Od niedawna jestem posiadaczem Cherokee rok:95 4.0L Przymierzam sie do przerobienia tego autka w teren. Planuje najpierw zakup opon tylko nie wiem jakie AT cz MT? Auto jeszcze nie jest podniesione (standardowe) też planują taka modyfikacje tylko za bardzo tez nie mam pojęcia w tym temacie. Bardzo bym prosił o pomoc.
Jeżeli chcesz auto typowo w teren to tylko MT-eki.
[ Dodano: 2009-10-05, 15:11 ]
Jeśli założę opony MT na standardowe felgi to nie będę miał problemów jakiś? Typu żeby zawieszenie podnieś czy będzie słychać jakieś obtarcia przy pełnym skręcie?
Podnieść zawieche do 31" opon musisz przynajmniej 2-2,5", na standardowych felach będzie obcierać przy max skręcie, czyli albo felgi z minusowym ET, albo dystanse, albo jeździć i nie skręcać na maxa ;p ... Co do wyboru AT czy MT, jak chcesz pojeździć w błocie, to na żadnych ATach Ci się nie uda, jeżeli jazda tylko że tak powiem turystyczna bez wciągającego błotka to ATki.
Widzę że mam następny problem, teraz to z zawieszeniem Jakie muszę podjąć pierwsze kroki z podsieniem zawieszenia żeby wszystko do siebie pasowało?
Najlepiej to kup sprężyny i amortyzatory do liftu 2". Wtedy auto podniesie ci się o 5 cm, zwiększy się wykrzyż i poprawi prowadzenie. Z tyłu w XJ bardzo popularne jest po prostu dokładanie pióra z poloneza. Z przodu możesz również zamienić drogi zestaw do liftu na podkładki za jakieś 150-200 zł, lecz to nie poprawi komfortu i wykrzyżu a jedynie podniesie auto.
Opony - AT-ki są niby do wszystkiego, a jak się sam przekonuję są po prostu do niczego. W błocie po jednym zabuksowaniu już się oblepiają, a jak wiadomo opony typu slick nie mają w błocie przyczepności. Na suchym asfalcie zachowują się jak szosówki, lecz gdy spadnie deszczyk to tylko zdrowaśki odmawiać... MT - w błocie rewelacja, za to na asfalcie tragedia. 80 km/h raczej nie przekroczysz, nie mówiąc już o błyskawicznym ścieraniu się bieżnika .
Mam nadzieję że coś pomogłem
lecz gdy spadnie deszczyk to tylko zdrowaśki odmawiać
No to juz nie przesadzaj, to nie MTeki. Chyba, że ATeki jakieś marne...
Na suchym asfalcie zachowują się jak szosówki, lecz gdy spadnie deszczyk to tylko zdrowaśki odmawiać...
Trochę przesadziłeś z tymi zdrowaśkami . Ja też mam i jest na drodze .
Jadąc po łuku na AT często zdarza się przydriftować Mam znajomych na BOGGERach, mówią, że na asfalcie strasznie się ścierają, na rajdy jeżdżą na AT-kach z boggerami na lawecie
Jadąc po łuku na AT często zdarza się przydriftować na MT jest jeszcze fajniej. Ja latałem na AT i porównanie że tam gdzie na AT kopałem się na 4 to teraz na MT nie kopie się na 2 tylnich musisz sam sobie odpowiedzieć na jedno ważne pytanie gdzie chcesz latać bo możesz kupić komplet MT a jako zimówki AT i latać na nich całodobowo oprucz wypadów ( ja mam teraz stare AT w piewnicy i właśnie po to je zostawiłem ale nie mam co się oszukiwać jak założyłem MT na chwile to tak już zostały) Ale MT dadzą Ci więcej frajdy w terenie bo jak zaczniesz latać w teren to AT okażą się i w końcu i tak i tak przełożysz się na MT-ki.
Ale MT dadzą Ci więcej frajdy w terenie bo jak zaczniesz latać w teren to AT okażą się i w końcu i tak i tak przełożysz się na MT-ki
Dokładnie tak !!! Ja jeździłem przez 4 lata na MT, teraz załozyłem AT i po pierwszym wypadzie w teren będę zmieniał na MT. Fakt, że po 4 latach miałem dość hałasu i zerowego hamowania na mokrym asfalcie i wymysliłem, że na AT se pośmigam, nie powiem, AT BFG sprawują sie b.dobrze na czarnym, suchym jak i mokrym, dobre są na piach, ale pierwsze błoto i po imprezie, wracam do MT...
Znalazłem kilka modeli MT w necie które można używać spokojnie na asfalcie i w terenie(50/50). O dziwo są tańsze i troszkę maja mniejszy bieżnik niż te przeznaczone tylko w mocny teren. Jest jakaś różnica w terenie lub na asfalcie w tym modelu MT czy to ściema jakaś?
rozmiar (glebokosc) bieznika i jego rodzaj napewno powoduja roznice pomiedzy poszczegolnymi modelami
Nie ma opon klasy MT które mozna spokojnie używac na asfalcie - jedne lepiej trzymają inne gorzej ale to zupełnie inna jazda niz na zwykłch szosowych. Póki sucho to ok ale po deszczu czy na ubitym śniegu trzeba szczegulnie uwazać i tyle.
Znalazłem kilka modeli MT w necie które można używać spokojnie na asfalcie i w terenie(50/50).
ale opony 50/50 to opony AT(np. BFG At) klasyczne MT(np. BFG MT) są 80 teren 20 droga
adrianoshow, Moze podaj linka do tych opon co znalazłes.
Załóżmy że zdecydowałem się na opony z serii MT i bym chciał podnieś zawieszenie delikatnie jakie następne koszty będę miał?
Jak juz zaczniesz to końca nie bedzie widać - ja motam juz 3 rok i ciągle mało. Lift 2" to około 1400 zł
adrianoshow, jak chcesz dobre opony na asfalt, ale także w teren, to polecam Kumho KL 71. Są dużo cichsze od BFG MT, a w terenie robią lepiej.
suchorz, masz jakiś sprawdzony sklep na te Kumho? bo klikam i klikam bez efektów wymiernych
5czwartych, tu masz