mam problem i juz nie wiem co robic wymienialem w moim yj bebny i szczeki tylne i pojawil sie problem na warsztacie wszystko chodzi lekko kolo sie lekutko kreci mozna go normalnie palcem przekrecic ale wystarzy sie tylko troche przejechac i beben jest tak goracy ze nie da sie go dotknac podpowiem ze linki od recznego sa luzne pomocy !!!
a te sprężynki podkładki co trzyma szczęki są nowe ?
a czy czasami kolega nie ząłozył za małych bebnów sa dwa rodzaje 9' i 10 ' w tTwoim roczniku powinny być 10 ' nie wiem czy da rade założyć bębny 9' na szczęki 10' ale polski mechanik potrafi a może coś żle poskładali w środku albo pompa hamulcowa jest walnięta i hamulec nie puszcza
Hamulec hydrauliczny, bębnowy działa na zasadzie rozpierania szczęk ciśnieniem wytwarzanym w cylinderku. Cylinderek powinien spełniać dwa podstawowe warunki - być szczelny( pod osłonkami nie powinien po odchyleniu być widoczny płyn, jak również nie powinien wydostawać się na zewnątrz - obydwa tłoczki powinny się swobodnie i płynnie przesuwać w tak zwany przód i nazad i zajmować pozycje wyjściowe po wciśnięciu w tym samym czasie
Tak działające cylinderki współpracują ze szczękami. Szczęki powinny znajdować się podczas jazdy w możliwie małej odległości od bębna, celem skrócenia czasu reakcji. Tę minimalną wymaganą szczelinę zapewnia układ samoregulatorów bądź ciernych ( w szczęce) bądź hydraulicznych. Do tego dodać należy jeszcze sprężyny powrotne, które mają za zadanie wspomagać powrót szczęk do pozycji wyjściowej. Dodatkowe elementy, to : -prowadniki szczęk mające utrzymywać je w osi bębna i nie pozwalać na odchylanie się na boki - układ hamulca ręcznego działający na szczęki za pomocą mechanicznego rozpieraka uruchamianego za pośrednictwem linki. Linka, jeśli jest zatarta w pancerzu nie pozwoli na powrót szczęki do pozycji wyjściowej. Korektor siły hamowania to urządzenie hydrauliczno- mechaniczne. zamontowane pomiędzy nadwoziem a osią tylną. Składa się z dźwigni wprawiającej w ruch tłoczek połączony hydraulicznie z obwodem hamulca zasadniczego kół tylnych. Działa na OBYDWA koła jednocześnie w ten sposób, ze obniża ciśnienie cieczy roboczej w obwodzie kół tylnych jednocześnie na skutek przesunięcia dźwigni
bebny 10 zalozone. rafiki dobierali. hamulce sa bardzo dobre tylko ten beben sie grzeje, wszystkie sprezyny samoreregulator i reszta zalozone nowe a cylinderek jest suchy wiec nie wymienialem
grzanie się jednego bądź obu bębnów hamulcowych spowodowane jest niewłaściwą pracą bądź cylinderków, bądź układu samoregulacji bądź niewłaściwą pracą linki ręcznego.
jak mialem sciagniety beben i przyblokowalem szczeki srubokretem to wygladalo wszystko ok ladnie sie wysuwa tloczek i howal wiec nie bardzo juz wiem co robic
ja bym rozebrał jeszcze raz i zobaczył co jest grane
najlepsze wtym wszystkim ze juz to rozbieralem ze 3 razy i dalej jest to samo
mrowa_1981, jeżeli masz możliwość to zobacz czy czasmi któreś koło z przodu się nie grzeje bo może to pompa hamulcowa
sprawdzalem przednie kola sa zimne tylne prawe równiez
mrowa_1981, jeżeli masz możliwość to zobacz czy czasmi któreś koło z przodu się nie grzeje bo może to pompa hamulcowa to jest jeszcze do sprawdzenia
jak juz pisalem wczoraj sprawdzalem
mrowa_1981, ale sprawdż w ten sposób że jak bedziesz juz czuł że tył jest ciepły to podnieś przód i sprawdź jak kręca się przednie koła jak z lekkim oporem to może byc wina pompy
zrobilem podobny test jak mialem goracy beben postawilem auto na prostej drodze na luzie i delikatnie pchnolem go reka nie bylo zadnych oporow bez problemu sie poturlal
to jeszcze może być wina łożysk w tylnym móście może one maja tarcie i się grzeja bo już nic innego do głowy mi nie przychodzi
jak cos wymysle to sie pochwale
sprawdż jeszcze na piachu czy jak bęben jest gorący to czy dobrze chamuje c\zanczy tak samo jak inne czy może szybciej to by wskazywało na złe wyregulowanie szczęk
Może, pedał hamulca się nie cofa, przez co nie otwiera się otwór powrotny płynu hamulcowego na tłoczysku w pompie hamulcowej. Po kilkurotnym hamowaniu płyn się nagrzewa(rozszerza) ,powodując jeszcze mocniejsze hamowanie. Tłoczek nie wraca w bębnie hamulcowum,zatarty,przekoszony. Samoregulator do przeglądu (jeżeli występuje). Kilka sugestii, które nie koniecznie mogą być przyczyną.
a cylinderek jest suchy wiec nie wymienialem kwesta tego czy po naciśnięciu hamulca i odpuszczeniu wraca do swojego pierwotnego położenia... bo wygląda, że nie
Jeżeli po rozebraniu i złożeniu (bez naciskania na pedał hamulca) wszystko ładnie się kręci i nie słychać żadnego tarcia czy oporu przy kręceniu kołem... to jak nic wskazuje na to, że nie wraca jakaś szczęka.
Trzeba by rozebrać po raz kolejny i zobaczyć dokładnie czy coś ma ślady ciut większego zużycia. Może tak znajdziesz miejsce tarcia a co za tym idzie też i przyczynę.
hamulce sa bardzo dobre tylko ten beben sie grzeje, wszystkie sprezyny samoreregulator i reszta zalozone nowe a cylinderek jest suchy wiec nie wymienialem
Miałam podobnie. Cylinderki też zostały bo wydawało się, że są ok! Ale to właśnie one były winne Po wymianie na nowe autko ozdrowiało.
miałem to samo tylko z przodem cylinderki sie nie cofały , przejechałem zaciski i cylinderki bardzo drobnym papierem sciernym 1200 albo 800 i wszystko chodzi
Na mój rozum to cylinderki, możesz zmienić koszt nie jest jakiś duży
cylinderek zakupiony jak wymienie napisze czy pomoglo