Postanowiłem sobie sprawić blokadę. Nie będzie to jednak ARB - niestety. Upłunniając mniej grajcarów wstępny wybór padł na NoSlip'a.
1. Co radzicie. Czy pierw kupić na przód (D30) czy na tył (D35)? LSD już dawno nie mam i zamieniłem kosz satelit na otwarty.
2. Czy może się zdażyć, że taka blokada nie rozepnie na twardym przy skręcie? Szczególnie na przodzie mógłby być wtedy niezły ubaw.
Oczywiście że może się zdarzyć, dlatego chyba nawet sam producent podaje, że na przód nie należy jej stosować gdy nie ma sprzęgiełek. Nie wiem czy powertraxx ma takie oświadczenie na swojej stronie, ale aussie locker ma, a to w zasadzie to samo
OK.
Na stronie aussie locker napisano że blokada na tył przeznaczona jest on do D35 bez ABS'u. U mnie jest ABS ale wyłączony - na bezpiecznikach. Konstrukcja mostu jest taka sama poza kółkami zębatymi i czujnikami ABS. Czy będzie to działało?
będziesz ukręcał półosie na 31"... nad tym bym sie zastanowił jeszcze.
będziesz ukręcał półosie na 31"... nad tym bym sie zastanowił jeszcze. pierwsze słyszę...
pierwsze słyszę... bo mało żyjesz i niewiele wiesz przy sprzyjających warunkach ( bardzo dobra trakcja, korzenie) polecą... same 31 to już większe obciążenie... Otwarty dyfer upuszcza nadmiar mocy kołem które ma lżej. Szpera powoduje, że tej możliwości już nie ma... Kosa, przecież to proste jest...
tyle, że kosa chyba śmigał na podobnym (o ile nie takim samym) zestawie
Acz fakt faktem, że automatyczny locker bywa brutalny dla napędu
kolega na truetracku z przodu w XJ wysrał półoś w miejscu, w którym nie spodziewał by się nikt... na 31 MTR... dlatego... Lawek- zakładaj, będziem obserwować
A może była już nadwyrężona wcześniej (np.w terenie) a na twardym sie zweryfikowała ,dlatego automaty do jeżdżenia asfalt/teren są
Slyszalem o takich so ukrecili polos w Danie 35 z otwartym dyfrem na fabrycznych oponach (chyba nawet ktos na tym forum) i widzialem (na wlasne oczy) takich co jezdzili z 100% blokada (OX) ze standardowymi polosami i na opoanch 33" i nic sie nie stalo. Tak naprawde wchodzi tu za duzo czynnikow w gre zeby powiedziec ze napewno ukrecisz polosie, albo napewno ich nie ukrecisz jak wstawisz No Slipa i 31" opony. A te czynniki to: stan wyjsciowy polosi, dyfra i przelozen, wartosc przelozen, warunki terenowe i styl jazdy. Tak naprawde to na dwoje babka wrozyla, choc oczywiscie pewne ryzyko jest.
No i w zasadzie pamiętać należy, że wbrew pozorom półosie się zużywają. Z czasem materiał się męczy i słabnie. Więc można się posunąć do stwierdzenia, że roczne auto mające 10K na liczniku ma mniejsze szanse na ukręcenie półosi niż 10 letnie mające 200K na liczniku... Do tego pytanie czy most idealnie prosty itd.
Acz szczerze mówiąc, osobiście nie chciałbym takiej modyfikacji która zmuszała by mnie do stałego myślenia czy półoś pęknie czy nie.
bo mało żyjesz i niewiele wiesz przy sprzyjających warunkach ( bardzo dobra trakcja, korzenie) polecą... same 31 to już większe obciążenie... Otwarty dyfer upuszcza nadmiar mocy kołem które ma lżej. Szpera powoduje, że tej możliwości już nie ma... Kosa, przecież to proste jest... nie badź taki mądry... jeżdzę na takim zestawie ( no jeździłęm ) a niektórzy tutaj wiedzą jak ja jeżdzę i jakoś nic mi się nigdy z półośkami nie stało... takie same chece jak półtora roku temu chciałem ząłożyć tą blokadę i sie pytałem ,,bardziej doświadczonych " to mi wszyscy mówili ze na tym się nie da jeździć po czarnym ze tylko ARB a to gówno prawda