ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam

Jestem tu nowy i odrazu z pytanie

Mam problem z hanulcami ( ABS z ta kulka i pompka elektryczna)

uklad jest malo wydajny i pedal jest raczej twardy, pompa elektryczna dziala wlacza praktycznie co kazde mocniejsze nacisniecie pedalu, a uto hamuje opornie i trzeba mocno wciskac , a ponadto nawet jak wcisne do podlogi to i tak kola nnie stana tak zeby abs zadzialal a ni opony nie pisną. wiec tak jakby byl zapowietrzony a nie jest , i tak jakby padlo wspomaganie a pompa elektryczna dzial a pedal dzialo gumowo

Co moglo pasc ? co najczesciej pada w tym ABSie

Pozdrawia


Zaczałbym raczej od sprawdzenia stanu okładzinhamulcowych zarówno z tyłu jak i z przodu auta. Jak napiszesz o jaki model chodzi, to może mógłbym bardziej pomóc.
Klocki sa nowe Ferrodo z tylu okladziny maja 4 mm, reczny bardzo dobry
ale hamulce tragiczne,

A co do ABS to pobobno ten system z kula jest awaryjny - i co w nim pada i czy da sie zregenerowac naprawic ? na co zwrocic uwage itp.

Pozdrawiam
Ale jaki model Jeepa


To mi wyglada na np XJ do 91 roku. Pytanie:
Jak długo słychać pompkę po przekręceniu kluczyka? 2-3 sekundy czy dłużej? jak dłużej to niedobrze.
Pompa buczy czy warczy? Jak warczy to niedobrze.
Czy nie świeci kontrolka check antilock?. Jeśli świeci to ABS ma błąd. Ale to dotyczy modułu lub czujników prędkości.

Sugestia: Jeśli Check Antilock nie świeci, to odepnij jeden z czujników ABS. np od przedniego koła. pod maską z prawej strony jrest złączka łatwo dostępna. To na jedynym kabelku który przechodzi przez nadkole. Po odpięciu napewno się check antilock zaświeci. Sprawdz jakie masz wtedy hamulce. Jeśli to niepoprawne działanie czujników, lub ich złe ustawienie to powinienes mieć już dobre hamowanie.

Jeśli pompa warczy i pompowanie trwa długo to prawdopodobnie będzie do wymiany. To chory i kiepski patent. Chrysler dał na te pompy wieczystą!!!!!!!!! gwarancję. Więc jeśli nie było nic przy niej motane, warto się wtedy zwrócić o wymianę.

Ale na początek to oczywiści9e poziom płynu hamulcowego sprawdzić (najlepiej wymienić, skoro niedawno kupiłeś, tak jak wszystkie inne płyny ustrojowe) i odpowietrzyć...
Wiec jest to Chrysler Town&Country 1994r ( tylko sie nie oburzajcie - stajnia ta sama) ale na innych forach nikt sie nie zna na tych ABSach

i pompa chodzi z 5 sek , anti lock sie nie pali

ale wlacza sie praktycznie cokazde nacisniecie pedalu

a o co chodzi z ta wieczysta gwarancja - gdzie sie zwrocic i czy komus sie udalo cos z tym zrobic,

a co jest do wymiany? jakie to moga byc koszta?
a plyn ma tu tak duze znaczenie?
No niby stajnia ta sama... ale potwierdzoną informację (znajomy z salonu Chrysler-Jeep) o wymianie pomp i wieczystej gwarancji mam tylko o Jeep Cherokee z ABS z pompą elektryczną.
Ale po przekręceniu kluczyka kontrolka Check Antilock lub (ABS) powinna świecić przez chwilę. To etap autotestu.
Ale podejrzewam, że to nie ten sam system o którym pisałem. Chrysler wycofał się z montowania tych dużo przed 94 rokiem. To był system firmy Bendix. To już musi się ktoś kto ma szerszą wiedzę wypowiedzieć.
Fakt, że pompa włącza się przy każdym naciśnieciu hamulca to norma. Natomiast jeśli włacza się w mniejwięcej równych odstępach czasu bez dotykania hamulca, to znaczy, że puszcza zawór zwrotny.
A jak długo chodzi przy hamowaniu ta pompa? Mniej niż sekunda?
A czy lampka od ABS pali sie jak przekrecasz kluczyk (tzn. testowo)?
przed odpaleniem swieci a potem kulturalnie gasnie

a po mocniejszym hamowaniu pompuje 6sek

a fakt wedlug Vin to 1993 a rejestracja pierwsza 1994

a wiec u mnie z gwarancji nici tylko jeepa to dotyczy ?

a to foto tego ustrojstwa



[ Dodano: 2006-11-13, 19:01 ]
a czy nie lepiej wylaczyc to w cholere tak jak wiekszosc z nas to zrobila w swoich kioskach?
po co ci ten abs,on i tak do dupy jest
no tak ale jak go wylacze to beda mocne hamulce ?
no i czy tyl nie bedzie zarzucac

ma ktos jeszcze jakies pomysly co padlo ?
ostroznie!
Zacytuję samego siebie:

Jeszcze jedna uwaga odnośnie wyłączania ABSu. Szczerze nie polecam, chociaż śledząc wątki dotyczące zagadnienia, jest to opinia niepopularna. Ale uzasadnię.
Cały układ hamulcowy zaprojektowany jest jako "układ hamulcowy z ABS".
A zmiana polega nie tylko na dodaniu modulatora i układu sterującego wraz z czujnikami prędkości obrotowej koł.
Zrezygnowano też z czegoś takiego jak korektor siły hamowania. Konsekwencje? niezależnie od obciążenia tyłu samochodu, proporcje sił hamowania przód/tył pozostają bez zmian. Więc jeśli jedziemy pustym autkiem i depniemy mocno blokuja się tylne koła najpierw. Jeśli pojedziemy bardzo obciążonym pierwsze zablokuja się koła przednie. O zachowaniu samochodu w obu przypadkach na śliskim nie będe pisał... wiadomo.
łatwo sprawdzić. po wypieciu jednego z czujników ABS, kontroler łapie błąd. Nie ma ABSu. Teraz na szytrowej nawierzchni zachamujcie dość ostro do blokady kół. Zostają tylko ślady od tylnych kół jeśli samochód pusty, a tylko przednich koł jeśli mocno obciązony z tyłu.
Lepiej wiec poświecić trochę czasu, energii (i kasy) żeby doprowadzić ABS do sprawności, a nie motać jakieś obejścia, kombinować z wymianą układu na standardowy (przestarzały i z poprzedniej epoki). A jeśli komuś w specyficznych warunkach ABS przeszkadza, np w terenie, to założyć wyłącznik na desce do ŚWIADOMEGO odłączania.

odczytaj z pompy jaki producent. i zrób test z odłączeniem czujnika ABSu.
i to dopompowywanie 6 sekund po hamowaniu... świadczyłoby o małej wydajności pompy, czyli jej fizycznym zużyciu.
tej malej elektrycznej czy stacji ABS

a czy te sfery sie dobija albo sa do wymiany oddzielnie
no... takiej średniej elektrycznej.... ona robi buuuuuuuu albo brrrrrrrrrrr
no ok

a ma ktos jeszcze omysl co moglo pasc ?

czy bede zmuszony kupic cala nowa stacje ABS- bo koszt spory

moze ktos ma pewne zrodlo gdzie cos takiego nabyc??

ale najpierw moze cos doradzicie podpowiecie co mozna zrobic z tym fantem


Zrezygnowano też z czegoś takiego jak korektor siły hamowania. Konsekwencje?


hmmm.. czyli mowisz, ze nie ma korektora sily hamowania bez absu? A jak abs dziala to korekcja jest? Jak to jest rozwiazane?

kudlatyg napisał/a:

Zrezygnowano też z czegoś takiego jak korektor siły hamowania. Konsekwencje?

hmmm.. czyli mowisz, ze nie ma korektora sily hamowania bez absu? A jak abs dziala to korekcja jest? Jak to jest rozwiazane?

W XJ-cie bez ABS-u to taki kolektor wogóle był. Bo oglądałem kiedyś takiego i kolektora siły hamowania w tradycyjnej formie tj. zaworu regulujące ciśnienie w tylnych hamulcach w zależności od położenia nadwozia względem tylnego zawieszenia, nie stwierdziłem. A był to raczej orginał. Miałem kiedyś Renault 25 z ABS i tam z kolei mimo ABS był kolektor siły hamowania

W XJ-cie bez ABS-u to taki kolektor wogóle był. Bo oglądałem kiedyś takiego i kolektora siły hamowania w tradycyjnej formie tj. zaworu regulujące ciśnienie w tylnych hamulcach w zależności od położenia nadwozia względem tylnego zawieszenia, nie stwierdziłem. A był to raczej orginał. Miałem kiedyś Renault 25 z ABS i tam z kolei mimo ABS był kolektor siły hamowania

aby uscislić: kolektory masz chyba dwa, dolotowy i wydechowy, a to jest koRektor. Ja XJta bez ABSu nie widziałem, ale jesli nie mają takowego korektora, to naprawde się cieszę że doprowadziłem hamulce do porządku i ABSa też. to jakies nieporozumienie. Mam nadzieje, że cały nie jest podobnym nieporozumieniem.
A obecność korektora w układach z ABSem nie przeszkadza i nie wykluczają się wzajemnie...

[ Dodano: 2006-11-16, 08:34 ]

Kuba M. napisał/a:
W XJ-cie bez ABS-u to taki kolektor wogóle był. Bo oglądałem kiedyś takiego i kolektora siły hamowania w tradycyjnej formie tj. zaworu regulujące ciśnienie w tylnych hamulcach w zależności od położenia nadwozia względem tylnego zawieszenia, nie stwierdziłem. A był to raczej orginał. Miałem kiedyś Renault 25 z ABS i tam z kolei mimo ABS był kolektor siły hamowania

aby uscislić: kolektory masz chyba dwa, dolotowy i wydechowy, a to jest koRektor. Ja XJta bez ABSu nie widziałem, ale jesli nie mają takowego korektora, to naprawde się cieszę że doprowadziłem hamulce do porządku i ABSa też. to jakies nieporozumienie. Mam nadzieje, że cały nie jest podobnym nieporozumieniem.
A obecność korektora w układach z ABSem nie przeszkadza i nie wykluczają się wzajemnie...

Ale wstyd teraz dopiero dopatrzyłem. Poprawiam - korektor

[ Dodano: 2006-11-16, 18:48 ]
no dobrze tylko jak w moim przypadku zdjagnozowac co padlo - bo eksperymenty kosztuja

co najczesciej pada itp ?? jak to sprawdzic ???



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting