W dzisiejszym programie drodzy czytelnicy zajmiemy się oponami Kumho kl71. Ponieważ bez skutecznie próbowałem się dowiedzieć jak te opony robią w śniegu i lodzie. Postanowiłem swoje doświadczenia tutaj wam oznajmić.
Wybraliśmy się na wyprawę do Szkocji w poszukiwaniu "Potwora z Loch Ness" nie podejrzewając że te opony i Jeep dostaną porządny łomot.
Ciśnienie w oponach - 2,1.
Przejechane kilometry po świeżym, zmarzniętym śniegu oraz po błotku pośniegowym = 1600 km.
Temperatura +1C* do 0C*.
I. Jazda po świeżym śniegu 10/10 II. Hamowanie na świeżym śniegu 8/10 III. Jazda po śniegu z błotkiem 10/10 IV. Hamowanie na śniegu z błotkiem 8/10 V. Jazda po asfalcie z lekkim błotkiem 10/10 VI. Hamowanie na asfalcie z lekkim błotkiem 9/10
Temperatura -1C* do -7C*.
I. Jazda po świeżym śniegu 8/10 II. Hamowanie na świeżym śniegu 7/10 III. Jazda po śniegu z błotkiem 7/10 IV. Hamowanie na śniegu z błotkiem 6/10 V. Jazda po asfalcie z lekkim błotkiem 8/10 VI. Hamowanie na asfalcie z lekkim błotkiem 7/10
Temperatura -8C* do -15C*.
Komfort oraz technika jazdy przy tej temperaturze nie zmienia się znacząco. Aczkolwiek hamowanie czy to na błocie-śniegu, śniegu jest nie lada wyzwaniem.
Problemem jest tez wyprzedzanie jak i przeskakiwanie z pasa na pas w koleinach. Przy tej temperaturze pomimo ze droga jest posypana nie daje to dużo.
Pomówmy zatem o jeździe po oblodzonym śniegu
opona pracuje na lodzie zadowalająco, jeśli chodzi o ścisłość to ruszanie czy też sterowność na lodzie jest w miarę porównując do tego
Jeśli mówimy o jeździe w naprawdę głębokim śniegu takim jak tutaj
około 50 - 60 cm to kumho po prostu orają wszystko co się pod nimi znajdzie. W tej sytuacji bez sprzecznie daje tym oponom 10/10.
Podsumujmy zatem liczbę punktów którą ta opona zdobyła.
Opona dostała w sumie 108 pkt. na 120 możliwych.
Jeśli jesteście zainteresowani tymi oponami jeśli chodzi o warunki zimowe to jest to jak najbardziej trafny wybór. Nie będe rozprawiał tu o przydatności tej opony w terenie bo wiemy jak ta opona robi w terenie.
Proszę nie krępować sie i dopisywać wasze doświadczenia z tymi oponami w warunkach zimowych.
Nie pogniewam się jeśli tutaj zapodacie porównanie jak robia BFG AT lub BFG MT w stosunku do KUMHO KL71.
Pozdrawiam
czekam na Cdn
Jest dobrze
U nas panie tez zima. KL-ki używane na codzień na błocie pośniegowym, w śniegu, w terenie zimowym i na oblodzonej białej drodze.
Ostatni wariant nawierzchni...pominę, bo kolców brak, ale już świeży śnieg, ubity śnieg, i koleiny, też takie w terenie to miodzio! W terenie zimowym bardzo precyzyjne, da się wyjechać z koleiny, trawersy zaśnieżone - trzyma b.dobrze, a co ważne na czarnym w zimie jeździ się super, przetestowane do -17 stopni, na oponki nie mogę narzekać, zarówno ja jak i moja lepsza połowa nie miała żadnej sytuacji krytycznej czy niebezpiecznej, hamowanie jak na XJ z renixem też OK.
Kolejne opony też będą KL-71 tylko już chyba nieco większe
Mcdziubek sorry - nie zauważyłem tematu od wczoraj mam Kumho KL71 na jeepie i to co opisujesz zgadza się w 100% Byłem wczoraj w warsztacie zakładać lifta i opony, chłopaki ostrzegali, że na mt będzie jak na łyżwach a tu kopary nam wszystkim zjechały przy jeździe próbnej. Opony trzymają się jakby ich śnieg w ogóle nie interesował. Moja ocena: śnieg kopny - 10 śnieg ubity - 10 zamarznięte koleiny - 8 (10 tylko dla opon z kolcami) no i jeszcze raz dzięki za pomoc w wyborze
Byś porobił parę fotek jak teraz wygląda na rough country i na kumho. I byś tu zapodał.
A masz tu pomagasa
zapodam jak trochę odpocznę. Wczoraj z warsztatu po 23 do domu wróciłem a dziś cały dzien w rozjazdach ale jazda teraz przednia gdyby jeszcze nie to ściąganie na prawo http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38052 na weekend się postaram fotki z terenu zapodać pozdrowionka
Prosze bardzo link do ostatniego odcinka http://www.youtube.com/watch?v=-VVaVpTy1_Q ocyzwiscie podzielony na kilka czesci. Caly odcinek jest o wyprawie chyba 1godzina 20 minut polecam bo ja sie zajawilem Osobiscie najlepiej sobie sciagnac, ja tam co poniedzialek/wtorek czekam az jakis torent sie pokaze zeby byc na biezaco. Nie uprzedzajac faktow toyota zawiedzie :D ale niestety jeepa nie wzieli. Ale i tak warto obejrzec
a jak zużywają się te opony przy codziennym użytkowaniu? szybko znikają na czarnym?
lenyo jeździ na nich od dawna. Pytaj
a jak zużywają się te opony przy codziennym użytkowaniu? szybko znikają na czarnym?
Ale ciśnienie 2,1 - 2,2 ma byc jak po czarnym.
Bo jak tankniesz mniej jak do terenu to będą się zużywać po bokach.
Są trwałe naprawdę
Do Polski i z powrotem 3400 km
W Polsce około 2200 km Warszawa - Sieradz - Warszawa - Garwolin - Sieradz i tak w kółko. Cmentarze bo byliśmy na Wszystkich Świętych.
Teraz Szkocja przejechane 2404,4 km dokładnie.
Zero zużycia.
No nie licząc na jednej oponie na jednym zębie tym środkowym, jakieś wgniecenie wyżłobienie tak jak by ktoś uciął kawałek potłuczoną butelką po piwie.
A tak to super.
Popadało śniegu w Londynie za dnia, wszystko się rozpuszczało a teraz mróz - jest godzina tutaj 00:36 i jest normalnie jak na lodowisku - więc dodam, że przejechałem się po tym lodzie i mało brakowało a skasował bym parę aut
Bo przyspieszenie na lodzie ma super lecz hamowanie 1/10. Na pewno lepsiejsze niż na letnich
Na szczęście rozróżniamy przecież na drodze lód gładziutki oraz lód taki chropowaty to na tym chropowatym hamowanie znośne jest, sprawdziłem na nie równym lodzie przed hotelem w Inverness. http://picasaweb.google.pl/jaroslaw.szyszko/Zima# trochę fotek. wykrzyże na max na razie niemożliwe => potrzebne jeszcze dystanse na tył
14GT, rewelka wygląda
dzięki
12. 14. 19 dał bym na jeepa miesiąca.
12. 14. 19 dał bym na jeepa miesiąca. Dzięki mam problem ze wstawieniem za duże
To wyślij mi na mail mcdziubek@hotmail.com a ja to przezuce na mój fotosik i podrzuce tutaj trzy linki z twoimi zdjęciami pózniej tylko przekleisz do jeepa miesiąca.
Jak chcesz??
Dzięki za propozycję ale muszę w końcu sam ten "problemik" rozkminić
[ Dodano: 2010-01-08, 19:58 ]
Znalazł może ktoś gdzie można kupić 35"12.5 r15? Szukam w necie i nigdzie nie ma
sprwadź tu: http://www.camskill.co.uk...1_4x4_tyres.php
Napisałem maila do nich kilka dni temu, odpisali, że nie wiedzą kiedy będą dostępne w tym rozmiarze.
na alledrogo sprawdzałeś? z r15 nie powino być problemu
Ja tez uzywam Kl 71 i potwierdzam,, że sa rewelacyjne. Na asfalcie ciche jak AT, a w terenie sa lepsze od BFG MT.
P.S. Nigdzie nie ma i przez jakiś czas nie będzie KL71 w rozmiarze 35x12,5x15. Sam czekałem ponad miesiąc na 35" i musiałem zamówić znowu 33x12,5x15.
mcdziubek, napisz coś o wyważaniu opon, czy były z tym problemy.. czy dużo ołowiu trzeba było dołożyć do nich.
Czy przy różnych prędkościach jadąc po czarnym czuć szarpanie na kierownicy ? Czy po czarnym opona jest głośna i jak wygląda komfort jazdy na niej po czarnym ?
Czy po czarnym opona jest głośna i jak wygląda komfort jazdy na niej po czarnym ? A co ja napisałem jeden post wyżej. Na asfalcie ciche jak AT, a w terenie sa lepsze od BFG MT.
A co ja napisałem jeden post wyżej. ale to jest subiektywna ocena chcę poznać zdanie jeszcze innych userów
ale to jest subiektywna ocena A to czemu? Ja jeździłem juz kilkoma Jeepami (XJ, ZJ i WJ) i to na róznych oponach.
A to czemu? ...bo chodzi mi o odczucia kogoś, kto po raz pierwszy ma tego typu opony (opony MT) a nie osoby która dojechała już kilkanaście kompletów, różnych producentów i różnej jakości.
Ofkors Twoja opinia jest cenna... ale w moim przypadku (na chwilę obecną) bardziej jest interesujące jakie doznania z jazdy na co dziń daje opona MT
ale w moim przypadku (na chwilę obecną) bardziej jest interesujące jakie doznania z jazdy na co dziń daje opona MT Ok, rozumiem. KL71 na asfalcie zachowują się jak BFG AT.
...bo chodzi mi o odczucia kogoś, kto po raz pierwszy ma tego typu opony (opony MT) czyli ja moje opinie powyżej
[ Dodano: 2010-01-10, 23:44 ]
No to po wyjeździe w śnieżne tereny: robią w śniegu do pół łydki aż miło, robią w błocie pośniegowym i są komfortowe na czarnym, 100-110 km/h no problem i cicho, na mokrym asfalcie nawet da się zahamować... A szczerze? Jako MT nadające się do codziennego użytku szczerze polecam. W błoto też.
Do Polski i z powrotem 3400 km
W Polsce około 2200 km Warszawa - Sieradz - Warszawa - Garwolin - Sieradz i tak w kółko.
Tak właśnie jak da radę to zrobię zdjęcie ile tych odważników tam jest od wyważenia.
Opona wyśmienicie się wyważa. Bujnąłem jeepa 180 km/h na tych klockach u Helmuta i zero wibracji jakichś nie pożądanych akcji.
Oczywiście jak to Winiu usłyszał to mnie Opieprzył przez duże O.
Ale faktycznie można nazwać tę oponę uniwersalną i na błoto i na śnieg i na asfalt.
Jedyne czego się boję na tych oponach to wcisnąć do oporu hamulec bo trochę wężykuje mi jeep podczas ostrego hamowania.
Ale to nie musi być wina opon. W tym tygodniu robimy mu transfuzję DOT4. Jak będzie płyn wymieniony to wtedy sprawdzę jak ostro zahamuję.
Suchorz jeździ no i przecież Katrina przed nieszczęsnym dachowaniem też jeździła i jak dawały radę te oponki
A czy ktoś porównywał juz żywotność w stosunku do BFG MT lub Maxxis BigHorn? Tak na oko KL ma chyba ciut płytszy bieżnik?
Maxxis i Kumho mają bardzo dobrą gumę ale myślę, że to za młode wzory opon, żeby uczciwie i obiektywnie je porównać.
pawelll1, jeździłem na BFG MT i na Kumho KL71. BFG MT jest głośna, sliska na mokrym i gorsza w błocie. Jest natomiast pewnie bardziej wytrzymała na asfalcie- twardsza guma.
kl71 mam już jakieś 37-40 tysi kilometrów... bieżnika jest jeszcze grubo ponad połowa... w terenie ciągle robią lepiej od BFG znikło na moje oko jakieś 2-3 mm jeżdże na niższym ciśnieniu... od 1,3 do 1,8 max... na początku dużo (b.dużo) na 1,3 , teraz średnio 1,6 i 1,8 (to po mieście) opona bardzo dobrze się trzyma na śliskim, zaśnieżonym, suchym... nie odczuwam uślizgów pokonując szybciej zakręty, teraz na mieście (błoto pośniegowe, ubity śnieg czasem) nie polecę bokiem na zakrętach (chyba, że baaaaardzo chcę, ale też ciężko) hamowanie nie sprawia problemów, dopóki nie ma lodu pod spodem, albo mi się hamulce nie zblokują (wina hamulców)... moje pierwsze MT i prawdopodobnie ostatnie... znaczy zostanę przy tym bieżniku... (może zrobią 33x10,50x15 )
aha... na asfalcie cichutkie, wogóle nie przeszkadzają w jeździe
kl71 mam już jakieś 37-40 tysi kilometrów... bieżnika jest jeszcze grubo ponad połowa... w terenie ciągle robią lepiej od BFG znikło na moje oko jakieś 2-3 mm
No czyli są i bardziej doświadczeni użytkownicy to chyba nie za dużo jak na taki przebieg. Jeszcze zależy ile z tego po asfalcie. A jaki głęboki bieżnik bieżnik mają nowe?
A jaki głęboki bieżnik bieżnik mają nowe? 14,5 +/- 0,5mm po przebiegu 1400km
dzieki za opinie, kupuje te opony!
chyba bardziej chodzi ile w terenie te opony były... teren weekendowo, w sumie może jakieś 2 tysie w terenie? reszta asfalt... ze 4 wyjazdy 3-4-ro dniowe w terenie zaliczyły, a reszta to weekendowe wyjazdy...
bieżnik jest zależny od rozmiaru... żałuję, że nie sprawdziłem gdy były nowe...
no super, dzięki za opinie. Czyli generalnie lepsz trakcja w błocie kosztem trwałości no i niestety zaniżone rozmiary, trochę płytszy bieznik. W sumie mozna by się pokusić o okreslenie, po jakim przebiegu BFG MT będzie się lepiej spisywała w błocie z powodu dużo głębszego bieżnika niż w KL. Ale z tego co Stefan pisze to nie prędko to nastąpi
A ja mam pytanie do posiadaczy stosunkowo świeżych KL-ek - czy możecie z grubsza określić na ile ich rzeczywista średnica i szerokość odpowiada temu, co odlano na boku opony? Na offroaders.com podają dla wszystkich umieszczonych tam rozmiarów, że jest to -0,2" (czyli stosunkowo niewiele), na szerokość też trzymają wymiar z dokładnością do 0,1" i w związku z tym mam lekkie wątpliwości, czy mimo jakiegośtam liftu takie opony wejdą w moje nadkola i napewno nie będą ocierały przy wykrzyżach. Pytam, bo szans na przymiarkę 30x9,5 R15 to raczej nie mam, a nie chcę sobie po zakupie pluć w brodę, że kupiłem zbyt duże 30" lub też za małe 29". Teoretycznie to tylko cal na średnicy (ok. 13 mm na promieniu) i ok. 6 mm na szerokość opony, więc nie powinno być problemu, ale... wszyscy wiemy jak to z tą teorią w praktyce bywa .
Pozdrawiam, Piotr.
Moje mają rozmiar 265/70/17 czyli 31,6"
mam lift 2" tylko bo mimo ze mój to CRD i powinienem mieć lift3" to mam tylko 2". Podejzewam ze mam siadniete sprezyny. Porownywalem do Jeepa mojego starszego brata Gryzli który tez ma identyko CRD OVERLAND jak mój. I mój jest wyższy od jego 1".
Śmiało do liftu 2" możesz już wsadzić własnie max do 31".
rozmiar 265/70/17 w WG przy lifcie 4'' również tarcie tylnych opon o amory przy max wykrzyżu. potrzebne dystanse 30mm i ale jak będzie w ZJ to nie wiem
potrzebne dystanse 30mm i
No właśnie. Powiem tak
Ja zakładam na tył 2" i na przód 1" gdy w teren.
Ale jak teraz jeżdżę na co dzień po mieście na nich, bo szkoda mi na sól na drodze tych 22" kółek
to daje tylko na tył te 1" calowe dystanse i absolutnie wystarczy.
ja se na wiosne przywalam w 33 KL
oj sie bedzie działo
no
no i niestety... ale przez przypadek (w rozmowie z ktomkiem) wyszła drobna rysa na "superowości" KL71 ........... to ich kierunkowość.
jeżeli mamy koło zapasowe też KL71 to w przypadku złapania flaka z niewłaściwej strony pozostaje nam dwie opcje: jechać na odwrotnym bieżniku lub przekładać oponę w terenie na drugą stronę felgi
Jeżeli jesteśmy blisko domu lub jakiegoś warsztatu wulkanizacji.. to nie ma problemu... ale jak gdzieś daleko po za cywilizacją ?
A co sie stanie jak pojedziesz na oponie ze złym kierunkiem? Nic, wiec nie ma problemu. Ma to znaczenie w autach osobowych, jadacych 150km/h, ale nie w Jeepie jadacym po szutrach. Zresztą jedziesz tylko do najbliższej wulkanizacji i po problemie.
Ma to znaczenie w autach osobowych, jadacych 150km/h uważasz, że WJ CRD nie da rady tyle jechać ?
Sygma,
Spokojnie, zwłaszcza szutrami w Rumunii.
Spokojnie, zwłaszcza szutrami w Rumunii. Ja by Ciebie Rumun z widłami gonił... to swoim XJ też byś rozwiną taką prędkość
ja tam mam kumho w moim tylko kumho 834 i nie narzekam głośniejsze na asfalcie
ja se na wiosne przywalam w 33 KL
Czyżby lift się szykował? Czy mocna wycinanka??
no chyba nie na takim lifcie jak na focie samobujca jeszcze nie wiem czy się da.....
... bo nie wiem jak do niego wsiąść drabiny nie dali
drabiny nie dali poskocz do mnie to ci zmotam jakąś opuszczaną no na pilota oczywiście
Czyżby lift się szykował? Czy mocna wycinanka??
trza bedzie i wte i we wte
no
tyle ze narazie wszedzie brak rozmiaru 285/75 R16
ja tam mam 31x10,50 r15 i mi to pasuje
Jak Kumho sprawują się na suchym czarnym asfalcie, czy można je polecić do normalnej codziennej jazdy ?
trza bedzie i wte i we wte
No to widzę się szykujesz na spoty
Odnośnie Kumho to w sumie spotkałem się tylko z jedną opinią gościa, który na nich śmiga, że się kończą szybko. Ale jakoś nikt inny tego nie potwierdza
Pewnie gość miał zbierzność zjechaną
Nigdzie nie można dostać tych opon - macie jakieś namiary?
Nigdzie nie można dostać tych opon - macie jakieś namiary? a jaki rozmiar?
NIE BRAKUJE!! MAJĄ 50 SZTUK NA STANIE po 120 funtów z VAT
235/75R15
TUTAJ TUTAJ TO JEST TA STRONA tutaj jest Link do Opon Kumho KL71 33" lub 285/75/16 >>> http://www.alloywheels.co...file=75&size=16
Dzięki ale może ktoś ma namiary w PL ?
235/75R15
no na taki rozmiar to Kumho robi tylko takie ale to bodajże do 7,5 tonówki
Ja na twoim miejscu z takim rozmiarem jak chcesz to bym brał:
albo te 235/75SR15 GENERAL GRAB AT OWL 235751542GEN ÂŁ 55.43 ÂŁ 65.13 1 sztuka w magazynie.
albo te 235/75R15 NEXEN ROADIAN MT 104Q 2357515MT ÂŁ 74.85 ÂŁ 87.95 88 sztuk w magazynie.
Jak bierzesz rozmiar i wpisujesz go w kalulator opon to inaczej byc nie może one musza mieć te 840 mm.
ja wpisałem swoje 31,6" i faktycznie mam taki rozmiar bo miarką zmierzyłem
No tak w kalkulatorze wychodzi ze powinno byc dokladnie 834 mm ale ze w rzeczywistosci maja 805. Na zywo zobacze to zmierze.
Są KUMHO w rozmiarze 235/75r15 - ostatnio były na aukcji i to 2 razy tylko zbyt długo się zastanawiałem...
Są KUMHO w rozmiarze 235/75r15 - ostatnio były na aukcji i to 2 razy tylko zbyt długo się zastanawiałem...
no patrz ale ja durny
tutaj masz ale trzeba je zamówić bo nie maja na magazynie.
Długo trzeba byłoby na nie czekać i jaki koszt przesyłki ? ja czekałem tylko 6 dni
ale 33x12,5x15 nie ma
i jaki koszt przesyłki ?
za 1 oponę 20 funtów za 4 opony 80 funtów sobie życzą
[ Dodano: 2010-01-28, 01:08 ]
Na dniach dostenę z GB takie Hankooki w wymiarze 265/70-17 do WK i zrobię fotki. Sam jestem ciekawy wyglądu na żywo.
[ Dodano: 2010-01-28, 18:14 ]
i zrobię fotki Czekamy z niecierpliwością
Oponki dzisiaj przywieźli. Obiecane fotki- 265/70/17
W przyszłym tygodniu oponki będą założone do WK z liftem 2".
Bardzo mi się podobają . Ciekawe jak się sprawdzą w terenie?
Ciekawe jak się sprawdzą w terenie?
rozumiem że to są oponki na twojego Rzepa??
Mają agresywny bieżnik Jak już będziesz je miał i sprawdzisz to napisz jak robią...
Jak już będziesz je miał i sprawdzisz to napisz jak robią...
Nie ma sprawy - niebawem zdam relację.
suchorz, jak ich jakość wykonania to raz.... a dwa jak się wyważają ? Bo w błocie to pewnie robią wystarczająco jak na możliwości WK
14GT tu zamawial swoje
http://www.camskill.co.uk...15,_235/75_R_15 _________________ 14GT zamawiałeś 17-stki? Bo ja nie mogę znaleść, ślepy jestem albo co, a chciałbym zamówić takie jak poleca mcdziubek 265/70/17. Mcdziubek, pomóż znaleźć
jak to już ktoś zauważył na lód tylko kolce ... cała reszta 10/10, no może 9,5
chciałbym zamówić takie jak poleca mcdziubek 265/70/17
Nigdzie nie ma w tym rozmiarze
Napisałem kilka maili do tych sklepów kiedy będą oponki
branie mają lepsze niż babcia z rentą
Czy wyważał już ktoś z was swoje koła kulkami z ASG ?
Jestem ciekaw opini innych userów na ten temat....
ja mam swoje 33/12,5/15 BFG MT tak wyważone od wiosny 2009 i jestem bardzo zadowolony
tylko że ja swoim jeżdżę max 100-120km i to w porywach wiatru i z górki
na codzień 70-90km...
14GT zamawiałeś 17-stki? Bo ja nie mogę znaleść, ślepy jestem albo co, a chciałbym zamówić takie jak poleca mcdziubek 265/70/17. Mcdziubek, pomóż znaleźć Hej, mam dokładnie ten rozmiar. Maiłem chyba farta, że akurat mieli na stanie
Tam gdzie ja kupowałem na alloys.co.uk to mają owszem ale na 16" felge 33" calowa opone odpisali mi ze nie wiedza kiedy można się spodziewać tych co ja mam.
Będę sprawdzał co tydzień i jak się pojawia to dam znać.
Kumho nie ma, ale sa Hankook: http://www.camskill.co.uk...lid=m56b0s273p0 Testowaliście już Hankooki? W sumie i tak do tych opon chcę dokupić felgi, więc już prawie zdecydowałem się na KUMHO KL 71 - 265/75R16. Teraz mam jeszcze zagwozdkę, używane oryginalne alufelgi kupić, czy nowe stalówki? Myślałem o tych: http://www.allegro.pl/ite...er_cheroke.html Jakie ET mają oryginalne felgi w grandzie?
Ja na początku czyli ok 2 tygodni temu chciałem wziąć z GB KUMHO KL 71 - 265/70/17 (jak polecał suchorz), ale ich nie było . Otrzymałem od nich informację, że będą na stock'u za ok 8 tygodni czyli teraz mniej więcej za 6. Trochę długo. Zdecydowałem się więc na Hankooka. A jak któryś z kolegów zauważył do mojej bulwarówki (WK) może starczy
więc już prawie zdecydowałem się na KUMHO KL 71 - 265/75R16.
przesyłka do Polski kosztuje 90 funtów czy za 4 czy za 5 tyle samo Flat Rate.
265/75R16 KUMHO KL71 [9] 119Q 2657516XBUKUKL71 ÂŁ 99.59 za szt. 26 opon w magazynie.
[ Dodano: 2010-02-01, 23:30 ]
TUTAJ masz TANIEJ po ÂŁ91.45 juz z VAT.
http://camskill.co.uk/pro...m64b0s493p12013 wow, dobry sklep - jest rozmiar, a opona wychodzi znacznie taniej niż w PL...
Jest jeszcze jedna fajna opona o podobnych wlaściwościach jak KL71 , ale nieco bardziej agresywna. Interco SS-M16.
M-16 jest bardziej błotna i wydaje się gorsza na asfacie. Ale jest to stosunkowo nowa opona (chyba ok 2-3 lat w produkcji) i nie ma zbyt wielu opni. Ma doskonałe recenzje na czarnym (podobnie jak KL71 co czyni je wyjątkowymi wśród MTeków) , ale trzeba wziąć pewną poprawkę, gdyż opony marki Interco kupują raczej ludzie ceniący sobie lepsze właściwości offowe, zatem zaskoczenie powoduje ich dobre właśności drogowe i pewnie stąd wynikają takie oceny. M-16 jest nieco cięższa i ma głąbszy bieżnik, zatem pewnie i gorzej się wyważa, za to na pewno lepiej zachowuje się na niskim ciśnieniu i jest pancerniejsza od KL71. Przy normalnej eksploatacji na czarnym , szutrach czy innych lajtowych nawierzchniach spada prowdopodobieństwo złapania flaka.
Problemem jest wyższa cena ... ale to jednak jest Interco. Niestety niedostępna w Polsce.
Czy wyważał już ktoś z was swoje koła kulkami z ASG ?
Jestem ciekaw opini innych userów na ten temat....
Zdaje sie, że Stebel używał kulek (tyle, że raczej nie od ASG) i pozytywnie się wypowiadał.
te kulki chyba sprawdzają się jak masz np. oponę nalewkę... kiedy ciężko wyważyć ją lub nie można za pomocą zwykłych odważników
te kulki chyba sprawdzają się jak masz np. oponę nalewkę... kiedy ciężko wyważyć ją lub nie można za pomocą zwykłych odważników
moim zdaniem sprawdzają się w każdej oponie terenowej
ja mam roczne orginal BFG MT 33/12,5/15 od początku wsypane kulki ASG i żadnych minusów tego rozwiązania w swoim przypadku nie widzę...
najwiekszy plus jest to że nie ma żadnych odważników
drugi plus - wyważają nawet oklejone grubym błotem opony
na początku ciekawym doznaniem było to jak zwalniałem do zatrzymania się
kulki zsypują sie na dół opony - efekt ciekawy długie szszszszszyyyyy
Polecam....
drugi plus - wyważają nawet oklejone grubym błotem opony tylko jedna rzecz.... te kulki wyważają dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka (o ile dobrze pojmuję zasadę ich działania) czyli jak się zatrzymasz lub jedziesz wolniej (jak to w terenie) to nie wyważą
opony w błocie... wystarczy przyspieszyć i błoto się odgrywa. czyli całe wyważanie trzeba "zaczynać od początku" za każdym oderwaniem kawałka błota.
wystarczy przyspieszyć i błoto się odgrywa z opon tak z felgi nie zawsze
no ok....
a co jeśli opona (a duże często tak mają) złapie trochę "jajka" ? fizykę miałem dawno... ale chyba siła odśrodkowa umieści kulki w "szczycie jajka".... czy tak ?
Jak to działa? 1. Kiedy koło zaczyna się obracać, kuleczki rozkładają się równomiernie we wnętrzu opony dzięki sile odśrodkowej. 2. Kiedy prędkość, a wraz z nią siła odśrodkowa niewyważenia zwiększa się i âźciężki punktâ szarpie zawieszeniem koła w górę i w dół, kuleczki dzięki bezwładności zaczynają przesuwać się w kierunku przeciwnym. 3. Kuleczki kontynuują swój ruch do momentu, kiedy koło jest wyważone. 4. Dzięki siłom przyciągania elektrostatycznego, po zatrzymaniu pojazdu kuleczki nie opadają, lecz utrzymują się na oponie w pozycji wyważenia. Jeżeli po dłuższym postoju lub powolnej jeździe po wybojach opadną na dno opony, wystarczy krótki odcinek jazdy z normalną prędkością, aby koło ponownie się wyważyło.
tak , masz rację wyważają po chwili jak masz szybkość 20-30km/h , a z tego co mi wiadomo to zdeważenie opony odczuwa się przy 110-120km/h wiec na początku to nie ma żadnego znaczenia , szczególnie przy szybkości 30-40km/h... czyli na dobrą sprawę....... w samochodzie typowo w teren nie ma takiej potrzeby, bo nie osiąga on takich prędkości w terenie
... no chyba, że jest ktoś twardzielem i śmiga 120-130 na oponach MT po asfalcie
PS na pewno się to sprawdza w TIR'ach
a co jeśli opona (a duże często tak mają) złapie trochę "jajka" ? fizykę miałem dawno... ale chyba siła odśrodkowa umieści kulki w "szczycie jajka".... czy tak ?
takie coś to tylko chyba po dłuższym postoju na flaku
na jajowatej oponie raczej sie kolego jeździć nie da
a jak już będzieśz miał jajowatą to wyważenie ci nic nie pomoże
a z tego co mi wiadomo to zdeważenie opony odczuwa się przy 110-120km/h już od ok 70kmh
takie coś to tylko chyba po dłuższym postoju na flaku eeeeeee... tam Kupujesz takie opony NANKANG NS-2 i po 1000km zrobionym na czarnym masz 3 jajkowate opony ... sam spróbowałem takich.
Ten problem dotyczy też i innych bardziej markowych opon niestety.
już od ok 70kmh
zgadza się
myślałem o plaskaczu
słyszałem że niektórzy po 180km/h pipkami śmigają na MT-ekach
słyszałem że niektórzy po 180km/h pipkami śmigają na MT-ekach jeeeeeeeeeeedziemy !!! http://www.sadistic.pl/21...42e473bae542e52
to opony ktore pekaja zanim osiagna maxymalna predkosc jaka jest na nich dopuszczona
to opony ktore pekaja zanim osiagna maxymalna predkosc jaka jest na nich dopuszczona
to przykre że taką chałę sprzedają
co to jest ten "NANKANG NS-2" jakaś chińszczyzna ? w opisach jakie się czyta to nie... ale faktycznie to jest typowa chińszczyzna "made in china"...
gorszych w życiu nie miałem. po 3.000 km poszły na śmietnik
[ Dodano: 2010-02-02, 21:40 ]
do tej pory drugi komplet BFG MT nowych
następne KL-71 Słusznie, KL71 sa super. Śmigałem na nich ok 140km/h i jeździ się jak na AT, a w terenie sa lepsze od BGF MT.
... no chyba, że jest ktoś twardzielem i śmiga 120-130 na oponach MT po asfalcie ja na swoich cooperach stt jechalem ponad 150 na autostradzie bez problemu
aaa ... przypomniała mi się bardzo ważna rzecz ... jak wyważałem swoje koła to na jedno poszło 90g a na resztę po mniej niż 30g (10-30g), większość osobówek tak nie ważą. ...
ale KL-71 mają też wady, jak jest 1,5 metra śniegu i pod górę ... nie robią ... dziś sprawdzałem
ale KL-71 mają też wady, jak jest 1,5 metra śniegu i pod górę ... nie robią ... dziś sprawdzałem Mozna im to wybaczyć. 2 metrowe zaspy i chałdy śniegu spokojnie pokonują. Ostatnio musiałem podjechac pod górkę, ale na drodze stał samochod, więc ominąłem go bokiem po 2 metrowej kupie śniegu i spokojnie- jedynie użylem 2 blokad i do przodu.
no niewiem niewiem duzo mamy osatnio w kraju sniegu w szczegolnosci tego ekstra skrzypiacego
Mozna im to wybaczyć. 2 metrowe zaspy i chałdy śniegu spokojnie pokonują. No to mnie uspokoiłeś, już myślałem, że źle wybrałem .
Opony juz założone, wyważone i nawet wulkanizator pochwalił je. Wyważyły się bardzo łatwo, mało odważników, bo tylko 70-80gr, nie miały najmniejszego bicia. Jutro zakładam koła do auta.
No to pozostanie teraz test "na czarnym".... i tego jestem ciekawy jak wypadną w porównaniu do KL71
Jutro chętnie przetestuje opony i WK z liftem.
Jutro chętnie przetestuje opony i WK z liftem. i takiej postawy oczekiwałem od kolegi
2 metrowe zaspy i chałdy śniegu spokojnie pokonują. Ostatnio musiałem podjechac pod górkę, ale na drodze stał samochod, więc ominąłem go bokiem po 2 metrowej kupie śniegu i spokojnie- jedynie użylem 2 blokad i do przodu. Czyli auta nie było widać...
Czyli auta nie było widać... Bez przesady, maskę mam na wysokości 130cm
No a gdzie 2m zaspa?
No a gdzie 2m zaspa? Przed autem.
Hmm, niech Ci będzie...
Macie tu filmiki ze Szkocji na oponach Kumho KL71 absolutnie
Malwina jak zwykle odmawia współpracy (niechętnie bierze udział) w kręceniu filmów lub robieniu zdjęć więc ja tu słownie-ustnie molestuję -musztruję
A konkretnie pierwszy filmik jest to Trasa Krajowa dwupasmowa B852 Na wschodniej ścianie LOCH NESS jadąc na Południe. Tutaj 1-szy:
Góra BEN NEVIS 4402 Stóp npm zrobione przez otwarte okno w Jeepie z mostu (bo na moście jest zakaz zatrzymywania) przy prędkości 20 MPH tak zrobione w ruchu
Drugi filmik pokazuje droge przebiegającą przez pasmo górskie jadąc od Fort William(BEN NEVIS) na Południowy Wschód w kierunku Glasgow. Tutaj 2-gi:
Dobra a ja wczoraj wywazalem 285/75 16 i ciezarkow weszlo na jedno strone nawet 150 na reszcie 120-130max. Niewiem czy to duzo czy nie.... Pierwsze wrazenia. Napewno glosniejsze anizeli zimowki nexena.
mcdziubek, fajne widoczki
mcdziubek, fajne widoczki +1
zarąbiste
Dobra a ja wczoraj wywazalem 285/75 16 i ciezarkow weszlo na jedno strone nawet 150 na reszcie 120-130max. Niewiem czy to duzo czy nie.... Pierwsze wrazenia. Napewno glosniejsze anizeli zimowki nexena. Może wreszcie napiszesz jakie masz opony??? Od poczatku nic konkretnego jeszcze nie napisaleś, same pierdoły. Jakie masz opony, jakie felgi???? Może masz krzywe felgi?
[ Dodano: 2010-02-05, 08:25 ]
Góra BEN NEVIS 4402 Stóp npm Ładna góra, wchodziliście na nią? Drogi też niezłe, całkiem fajnie w tej Szkocji zimą.
No watek jest o kumho a wiec kumho. Felgi orginalne i proste...
Darek, pisz co chcesz ale to, że wdupiłeś się w 2 metrową zaspę i pojechałeś jest większą bajką niż avatar w wersji 3D
e no patrz http://www.smog.pl/wideo/..._pirat_drogowy/ jak taki moze to co dopiero jeep moze:D
Ale jest subtelna różnica między zaspą 0,2 m a zaspą 2 m
jakie auto taka zaspa..
...oj czepiacie się tych 2m Było ciut mniej... ale jakie to ma znaczenie
Ładna góra, wchodziliście na nią?
Niestety, mieliśmy wjechać kolejką linową taką jak na Kasprowy Wierch ale goniliśmy czas żeby jeszcze kilka Jezior zaliczyć przed zachodem słońca.
Wstaw jeszcze jakieś fajne fotki
Ale jest subtelna różnica między zaspą 0,2 m a zaspą 2 m Następnym razem zrobię fotkę przed i po przejechaniu.
Wracając do opon. Założyłem Hankook MT 265/70/17 do WK z 2" i wygląda tak:
Była jazda próbna i w śniegu robią bardzo ładnie, a na asfalcie sa minimalnie głosniejsze od KL 71.
Myślę, że spokojnie można je kupować jako zamiennik KL 71.
suchorz, dobra robota ładnie wygląda
Do mnie też dzisiaj przyszły oponki KL71 265/75/16 czyli prawie 32 cale . Z tym, że ja zamówiłem w: http://www.opony-4x4.pl/ Cena 600 zł za sztukę, to o około 50 zł/szt drożej niż w GB (wliczając transport), ale na fakturę po odliczeniu vat wychodzi już korzystnie, no i 5 lat gwarancji na miejscu. Jedno ale, kupiłem 16-stki, nie mają 17-stek. Ponieważ i tak chciałem dokupić drugi kpl. felg, było mi w zasadzie obojętny rozmiar, ale teraz jestem zadowolony że tak zrobiłem. Mniejsza felga, powiększa optycznie oponę, wygląda zaje...ie. Jak auto było podniesione i założyli koła, to w pierwszej chwili byłem przerażony, że się nie zmieszczą, ale jest ok. Co do zachowania się opony, to nie mam co pisać, bo już było dużo pochwał i potwierdzam. Zakładając te opony, zdjąłem prawie nowe zimówki. Wiadomo, że w kopnym śniegu Kumho są dużo lepsze, ale na śliskim gładkim spodziewałem się, że będzie gorzej niż na zimówkach. No i rzeczywiście tak jest, ale nie ma tragedii, wahałem się wcześniej czy aby na pewno pozbyć się zimówek, teraz już wiem, że idą do na sprzedaż. Zdjęcia wkrótce.
no teraz jasne dlaczego 600. za 17'' wołali u nas coś koło 800-900 zł.
no teraz jasne dlaczego 600. za 17'' wołali u nas coś koło 800-900 zł. Tego nie wiem, ale w GB cena za 16 i 17 jest taka sama. Na te 16 co kupiłem, to niby jakaś promocja jest, a 17 nie mają.
Wstaw jeszcze jakieś fajne fotki
Tak zrobię, ale na wzór PA86 opisze trochę Szkocje i powstawiam zdjęcia - otworze nowy temat pt. "W poszukiwaniu potwora z Loch Ness Jeepem" dobry chyba tytuł?
Podkleje potem tutaj link.
Może by nawet zorganizować jakiś wypad kilu samochodów w tamte rejony na zwiedzanie i jazdy w rożnym terenie ?
No taki wyjazd krajoznawczy na pewno by był fajny ale ilu chętnych się znajdzie żeby przyjechać na wyspy?
Poza tym nie ma co ukrywać taka zima jak teraz to tu i nawet w Szkocji to rarytas.
Ostatnio taka pogodę mieli w 1987 roku.
no i 5 lat gwarancji na miejscu Dowiadywałem się i ta gwarancja jes tak samo ważna w PL jak i GB. Najciekawsze, ze gwarancja jest tylko na uszkodzenia konstrukcyjne i nie wiele jest warta. Ta firma z GB ma PL siedzibę i nie będzie problemu z gwarancją. KL71 na 17" w PL nie ma.
Tak zrobię, ale na wzór PA86 opisze trochę Szkocje i powstawiam zdjęcia - otworze nowy temat pt. "W poszukiwaniu potwora z Loch Ness Jeepem" dobry chyba tytuł?
No taki wyjazd krajoznawczy na pewno by był fajny ale ilu chętnych się znajdzie żeby przyjechać na wyspy?
Poza tym nie ma co ukrywać taka zima jak teraz to tu i nawet w Szkocji to rarytas. podejrzewam, że kilka osób się znajdzie... i to nawet nie na zimę. Latem tam też musi być równie pięknie. Kwestia tego by przygotować jakąś fajną trasę na kilka dni + zaplecze z noclegami.
Jak dla mnie największy problem to fakt, że jeździ się tam nie po normalnej stronie
Spoczko
klikasz na mapce który rejon Szkocji ci pasuje i heja.
Jakie hotele . Terenówka, offroad i .... hotel, toż to nie pasuje. Namiot i biwak na dziko, to tak .
Jaka tam terenówka Wypad turystyczno krajoznawczy....... połączony z wieczornymi degustacjami miejscowych alkoholi
to ja sie pisze ( o ile nie bede w morzu ) tylko napiszcie termin a sprawdze w planie podmian
cześć byłem dziś w De na autostradzie (no nie było innej drogi do domu ) i co ciekawego: na niemieckim asfalcie Kumho jest jeszcze cichsze
wychodzi na to, że jest to najlepsza opona "uniwersalna"
Jaka tam terenówka Wypad turystyczno krajoznawczy....... połączony z wieczornymi degustacjami miejscowych alkoholi No dobra, przekonałeś mnie, ale rozważcie opcje namiotu, szybciej się trzeźwieje na świeżym powietrzu .
ale rozważcie opcje namiotu, szybciej się trzeźwieje na świeżym powietrzu ofkors trzeba zabrać jeden czy dwa.... bo nie każdy po takiej degustacji da radę dotrzeć do pokoju.... no i śpi tam gdzie zaśnie
wychodzi na to, że jest to najlepsza opona "uniwersalna" Dokładnie tak.
zamienię 5szt. bfg mt 33/12,5/15 na 5szt. KL71 mt
dodam....że chętnie...
Hans Kloops, jak do tego dołożysz ładną siostrę to kto wie
Hans Kloops, jak do tego dołożysz ładną siostrę to kto wie
- skąd wiesz że ładna ?
- czy wolna ?
- i nie za stara dla ciebie ?
ja ne ten przykład już zaczynam oglądać się za koleżankami mojej córki
[ Dodano: 2010-02-07, 11:42 ]
sprawdziłem twoją datę ur bedzie dobra - jest młodsza od ciebie
... to gdzie mam wysyłać te opony ?
... to gdzie mam wysyłać te opony ? do mnie
Ja mam w ZJ (z klatką) po robocie jeżdżę z kamerami itp. do serialu ,,M jak Miłość".Często muszę wjechać w teren i oponki sprawują się świetnie na asfaltówce do 140km/h też po wyżej już gorzej. Moja ocena: 4 - godne polecenia na drodze w miare ciche
a mam w ZJ (z klatką) po robocie jeżdżę z kamerami itp. do serialu ,,M jak Miłość To kolega ciekawą pracę ma, po pracy .
pawlo86 napisał/a: a mam w ZJ (z klatką) po robocie jeżdżę z kamerami itp. do serialu ,,M jak Miłość
To kolega ciekawą pracę ma, po pracy . A no se dorabiam
tutaj jest Link do Opon Kumho KL71 33" lub 285/75/16 >>> http://www.alloywheels.co...file=75&size=16 Kicha, nie mają 35x12,5R15 Nawet nie ma takiego rozmiaru w ich katalogu.
Darek ale ty widziałeś już gdzieś te KL71 na 35"??
A co jeśli nie ma takich kapci?
To tylko simexy ratują sytuacje?
Darek ale ty widziałeś już gdzieś te KL71 na 35"?? Są już. Camskill ma od dawna w katalogu, ale obecnie nie mają na stanie ich. http://www.camskill.co.uk...26b0s2227p12126 Opony 4x4 tez mają w ofercie, ale chwilowo ich brakuje. http://www.opony-4x4.pl/ Może za kilka dni będa w PL, bo już płyną.
no tu na oficjalnej stronie znalazłem.
Odświeżam temat. Decyzja co do marki opon podjęta ale pozostaje kilka pytań. Po pierwsze czy 31 czy 32 ? 14GT jak tam z wykrzyżami ? Bo chyba Tobie trochę obcierały ? Miały być jakieś dystanse czy inne takie cuda ? (nie znam się). W zasadzie i tak myślałem o kupnie nowych felg, wtedy można dać jakieś tam ET czy inne cudo, żeby lepiej pasowało. I tak dochodzimy do ostatniego pytania - jeśli felgi to decydować się na 16 czy 17 ? Jak rozumiem przy oponie dobranej do danego typu felgi wysokość koła będzie taka sama. Czy są jakieś "za" 17 ? Na 17 powinien być stabilniejszy (twardszy) na czarnym a poza tym ? Całość oczywiście do WJ'a ze stopki. Piszcie a mcdziubek, będzie pomagasy rozdawał w moim imieniu
manex, bierz albo 15 albo 16, w 17 sie nie baw bo bedzie mało gumy do pracy w terenie a jak coś to mam 31" Kl71 do sprzedania
14GT jak tam z wykrzyżami na max wykrzyżu ocierają o przedni i tylny zderzak, ale da się przeżyć
wicior,
Jak to 31" przeciez dokladnie to chyba by bylo 31,7"
Manex tobie nie wejdą 15" felgi. Bo masz chyba Akebono zaciski tak? Musisz zrobić tak jak zrobił Krzys1 zakupił 16" i potem do tego kumho ale nie pamietam rozmiaru. Chyba 265/75/16.
mcdziubek, nie wiem moze i 31,7 ale na nich pisze 31" w sumie to ich juz nie uzywam bo mam teraz 33". Kupiłem je w sumie tylko po to zeby tak jak ci wszyscy tłumaczą nauczyć sie jeżdzić tak aby nie zniszczyć auta i wyczuć co można a co nie, no i w końcu przyszedł czas na zbrojenia i na JP jechałem juz na 33" w sumie pierwszy raz bo auto odebrałem w czwartek przed JP od mechanika
manex, bierz albo 15 albo 16, w 17 sie nie baw bo bedzie mało gumy do pracy w terenie a jak coś to mam 31" Kl71 do sprzedania A jakie ? Bo ja nie mogę 15 - do WJ/WG nie wejdą na zaciski.
[ Dodano: 2010-07-01, 19:46 ]
Nie potrzebne ale czy warto.
Najlepsze by były DICK CEPEK 16" z et -25 czy -21 już nie pamietam.
[ Dodano: 2010-07-01, 19:10 ]
Jak dam felgę z odpowiednim ET to dystanse nie potrzebne ? z dystansem czy bez o zderzaki będą ocierać
Nie potrzebne ale czy warto.
Najlepsze by były DICK CEPEK 16" z et -25 czy -21 już nie pamietam.
[ Dodano: 2010-07-01, 19:10 ]
Przy dystansach mniej obciera o nadkola i lepiej się na zakrętach i trawersach prowadzi.... i lepiej wygląda .
Myślałem ze ten temat umarł a tu proszę. Zaraz pare pomagasów rozdam. Nie mógł, bo przecież rozmawiałem z Tobą, że muszę się wreszcie zdecydować co i jak. W sumie szkoda, że wtedy się nie przyprosiłem bo może byś mi te swoje do przetestowania pożyczył.
[ Dodano: 2010-07-01, 23:31 ]
A jak z wystawaniem poza obrys ? z dystansem 30mm opona 265 wystaje niestety
W sumie szkoda, że wtedy się nie przyprosiłem bo może byś mi te swoje do przetestowania pożyczył.
A wiesz że u Brody na Ślubie miałem je w bagazniku - ano chwaliłem się przecie
Było powiedzieć słowo i byś przetestował. myk myk z bagażnika do bagażnika
[ Dodano: 2010-07-01, 23:14 ]
To co u Ciebie dały dystanse ? to
A wiesz że u Brody na Ślubie miałem je w bagazniku - ano chwaliłem się przecie Było powiedzieć słowo i byś przetestował. myk myk z bagażnika do bagażnika Wiem - jakoś mi nie przyszło do głowy
[ Dodano: 2010-07-02, 13:55 ]
No i nadal się waham - kupować felgi czy dystanse ? Oryginalne felgi mam 16 ale chyba są trochę pokrzywione (jedna na pewno) dlatego myślałem o zrobieniu całego nowego kompletu... tanio: zostaw felgi te co masz a krzywą na zapas drogo: nowe felgi
dystanse: http://moto.allegro.pl/it..._38mm_4szt.html
no wyrwako jeden mi ake zrobilem specjalne dystanse przesuwajace kkosze poza obrys zderzaka. uzywajac do tego dluzszych srub oraz wiekszych nakretek. mozna znalezc to na ktorejs stronie *co zrobilem dzisiaj w jeepie*
tanio: zostaw felgi te co masz a krzywą na zapas Nie da rady - mam tylko 4 - na zapas mam dojazdówkę ale od nieznanego auta - nie pasuje
na takich jeździsz ? tak.
wicior, oferował jakieś KL'ki ale w końcu nie powiedział jaki rozmiar felgi. Jakby dobre były to + dystanse i moje felgi byłby tani zestaw na początek...
31/10,5R15 jak załozysz dystanse to powinny wejśc, felgi jakby co też mam
31/10,5R15 jak załozysz dystanse to powinny wejśc, felgi jakby co też mam 15 do WJ?
Dzisiaj mam okazję gruntownie przetestować rzeczone kapcie w warunkach drogowych ~1100 km po polskich drogach ciągiem.
A ja pare dni temu kupiłem. General Grabber UHP M+S 32,5" czyli 295/45/22
Proszę
[ Dodano: 2010-07-10, 08:25 ]
[ Dodano: 2010-07-10, 08:25 ]
Wszem i wobec mogę się pochwalić ze udało się nam zamówić z Andrzejem dziś kl71. Oferta była ok wiec zamówił z Niemiec.
Z Anglii zaoszczedzil by 140,- wiec nie było sensu targac opon taką drogę.
Kolejny zadowolony użytkownik kumho bedzie.
A ja już się przymierzam do Simexa.
Wszem i wobec mogę się pochwalić ze udało się nam zamówić z Andrzejem dziś kl71. Oferta była ok wiec zamówił z Niemiec. Z Anglii zaoszczedzil by 140,- wiec nie było sensu targac opon taką drogę. Kolejny zadowolony użytkownik kumho bedzie. Nie zapeszaj ale faktycznie, dzięki za pomoc, będzie i na razie czekam na kuriera. Pewnie po niedzieli będzie
a mam takie pytanie te KL 71 ile wytrzymają sezonów robiąc jakieś 15-20kkm rocznie z czego 95% asfalt
ile wytrzymają sezonów robiąc jakieś 15-20kkm rocznie z czego 95% asfalt min 3 sezony - tak myślę. Moje po ok 15 000 miały jeszcze 12mm bieżnika.