ďťż
Serwis znalezionych haseł
Pozycjonowanie stron internetowych

Witam.

Zmierzyłem swoje felgi:

6jx15 teraz opony BFG 31/10,5/15
szerokość - 178mm
odsadzenie - 75mm

178mm : 2 = 89mm
89mm - 75mm = 14mm jakie to ET ?

na każdej feldze mam napis -15 ale bez dopisku ET

Przymierzam się do opon BFG 32/11,5/15 i zmiany felg na takie a większym odsadzeniem (chcę w stosunku do tych co posiadam wysunąć je 4-6cm na zewnątrz).

Jaką szerokość felgi zastosować i jakie ET ?


Daj fotki tych felg, ja jezdzilem na 7 z ET +5 i było ok
na 7" fekgach z et z lekkim + wygladaja tak
http://picasaweb.google.pl/kulkagsx1200/Wrangler#
powinny niby miec szerokosc 8" ale mi sie wydaje ze lepiej "leza" na 7"
wyglada bardziej terenowo niz lansersko i robi spoko

[ Dodano: 2009-03-12, 15:42 ]

powinny niby miec szerokosc 8" ale mi sie wydaje ze lepiej "leza" na 7"
Miałem takie opony i na 7", i na 8". Lepiej było na 7"
W temacie ET, to cholera wie co do tej Twojej "podróbki" będzie pasowało


na 7" fekgach z et z lekkim + wygladaja tak
http://picasaweb.google.pl/kulkagsx1200/Wrangler#
powinny niby miec szerokosc 8" ale mi sie wydaje ze lepiej "leza" na 7"
wyglada bardziej terenowo niz lansersko i robi spoko

[ Dodano: 2009-03-12, 15:42 ]
widze ze masz podobnie jak u mnie odsadzone , tyle ze masz wezsze mosty i stad tak jest. tu moga pomoc dystanse . ale w sumie najlepiej jak poszukasz z et na duzym minusie .
zmierz jakie masz et. i kup sporo bardziej na -

Miałem takie opony i na 7", i na 8". Lepiej było na 7"
Ja do tej pory mam takie i też były na 7" a tera na 8".
I u mnie lepiej jest na 8" ET -24, bo wreszcie nic nigdzie nie ociera

Hans Kloops, luknij u mnie:

Na 7"


Na 8"

Hans Kloops, luknij u mnie, tak wyglądało na 7"

a miałbyś mozliwość zmierzyć w swoich szerokość felgi w milimetrach i odsadzenie od przylgni w feldze do piasty ?
Postaram się ale dopiero w okolicach weekendu

Ja do tej pory mam takie i też były na 7" a tera na 8".
I u mnie lepiej jest na 8" ET -24, bo wreszcie nic nigdzie nie ociera

Mi nie chodziło o obcieranie - za dużo blachy wyciąłem
Ale za to spadanie opony z felgi jest juz problemem - na "ósemkach" nie da się jeździć z miejszym ciśnieniem niestety

a swoje pomierzyłem i nikt narazie nie powiedział jakie jest u mnie to ET
Po mojemu ET jest podane w mm od środka felgi (+ na zewnątrz, - do wewnątrz)
Ale to tylko moje domysły

[ Dodano: 2009-03-12, 17:33 ]
mnie uczyli tak :

mierzysz szerokość felgi,wynik dzielisz na połowę ( ET-0)
następnie mierzysz od rantu felgi do przylgni ( chyba tak to się nazywa), w każdym bądź razie do miejsca w którym felga styka się z piastą. Wynik większy od 1/2 szerokości felgi ET na +, wynik mniejszy ET na -
No to na jedno wychodzi, dobrze kombinowałem
Dlatego zmieniłem na 8"
Drugi powód to planowana zmiana na 33"
Generalnie ET jest to odległość od nazwijmy to przylgni do środka felgi. Na plusie - felga wchodzi do środka nadkola, na minusie czyli przylgnia jest bliżej auta niż środek felgi.Hans Kloops, tak jak to obliczasz jest Środek felgi = ET 0 Pozdrawiam
czyli dla mnie do tych 32/11,5 nalepszejsze bedą fele 7-J

tylko jakie ET do mnie ?

ile ma np. ET-10 w milimetrach a ile np. ET-25

to powinna być jakaś stała wartość odnosząca się do wszystkich felg

np. ET-10 - 10mm , ET-25 25mm

89mm - 75mm = 14mm jakie to ET ?

na każdej feldze mam napis -15 ale bez dopisku ET
no wygląda co to jest ET właśnie u Ciebie
akurat mam opony z moich felg 8x15 Et -19 zdjęte to mogę pomierzyć co trzeba...

[ Dodano: 2009-03-12, 20:35 ]


6jx15 teraz
szerokość - 178mm
odsadzenie - 75mm
178mm : 2 = 89mm
89mm - 75mm = 14mm jakie to ET ?


ET -14mm

Zapomnialem dopisac, że powyższe moje wywody dotycza tylko felg o różnych szerokościach i ich wystawaniu. Natomiast jak jak bardzo będzie wystawać opona to trochę inna bajka. Ta sama opona 32x11.50x15 w Twoim przypadku inaczej będzie sie układać na felgach o różnej szerokosci. Na feldze 7x15 ścianka opony będzie się bardziej wybrzuszać na zewnątrz felgi. Na feldze 9x15 ścianka opony będzie bardziej płaska i będzie mniej wystawać poza obrys felgi.
Sprawa prosta
Jak masz 7 z ET - 10 i założysz 8 z ET -10 to na każdą stronę fega wysunie się na szerokosc około 12,7 mm - szerokośc wysuniętego koła oczywiście zależy od szerokości opony nałożonej na tą felgę, a ET mierzysz tak jak sam napisałeś, zewnętrzna szerokośc felgi na pół, od wewnętrznej strony felgi do tej przylgni i jak bedzie więcej niż te pół to ET na plus a jak mniej to na minus.
Cały czas mierzyłem swoje felgi na zewnątrz rantu (szerokość felgi) a tu wynika że mierzy się w miejscu styku opony z felgą.

Czyli u mnie jak pisze 6jx15 to powinno być 152mm w środku.

ale jeszcze jedno :

czy odsadzenie mierzyć do rantu zewnętrznego ?

czy do np. przyłożonej listwy do rantów na zewnątrz ?

bo jeżeli zmierzyłem odsadzenie : od przylgni w feldze do rantu zewnętrznego (właśnie do przyłożonej listwy) i wyszło mi 75mm (no może 76mm) a moje felgi mają 6j = 152mm
to wynika:

152mm : 2 = 76mm to wynika jasno z tego że ET u mnie to 0 (ziro)

ciekawe czy ktoś to zauważył że robiłem błąd w pomiarach ?

Do poniedziałku , arbajt wzywa....
Ja mam opony 32/11.5 R15. Felga 8" ET -10.
Wewnętrzna powierzchnia opony jest dokładnie w miejscu gdzie była powierzchnia opon fabrycznych.
Opony mocno jednak wystają poza obrys. Przy wykrzyżach jednak na lifcie 4" idealnie chowały się w błotniki.
Dziekuję wszystkim za wypowiedzi , myślę że nie tylko mnie to pomogło rozjaśnić zawiłości ET

Jak ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia do tematu to bardzo proszę...

pomagaski rozdane

jak Oskary



© Pozycjonowanie stron internetowych Design by Colombia Hosting