witam posiadam tj z 96 roku 2.5 benzyna.od pewnego czasu auto zaczeło dużo palić ok 20/100 wcześniej było 14. jakie mogą być tego przyczyny? sprawdzałem kody i wyświetlają mi się 12 i 55 a to nic groźnego chyba wydech jest okopcony i "pluje" a nawet potrafi strzelić wtryski zapchane? świece źle dobrane? wyjęty katalizator to nie przeszkadza? są2 sondy
12 i 55 a to nic groźnego chyba Na pewno: 12 = akumulator był odłączany w ciągu ostatnich 50 "key cycles", 55 = koniec wyświetlania kodów. A robiłeś coś, przez ten 'pewien czas'? Tak naprawdę to strzelam - ale zacząłbym od sprawdzania wysokiego napięcia (w jakim stanie: kopułka, palec, kable, świece).
Ja bym też sprawdził filtry.
nic nie było robione przy silniku kable i świece wymieniane w tamtym roku było ok do nie dawna dziwny ten wydech okopcony tego nie powinno być no i katalizator wywalony a co do filtrów to o które chodzi? jeśli paliwa to gdzie on jest? szukałem kiedyś i nic nie znalazłem wyjmowany był zbiornik paliwa i przy pompce jest jakiś filterek
Filtr paliwa jest na ramie po stronie kierowcy przy mocowaniu tylniego amortyzatora od wewnątrz przyczepiony.
Ja stawiam na sondę.
Zobacz filtr powietrza, może być tak, że jest przypchany i silnik dostaje bogadszą mieszankę o zwiększoną ilość paliwa,
jeżeli nie to to może być sonda
a da się ominąć sondę chociaż tą koło katalizatora filtr zamówiony czekam na przesyłkę ale nie wywala mi żadnego błędu to chyba sonda ok a i myślę że wtryski przypchane bo potrafi strzelić to też może być przyczyna spalania
wyjęty katalizator to nie przeszkadza? Przeszkadza.
no właśnie są 2 sondy 1 na kolanku przy silniku a 2 za katalizatorem koło reduktotra... akumulator nie dawno był odłanczany też mi się wydaje że sonda kaput
no właśnie są 2 sondy 1 na kolanku przy silniku a 2 za katalizatorem koło reduktotra... To powiem ci, że coś tam masz mocno, ale to mocno pokręcone. 2 sondy oznaczają OBD II i pociągają za sobą błędy formatu Pxxxx a nie XX. Skoro ty masz błędy 12 i 52 to powinieneś mieć OBD I czyli jedną sondę. Sprawdź czy ta druga jest w ogóle gdziekolwiek podłączona.
Tak czy siak, na tak dużą różnicę spalania może wpływać tylko ta pierwsza od silnika Ta druga minimalnie.
SONDA
Ja miałem podobne objawy w 2,5 l, tylko że mi spalanie wzrosło do 40-50l /100km i dusił się przy 1900-2000 obrotów. Wina sondy. U mnie komputer pokazał, ze to sonda.
a u mnie wywala tylko kod 12 i 55 po kluczykowaniu na 3 razy sprawdzę sondę może coś nie łączy i dziwi mnie ta 2 sonda musze dokładnie ją obejrzec