Chciałem zakupić 4,10 ale niektórzy (:D) polecają 4,56. Co myślicie?
Ja swoj glos oddaje na 4,56....ale moge miec zwichrowane pojecie o przelozeniach przez ten caly tutejszy rockcrawling
4.56
Za wolne będą 4.56 na nasze warunki tak mi się widzi. Mam żuczka (2.5 ) BFG MT 31x10.5 i 4.11 i niezwykle rzadko odwołuję się do pierwszego biegu.
Na 33 i 4.11 jeździł też żuczkiem niejaki Stefcio i stykło mu żeby auto pobujac i most zmielic.
Po mojemu 4.56 to do 35" i wyłącznie w komplecie z półosiami
Tak sobie myślę
A tam, ma być hardcore i tyle. 4.56 Obroty będą ciut wyższe niż teraz, czyli o ok. 10-15% ale to będzie rekompensować większą masę opon, większe opory powietrza itd. A na 33" i tak prędkości maksymalnej nie rozwiniesz, więc nie widzę problemu Przy 4.11 tuż po lock'upie będziesz miał strasznego muła. Więc jazda 70-80kph będzie totalnie do dupy A że wtedy silnik robi jakiś 1500 rpm, to przy wzroście nawet o 20% robi się z tego tylko 1800, więc wcale nie będzie tak, że ciągle będziesz śmigał na wysokich
kmiecioo, pamiętaj, że w automacie sprawa ma się trochę inaczej- nie trzeba samemu machać biegami
Za wolne będą 4.56 na nasze warunki tak mi się widzi. Mam żuczka (2.5 ) BFG MT 31x10.5 i 4.11 i niezwykle rzadko odwołuję się do pierwszego biegu.
Na 33 i 4.11 jeździł też żuczkiem niejaki Stefcio i stykło mu żeby auto pobujac i most zmielic.
Po mojemu 4.56 to do 35" i wyłącznie w komplecie z półosiami
Tak sobie myślę
Ummmmm 4.56 lub 4.88 do 33. 4.88 lub glebsze do 35. Ja zasuwam po gorkach i po czarnym swoim jeepem. Nabilem na tym najnowszym chyba z 100 tysiecy mil (okolo 160 tys km). 4.11 na 33 sa za male.... gorzej bedzie palil, slabiej bedzie ciagnal... itd. Jeep to jeep..... i jeep z 4.0 lubi 4.56 do 33"
półośki mają też być nowe, najwyzej opony wsadze 34" . no czekam na dalsze opinie bo musze podjac decyzje...
Ja też bym obstawiał 4,56. Właśnie niedawno z 3.73 zmieniłem u siebie przełożenia etc na 4.11. No i mam jakieś takie siakowe odczucia - na 32 calach czuję, że nie czuję - oczywiście,że zj jest cięższy od xj i wrangla, ale już teraz żałuję, że nie poszedłem w 4,56.
Tak więc się nie zastanawiaj,......... aja już myślałem, że pojeżdżę czasami w terenie bez reduktora.
Ja też bym obstawiał 4,56. Właśnie niedawno z 3.73 zmieniłem u siebie przełożenia etc na 4.11. No i mam jakieś takie siakowe odczucia - na 32 calach czuję, że nie czuję - oczywiście,że zj jest cięższy od xj i wrangla, ale już teraz żałuję, że nie poszedłem w 4,56.
Tak więc się nie zastanawiaj,......... aja już myślałem, że pojeżdżę czasami w terenie bez reduktora. Musze rownierz dodac ze silnik 4.0 uwielbia obroty 2500 do 3000 na czarnym. Wtedy idzie ladnie rowno gladko i wydajnie.
Nie dodałem jeszcze jednego - po czarnym jeżdżę na 31 i dopiero teraz jest ok na przyspieszeniu - czyli podszedł do stockowego zestawu - OK nie oznacza super - czyli opona da się okręcić w miejscu, ale bez przesady, przyspieszenie ok, prędkość i obroty bardzo przyzwoite, prędkościomierz przekłamuje o jakieś 5 % w górę. To też powinno Cię przekonać aby 4,11 sobie odpuścić.
[ Dodano: 2007-04-16, 19:44 ]
no ok widze ze staje na 4,56 , dzieki wszystkim za pomoc!!!
Ja w XJ zakładam 32" i też celuję w 4,56
W razie co się zamienimy - mój przejechał na nowych przełożeniach jakieś 700 km i na razie nie jeżdzi - ty zrobisz też kilkaset zanim się przekonasz jak to jeżdzi. Ja na pewno bym się zamienił na 4,56
jesli najwyzszy bieg masz w skrzyni rzedu 0,7 to zalozylbym jednak 4,56 do 33". wtedy predkosc przy 2000obr/min masz 99km/h. przy 4,11 110. a to oznacza ze samochod juz wogole nie bedzie chcial przyspieszac. pamietam co bylo jak zalozylem 35" na najwyzszym biegu przy 2000 obr/min jechalem 108 i na najmniejszej gorce zwalnial. poza tym wranglerem na 33" nie jezdzi sie raczej powyzej 120. mnie sie udalo bujnac do 150 na 35" ale bylo kurewsko glosno w srodku ze na dluzsza mete nie daloby sie wytrzymac
Jezeli opony 33" to 4,56. Na asflacie bedzie mial super przyspieszenie, w terenie sam bedzie sie przetaczal przez przeszkody nawet bez gazu. Jak wcisniesz gaz na asfalcie spod swiatel to Ci bedzie przod do gory podnosilo Ale jak jedzisz na asfalcie na oponach 31" to obroty bedziesz mial dosc wysokie przy predkosci 100km/h. No chyba ze bedziesz po czarnym bedziesz jezdzil powoli albo zmienisz opony na 33".
docelowe są 33 i pod tym kątem rozpatruje sprawe , wrangler do sprintow nie zostal stworzony, także nie mierze w super osiągi drogowe, grunt żeby jakieś rozsądne predkości (10-120km/h) na czarnych dojazdówkach rozwijał
Jezeli opony 33" to 4,56. Na asflacie bedzie mial super przyspieszenie, w terenie sam bedzie sie przetaczal przez przeszkody nawet bez gazu. NA wsciszniesz gaz na asfalcie spod swiatel to Ci bedzie przod do gory podnosilo Ale jak jedzisz na asfalcie na oponach 31" to obroty bedziesz mial dosc wysokie przy predkosci 100km/h. No chyba ze bedziesz po czarnym bedziesz jezdzil powoli albo zmienisz opony na 33". Nie ma nic zlego z 33" i 4.56. Ja przez miesiac czasu jezdzilem z 31" i 4.88! Oj to bylo fajne To prawda ze ponad 110 raczej sie nie wychylalem, ale na ulicy i w terenie bylo fajnie
no ok widze ze staje na 4,56 , dzieki wszystkim za pomoc!!!
U mnie TJ 4.0 w terenie 4.11/33 i jest .....
..... a po czarnym na lawecie i tez
Pozdr Paweł
sorry za glupie pytanie... 4,56 to przelozenie w moscie tak? tylnym, przednim czy w obu?
sorry za glupie pytanie... 4,56 to przelozenie w moscie tak? tylnym, przednim czy w obu? Przelozenia powinny byc identyczne w obu mostach (ok, zaleznie od mostu mozna miec 4.11 jeden 4.10 drugi, 3.55 jeden 3.54 drugi)
Jaja sobie robisz? Oczywiście 4,56 tylko z tyłu i tam koła 35'', a z przodu przełożenie 3,73 i koła 29'' Na 1/4 mili robi idealnie, no i ten wygląd dragstera
sorry za glupie pytanie... 4,56 to przelozenie w moscie tak? tylnym, przednim czy w obu?
w obu
Szczęśliwcy z selec-trac'iem mogą sobie od biedy pozwolić na różne
To znaczy ze musisz zmienic przelozenie w mostach
Niestety nie mam luźnych, walających się niepotrzebnie kilkunastu setek PLN To nie hameryka, gdzie zestaw dostaje się za kilkadziesiąt dolarów. To nieco inny kraj Powiedzmy, że się trochę przyzwyczaiłem
Ostrzegalem tylko przed oponami 31" i przel. 4.56 ma asflacie bo przy predkosci 100km/h obroty beda dosc wysokie.
Jak automat 4-ka to jest ok, przełożenie czwartego biegu 0,69 a więc bardzo długie, sam mam takie przełożenia 4,56 i 31 cali gumy . a przy 100km/h mam coś koło 2200 obrotów
O czym Kejtar mowi? Co to znaczy jeden 4,10, drugi 4,11? Nie ma po prostu obu takich samych 4,10? Ciekawym, bo sie przymierzam do zmiany przelozen i nie chce wdepnac w... placek.
Tak, jest różnica między przodem a tyłem o jedną setkę.
D35 ma 4.11 -> 37 zębów na talerzu i 9 na ataku D30 ma 4.10 -> 41 zębów na talerzu i 10 na ataku
Dzieki "kmiecioo". Jestem madrzejszy o kolejna informacje
Ja też się o tym nie tak dawno dowiedziałem Człowiek się uczy przez całe życie jednak
trafilem na takie cos:
wartosci w tabeli to obroty silnika przy zadanej predkosci pojazdu. podejrzewam, ze przy 60 mph.
hmmm to mam sobie wsadzic 39 calowe kola?
nie wiem jak do konca ta tabele czytac. np. nowy wrangler kj w wersji sport ma 3.21 i kola 30", a sahara ma 4.11 przy kolach 32". dynamike niby maja podobna - te same moce i momenty przy tych samych obrotach... a tabela pokazuje zupelnie rozne wartosci. badz tu teraz madry...
A do jakiego auta ta tabela? Bo to nie jest bez znaczenia w tej sytuacji.
no chyba do Wranglera?:D
Wiesz, wcale nie koniecznie Inna sprawa, że zasadność przełożenia zależy w dużej mierze od indywidualnych preferencji, wiec takie tabele to o kant dupy rozbić Mogą zasugerować wybór, ale jako wyroczni bym ich nie brał.
dzielni forumowicze pomogli już w wyborze:), najwyzje wsadze te opony 39 cali i do przodu
ta tabela jest do kazdego auta. pokazuje obroty przy danej predkosci na biegu bezposrednim czyli 1:1. we wranglerze to wypada na czwarty bieg w manualu lub 3 w automacie
to czemu sa takie roznice w tabeli miedzy wranglerem sport i sahara, skoro dynamika obu aut jest identyczna: sport ma 3.21 i kola 30", a sahara ma 4.11 przy kolach 32" w tabeli RPM dla tych wartosci sa daleko od siebie...