witam właśnie zabierm sie do kapitalnego remontu i tuningu silniczka w moim kadeciku chciałbym żeby ktoś kto ma o tym pojecie albo jakieś doswiadczenie napisał jak i co najlepiej zrobić, odrazu mówię zę chodzi o takie zrobienie silnika żeby w przyszłym roku przejechał cały sezon w KJS-ach tzn. żeby nie był za bardzo wyzyłowany ale jednocześcnie trzeba by troche poprawić fabryke:) Silnik to 1.6 8V od astry na gaźniku, na początek planuję zrobić wałek, splanowć głowicę(tylko o ile???), odciążyć koło zamachowe albo chociaż trochę je wyważyć. Oczywiście do wymainy idę wszystkie uszczelki, paski, oleje itd. w związku że silnik stał parę, a raczej ŁADNYCH kilka miesięcy nie używany zastanawiam sie nad wymianą pierścieni, pompy wodnej, co o tym myślicie, jest to konieczne po takim postoju??? jak ktoś ma jakieś patenty albo sugestie to czekam na opis pozdrawiam i z góry dziękuje!!!!!
P.S. ma może ktoś do sprzedania dwugardzielowy gaźnik?? też się przyda:)
glowice splanuj najlepiej 2mm nie wiecej no chyba ze bardzo chcesz , co do wymiany pierscieni i pompy to zalezy od tego gdzie ten silnik stal jaK w suchym garazu to nie trzeba , jak pod chmorka to to raczej profilaktycznie nawet bym wymienil , spoleruj kanaly dolotowy , wylotowy , daj wolne kolo zamachowe , sportowy walek , wyprzedz troche zaplon , daj wmiare przelotowy tlumik i powinno byc o.k.
A według mnie najlepiej c20ne zapodać...
może i lepiej ale jakoś nie mem przekonania...wolę pobawić się z tym co mam a tak jeszce naszła mnie jedna myśl odnośnie kolektora wydechowego, otóż marzy mi się 4-2-1 ale z tego co wiem to niestety w tych silnikach takiego cuda nie było. może ktoś wie jak zrobić taki kolektor samemu??? trochę szukałem po necie i znalałem schemt ale niestety było to o forda capri:(:(
Jak kompresję trzyma to pierścieni nie ma sensu zmieniać. Pompę wody i owszem - bo duza szansa ze zaraz zacznie cieknąć.
Kolektor 4-2-1 da sie zrobić zakładając kolektor z 1.3S - tam kolektor byl 4-2, a dwururka robiła 2-1. Potem trzeba bedzie coś ze srodkowym tłumikiem zrobić, bo jego rura będzie za dluga po zastosowaniu portek z 1.3S. Myślę że cięcie i spawanie, chyba że cały wydech z 1.3S
A według mnie najlepiej c20ne zapodać...
tez tak myślę
Kolektor 4-2-1 da sie zrobić zakładając kolektor z 1.3S
a nie będzie problemu z przykręceniem tego do głowicy???chodzi mi głównie o rozstaw śrub
jak masz silnik na małym bloku to sruby powinny pasowac