,5 da radę, ale jest to wątpliwe,

Mcphersony w astrze są takie same jak w kadecie E, więc przy lekkich przeróbkach czyt. zmianie łożyska górnego podejdą i do kanta.

Reszta tak jak koledzy napisali:
skrzynia F16/F18/F20
do tego sprzęgło i koło zamachowe
i zatykanie różnych podciśnień do skrzyni oraz prawdopodobnie zmyłka elektroniki, bo oprogramowanie skrzyni automatycznej jest zgrane z ECM silnika.

a dla czego nie chcesz automatu??
poza rzeczami które opisałeś jest jeszcze parę kruczków
Potrzeba: pedału hamulca, kickdown pod pedał gazu, dzwignię zmiany biegów od automatu, że już o korytku pod automat (z obudową tej dzwigni) nie wspomnę.
Troche zabawy jest - a części nietypowe.


tylko niestety C18NZ jest najorszym z benzyniaków z tego okresów - cecha charakterystyczna - ospałość i wieeeelki apetyt na paliwo bijący na głowę C20NE i C20XE. też spotkałem się z takim zdaniem Miałem kiedys przyjemność przejechać się Aśką z takim silnikiem w manualu (nie wiem jakim) i było wsumie spoko nieco lepiej niż C16NZ i dużo gorzej niż C20NE

MERDOK, ja bym wkładał automat ostatnio postanowiłem, że następny kadett którego zrobie będzie w automacie ale z XE To naprawde super sprawa wystarczy troche pojeździć, zeby się przekonać
ale cóż ty Proktor gadasz - C18NZ - stosunek dynamiki do spalania - marny.
Sam to sprawdzałem w kadecie E 1.8i, ale jeśli ufasz tylko liczbą w książkach, to proszę:

wg książki fabrycznej Astry F, gdzie w interesie producenta jest raczej zaniżanie spalania, a nie odwrotnie:

C14NZ miasto - 8,6 l/100km
C16NZ miasto - 8,8 l/100km
C18NZ miasto - 10,5-10,8 l/100km

C20XE miasto - 9,9-10,2 l/100km

2 litry więcej to jest na poziomie C16NZ ????

Dynamika C18NZ 0-100km/h na poziomie 12,5s

1.6i to juz mam w łezce i brakuje mocy ojjj brakuje, to nie 16sh

co wy gadacie:D:D:D:D:D ja mam c16nz w swoim Kadzillaku i wale nim takie auta jak 2 litrowe calibry vectry GT też 2 litrowe BMW e30 1.6 i 1.8 , o golfach 3kach już nie wspomne i o 4 w TDi do tego ostatnio zjadłem nowe punto kolegi i peżota 405 z tej niby "usportowionej" wersji.Kadzio zapierd*ala nieprzeciętnie:D nie potrafie wytłumaczyć tej dynamiki ,może poprzednik zapaleniec coś wzmacniał pod machą natomiast ascona z tym samym silniczkiem jest nieco mułowata i ospała chociaż jest w zdecydowanie lepszym stanie jaka kadett (93 tysie przebiegu od nowości ) udokumentowany:D:D:Dhmmm i co mnie dziwi... ascona po miescie bierze około 7,7.5 litra a kadett 8 jak sie wqrwi to i 9 zeżre a niby lżejszy

następny kadett którego zrobie będzie w automacie ale z XE
XE w automacie .
To ma jakiś sens?

może bardziej XEV w automacie, bo one sa bardzo popularne w astrach i vectrach,wiec i latwo dostepne. Pamietaj, ze zamontowac automat do silnika, ktory mial manuala tez nie jest wcale tak latwo.

ja mam c16nz w swoim Kadzillaku i wale nim takie auta jak 2 litrowe calibry vectry GT też 2 litrowe

Marchewkę kupiłeś??


a oni wiedzieli że sie z nimi ścigasz?
To samo mialem napisac

Kto nie wierzy niech sie zmierzy....
zapraszamy do Wrocławia
Może być wesoło
Nawet bardzo wesoło..

Przypomniała mi się wypoweidź mojego kolegi z dawnych czasów.
"Mam 1.3 , niby te 75 KM ale mówię Ci idzie jakby lepiej, ciągnie jak poje***, chyba ma więcej jakoś"
audiostereo nie rób sobie jaj.
Przejrzyj dane tych silników i odejmij sobie z sekundę bo masz lżejszą budę i porównaj.

Przejrzyj dane tych silników i odejmij sobie z sekundę bo masz lżejszą budę i porównaj.

i dodaj z sekunde na każdy rok silniczka bo nie ma się co oszukiwać,że wszystki ekonie pasą się nadal pod maską tak jak jeszcze w fabryce.....

Proktor napisał/a:
a oni wiedzieli że sie z nimi ścigasz?

To samo mialem napisac

przyłączam sie.
i dodam że niedawno goniłem leksusa , nie stałem obok lecz za nim , wydawało mi się że chce uciec , ale tyko wydawało mi się bo strzelał po lusterkach i wyprzedziłem go przy 140 na podwyższonej do 70.
i powiem tyle .takie prędkości w mieście to ....delikatnie mówiąc przesada.
Już mam na oku skrzynie f16, sprzegło i kolo zamachowe pozostje tylo przeróbka półosi wywierceniu otwru w grodzi i walka z elektryka,zazynam od przyszlego tygodnia.A automat odpada w kancie jakos mi sie to nie widzi?. jak bym mial jakies problemy to sie jeszcze odezwe. Mykam montować audio do kadzia.

XE w automacie .
To ma jakiś sens?

hehe interesuje mnie "wysoki" moment XE w połączeniu z kickdown efekt powninien być niesamowity Auto wiadomo do lansu a nie na wyścigi ale najbliższy kadett najszybciej za rok lub dwa

[ Dodano: 2008-08-28, 21:55 ]

coś a'la 18NE lub 18SEH
nie ma takich silników, wiec nie siej zamieszania
No z 1.8 można porobić kilka fajnych modów. Poroponuję przejżeć forum technicnze KTK chłopaki mają wiele wypróbowanych pomysłów na podniesienie mocy w silniczkach

Xe w sumie ma moment,ale postawiony na dość wysokiej warości obrotowej.

Wczoraj mialem przyjemność przejechać się passatem b3 silniczek VR6 ( 2,8 l ) ze sprężareczką dołączoną. Powiem tak... już sam dźwięk tego motoru stawiał włosy na rękach z wrażenia. Jazda to wręcz bajeczka ... no i te 6 garków....
mysle ze C20NE w automacie dostarczal by wiekszych wrazen z jazdy - wlasnie z racji momentu
Kick down napewno by działał szybciej
dzis wymienilem całą podsufitke fa ile z tym roboty bylo ? ale 5 browarów i poszlo
na co wymieniłeś?
na sufit z glatka - tylko troche glosno musi byc

glatka
Co to jest
wlasnie a ktos wie gdzie mozna dostac taki material z dziurkami na podsofitke. bylem juz w paru miejscach we wro i nie znalazlem.
Dobre pytanie Cichy.
ja wymieniłem na cos podobne do skóry koloru kremowego chiałem dac znajomemu zeby uszył nową ale moja była zbyt podarta żeby wziąć z niej wymiary do zszycia nowej ,mi sie moja podoba ma tylko 6 guzików trzymających ją przy suficie. a propo materiału dziurkowanego zapytam sie znajomego moze ma , kiedys widziałem u niego materiał taki jak mają nowe auta na suficie moze bedzie miał z dziurkami
W Łodzi chyba coś takiego by było. Ale skaj i nie wiem, czy w kolorze kantowym.
Inaczej to pikowanie się nazywa:)
no jest w Łodzi w paru miejscach, ostatnio ja widzialem, a wczesniej Bandyci tez cos chyba wspominali o tym
PS Merdok wie co to glatka bez obrazy
ja tu jeszcze poszukam - mam jednego gosci ktorego jeszcze nie sprawdzilem. jak nie bedzie mial to bede sie musial do was chlopaki usmiechnac
W takim razie czekam/y Cichy na imfo.
Gdzies Proktor mówił,że jest na Mickiewicza chyba fajny sklep z materiałami. nawet takie coś w stylu jak na recaro ( czarne cienkie ) mieli...Może dziurawy materiał też będzie
na mickiewicza?
hmm to bede sie rozgladal jadac
No moze z tym Mickiewicza to się rozpędziłem - to raczej tylko okolice tej ulicy.
Patrzyłem teraz na mapę i na 99% to jest Szymanowskiego, ten jej dalszy odcinek.
http://mapa.targeo.pl/,19...6c778fb0d67f385
Taka mała hurtownia w piwnicy willi. Kiedyś pikowanego skaju nie mieli, ale dawno tam nie byłem, warto zajrzeć. Mają wszystko, od gąbek, przez materiały, skaj aż po skórę.
Przy mnie koleś kupował białą skórkę na obszycie kierownicy w starej Warszawie

PS. Ależ temat odjechał...
no to sie bedziemy uśmiechać
Cichy mam nadzieję,że zda relację:)
tam to ja juz bylem....
Łe nadzieja zdechła
ale mieli fajna skorke zeby obszyc boczki w recaro tylko w koncu nie zapytalem po ile, bo kobieta mnie do skaju zaprowadzila. bylem potem na ladnej - tam mnie wyslali na szymanowskiego, na nowowiejska i kolo portu na kleczkowskiej. z tym ze mowili ze watpia zeby bylo na nowowiejskiej a kolo portu bylem jak remontowalem swojego. przy okazji tam zajrze, ale tam to jakos watpie.
popatrzyli na Cichego i stwierdzili - ten Pan to tylko do skaju
no chyba
MAM JUZ SILNIK ZAMONTOWAY ALE MAM MAŁY PROBLEM Z INSTALKA PROSZE O POMOC MAM WIAZKE OD 1.8 NZ I POTRZEBUJE TO PODLONCZYC POD ISTALACJE OD KADZIA .CO I GDZIE TO NIE WIEM JAKIE KOLORY OD WIAZKI Z SILNIKA DO KADZIA PROSZE O POMOC

kolego nie używamy tylko wielkich liter w postach bo powszechnie jest to uznawane za wrzaski a tego nie lubimy.
Adm.
nie krzycz
No wpadł chłopak w panikę i krzyczy
Ale jaką masz wiązke, jakiego kompa, jakie zasilanie w silniku ? co chcesz podłączyć ?
sprecyzuj
wiazka jest od 1.8 monowtrysk (c1.8nz) 90 hp i sorki za wiiiiielki literki . ja nie krycze tylko sie pytam mialem capslocka wlonczonego sorki
no ok. Masz wiązkę. Rozumiem również ,że masz też silnik 18nz.
Czy podłączyłeś już wiązkę do silnika i potrzebujesz podpiąć teraz to wszystko do samochodu ? czy masz wiązkę i nie masz kompletnie pojęcia co gdzie ma isć?
w drugim przypadku Ci nie pomożemy zbytnio.
Aha i podstawowe pytanie,czy masz schematy elektryczne kadetta E ? ( bo 18nz nie jest standarodwym silnikiem z gamy kadetta D,prędzej E, F ,vectra )
wiazka jest z astry ,silnik tez jest z astry potrzebuje to wpiac do instalacji samochodowej bo na silniku juz wszystko podpielem macie moze jakies opisy kolorystyki przewodow tych z wiazki
www.ktk.prv.pl tam gdzieś chgłopaki mieli schematy,albo wal na forum do nich
już bez "prv" mamy domenę w PL.

Ale jakoś nie wierzę żeby kolega umiał sobie na forum KTK poradzić - trzeba troche zaangażowania i czytania, leniwych się goni

trzeba troche zaangażowania i czytania, leniwych się goni
ale przynajmniej jest w czym szukać ,zwłaszcza jeśli chodzi o swap

już bez "prv" mamy domenę w PL.

Nie wiem co tam macie, mi sie ładuje przez prv nadal
no bo PRV działa nadal, dla tych co nie załapali że parę lat temu kupiliśmy domenę w ".PL" i w zakładkach mają stare linki
no to da sie zrobic ten "SWAP" czy nie da rady

[ Dodano: 2009-02-02, 21:38 ]
da się, tylko nie bardzo rozumiemy z czym masz problem...

tu masz schematy elektryczne, między innymi do c18nz
http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=21340
system wtrysku w c18nz to Multec
Proktor a da sie tak po kolorach przewodów z astry do kadzia
MERDOK, nie mam pojęcia. Nie pamiętam wszystkich specyfikacji technicznych, zwariowałbym od tego.
Ale powiedz mi, co ty tam chcesz dołączyć poza tym co jest ?
MERDOK, a masz tez komputer z tą wiązka i pompe elektryczną?
Mam komputer mam wiązkę, już podłączoną do silnika mam zamontowaną pompkę paliwa i jest problem "jak to wpiąć do instalki kadzia" [mam już zamontowany silnik + półosie, skrzynia F16, silnik jest kompletny + wspoma ]

[ Dodano: 2009-02-04, 23:50 ]
jedyne co łączyłem zakładając c20ne to przewód zasilania kompa po stacyjce, bo prócz stałego zasilania musi tak być.
a od wiązki kadzia to był prawdopodobnie przewód idący do cewki.
prawdopodobnie bo robiłem to tylko jeden raz i czasu już troszke minęło
No w sumie teoretycznie pod tą wiązke takjak pisze sylwek, powinieneś podać zasilanie tylko,skoro komplet masz 18nz czyli cewkę ,altka itp no to to powinno być już połączone.
Po schemacie znajdź połączenie ze stacyjką i właściwie z akumulatorem. Więcej chyba Cie nie interesuje

Na tym schemacie nie ma opisu kolorystyki przewodów "a to jest bardzo ważne"
a nie ma, bo to by byla jawna dyskryminacja daltonistow
MERDOK, tak to wygląda w c2.0ne motronic 4.1

1. czerwony gruby przewód z wiązki kompa do "+" na akumulatorze
2. zielony na cewkę (pin 1)
3. czarny pod stacyjkę (do zielonego z wiązki z auta, który przy 1.3 podłączony był pod aparat zapłonowy)
4. Masowe brązowe wiadomo, gdzie;)

Pompa paliwa powinna być podłączona pod niebieski, ale nie wiem jak masz położony przekaźnik pompy. W M4.1 jest w wiązce. U Ciebie może być inaczej, więc trzeba by go jeszcze podłączyć, a to już kombinacja nie dla mnie.

Jeszcze jedna uwaga. Możliwe, że dopuszczalna jest zamiana przewodów z pkt. 2 i 3, nie jestem tego pewien, bo przerabiałem ten temat ostatni raz w maju zeszłego roku.

POWODZENIA!
dzieki za podpowiedzi juz udalo sie .furka pali i jezdzi



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting