Zdecydowałem sie przerobić drugiego wranga TJ na gaz Zdecydowałem że zamontuje do 2,5l taka samą instalację BRC II generacji jak mam w 4.0l. Mam takie pytanie: czy sa jakies klopoty z silnikami 2,5l na gazie?? czy lubią strzelać i czy coś należy może zabezpieczyć?? A teraz troche zdjęć z motania bulli z gazem i zbiornika paliwa. ( podobne rozwiązanie mam tylko z karnistrem w 4.0l. Pomysł podał kolega z forum kulkagsx - jestem wdzięczny i jak się pojawi w temacie to ma pomagasa gratis ) Dane techniczne: bak paliwa 27L, pompa oryginał, kołnież do pompy wycięty z oryginału, koszt wykonania 450 zł, waga 18 kg. Butla gazowa 35L Stako, Srednica 27cm, długa 67 cm, Zawór Tomasetto z butli toroidalnej ( dużo mniejszy) wymontowana cewka mgnetyczna ze względu na możliwośc zalania i zblokowana na stałe( rozwiązanie dozwolone do 2000 roku ) Czyli nie ma sie co popsuć. Zblokowany zawór ograniczający napełnienie = tankujesz full tylko wtedy jak jedziesz w trasę. Całość zabudowana zamiast oryginalnego baku paliwa
gazowiec, Bardzo fajny pomysl i wykonanie [Porobiles przegrody w zbiorniku]
Czy świeci wam check engine jak auto jedzie na gazie?? Miałem takie sytuacje w starszych rodzajach instalacji gazowych, a tu mnie to trochę dziwi.
Mam najprostszą instalację (z emulatorem, ale regulacja śrubą) i CHK ENG świeci tylko jak coś jest nie tak. No i gratulacje za pomysł i wykonanie, też ciągle myślę żeby wywalić butle pod spód, ale mam 45l, więc zbiornik musiałby być inny.
wszystko ok jest tylko jedna podstawowa wada tego pomysłu -pojemnosc zbiornika lpg . nie jest straszne mi tankowac czesto , stacji lpg jest bez liku . niestety , 35litrow i ok 20% daje nam 28l lpg. przy zalozeniu spalania na poziomie ok 20l/100km -cienko to widze . pozostaje przy moim pomysle i bede staral sie go jakos modyfikowac jeszcze ale gratuluje pomyslu.
jak mial stockowy silnik to palil średnio 15L gazu po zamontowaniu Blosa na trasie nawet do 13L raz udalo mu się zajść ( niestety tylko raz ........pewnie bylo z wiatrem.......)