Panowie mam problem z rozrzadem w moim kancie niestety jest przestawiony i choc jakos go tam ustawilem to stracil na mocy zamiast 75 wydaje sie jakby mial z 50koni.Moze macie jakis schemat do ustawki rozrzadu ,dobra ksiazke albo rade.Niemam stroboskopu wiec nie moge sprawdzic w ktora strone jet przestawiony!!!a na znaki na bloku silnika nie ma co patrzec bo klin na wale korbowy zostal sciety i kolo pasowe zaczelo sie obracac jak chcialo!teraz juz dorobilem klin itd ale i tak cos jest zle!pomocy
Smuz, ja wiem że to żadna rada co powiem, ale uważam że powinieneś pojchać do warsztatu i za 20-30zł ci to powinni ustawić. Jak nie możesz skorzystac e znaków i nie masz lampy, to jak to chcesz sam zrobić? Ja tez uważam ze auto należy naprawiac w miarę mozliwości samemu, ale na boga, nie przesadzajmy z oszędnością! Na lampie ustawisz najpewniej...
PS. Smuz, jak zadajesz pytanie techniczne, to zakładaj nowy temat, a nie dopisuj sie z nim do cudzego powitania w dziale "Witamy". Wydzieliłem twój post tutaj. Miłego uzytkowania forum.
Hey smuz !!! Słuchaj zrób tak wykręć z pierwszego cylindara świecę. Przekręcająć wałem w prawą strone ustaw tłok w górnym położeniu (górne martwe położenie tłoka ''GMP''). Idealnie. Możesz to sprawdzić za pomocą śrubokręta. Włóż śrubokręt i przekręcaj wałem i będziesz czół jak śrubokręt idzie do góry . Jak już bedziesz miał 1 tłok u góry to sprawdź znak na kole zębatym wałka rozrządu. Czy sie zgadza . Jak nie to spójrz w którą strone jest przesunięty . pozdrawiam niżej zamieszczam foto rozrządu:
Wątpie zeby mocno sie przestawił . Pewnie różnica jest 1 zęba. W lewo lub prawo. Bo przy większym przestawieniu to samochód by ci nie odpalił lub zawory były by pokrzywione . pozdarwiam
nie baw sie sam , lepiej ustaw to na strobo i pojedź do jakiegoś mechanika. takie żeczy lepiej ustawić na profesjonalym sprzęcie bo z czasem Ci nie odpali.
No ja bym to zrobił samemu ale jeżeli nie masz o tym zielonego pojęcia to polecam mechanika
lukaszea takie żeczy lepiej ustawić na profesjonalym sprzęcie bo z czasem Ci nie odpali. Zawsze można zaznaczyć markerem swoje znaki na wale i kole wałka rozrządu i wrazie czego powrucić do tych starych znaków Wtedy napewno odpali . Aha jak bedziesz prubował sam coś robić to jeszcze jedno. Jak ustawisz znaki to zrób 2 pełne obroty wałem przed odpaleniem jeżeli nie bedziesz czuł oporów przy kręceniu to ok.(Chodzi mi o opór jaki możę występować po zetknięciu sie zaworu z tłokiem przy żle ustawionym rozrządzie) To moja taka rada Pozdrawiam
silnik 13s jest bezkolizyjny więc tego typu oporów nie będzie , chyba ze głowica jest mocno splanowana
Dzieki za pomoc!!!Ustawialem go juz w GMP srubokretem itd.byl ustawiony na sprezanie ale byc moze nie dokladnie, wchodzi w gre przestawienie o gora 2 zabki. Dzieki za zdjecie Suchar bo widac na nim połozenie klina na korbowym,o to mi chodzilo!
Mechanik w tym aucie jest zbedny Pozdrawiam
tylko ze ten rysunek nie przedstawia silnika 1.3 z kadetta i cos mi sie wydaje ze ustawienie zebow jest tutaj nieco inne
pamiętaj smuz zeby zaznaczyć sobie markerem jakieś swopje znaki przed przestawieniem . Wrazie czego to powrucisz do starych znaków aha ten rysunek rozrządu jest od opla kadetta e 1.3 ale jest podobny do kadeta d (dałem ten rysunek zeby cie jakos naprowadzic. Pozdrawiam
en rysunek rozrządu jest od opla kadetta e 1.3 ale jest podobny do kadeta d oj chyba jednak nie Suchar... tak sie sklada ze silniki 1.3 w obu modelach kadetta byly identyczne. (tylko tyle ze w łezkach nie bylo wersji 1.3s, tylko 1.3n, )
przede wszystkim na rysunku jest rolka napinajaca, ktorej jakby nie patrzec w kadecie D nie bylo
czyli przynajmniej astra 1.4i - 1.6i
kadett E tez w wersjach 1.4-1.6i
Tak koledzy rolki nie powinno być z tym sie z wami zgodze ale znaki na wale i kole rozrządu są tak jak powinny być. A ja kożystam z programu ze swojego warsztatu gdzie mam praktyke. I W kadetach była wersja 1.3 s oto potwierdzenie Program nazywa sie info-tech. Przeważnie takie programy mają na warsztatach mechanicznych. Z tego korzystają mechanicy.
http://img217.imageshack....120/yyot3nm.jpg
nie twierdzilem przeciez, ze nie ma kadetta E 1.3S, prawdopodobnie Proktorowi chodzilo o zasilanie silnika w kadecie E gdzie nie bylo juz gaznika dwugardzielowego Varajett, tylko zastapiono go prawytryskiem Pierburga.
Aczkolwiek na podanym rysunku znaki dolnego kola sa w dziwnym miejscu chyba ze czegos nie zauwazam lub nie umiem odczytac z rysunku.
Pozdrawiam
Smuz masz skan ustawinia. Nie chce mi wrzucić. Ale lipa.
Sim, ależ nie - Proktor sie po prostu pomylił Errare humanum est .
error to error Proktorze Klasyku
juz jest wszystko ustawiono troche z tyum powalczylem ale udalo sie