Wiem,ze to ciagly temat i ilu uzytkownikow tyle opinii... Co sadzicie o przelozeniu resorow nad mosty ? Duzo wyzej stanie ? jakies problemy techniczne ? Ktos to robil ?
no i czy to nie wplynie na zachowanie wranga na drodze
Druga opcja jaka bioro pod uwage to podklepanie resorow i dolozenie piora..
Z tego co sie orientuje, przelozenie mostu pod resor, wiaze sie z duuuzaaaa przerobka. Zapraszam danielaf do tablicy, niech sie chlopak wypowie http://www.jeepaholics.com/tech/SOA/yjomesoa.htm tu jest to dos dokladnie opisane wraz ze zdjeciami i cena.
Wiecej znajdziesz na googlach wpisz "SOA Jeep YJ"
kumpel zrobił coś podobnego w swoim patrolu i pierwsze co zrobił w terenie to była wywrotka na dach właściwości terenowe poprawi Ci to bardzo ale na drodze będzie ciężka walka o przetrwanie
jak wszystko, ma to swoje plusy i minusy latwo osiagnac wysoki lift, w sumie niskim kosztem oprocz rsorow na mosty, warto dodac jeszcze dodatkowe wachacze = rodzaj stabilizatorow chodzi o to, ze na resory z tylu bedzie dzialal bardzo duzy moment skrecajacy, i nalezy temu zapobiec
z 4x4 pozdrowieniem Jacek
no i czy to nie wplynie na zachowanie wranga na drodze
A jak myślisz?
Każdy lift musi wpłynąć na zachowanie na drodze, na ogół raczej negatywnie
Dochodzi problem tzw. esowania resorów, o którym nie można zapominać...
Stanie wyżej o ok. 2 * odległość środka mostu od resoru + grubość resoru, czyli bardzo Na zachowanie na drodze wpływa prawie każda modyfikacja i prawie wszystkie negatywnie A problemów związanych - dokładnie jak na stronie podanej przez Stebla - duuuzo roboty nawet przy optymistycznym założeniu, że wszystko pójdzie zgodnie z planem A co do sensowności, to różnie mówią - niektórzy uważają, że przy takim nakładzie pracy i środków lepiej dołożyć trochę kasy i przerobić na wahacze i długie sprężyny, albo od razu mocniejsze mosty motać (albo cały spód z parchola jak raf ). Ale to już kwestia gustu
Wykrzyz Ci sie powiekszy, zawieszenie bedzie bardziej miekkie (zakladajac ze uzyjesz tych samych resorow), ale kosztem stabilnosci i "axlewrap" czyli skrecania tylnych resorow w litere "s". Axlewrap prowadzi do szybszego zuzycia krzyzakow tylnego walu, a w ekstremalnych sytuacjach urwania tych ze krzyzakow, a nawet tylnego walu.
a czy ktoś może mi doradzić, jak zrobić w YJ lift 2", szybko tanio i żeby się nie narobić. Chcę założyć nieco większe kapcie i widzę, że bez takiego minimalnego liftu nie da się. Mam wrażenie, że nieco resory mi siedzą, ale wolałbym ich nie ruszać.
z tego co przeczytałem o wachaczaczach i innych rzeczach trza było deczko poczekać i kupić TJ-a niż klasyka.. a jak chcesz większe kapcie to budę dźwignij...
[ Dodano: 2007-01-11, 01:30 ]
Ja mam zrobionytaki lift w CJ-cie -resory pod mostami. Założone są dodatkowe wachacze do rylnego mostu. Wiązało sie to też ze zmianą tylnego wału na CV. Zmieniliśmy też amorki na dłuższe. Wykrzyż jest niesamowity. Na drodze trzeba się nauczyć jeździć ale jak to już zrobisz to jest OK. Jak chcesz to ci przyślę kilka zdjęć. to dla przypomnienia jak może byc w zimie
i latem
a czy ktoś może mi doradzić, jak zrobić w YJ lift 2", szybko tanio i żeby się nie narobić. Chcę założyć nieco większe kapcie i widzę, że bez takiego minimalnego liftu nie da się. Mam wrażenie, że nieco resory mi siedzą, ale wolałbym ich nie ruszać.
Ja kupilem fabryczny Skyjackera, bo akurat i tak mialem wybite i siadniete oryginalne resory. W zestawie 2": 4 resory + mocowania, tulejki resorow-polibusze, sruby, nakretki, naklejki